Δηκτικά 7/6/2016

07/06/2016 - 16:50

Τη Χίο, τα Ψαρά και τις Οινούσσες από την Κυριακή 29 Μαΐου έως και την Πέμπτη 2 Ιουνίου, επισκέφτηκε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης, Αριστείδης Καλάργαλης. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του στα τρία αυτά νησιά, είχε συναντήσεις εργασίας με τους διευθυντές Εκπαίδευσης για θέματα που αφορούν στη λειτουργία των σχολείων, πολλά από τα οποία επισκέφτηκε.
Στο πλαίσιο αυτό, προχώρησε σε εμπεριστατωμένη ενημέρωση για τον Ενιαίο Τύπο του Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και για τη νέα δομή των ΕΠΑ.Λ., ενώ συζητήθηκαν και ειδικότερα θέματα των σχολικών μονάδων των τριών αυτών ακριτικών νησιών μας.

 

Θλιβερές συγκρίσεις…

Εμείς είμαστε στη φάση διαβουλεύσεων, στη Ρόδο όμως πλακώνουν κατά χιλιάδες οι τουρίστες με μεγάλη αύξηση των Ρώσων τουριστών! Δύο εκπλήξεις έκρυβαν τα απολογιστικά στοιχεία της τουριστικής κίνησης του Μαΐου, που έδωσε στη δημοσιότητα το αεροδρόμιο της Ρόδου: Η μία ήταν η αλματώδης αύξηση των Ρώσων τουριστών και η άλλη η καθίζηση της αγγλικής αγοράς, που ανέβασε στην πρώτη θέση της κατάταξης τη γερμανική αγορά. Η συνολική τουριστική κίνηση του μήνα που πέρασε, κατέγραψε στο νησί των Ιπποτών, αύξηση σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι, σε ποσοστό 3,2%, που μεταφράζεται σε μία διαφορά της τάξης των 7.000 τουριστών. Κι εμείς ούτε την ακτοπλοϊκή σύνδεση Σμύρνης - Μυτιλήνης δεν καταφέραμε να υλοποιήσουμε…

Σ.Σ.

 

Φεύγουν τα πλοία

Το ένα μετά το άλλο, τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας φεύγουν στο εξωτερικό. Δεν είναι μόνο το «Αίολος Κεντέρης» της ΝΕΛ, που ναυλώθηκε και φεύγει, αφού ήταν ασύμφορη η αξιοποίηση του στις γραμμές του εσωτερικού. Αυτή την περίοδο έφυγαν για το εξωτερικό ή πρόκειται να φύγουν άλλα δύο πλοία, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» της ΑΝΕΚ και το «Διαγόρας» της «Blue Star Ferries».

Την έξοδο των πλοίων από το Αιγαίο και τον ελλαδικό χώρο γενικότερα, την είχε προβλέψει πριν από περίπου 10 χρόνια, ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Απόστολος Βεντούρης.

Ν.Μ.

 

Περίεργη καθυστέρηση

Αδικαιολόγητη είναι η καθυστέρηση της δημοσίευσης της πρόσκλησης του διαγωνισμού για τις άγονες γραμμές από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Έχουν περάσει πάνω από 10 ημέρες από την στιγμή που το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ενέκρινε την προκήρυξη του διαγωνισμού. Τι περιμένει, αλήθεια, το Υπουργείο και δεν δίνει το διαγωνισμό στη δημοσιότητα; Μήπως περιμένει την έγκριση των δανειστών και γι’ αυτή τη δαπάνη;

Ν.Μ.

 

Ο υπουργός Υγείας στη Μυτιλήνη

Χτες έγινε γνωστό ότι την Παρασκευή 10 Ιουνίου θα έλθει στη Μυτιλήνη, ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός. Θα επισκεφθεί το Νοσοκομείο όπου και θα προεδρεύσει σε σύσκεψη, ενώ θ’ ακούσει τα προβλήματα των εργαζομένων. Να υπενθυμίσουμε ότι ο υπουργός Υγείας είναι γιατρός-μικροβιολόγος και επί σειρά ετών είχε διατελέσει πρόεδρος της Ένωσης Γιατρών ΕΣΥ Ρεθύμνου. Είναι άγνωστο εάν θα συνοδεύεται από τον …πολλά βαρύ υφυπουργό του, Παύλο Πολλάκη!

Σ.Σ.

 

«Να μου προσέχεις την Καλλονή…»

Τη φερόμενη… τηλεφωνική προτροπή του πρώην υπουργού Δικαιοσύνης, Χαράλαμπου Αθανασίου, προς τον πρόεδρο της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλη Μαρινάκη, «να μου προσέχεις την Καλλονή», έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα «Παρασκήνιο» επικαλούμενη ως πηγή, την ΕΥΠ. Η εφημερίδα στο ρεπορτάζ της, εστίαζε αρχικά σε ιδιοκτήτες offshore εταιριών, αλλά κατέληξε με ένα μεγάλο «καρφί» για το βουλευτή Λέσβου, δείχνοντάς τον ως έναν υπουργό Δικαιοσύνης, που την εποχή (σ.σ. προφανώς πριν δύο χρόνια) που στην υπόθεση «για τα στημένα», ήταν βασικός κατηγορούμενος ο διοικητικός ηγέτης του Ολυμπιακού, εκείνος συνομιλούσε μαζί του για την ομάδα της ιδιαίτερής του πατρίδας. Το ρεπορτάζ που λέει κατά πολλούς, «πολλά», και για πολλούς άλλους βέβαια και «τίποτα», αναπαράχθηκε αστραπιαία από πολλά μέσα προσκείμενα στον Παναθηναϊκό και δη στον Αλαφούζο, αλλά και σε πολλά άλλα προσκείμενα στον ΣΥΡΙΖΑ. Και συζητιέται από χθες έντονα και στη Λέσβο, με μία δόση μελαγχολίας για τη διαφαινόμενη διάλυση της ΠΑΕ Καλλονής αλλά και με μία δόση χαιρεκακίας από πολλούς, που ποτέ δεν συμπάθησαν ιδιαίτερα (δικαίως ή αδίκως) την αναγωγή της ΑΕΛΚ σε υπέρτατο «λεσβιακό στοίχημα» σε κοινωνικό και πολιτικό επίπεδο…

Μ.ΟΡΦ

 

Παρούσα η Λέσβος στην Ιαπωνία!

Στη μακρινή Ιαπωνία θα βρεθεί η Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου! Καθώς θα δώσει το «παρών» στη μεγάλη αρχαιολογική έκθεση «Η Γη των Αθανάτων - The Immortals», που πραγματοποιείται από τις 21 Ιουνίου στο μεγαλύτερο Αρχαιολογικό Μουσείο της Ιαπωνίας στο Τόκιο… Οπότε δικαιολογημένη η χαρά του προϊσταμένου της Εφορείας, Παύλου Τριανταφυλλίδη, που αναγγέλλει το σπουδαίο αυτό γεγονός με ανάρτηση του στο Facebook.

Σ.Σ.

 

Έδωσε βάρος στα προσφυγόπουλα

Την Αγιάσο επισκέφτηκε το πρωί της Κυριακής, η αν. υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Θεανώ Φωτίου, στο πλαίσιο επίσκεψης που έκανε μακριά από τα Μέσα Ενημέρωσης. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του «Ε», σχεδιάζεται να παραχωρηθεί ο χώρος του «Θεομήτωρ» στην Αγιάσο που έχει εκκενωθεί, μετά τη μετακόμιση των τροφίμων στο ανακαινισμένο κτήριο (πρώην Σανατόριο) και να χρησιμοποιηθεί με τη συνδρομή κάποιας Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης, για τη δημιουργία μονάδας φιλοξενίας ασυνόδευτων και ανήλικων προσφύγων.

Παρόλ’ αυτά ούτε ο αρμόδιοι του Ιδρύματος έχουν ενημερωθεί για τις εξελίξεις, ούτε έχει εκδοθεί σχετική ανακοίνωση.

Εξάλλου την προηγουμένη, η κ. Φωτίου, όπως μάθαμε, επισκέφτηκε τη Σκάλα Συκαμιάς, όπου γευμάτισε με στελέχη του κόμματος.

Αν.Παζ.

 

Και ένα βρέφος

Δεκαεφτά πρόσφυγες και μετανάστες διεσώθησαν χτες το πρωί από άντρες του Λιμενικού ανοιχτά της Συκαμιάς. Ανάμεσά τους και ένα βρέφος κι όπως μάθαμε, όλα πήγαν καλά…

Στο νησί παραμένουν 3.383 πρόσφυγες και μετανάστες από τις 20 Μαρτίου, οπότε και υπογράφηκε η συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης - Τουρκίας, ενώ ο μέσος όρος αφίξεων το Μάιο υπολογίζεται στους 17 πρόσφυγες και μετανάστες. Από τις αρχές του χρόνου, η Λέσβος μετρά 90.383 αφίξεις.

Αν.Παζ.

 

Θα επιβιώσει η ΝΕΛ ή όχι;

Θα καταφέρει η ΝΕΛ να επιβιώσει ή όχι; Δύσκολο να απαντήσει κανείς σ’ αυτό το ερώτημα. Ένα όμως είναι βέβαιο. Η ναύλωση ενός πλοίου της εταιρείας στο εξωτερικό, όσο θετική είδηση κι αν είναι, δεν αρκεί για να λύσει τα οικονομικά προβλήματα της. Θα χρειαστεί να γίνουν και πολλές άλλες κινήσεις, ώστε η ΝΕΛ να μπορέσει να πληρώσει τις βασικές υποχρεώσεις προς τους πιστωτές της. Κι όταν το καταφέρει αυτό, θα μπορούμε να πούμε ότι έχει εξασφαλίσει την επιβίωση της. Το σίγουρο είναι πως η επιλογή να στραφεί στις αγορές του εξωτερικού για να αξιοποιήσει τα πλοία της, αυτή την περίοδο φαντάζει ως η καλύτερη δυνατή λύση.

Ν.Μ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey