Μας έσωσαν οι Έλληνες!

01/07/2012 - 05:56
Μεγάλη αύξηση 16,11% στις αφίξεις Ελλήνων είχαμε στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης κατά τη διάρκεια του Αυγούστου. Οι Έλληνες «έσωσαν» τον τουρισμό της Λέσβου από τα χειρότερα. Αντιθέτως, οι αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό μειώθηκαν κατά 4,48%.
Μεγάλη αύξηση 16,11% στις αφίξεις Ελλήνων είχαμε στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης κατά τη διάρκεια του Αυγούστου. Οι Έλληνες «έσωσαν» τον τουρισμό της Λέσβου από τα χειρότερα. Αντιθέτως, οι αφίξεις επιβατών από το εξωτερικό μειώθηκαν κατά 4,48%, γεγονός που από τη μεριά του δείχνει ότι η τουριστική κίνηση προς τη Λέσβο από το εξωτερικό έχει μεγάλη αντοχή στην κρίση.

Ειδικότερα, τα στοιχεία για την επιβατική κίνηση από και προς τη Λέσβο μέσω του αεροδρομίου δείχνουν ότι τον Αύγουστο τα πράγματα πήγαν καλά για την τουριστική κίνηση του νησιού. Οι αφίξεις επιβατών εσωτερικού αυξήθηκαν από 20.743 σε 24.086, δηλαδή ήρθαν 3.343 περισσότεροι Έλληνες με αεροπλάνο σε σχέση με τον Αύγουστο του 2008. Οι αφίξεις επιβατών εξωτερικού, από 16.093 που ήταν τον Αύγουστο του 2008, υποχώρησαν στις 15.372 τον Αύγουστο του 2009. Αυτό σημαίνει απώλεια 721 επιβατών. Συνολικά οι αφίξεις επιβατών ανήλθαν από τις 36.836 τον Αύγουστο του 2008 σε 39.458 τον Αύγουστο του 2009. Δηλαδή είχαμε μια άνοδο 7,11%, ή 2.622 επιβάτες.
Η αύξηση της επιβατικής κίνησης είναι αποτέλεσμα της αύξησης στις αφίξεις αεροσκαφών. Τον Αύγουστο του 2008 είχαν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης 638 αεροσκάφη και το φετινό Αύγουστο 840. Δηλαδή είχαμε αύξηση των αφίξεων αεροσκαφών εσωτερικού κατά 31,66%. Οι αφίξεις αεροσκαφών εξωτερικού μειώθηκαν από 240 τον Αύγουστο του 2008, σε 226 τον Αύγουστο του 2009.
Από τα παραπάνω βγαίνει αβίαστα το συμπέρασμα ότι η Λέσβος είναι προορισμός που μπορεί να αναπτυχθεί σημαντικά εάν αυξηθούν τα αεροσκάφη που έρχονται στο νησί. Ή αν έρθουν μεγαλύτερα αεροσκάφη. Ιδιαίτερα ο τομέας του εσωτερικού τουρισμού με αεροσκάφη, ελάχιστα έχει αναπτυχθεί στη Λέσβο καθώς η επιβατική κίνηση στα αεροπλάνα είναι πάντα πολύ μεγάλη κατά τη διάρκεια του Αυγούστου. Αφίξεις αεροσκαφών από το εξωτερικό παρουσιάζουν μείωση κατά 5,83%, ως αποτέλεσμα της γενικότερης μείωσης της τουριστικής κίνησης από το εξωτερικό.
Η αύξηση στις αφίξεις επιβατών δεν αντιστοιχίζεται άμεσα με αύξηση στις διανυκτερεύσεις σε τουριστικά καταλύματα. Μεγάλος αριθμός Ελλήνων επισκεπτών διαμένει σε ιδιόκτητα σπίτια ή φιλοξενείται σε φιλικά και συγγενικά σπίτια. Όμως κι αυτοί οι επισκέπτες συμβάλλουν σημαντικά στην ενίσχυση του τζίρου σε εστιατόρια, ταβέρνες, ψητοπωλεία, καφετέριες, μπαρ κ.λπ..
Το ότι οι επιχειρηματίες του τουριστικού τομέα της Λέσβου τις προηγούμενες ημέρες δήλωναν στο «Ε» μεγάλη πτώση στον τζίρο τους, οφείλεται στο ότι μειώθηκε η κατά κεφαλήν δαπάνη των επισκεπτών αλλά και των μόνιμων κατοίκων, ως αποτέλεσμα της μείωσης του εισοδήματός τους. Αυτός είναι ο λόγος που οι επιχειρηματίες που ζουν από τον τουρισμό, κάνουν λόγο για μείωση του τζίρου τους κατά 25% σε μέσα επίπεδα. Όμως τα πράγματα θα ήταν πολύ χειρότερα αν δεν είχαμε την αύξηση της κίνησης από τους Έλληνες τουρίστες.

Οι αλλοδαποί τουρίστες

Ο πίνακας με τις αφίξεις των αλλοδαπών τουριστών δείχνει ότι η Λέσβος είχε μεγάλη μείωση στις αφίξεις από την Ολλανδία (πάνω από 10%). Μεγάλη ήταν η μείωση στις αφίξεις και από τη Γερμανία. Η μείωση στις αφίξεις από την Τσεχία είναι σημαντική, ωστόσο είναι μικρότερη από αυτήν που αναμένονταν αρχικά (θυμίζουμε ότι στις αρχές του καλοκαιριού οι τουριστικοί πράκτορες έκανα λόγο για κάθετη πτώση στις αφίξεις τουριστών από την Τσεχία).
Αύξηση τουριστών έχουμε από τις σκανδιναβικές χώρες. Συγκεκριμένα, οι Νορβηγοί τουρίστες αυξήθηκαν από 1.173 τον Αύγουστο του 2008, σε 1.320 τον Αύγουστο το 2009. Οι Σουηδοί τουρίστες αυξήθηκαν από 771 τον Αύγουστο του 2008, σε 820 το φετινό Αύγουστο. Οι Δανοί τουρίστες αυξήθηκαν από 1.329 σε 1.421.
Κάμψη είχαμε στις αφίξεις από τη Σλοβενία και τη Σλοβακία, ενώ φέτος δεν ήρθε κανένας τουρίστας από την Ελβετία, όταν τον Αύγουστο του 2008 είχαν έρθει 179.

ΠΙΝΑΚΕΣ
 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey