
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Οι κακοποιημένες γυναίκες έχουν καταφύγιο
Θα περίμενε κανείς ότι σε μια μητροτοπική κοινωνία, όπως αυτή της Λέσβου ή των νησιών του βορειοανατολικού Αιγαίου, να είναι ελάχιστα τα κρούσματα ενδοοικογενειακής και έμφυλης βίας.
Όμως ο Ξενώνας Φιλοξενίας Γυναικών θυμάτων βίας του Δήμου Λέσβου, -μια πρωτοβουλία της αντιδημάρχου Αναστασίας Αντωνέλλη- ήρθε να ανακουφίσει πραγματικές ανάγκες και να υπενθυμίσει ότι και η κακοποίηση έχει φύλο.
Απέναντι σε μια κοινωνία που κατασκευάζει θύματα και θύτες, η οικονομική κρίση έρχεται να ενισχύσει -δυστυχώς- αυτούς τους ρόλους, καθιστώντας τη δομή αναγκαία όσο ποτέ.
Ο Ξενώνας του Δήμου Λέσβου, λειτουργεί από το Φεβρουάριο του 2014, αποτελώντας καταφύγιο για γυναίκες θύματα έμφυλης βίας, μαζί με τα παιδιά τους, μέχρι την ηλικία των 18 ετών, εφόσον πρόκειται για κορίτσια, και των 12, εφόσον πρόκειται για αγόρια.
Λειτουργεί καθημερινά όλο το εικοσιτετράωρο, καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου και μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 20 άτομα (14 γυναίκες και 6 παιδιά).
Το διάστημα που μπορούν να φιλοξενηθούν είναι έως τρεις (3) μήνες, ενώ ανάλογα με την περίπτωση και εφόσον κριθεί αναγκαίο, η διάρκεια της φιλοξενίας μπορεί να παραταθεί.
Αν.Παζ.
Η ζέστη διαμορφώνει τους δρόμους
Άδειοι ήταν οι δρόμοι της Μυτιλήνης από την Κυριακή το μεσημέρι έως το απόγευμα, όπου το βράδυ ξεκίνησε απαράμιλλο μποτιλιάρισμα κατά μήκος της προκυμαίας. Φαίνεται πως η ζέστη επηρεάζει αρκετά την κίνηση, αλλά και τη διάθεση των οδηγών Ι.Χ..
Στο μεταξύ, θα πρέπει να σημειωθεί ότι και μη γνώριμοι οδηγοί βρίσκονται στη Λέσβο. Πιο σωστά… τουρίστες.
Οι οποίοι δεν μπορούν να καταλάβουν τους δικούς μας καθημερινούς κανόνες, όπως την αποφυγή φλας σε πολυσύχναστες στροφές, απορώντας! Ας τους έχουμε κατά νου, όταν βρισκόμαστε στο τιμόνι…
Αν.Παζ.
Ωδή και Οδύνη
Η μητέρα, η Εύα, η γέννα, η Ελπίδα, η αγάπη, η νύφη, όλα τα γυναικεία σύμβολα με τις πολύ βαθιές συνδηλώσεις τους, διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στην ποίηση του Χάρη Παπασάββα, ο οποίος μαζί με τις ιστορίες για τον τόπο του, κεντά όλους τους σταθμούς στη ζωή μιας γυναίκας, αλλά και στη ζωή και τον προορισμό της, πριν ακόμα η ίδια γεννηθεί για να έχει το δικαίωμα της επιλογής.
Αν και ο ύμνος στη γυναίκα μπορεί να ιδωθεί ως μία πλευρά του νομίσματος. Η Οδύνη είναι η άλλη. Όμως για κείνες τις γυναίκες, στα Βασιλικά, που γνώρισαν μόνο την Οδύνη, όπως αναφέρθηκε σε αυτές η Αν. Αντωνέλλη, η Ωδή ήταν ένα χρωστούμενο που ξεπληρώνεται με την ποιητική συλλογή του Παπασάββα.
Αν.Παζ.
Δημοτική Πινακοθήκη; Πού είναι αυτό;
Εντύπωση μάς έκανε το βράδυ της Δευτέρας, όταν μετά τις 10 περίπου, κάποιοι από το κοινό της εκδήλωσης θέλησαν να πάρουν ταξί για να μετακινηθούν από τη Δημοτική Πινακοθήκη.
Τι «Χαλίμ Μπέη» είπαν, τι «δίπλα στα δικαστήρια», «απέναντι από το Υπουργείο», «απέναντι από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου», «απέναντι από το Κάτω Κάστρο», οι ταξιτζήδες δεν γνώριζαν πού είναι.
Ούτε εκείνοι που είχαν δώσει την προσωπική τους κάρτα, ούτε εκείνοι που συνδέονται με την ηλεκτρονική εφαρμογή. Ρωτήσαμε το προσωπικό εκεί, για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό και αποκρίθηκαν: «Μα κανένας ταξιτζής δεν γνωρίζει πού είναι η Δημοτική Πινακοθήκη!» Μικράς Ασίας και Αδραμυτίου να λέτε, προέτρεψε.
Η παραπάνω αναφορά θα πρέπει να προβληματίσει τους ανθρώπους της δημοτικής αρχής, γιατί η Δημοτική Πινακοθήκη είναι γνωστή μόνο στους μυημένους και όχι στο ευρύ κοινό.
Προφανώς θα υπάρχει λόγος για αυτήν την άγνοια και κάτι θα πρέπει να κάνουν ώστε να μπει στη ...ζωή της πόλης.
Αν.Παζ.
Προκλητικοί και αυθαίρετοι (1)
Είναι γνωστό ότι οι ΜΚΟ και οι εθελοντικές οργανώσεις που από την πρώτη στιγμή εμφανίστηκαν και ενεπλάκησαν με το προσφυγικό, στόχευαν στο να βοηθήσουν την κατάσταση με δεδομένη την αδυναμία και την ανικανότητα εν πολλοίς, του επίσημου κράτους και των μηχανισμών του να το διαχειριστούν.
Η ανάγκη αυτή ήταν πιο επιτακτική και επιβεβλημένη ενδεχομένως την περίοδο που το πρόβλημα είχε πάρει εκρηκτικές διαστάσεις και η βοήθεια από τον οποιονδήποτε, ήταν κάτι περισσότερο από επιθυμητή. Όμως σήμερα τα πράγματα δεν είναι στην ένταση του περσινού καλοκαιριού, που έχανε η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα!
Έχουν στηθεί δομές, λειτουργούν, μπορεί να έχουν τα προβλήματα τους, αλλά η κατάσταση είναι ελεγχόμενη. Και οι ΜΚΟ που υπάρχουν στη Λέσβο, είναι ενταγμένες και λειτουργούν στο πλαίσιο των υπαρχόντων δομών, συμβάλλοντας η κάθε μια στον τομέα που έχει αναλάβει, χωρίς να προκαλούν με την παρουσία τους.
Τούτων δοθέντων, αναρωτιέται κανείς ποιο «κενό» επιχειρούν να καλύψουν οι «No Borders» με την προκλητική και αυθαίρετη παρουσία τους σε έναν τόπο, όπως η Λέσβος, που επιχειρεί εδώ και μήνες, να αλλάξει την εικόνα που δημιουργήθηκε με το προσφυγικό και την οποία πλήρωσε πολύ ακριβά στον τουρισμό του.
Προκλητικοί και αυθαίρετοι (2)
Η Λέσβος έχει το άγχος να απαλλαγεί από εικόνες με περιφερόμενους πρόσφυγες εδώ και εκεί και με στημένους προσφυγικούς καταυλισμούς, που χαλούν την αισθητική του νησιού και στέλνουν λάθος μήνυμα στους τουρίστες που θα ήθελαν να το επισκεφθούν.
Και δυστυχώς, οι «No Borders», πέρα από τον ακτιβισμό και τον... τσαμπουκά τους να κάνουν όπως θέλουν και όπου θέλουν, τα ακαλαίσθητα αυτά παραπήγματα τους στο όνομα της δήθεν βοήθειας προς τους πρόσφυγες, με τις ενέργειες τους δυσφημούν το νησί, που τόσο έχει ταλαιπωρηθεί τους τελευταίους μήνες.
Μπορεί αυτό να μην απασχολεί τους διοργανωτές των αυθαίρετων κατασκευών μπροστά στο εργοστάσιο της ΔΕΗ, αλλά απασχολεί την τοπική κοινωνία, όπως θα πρέπει να απασχολήσει και τις διωκτικές αρχές ενός ευνομούμενου κράτους, που σέβεται τον εαυτό του και δεν επιτρέπει «θύλακες» παραβατικών συμπεριφορών να λειτουργούν, γράφοντας στα παλαιότερα των υποδημάτων τους, τους πάντες!
Πριν λοιπόν η κατάσταση πάρει διαστάσεις και γίνει μη ελεγχόμενη, οφείλουν να αποκαταστήσουν τα πράγματα και να βάλουν τέλος σ’ αυτήν την αυθαιρεσία.
Αν πραγματικός σκοπός της παρουσίας των «No Borders» στη Λέσβο, είναι να προσφέρουν υπηρεσίες στους πρόσφυγες και τους μετανάστες, οφείλουν να συνεργαστούν με τους φορείς του νησιού, που έχουν ρόλο σ’ αυτήν την υπόθεση και όχι να προκαλούν με τις ενέργειες τους, όπως κάνουν τον τελευταίο καιρό στη Λέσβο …και όχι μόνο εδώ!
Μα.Μ.
Κι όμως το «Νήσος Σάμος» είναι καλό πλοίο
Πριν μερικά χρόνια όταν είχε έρθει για πρώτη φορά το «Αριάδνη» της «Hellenic Seaways» στο βόρειο Αιγαίο, το είχαμε χαρακτηρίσει βασιλοβάπορο. Λίγες μέρες αργότερα ,το πλοίο πήγε στη δεξαμενή για καθαρισμό. Από την πολύμηνη ακινησία, στη γάστρα του είχαν προσκολληθεί θαλάσσιοι οργανισμοί που του μείωναν την ταχύτητα.
Εκείνη η αναφορά μας ως βασιλοβάπορο, τότε είχε δεχθεί πολλά ειρωνικά σχόλια. Τελικά αποδείχθηκε ότι είχαμε δίκιο. Το πλοίο από τότε είναι συνεπέστατο στα δρομολόγια του και έχει λάβει πολλά θετικά σχόλια από το επιβατικό κοινό.
Μια αντίστοιχη περίπτωση είναι το «Νήσος Σάμος». Πρόκειται για ένα πολύ καλό πλοίο, που έγραψε τη δική του ιστορία στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις της δυτικής Ελλάδας με την Ιταλία.
Η πολύχρονη ακινησία του είναι λογικό να οδηγεί στην εμφάνιση μικρών και μεγάλων προβλημάτων. Έχουμε την εκτίμηση πως σύντομα αυτά τα προβλήματα θα ξεπεραστούν και θα αποκατασταθεί η αξιοπιστία του πλοίου.
Ν.Μ.
Μια από τα ίδια
Όποια ακτοπλοϊκή εταιρεία αναλάβει την εξυπηρέτηση των γραμμών του βορείου Αιγαίου, τα πλοία της εμφανίζουν προβλήματα. Την αρχή είχε κάνει η ΣΑΟΣ του Φώτη Μανούση, και ακολούθησε η ΝΕΛ που διαδέχθηκε τη ΣΑΟΣ στις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου.
Στη ΝΕΛ τα προβλήματα δεν εμφανίστηκαν μόνο την περίοδο του Γ. Αβραντίνη, είχαν εμφανιστεί από την εποχή του Απόστολου Βεντούρη.
Θυμίζουμε το ναυτικό ατύχημα του «Θεόφιλος». Τώρα ήρθε η ώρα των πλοίων της «Hellenic Seaways» να εμφανίσουν προβλήματα κατά την εκτέλεση των δρομολογίων. Η μεγάλη καταπόνηση των πλοίων σε ακατάλληλα λιμάνια, τα συνεχή δρομολόγια την περίοδο Ιουλίου - Αυγούστου και ο περιορισμός των δαπανών για συντήρηση, είναι οι αιτίες των προβλημάτων.
Αν τα πλοία δεν ήταν υποχρεωμένα να κάνουν συνεχή δρομολόγια, οι βλάβες θα μπορούσαν να αποκατασταθούν καλύτερα, ώστε να μην επανεμφανίζονται.
Επίσης μια βλάβη που εμφανίζεται σε πλοίο που δεν εκτελεί συνεχή δρομολόγια, προκαλεί μικρής έκτασης προβλήματα στην κάλυψη των μεταφορικών αναγκών. Όταν το πλοίο είναι προγραμματισμένο να εκτελεί συνεχή δρομολόγια, μια βλάβη οδηγήσει σε αλυσιδωτά προβλήματα.
Ν.Μ.