Δηκτικά 12/3/2016

12/03/2016 - 00:52

Ρωτάνε όλοι πού είναι το πλοίο και πού είναι το πλοίο… Ε, να το, το… ΝΑΤΟ λοιπόν και κοντά στα δικά μας μέρη και μπροστά του το περιπολικό του Λιμενικού μας Σώματος. Τώρα τι κάνει το ΝΑΤΟ ακριβώς και το… ψάχνουμε θα δούμε τις επόμενες ημέρες.

 

Η επιτυχία του μηχανισμού της Λέσβου 

Η πιο τρανή απόδειξη ότι πράγματι ο μηχανισμός της Λέσβου στη διαχείριση και φιλοξενία των προσφύγων λειτουργεί υποδειγματικά το τελευταίο διάστημα, και παρά τις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώνει μεταξύ άλλων και το σχέδιο της επιβράδυνσης των προσφύγων, είναι η εικόνα της πόλης της Μυτιλήνης και των δρόμων της. Η επιτυχία του μηχανισμού βεβαίως μπορεί να πιστωθεί σε έναν μεγάλο βαθμό στην υπεύθυνη του hot spot της Μόριας Ανθή Καραγγελή, η οποία ανέδειξε ως «κλειδί» της ομαλής διαχείρισης της κατάστασης τη συνεχή ενημέρωση των προσφύγων για τη δύσκολη κατάσταση που επικρατεί σε επίπεδο Ευρώπης αυτήν τη στιγμή αλλά και για την αναγκαστική επιβράδυνση της μετακίνησής τους εντός της Ελλάδος.

Η επιλογή αυτή έχει αποδειχθεί σωτήρια έως σήμερα, καθώς οι πρόσφυγες παραμένουν και συνειδητά σε έναν μεγάλο βαθμό εντός των κέντρων φιλοξενίας του Καρά Τεπέ και της Μόριας. Και για να παραμένουν συνειδητά και χωρίς προβλήματα εκεί, παρά το ότι είναι χιλιάδες και αρκετά περισσότεροι από την πραγματική χωρητικότητα των κέντρων, φαίνεται ότι τους παρέχονται πια και τα πάντα για τη τροφή τους και τη φιλοξενία τους, γεγονός που τους αποτρέπει να περιπλανιούνται μέσα στην πόλη, σπαταλώντας τα λεφτά τους και χωρίς να ξέρουν επακριβώς το πότε μπορούν να συνεχίσουν το ταξίδι τους προς την Ευρώπη…

Μ.ΟΡΦ

 

Και μία άσπονδη επιβεβαίωσή της!

Ένα ακόμη στοιχείο δε που επιβεβαιώνει ότι στο hot spot της Μόριας λειτουργούν τα πάντα ιδανικά το τελευταίο διάστημα, και παρά το ότι βρίσκονται εντός του κέντρου κάτι παραπάνω από 3.000 άνθρωποι, είναι και οι αρκετές καταγγελίες που δέχθηκε η εφημερίδα μας το τελευταίο διάστημα… Όπου (υποτίθεται) δυσαρεστημένοι πολίτες ισχυρίζονταν ότι πηγαινοέρχονται με ευθύνη ΜΚΟ μεγάλες ποσότητες σάντουιτς και άλλων τροφίμων για τους πρόσφυγες χωρίς να… ελέγχονται για την ποιότητά τους! Αυτές τις καταγγελίες δεν είμαστε σε θέση φυσικά να αξιολογήσουμε αν έχουν πράγματι βάση, αλλά μπορούμε σε κάθε περίπτωση να εκτιμήσουμε ότι ο ως έναν βαθμό ο συνειδητός «εγκλεισμός» των προσφύγων σε Μόρια και Καρά Τεπέ έχει κάνει πολλούς συντοπίτες μας να… παραπονούνται. Και αυτό γιατί οι πρόσφυγες δεν κινούνται ούτε στις καντίνες της Μόριας ή του Καρά Τεπέ και πολύ περισσότερο εντός της πόλεως για να φάνε κάτι ή να φορτίσουν τα κινητά τους…

Μ.ΟΡΦ

 

Νέο βραβείο για το «Όλβια»

Ένα ακόμη βραβείο για λάδι της Λέσβου ήρθε τις προηγούμενες ημέρες. Το «Όλβια» του Μιχάλη Τζωρτζή απέσπασε το χάλκινο μετάλλιο στην κατηγορία του έντονα φρουτώδους ελαιολάδου, στο διαγωνισμό «Κότινος 2016», που διοργάνωσε η Λέσχη Φίλων Ελαιολάδου «ΦΙΛΑΙΟΣ».

«Η διάκριση αυτή επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά ότι το “ΟΛΒΙΑ Βιολογικό Ελαιόλαδο” παραμένει σταθερά ανάμεσα στα καλύτερα ελαιόλαδα της Ελλάδας. Ευχαριστούμε θερμά την Οργανωτική Επιτροπή και την Επιτροπή Αξιολόγησης του Διαγωνισμού.

Ευχαριστούμε τους πελάτες της επιχείρησης μας που στέκονται πάντα κοντά μας, έχοντας και αυτοί ως στόχο την ποιοτική παραγωγή ελαιολάδου, καθώς και τους υπαλλήλους μας για την προσπάθεια που καταβάλλουν καθημερινά ώστε να παραχθεί με τα υψηλότερα ποιοτικά κριτήρια το ελαιόλαδο “ΟΛΒΙΑ”», τονίζει η επιχείρηση σε ανάρτησή της στο facebook.

Οι επιτυχίες των ελαιολάδων της Λέσβου στους φετινούς διαγωνισμούς δείχνουν ότι οι προσπάθειες παραγωγής ποιοτικού ελαιολάδου καρποφορούν. Ωστόσο, μένουν να γίνουν ακόμη πολλά.

Ν.Μ.

 

Διαφάνεια μετά μουσικής; 

«Να είναι σίγουροι ότι οι φορείς που πρέπει να ξέρουν για τους ξενώνες ξέρουν,» λέει στην απάντησή της στο «Ε» για το πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ «Εν κρυπτώ διαχείριση δωρεάς 45.000 δολαρίων από την “Ηλιακτίδα”», η «Ηλιακτίδα», δικαιολογώντας την τελευταία της τακτική να μη δημοσιεύει τις δράσεις στο site και στον τοπικό Τύπο. Μάλιστα, προσθέτει ότι «μόλις μας ρώτησε το ράδιο ΑΙΟΛΟΣ 92,8, απαντήσαμε σε ό,τι και αν ερωτηθήκαμε και στον αέρα και μετά στη συνέχιση της κουβέντας μας». Μπορεί τα όμορφα τραγούδια ενός μουσικού σταθμού να δημιουργούν το κλίμα για όμορφες συζητήσεις με φίλους και για «αγιογραφίες», αυτό όμως δε συνιστά ενημέρωση της κοινής γνώμης. Για το τελευταίο, υπάρχουν δημοσιογράφοι.

Αν.Παζ.

 

Και «Solidarity» με διαφάνεια                    

Πολλά λέγονται για τις μη Κυβερνητικές Οργανώσεις και τις χρηματοδοτήσεις τους, ειδικά τον τελευταίο καιρό, όπου το κύμα των ΜΚΟ είναι πρωτοφανές και πρωτόγνωρο, ανάλογο των προσφύγων, θα έλεγε κανείς.

Παρ’ όλα αυτά, είναι σημαντικό που -σε αντίθεση με την «Ηλιακτίδα» που στην απάντησή της παίζει το χαρτί του χαμηλού προφίλ, «μακριά από τα αδηφάγα βλέμματα τής χωρίς νόημα δημοσιότητας», η ΜΚΟ «Solidarity Now» επιμένει στη διαφάνεια. Δεν ξέρουμε ποιο αδηφάγο βλέμμα παρακολουθεί την «Ηλιακτίδα» ούτε γιατί μπαίνει σε δίκη προθέσεων. Εμείς το αντίθετο επιχειρήσαμε, πάντως. Και το επισημάναμε και στην τηλεφωνική μας επικοινωνία με την πρόεδρό της Β. Ανδρεαδέλλη. Επειδή πολλά λέγονται και καταγγέλλονται, είπαμε μήπως ήθελε να τα διευκρινίσει!

Αν.Παζ.

 

Και η μάχη συνεχίζεται

Στο 40% λένε οι δημοσιογραφικές πληροφορίες ότι έχει φθάσει το ποσοστό των «Μινωικών Γραμμών» στη «Hellenic Seaways». Την ίδια στιγμή η πλευρά της Τράπεζας Πειραιώς κάνει τη δική της προσπάθεια για συγκέντρωση μετοχών από τους μικρομετόχους. Η μάχη αυτή είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε αύξηση της τιμής πώλησης των μετοχών της εταιρείας.

Να σημειωθεί πως πριν από έναν χρόνο η «Hellenic Seaways» επιβίωνε μόνο και μόνο γιατί τον έλεγχό της είχε η Τράπεζα Πειραιώς.

Ν.Μ.

 

Με αφορμή μια ανακοίνωση 

Ο Δήμος Λέσβου, με ανακοίνωση που υπογράφουν ο δήμαρχος Σπύρος Γαληνός και ο αντιδήμαρχος Κώστας Αστυρακάκης, ευχαριστούν τους δημάρχους Θεσσαλονίκης και Σμύρνης που δέχθηκαν να είναι η Λέσβος ενδιάμεσος σταθμός στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο πόλεων. Επίσης, ευχαριστούν την κυβέρνηση για την υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας, χάρη στην οποία ευοδώθηκε η σύνδεση.

Στόχος της ανακοίνωσης είναι να πει η Δημοτική Αρχή πως κι αυτή συνέβαλε στην ακτοπλοϊκή σύνδεση. Καλά έκανε ο Δήμος και έστειλε επιστολές όπου τις έστειλε. Αλλά τέτοια ζητήματα δε λύνονται με αυτόν τον τρόπο. Ακόμη και πολύ πιο συστηματικές προσπάθειες, όπως αυτές του Επιμελητηρίου Σμύρνης, για τη συγκεκριμένη γραμμή οδηγούνταν επί χρόνια σε αδιέξοδο.

Αυτό που άλλαξε τα δεδομένα ήταν η πτώση των τιμών των καυσίμων. Η εξέλιξη αυτή επέτρεψε στη «Hellenic Seaways» με τις «ευλογίες» της ελληνικής κυβέρνησης να προχωρήσει στη δρομολόγηση πλοίου που θα συνδέσει τη Σμύρνη και τη Θεσσαλονίκη. Η Λέσβος έχει την τύχη να είναι στη ρότα που θα ακολουθεί το πλοίο και να μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες μεταφόρτωσης για τα οχήματα που θα κινούνται στη γραμμή. Αυτός είναι ο λόγος που το πλοίο θα προσεγγίζει το νησί. Αν δεν υπήρχαν αυτά τα δεδομένα, απλά θα βλέπαμε το πλοίο να περνά ανοιχτά της Λέσβου και τίποτα περισσότερο. Αυτά για να βάλουμε τα πράγματα στη σωστή τους διάσταση και για να μη μπερδεύουν οι τοπικοί άρχοντες τον ίσκιο τους με το... ύψος τους.

Ν.Μ.

 

Η «Αγία» αλληλεγγύη 

Όταν δούλευα στην εφημερίδα «Αιολικά Νέα», ο «ανταγωνισμός» -έτσι αποκαλούνταν από τον εκδότη η εφημερίδα «Εμπρός»- είχε αποκαλύψει σε κάποια δημοσιεύματα διάφορα γύρω από τη διοίκηση του Αγίου Ραφαήλ και είχε αμφισβητήσει αρκετά την… «Αγία Ηγουμένη», όπως αναφερόταν στην αργκό η αείμνηστη Ευγενία Κλειδαρά.

Την επόμενη εβδομάδα άρχισαν να καταφτάνουν επιστολές από όλη την Ελλάδα στα «Αιολικά» για την καλή κι αγαθή Αγία. Απ’ όλη την Ελλάδα όμως! Μου ’χε δε κάνει εντύπωση πώς γινόταν ο γραφικός χαρακτήρας να είναι ίδιος σε όλους τους φακέλους...

Αυτές τις ημέρες στο facebook αρκετοί έχουν μπει σε διαδικασία εκθειασμού μιας συγκεκριμένης οργάνωσης, που ασχολείται επαγγελματικά με τον εθελοντισμό και την αλληλεγγύη.

Τι να τα κάνεις σήμερα τα γραμματόσημα σαν έχεις σόσιαλ μίντια και γιαλαντζί ρεπόρτερ; Αυτό θυμήθηκα επιστρέφοντας από την Τετάρτη στη μάχιμη δημοσιογραφία μετά από πολύμηνη απουσία...

Αν.Παζ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey