Ακόμη διεκδικεί…
Το πάγιο αίτημα της παραχώρησης της περιοχής του πάρκινγκ και του περιβάλλοντος χώρου της μαρίνας από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ) στο δήμο έθεσε ο δήμος Μυτιλήνης στη γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Ζητά επίσης ο δήμος να παραχωρηθεί και η περιοχή στα πρώην νταμάρια της Λαγκάδας, ώστε να έχει τη δυνατότητα να κάνει παρεμβάσεις προς αξιοποίησή τους. Ο νέος γενικός γραμματέας, κ. Δημήτρης Χαλκιώτης, είδε θετικά το θέμα, ενώ και ο σημερινός υφυπουργός Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων κ. Νίκος Σηφουνάκης έχει στο παρελθόν υποστηρίξει τις θέσεις αυτές του δήμου. Το θέμα είναι να πειστεί και η ΚΕΔ να παραχωρήσει αυτές τις περιοχές που παραμένουν αναξιοποίητες τόσα χρόνια τώρα…
Πελ.Γ.
Για τα σχολεία
Συνεργασία για τα έργα που αφορούν στην εκπαίδευση και θα προταθούν προς ένταξη στο ΕΣΠΑ είχαν με την περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης, Ματούλα Κοντέλλη, οι Παύλος Βογιατζής και Θεόδωρος Βαλσαμίδης.
Ανάλογες συσκέψεις για το ίδιο αντικείμενο έχουν πραγματοποιηθεί ουκ ολίγες φορές όλο το προηγούμενο διάστημα, λες και οι τοπικοί φορείς, επαναλαμβάνοντας τα ίδια και τα ίδια, ελπίζουν να «φτουρήσουν» τα κονδύλια για να εντάξουν περισσότερα σχολεία. Εννοείται, βέβαια, πως θα έπρεπε εδώ και πολύ καιρό να έχει γίνει, εκτός του προγραμματισμού, και κανένα έργο.
ΜΑΡ.ΠΛ.
Θα ανατρέψει την κρίση
Τις προάλλες, δελτίο τύπου που εξέδωσε η επιμελητηριακή παράταξη του Θρ. Καλογρίδη κλείνει με τη φράση: «Ο συνδυασμός μας θα πάρει στο επόμενο διάστημα και άλλες πρωτοβουλίες για ανατροπή της οικονομικής κρίσης που πλήττει τα μέλη μας.»
Δηλαδή την οικονομική κρίση που δεν έχουν καταφέρει να αντιμετωπίσουν ολόκληρες κυβερνήσεις, θα την αντιμετωπίσει μια επιμελητηριακή παράταξη. Το πιθανότερο είναι ότι πρόκειται για λάθος διατύπωση. Διότι σε διαφορετική περίπτωση είναι εξαιρετικά υπερφίαλη αντίληψη για τις δυνατότητες της παράταξης.
Ν.Μ.
Μόρια και Καλλονή;
Σημαντική πρόοδος έχει γίνει στις εργασίες στην περιοχή της παράκαμψης Λάμπου Μύλων, ενώ στο πλαίσιο του ίδιου έργου της εθνικής οδού, από παράκαμψη Μόριας - Λάρσου - Καλλονής, γίνονται και εργασίες μετά τον κόμβο για την Αχλαδερή έως την περιοχή των Μέσων.
Οπότε, με δεδομένο ότι έχει ολοκληρωθεί και το τμήμα πριν το Ρετσινάδικο, τα πλέον κρίσιμα κομμάτια που απομένουν είναι στην αρχή και στο τέλος του δρόμου. Δηλαδή απ’ την παράκαμψη της Μόριας έως το ΚΤΕΟ της νομαρχίας και στην περιοχή λίγο πριν την Καλλονή. Εκεί όπου και πρέπει να γίνουν απαλλοτριώσεις, να πέσει δηλαδή χρήμα - κοντά επτά εκατομμύρια ευρώ -, που δε φαίνεται να υπάρχει, για τις αποζημιώσεις των παρόδιων.
Πάντως, επειδή τα συγκεκριμένα τμήματα, κι ειδικά αυτό της Μόριας, θα είναι και απ’ τα πιο δύσκολα, θα πρέπει κάποιος να αναλάβει να «τρέξει» το έργο, που αν συνεχίσει με τους ίδιους ρυθμούς δε θα του φτάσει και το Δ΄ Κ.Π.Σ. για να τελειώσει.
ΜΑΡ.ΠΛ.
Σπάνιο φαινόμενο
Σε εποχές που αξίες και ιδανικά βρίσκονται σε κρίση και δοκιμάζονται, είναι σπάνιο να δηλώνει κανείς ανεξάρτητος γιατί οι συνάδελφοί του, που αναγνώρισαν το λάθος τους, δεν του ζήτησαν συγγνώμη.
Η περίπτωση του δημοτικού συμβούλου Μηθύμνης απ’ τη Συκαμνιά, σε ένα δήμο που θυμίζουμε ότι οι προσκείμενοι στο ΠΑΣΟΚ συνδυασμοί που κατέβηκαν στις εκλογές τού 2006 ήταν τέσσερις (!!!), δείχνει μεταξύ άλλων και το πόσο ξεχωριστή, γνήσια κι αγνή εξακολουθεί να μένει η αυτοδιοίκηση.
Για όσο ακόμη θα διατηρεί τις ευαισθησίες και την υπερηφάνεια που τα χωριά και οι μικρές κλειστές κοινωνίες μπορούν να εκπέμπουν στους αυτοδιοικητικούς.
ΜΑΡ.ΠΛ.
Πολυετής ναύλωση
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», η ναύλωση του «Aqua Jewel» από τη ΝΕΛ θα έχει διάρκεια από τέσσερις μήνες έως 11 χρόνια. Πιθανότατα αυτό αναφέρεται στο συμφωνητικό που υπέγραψε η ΝΕΛ με την Alpha Ferries. Όμως η πληροφόρηση που έχουμε εμείς λέει ότι η ΝΕΛ μετά από ένα χρόνο θα επιδιώξει να αγοράσει το πλοίο, πράγμα που φαίνεται ότι προβλέπει κατ’ αρχήν η συμφωνία που έχουν κάνει οι δύο πλευρές.
Ν.Μ.
Επί τάπητος τα προβλήματα των ΑμεΑ
Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία σε Σάμο, Χίο, Λέσβο, Λήμνο και Ικαρία βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνεδρίασης που πραγματοποιήθηκε το Σαββατοκύριακο στο Καρλόβασι, με τη συμμετοχή του Δ.Σ. της Περιφερειακής Ομοσπονδίας ΑμεΑ Β. Αιγαίου και του προέδρου της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία και μέλους του Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ατόμων με Αναπηρία, Γιάννη Βαρδακαστάνη.
Οι εκπρόσωποι των σωματείων του βορείου Αιγαίου επισκέφθηκαν τις τοπικές αρχές και συζήτησαν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα άτομα με αναπηρία, ενώ - όπως έγινε γνωστό - η Εθνική Συνομοσπονδία προσανατολίζεται στην ίδρυση επιμελητηρίου πιστοποίησης προσβασιμότητας, που θα ελέγχει τους χώρους έτσι ώστε να διασφαλίζεται για τα άτομα με αναπηρία ίση μεταχείριση σε όλους τους τομείς.
Πελ.Γ.
Στην τελική ευθεία η Κομνηνάκη
Μια έγκριση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης μένει για να ξεκινήσει επιτέλους και το περίφημο έργο της πλακόστρωσης της οδού Κομνηνάκη, που θα περιλαμβάνει και ανάπλαση της εισόδου του πάρκου Χατζηδήμου. Μετά από πολλά χρόνια επιτέλους θα ξεκινήσει η ανάπλαση του δρόμου αυτού που έχει ταλαιπωρήσει τους περιοίκους, αφού για πολύ καιρό ήταν εργοτάξιο λόγω των έργων του βιολογικού και στη συνέχεια παρέμεινε τσιμεντοστρωμένος εν αναμονή του έργου της ανάπλασης.
Πελ.Γ.
Ο «Καλλικράτης» στη Ν.Δ.
Συναντήσεις των αυτοδιοικητικών στελεχών, αλλά και όποιου πολίτη ενδιαφέρεται, διοργανώνει η γραμματεία αυτοδιοίκησης της Νέας Δημοκρατίας και ο γραμματέας της, Βασίλης Μιχαλολιάκος, το επόμενο Σάββατο για τις Περιφέρειες Ηπείρου και Δυτικής Μακεδονίας. Στις συζητήσεις-συναντήσεις με θέμα «Η πορεία και το μέλλον της Αυτοδιοίκησης στη νέα εποχή», που θα γίνουν σε Γιάννενα και Κοζάνη αντίστοιχα, θα αναπτυχθούν οι θέσεις του κόμματος για τον «Καλλικράτη». Εννοείται πως ανάλογες συναντήσεις θα γίνουν το επόμενο διάστημα σε κάθε Περιφέρεια, όπως και στο Βόρειο Αιγαίο, αφού η χώρα μπαίνει στην τελική ευθεία για τις εκλογές στην αυτοδιοίκηση, που θυμίζουμε θα πραγματοποιηθούν στις 14 Νοεμβρίου.
ΜΑΡ.ΠΛ.
Τίποτε για το Σεδούντα
Την ίδια ώρα που η λιμνοδεξαμενή στο Βαφειό αποτελεί χάρμα οφθαλμών και κυρίως ελπίδα για τους αγρότες της Πέτρας και του Μολύβου, στο Σεδούντα το αντίστοιχο έργο παραμένει ανεκμετάλλευτο.
Καμμία είδηση για τη χρηματοδότηση που δόθηκε για να ολοκληρωθεί το φράγμα και να αξιοποιηθούν τα ήδη κατασκευασμένα δίκτυά του.
Κι έχει αφεθεί το έργο έρμαιο, παιχνίδι στη νεολαία του Πλωμαρίου, μια διαφορετική πίστα όπου το καλοκαίρι μπαίνουν τα δίκυκλα και κάνουν αγώνες δεξιοτεχνίας, κι άλλα τέτοια ακροβατικά.
ΜΑΡ.ΠΛ.
«Κομμένη» επικοινωνία
Πρόβλημα φαίνεται πως παρουσιάζει, από το περασμένο Σάββατο, το δίκτυο του ΟΤΕ στην περιοχή του Πολιχνίτου, με αποτέλεσμα, όπως ενημερωθήκαμε, να είναι αρκετές οι τηλεφωνικές συνδέσεις που δε λειτουργούν. Δεδομένου, μάλιστα, του εορταστικού τριημέρου που προηγήθηκε και της Καθαράς Δευτέρας, που οι υπάλληλοι της υπηρεσίας δεν εργάζονταν, τα προβλήματα στην επικοινωνία συνεχίζονταν τουλάχιστον μέχρι και χθες το πρωί.
Β.Χρ.
Πάμε μια βόλτα… στην Αθήνα;
Το ότι δε γίνονται εκκαθαρίσεις και δεν ενημερώνονται τα δημοτολόγια της Λέσβου - με ευθύνη των εκάστοτε υπαλλήλων ή της Πολιτείας που δε δίνει αντίστοιχες οδηγίες - είναι ένα θέμα. Το άλλο είναι αυτό που αφορά το τεχνικό κομμάτι της υπόθεσης, που, από όσα έδειξε για κάποιους δήμους, απαιτεί συνδρομή της αρμόδιας ανά περίπτωση εταιρείας των Αθηνών, που διαχειρίζεται τη βάση δεδομένων και το σχετικό πρόγραμμα. Απ’ ό,τι φαίνεται, για να μάθουμε πόσους κατοίκους έχουμε εδώ στη Λέσβο και να έχουμε τα στοιχεία στα χέρια μας πρέπει να επικοινωνήσουμε με εταιρείες της πρωτεύουσας και όχι με τους δήμους του νησιού. Η αποκέντρωση των υπηρεσιών έχει πάει… περίπατο…
Β.Χρ.
Δε συμφέρει…
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων, με δηλώσεις του προέδρου της σε οικονομικές εφημερίδες, εκτιμά πως φέτος το καλοκαίρι θα σημειωθεί κατακόρυφη άνοδος στους ηπειρωτικούς τουριστικούς προορισμούς, καθώς ο οδικός τουρισμός παραμένει πιο οικονομικός, ειδικά μετά και τα νέα φορολογικά μέτρα σύμφωνα με τα οποία τα εισιτήρια πλοίων και αεροπλάνων δε θα εκπίπτουν από το εισόδημα, όπως τα καύσιμα.
Αυτό σημαίνει πως τα νησιά, και κυρίως εκείνα με τα ακριβά ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όπως η Λέσβος, για την οποία μια τετραμελής οικογένεια χρειάζεται για να ταξιδέψει με καμπίνα και ένα Ι.Χ. περίπου 1.000 ευρώ, θα βρεθούν εκτός των πρώτων επιλογών του ήδη στριμωγμένου οικονομικά ελληνικού τουρισμού.
Έχοντας ένα περιθώριο ελάχιστων μηνών πριν την έναρξη της θερινής περιόδου και μπροστά σε αυτές τις προοπτικές, σκοπεύουν οι τοπικοί εμπλεκόμενοι φορείς να αναζητήσουν λύσεις, ή θα χαθούν λόγω κόστους και οι όποιοι Έλληνες τουρίστες κρατούσαν την τουριστική κίνηση;
ΜΑΡ.ΠΛ.
Απλήρωτοι
Η νομαρχία ζητάει να πάρει 1,5 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση του οδικού δικτύου της Λέσβου από τις ζημιές του φετινού χειμώνα. Την ίδια στιγμή, όμως, απλήρωτοι είναι οι εργολάβοι για αντίστοιχα έργα, που έγιναν το 2007 με τη διαδικασία του κατ’ επείγοντος. Αυτούς θα τους πληρώσει κανείς;
Ν.Μ.
Μετά από 4,5 μήνες
Χρειάστηκε να περάσουν 4,5 μήνες από τις εκλογές του περασμένου Οκτωβρίου και να ολοκληρωθεί η ψηφιοποίηση των αγροκτημάτων της χώρας, προκειμένου να τοποθετηθεί καινούργια διοίκηση στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Πρόεδρος στον Οργανισμό ορίσθηκε ο πανεπιστημιακός Αθανάσιος Καπρέλης. Ελπίζουμε να πετύχει στο έργο του, για να σταματήσει η χώρα μας να πληρώνει υπέρογκα πρόστιμα για κακή διαχείριση των αγροτικών επιδοτήσεων.
Ν.Μ.
Υποχρεωτική η χώρα προέλευσης
Η αναγραφή της χώρας προέλευσης στις συσκευασίες του ελαιολάδου είναι υποχρεωτική, υπενθυμίζει με ανακοίνωσή του ο ΣΕΒΙΤΕΛ. Γιατί όμως γίνεται τώρα αυτή η ανακοίνωση; Μήπως διότι γίνεται όργιο εισαγωγών ελαιολάδου; Τι κάνουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για αυτή την κατάσταση; Γιατί έως σήμερα δεν έχουν ελεγχθεί αυτά που κατάγγειλε το μέλος του Δ.Σ. της ΕΑΣ Λέσβου Παναγιώτης Σταμάτης κατά την κινητοποίηση της ΣΕΑ στη Μυτιλήνη;
Μήπως, τελικά, είναι πολλοί αυτοί που βολεύονται από τη σημερινή κατάσταση του ελαιοκομικού τομέα;
Ν.Μ.