
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Στο τμήμα εκτάκτων περιστατικών της Μονάδας Υγείας Μυτιλήνης του ΠΕΔΥ, χθες 26 Ιουνίου. Κανένας Έλληνας στην αναμονή και στο Θάλαμο Βραχείας Νοσηλείας, αφού στο περιορισμένο ωράριο λειτουργίας του ΠΕΔΥ Μυτιλήνης, ανθρωπιστικά, προτεραιότητα δόθηκε στα μικρά παιδάκια των προσφύγων. Οι περισσότεροι συμπατριώτες μας, ευτυχώς χωρίς ιδιαίτερες διαμαρτυρίες αποχώρησαν... Μπορεί όμως να συνεχιστεί για πολύ αυτό; Ρωτάει ο γιατρός Μιχάλης Χατζηγιάννης προϊστάμενος στο ΠΕΔΥ της Μυτιλήνης.
Έρχεται κι ο Καμμένος
Μόλις έφυγε ο υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Τόσκας έρχεται ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Καμμένος. Όπως έγινε γνωστό χθες τη Δευτέρα 13 Ιουλίου ο Υπουργός θα βρίσκεται στη Μυτιλήνη, πρώτο σταθμό της περιοδείας του στο βόρειο Αιγαίο. Θα ακολουθήσουν επισκέψεις στη Χίο και τη Σάμο. Δηλαδή ο Υπουργός θα ακολουθήσει την ακριβώς αντίθετη πορεία απ’ ότι ο Υφυπουργός του. Και αυτή λένε οι πληροφορίες δε θα είναι η μόνη διαφορά του Υπουργού με τον Υφυπουργό του. Όπως όλα δείχνουν θα ασχοληθεί με το μεταναστευτικό και το ρόλο που μπορούν να παίξουν οι Ένοπλες Δυνάμεις στην αντιμετώπισή του.
Για να δούμε…
Σ.ΜΠΑ
Μίνι… «εξέγερση»
Κάπου 50 Αφγανοί κατηφόρισαν χθες Παρασκευή το μεσημέρι από τον Καρά Τεπέ στη Μυτιλήνη προκειμένου να διαμαρτυρηθούν για το ότι δεν τους δίνουν γρήγορα χαρτιά να φύγουν από τη Μυτιλήνη.
Προφανώς αγνοούν ότι η... κόλαση ανοίγεται μπροστά τους μετά την αναχώρησή τους από το νησί.
Μίνι… «εξέγερση» (2)
Τελικά τζάμπα η ανησυχία. Οι 50 συγκεντρωμένοι… διαλύθηκαν ησύχως και παρά την κινητοποίηση του Λιμενικού Σώματος. Σημαντική η παρέμβαση του Λιμενάρχη που αποδεικνύεται, αν και νέος στη θέση του, δραστήριος και παραγωγικός. Συνέβαλε τα μέγιστα στην αντιμετώπιση του θέματος μοιράζοντας στους συγκεντρωμένους νερά!
Σ.ΜΠΑ
Ο ΣΕΕΝ κατά της απεργίας
Να μην πραγματοποιήσει την απεργία που έχει προκηρύξει για τις 30 Ιουνίου καλεί την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία ο Σύνδεσμος των ακτοπλοϊκών εταιρειών ΣΕΕΝ. Καλεί την ΠΝΟ να υπογράψει την ανανέωση της συλλογικής σύμβασης εργασίας και τονίζει πως το πρόβλημα της ανεργίας των ναυτικών δεν μπορεί να λυθεί από τα 57 πλοία της ακτοπλοΐας. Στην ουσία αυτή η τελευταία αναφορά δείχνει πως ο σύνδεσμος είναι αντίθετος με την επαναφορά της οργανικής σύνδεσης των πλοίων στα επίπεδα προ του 2012. Κι επιπλέον σημειώνει πως οι Έλληνες ναυτικοί έχουν συλλογική σύμβαση εργασίας όταν σχεδόν κανένας άλλος κλάδος εργαζομένων στην Ελλάδα δεν έχει.
Πρόκειται για μια ανακοίνωση που περιέργως ξεχνάει πως εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες Έλληνες ναυτικοί εργάζονται επί μήνες απλήρωτοι στα πλοία της ακτοπλοΐας, και η καταστρατήγηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας έχει γίνει καθεστώς, με την ανοχή αν όχι τη συνενοχή των λιμενικών αρχών.
Ν.Μ.
Μία σοβαρή πρόταση
Κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου την περασμένη Τετάρτη ο επικεφαλής της Λαϊκής Συσπείρωσης Στρατής Κόρακας έκανε μια πολύ σοβαρή πρόταση για να λυθεί το θέμα της μεταφοράς των προσφύγων από τα νησιά στον Πειραιά. Συγκεκριμένα είπε να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα που έχουν ακινητοποιήσει το πλοίο «Μυτιλήνη» της ΝΕΛ στη Σάμο και να αναλάβει αυτό τη μεταφορά των προσφύγων. Διότι το επόμενο διάστημα η επιβατική κίνηση στα πλοία που είναι δρομολογημένα στα νησιά δε θα επιτρέπουν τη μεταφορά μεγάλου αριθμού προσφύγων. Μάλιστα πρόσθεσε ότι θα μπορούσε μέσα στα πλοία να εγκατασταθούν αστυνομικοί που θα διεκπεραιώνουν τις διαδικασίες ταυτοποίησης των προσφύγων.
Εμείς θα προσθέταμε πως υπάρχουν κι άλλα πλοία της ΝΕΛ που μπορούν να αξιοποιηθούν για τον ίδιο σκοπό, π.χ. το «European Express» και το «Θεόφιλος». Πέραν του ότι με την πρόταση αυτή αντιμετωπίζεται το ζήτημα της γρήγορης μεταφοράς των προσφύγων, θα βρουν δουλειά και εισόδημα οι ναυτικοί των πλοίων της ΝΕΛ, αλλά και η ίδια η εταιρεία που βρίσκεται σε δεινή θέση θα μπορέσει να κινηθεί. Τα δε μισθώματα που θα πρέπει να καταβληθούν στην εταιρεία για την ναύλωση των πλοίων θα μπορούσαν να δεσμευτούν για την εξόφληση των δεδουλευμένων των ναυτικών που οφείλει η εταιρεία.
Ν.Μ.
Μείωση δαπανών
Απρόσμενη μείωση των δαπανών για τις άγονες γραμμές πέτυχε φέτος η κυβέρνηση. Η «επιτυχία» αυτή οφείλεται στη ΝΕΛ, η οποία μη εκτελώντας τα δρομολόγια που είχε αναλάβει επί πολλές εβδομάδες, έδωσε τη δυνατότητα στο υπουργείο να μειώσει τη συγκεκριμένη δαπάνη. Το όφελος για τα κρατικά ταμεία πρέπει να ανέρχεται σε αρκετά εκατομμύρια ευρώ. Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι άγονες γραμμές της ΝΕΛ έμειναν χωρίς πλοίο για δύο μήνες η καθεμία καταλαβαίνει κανείς πόσα γλύτωσε ο δημόσιος κουρβανάς.
Ν.Μ.
Το ίδιο σκηνικό πάλι στο Λιμάνι Μυτιλήνης;
Αίτημα για εγκατάσταση λυόμενου που θα χρησιμοποιείται για την καταγραφή των προσφύγων κατέθεσε το Λιμεναρχείο Μυτιλήνη στη συνεδρίαση της Λιμενικής Επιτροπής που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη. Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σωτήρης Ζαμτράκης αντέδρασε εκφράζοντας τις αντιρρήσεις του, δεδομένου ότι κάτι τέτοιο θα δημιουργήσει και πάλι τις γνωστές καταστάσεις με τη συρροή δεκάδων προσφύγων στο λιμάνι με τα όσα βιώσαμε πρόσφατα. Αντιπρότεινε σαν χώρο καταγραφής τον ΝΟΜ όπου ήδη υπάρχουν έτοιμα και κτίρια. Τελικά το πρωί της Παρασκευής το Λιμεναρχείο Μυτιλήνης εγκατέστησε λυόμενο, όχι στο χώρο δικαιοδοσίας του Λιμενικού Ταμείου αλλά στον αύλειο χώρο του Κολυμβητηρίου! Ο κ. Ζαμτράκης θεωρεί σαν ιδανικό χώρο το πρώην Στρατιωτικό Πρατήριο στου Κουρτζή, αλλά βέβαια αυτό δεν δίνεται επειδή ανήκει στην Εθνική Τράπεζα. Όμως το ζητούμενο είναι να βρεθεί επιτέλους απ’ τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες ένας χώρος που να μην έχουμε πάλι επανάληψη των γνωστών φαινομένων με τους πρόσφυγες στο Λιμάνι Μυτιλήνης που και μας προσβάλλουν ως τόπο, αλλά σε τελική ανάλυση εν μέσω τουριστικής περιόδου δεν ενδείκνυται να παρουσιάζει η καρδιά της πόλης εικόνα καταυλισμού. Και δυστυχώς αν ο χώρος του λιμανιού είναι το σημείο συγκέντρωσης, τότε με βεβαιότητα θα ξαναδούμε ίδιες εικόνες που χρειάστηκε πολύς κόπος για να εξαλειφθούν.
Σ.Σ.
Περί της πεζοδρόμησης…
Είχαμε γράψει πριν από λίγες ημέρες πως δεν είναι δυνατόν η δημοτική αρχή να ξεκινήσει το μέτρο της πεζοδρόμησης της Ερμού, αφού ολοκληρωθεί το στάδιο… των ενστάσεων από τους περίοικους που «κόπηκαν» και δεν πήραν την ειδική κάρτα διέλευσης. Κι αυτό γιατί αυτή η διαδικασία μπορεί να αποδειχθεί ανεξάντλητη. Στη λογική αυτή λοιπόν έγινε και το πρώτο καθοριστικό ραντεβού του αντιδημάρχου Νίκου Καρασάββα με τον διοικητή της Τροχαίας Κωνσταντίνο Μάντζιο και θα τα… ξαναπούν την Τετάρτη πριν ξεκινήσουν την εφαρμογή της πεζοδρόμησης την Πέμπτη όπως συμφώνησαν. Και η αρχή λένε είναι το ήμισυ του παντός. Καθώς το πιο σημαντικό που προκύπτει στο ρεπορτάζ που αφορά στην Ερμού, είναι πως η Τροχαία έδειξε διάθεση να συμβάλει σε σημαντικό βαθμό για την ομαλή εφαρμογή του μέτρου. Στόχος είναι στην αρχή η παρουσία της αστυνομίας να κάνει σύσταση σε όποιους οδηγούς δεν θα έχουν συνειδητοποιήσει πως ο δρόμος… Ερμού τέλειωσε για την κυκλοφορία των οχημάτων και αν διαπιστωθεί πως οι πολίτες επιμένουν, θα αρχίσουν και οι κλήσεις. Εξίσου σημαντική όμως είναι και η παρατήρηση του αντιδημάρχου στις δηλώσεις του στο «Ε» για την οριστική απόφαση πεζοδρόμησης. Πως και οι 150 πολίτες που έχουν δουλεία εισόδου στην αγορά, δεν θα πρέπει να το… παρακάνουν και να προκαλούν με αλόγιστη χρήση του προνομίου τους. Εξάλλου είναι πολύ λεπτές οι ισορροπίες σε ό,τι αφορά την αστυνόμευση της Ερμού, καθώς οι παράδρομοί της, θα χρησιμοποιούνται κανονικά από τα αυτοκίνητα…
Μ.ΟΡΦ
Όταν ανοιγόκλειναν οι μπάρες!
Ένα ακόμη στοιχείο που έχει ενδιαφέρον σε ό,τι αφορά το… ιστορικό της απόπειρας πεζοδρόμησης της Ερμού, είναι το αν θα αποδειχθεί στην πράξη το μέτρο λειτουργικό και συμφέρον. Καθώς παρά το ότι έχει επικρατήσει η άποψη στο σκεπτικό της απόφασης για πεζοδρόμηση η εξαφάνιση των οχημάτων από την Ερμού, το χειμώνα είναι πολύ πιθανό πολλοί να υποστηρίζουν πως η ερημιά… που θα υπάρχει ελέω απουσίας της κυκλοφορίας, θα ευνοεί κάθε είδους παραβατικότητα. Αν τώρα θυμηθούμε παλαιότερες πεζοδρομήσεις στην Ερμού, θα πάμε στις μπάρες του Πατερέλλη επί εποχής Νάσου Γιακαλή. Ο μύθος της εποχής λέει, πως η δημοτική αρχή τότε έβαλε μπελά στο κεφάλι της καθώς ο καθένας απευθυνόταν απευθείας στον δήμαρχο να ανοίξουν και να κλείσουν οι μπάρες για… έκτακτες περιπτώσεις και το μέτρο σύντομα εξελίχθηκε σε… ημίμετρο. Μάλιστα ο αντιδήμαρχος Π. Πατερέλλης είχε και τον διακόπτη μαζί του για κάθε ενδεχόμενο! Και τούτο σημειώνεται για να αποτυπωθεί πως η επιτυχία ενός μέτρου, εξαρτάται πρώτιστα από εμάς τους πολίτες. Για να δούμε τώρα…
Μ.ΟΡΦ