Τα Δηκτικά

01/07/2012 - 05:56

Βάνδαλοι…  
Πριν μέρες βάνδαλοι έκλεψαν το «κλειδί» από την οθωμανική βρύση στη Νυχτάντα. Σε λίγο καιρό η βρύση θα καταρρεύσει και ένα ακόμα κομμάτι της ιστορίας του νερού, της ιστορίας του τόπου, θα έχει χαθεί για πάντα… Τι ψάχνω τώρα, ε;
Σ.ΜΠΑ

Στο δρόμο για Κωνσταντινούπολη

Κανονικά βαίνουν οι προετοιμασίες για τις εκδηλώσεις του Δήμου Λέσβου όσον αφορά στο Έτος Ελύτη. Κι έτσι, από τις 12 έως τις 16 του μήνα μυτιληνιά αντιπροσωπεία πρόκειται να βρεθεί στην Κωνσταντινούπολη για τις τριήμερες εκδηλώσεις, που σκοπό έχουν το συνδυασμό της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού με τουριστικά οφέλη. Ο Δήμος περιμένει, ωστόσο, ακόμη νέα για το τι ακριβώς θα χρηματοδοτήσει το Υπουργείο Πολιτισμού, αφού το εγχείρημα είναι μεγάλο και πολυδάπανο. Από βδομάδα, που θα έχουν λήξει όπως φαίνεται οι διαπραγματεύσεις, θα έχουμε και τις τελευταίες λεπτομέρειες των εκδηλώσεων που προγραμματίζονται.
Β.Χρ.

Κι άλλη ανοιχτή διάλεξη

Μια διάλεξη για την ευρωπαϊκή ενοποίηση στον 21ο αιώνα θα πραγματοποιηθεί από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου αύριο Πέμπτη, στην αίθουσα τελετών του Πειραματικού Λυκείου Μυτιλήνης. Οι ανοιχτές διαλέξεις συνεχίζονται από το ίδρυμα, που τους τελευταίους μήνες έχει κάνει πιο αισθητή την παρουσία του στην κοινή γνώμη της Μυτιλήνης.
Β.Χρ.

Τετραπλασιάστηκαν οι υπογραφές

Εξαιρετική απήχηση είχε η συλλογή υπογραφών που ξεκίνησε πριν από ένα μήνα περίπου το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, για την αποτροπή ανέγερσης πυρηνικών εργοστασίων στην Τουρκία. Στο σύνολό τους έχουν φτάσει τις 18.548, ενώ πριν από τρεις εβδομάδες ήταν μόλις 4.687. Αν μη τι άλλο, η συνέντευξη Τύπου που θα δώσει το ίδρυμα αύριο Πέμπτη για το θέμα θα έχει νόημα.
Β.Χρ.

Ψάχνουν νέο όνομα

Νέο όνομα ψάχνει η ομάδα ποδηλατών της Μυτιλήνης, που διοργανώνει ποδηλατάδες κάθε Παρασκευή βράδυ. Κι αυτό, γιατί δε θεωρήθηκε σωστό να έχουν το όνομα που έχει κατοχυρώσει ως «Freeday» η ομάδα της Αθήνας. Καλύτερα, έτσι θα έχουν την ευκαιρία να πρωτοτυπήσουν στο πώς θα ονομάσουν τις ποδηλατοβόλτες της Μυτιλήνης. Η πρωτοτυπία περνάει πάντα περισσότερο.
Β.Χρ.

Δύσκολη υπόθεση

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι εδώ και σχεδόν ενάμιση χρόνο οι λιμενικοί της Λέσβου έχουν μείνει χωρίς φάρμακα, όχι λόγω οφειλών, αλλά λόγω του ότι δε δίνεται μια δέσμευση από την Πολιτεία ότι θα είναι συνεπής στις πληρωμές της στους φαρμακοποιούς. Και οι φαρμακοποιοί βέβαια δε ζητούν μια απλή υπόσχεση, ζητούν σύμβαση, ζητούν συμφωνία που θα εξασφαλίζει ότι δε θα χρειαστεί να περιμένουν μήνες για να πληρωθούν. Όπως φαίνεται, όμως, ακόμη και αυτό είναι πολύ δύσκολο, γι’ αυτό και τόσο καιρό τώρα δεν έχει βρεθεί λύση στο πρόβλημα. Είναι ν’ απορεί κανείς, δεν είχαν τελικά σκοπό να πληρώνουν τους φαρμακοποιούς, δεν υπήρχε καμμιά πρόβλεψη;
Πελ.Γ.

Θ’ αλλάξει όψη

Οι αλλαγές στην προκυμαία που προωθεί το Λιμενικό Ταμείο μπορεί ν’ αναστατώσουν τους επιχειρηματίες - που καλούνται να καλύψουν και το κόστος των εργασιών -, είναι βέβαιο όμως πως θ’ ανανεώσουν την εικόνα και θα δώσουν άλλη πνοή σε αυτή την περιοχή, όπου χτυπά η καρδιά της διασκέδασης. Αν υπάρχει καλή διάθεση απ’ όλους, μπορούν να ξεπεραστούν τα όποια προβλήματα και να πετύχουν ένα καλό αποτέλεσμα.
Πελ.Γ.

Σκουριά

Στον παραλιακό δρόμο της Πέτρας, στο πλακόστρωτο που έχει φτιαχτεί, τα παραδοσιακά φωτιστικά έχουν γεμίσει σκουριά. Αυτή η εικόνα εγκατάλειψης δεν ταιριάζει σε μια τουριστική περιοχή. Δεν είναι μεγάλη υπόθεση να βαφούν τα φωτιστικά, όμως οι εντυπώσεις που δημιουργούν τώρα οι σκουριασμένοι στύλοι φωτισμού είναι… μεγάλη υπόθεση για τους τουρίστες. Στη δύσκολη οικονομική περίοδο που διανύουμε, αυτές οι λεπτομέρειες μπορούν να κάνουν τη διαφορά.
Πελ.Γ.

Παρατημένα

Εγκαταλελειμμένα παραμένουν τα γήπεδα τέννις στα Θέρμα εδώ και χρόνια, έρμαια των καιρικών συνθηκών. Οι περιφράξεις έχουν πέσει, ενώ γήπεδα παραμένουν κλειστά. Όταν είχαν φτιαχτεί, συγκέντρωναν αρκετούς φίλους του αθλήματος, τώρα πλέον όμως έχουν αφεθεί στην τύχη τους. Τα χρήματα που ξοδεύτηκαν για την κατασκευή τους θα πάνε στράφι αν δεν ενδιαφερθεί κάποιος φορέας να τα επισκευάσει και να τα δώσει στο κοινό για χρήση.
Πελ.Γ.

Ας ψάξει αλλού…

Με το Νίκο Σηφουνάκη τα έβαλε, και με δυναμικό τρόπο, ο δήμαρχος Χίου, Πολύδωρος Λαμπρινούδης, στο πλαίσιο του πολυετούς αγώνα που καταβάλλει προκειμένου να εξασφαλίσει πίστωση για την κατασκευή νέου λιμανιού στη Χίο. Θεμιτή η προσπάθεια του δημάρχου για τον τόπο του, αθέμιτος όμως ο τρόπος που χρησιμοποιεί, αντιπαραβάλλοντας σε ανοιχτή επιστολή του για το λιμάνι το έργο του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου και τα 50 εκατομμύρια που έχουν εξαγγελθεί για αυτό.
Όποιος «σηκώνει» τέτοιου είδους ζητήματα με το γείτονά του, εν προκειμένω τη Λέσβο, δημιουργεί εχθρικό περιβάλλον για τις ίδιες τις διεκδικήσεις του. Άλλωστε, ο βουλευτής της Λέσβου δεν έχει πλέον καμμία σχέση με το τομεακό πρόγραμμα που διαχειρίζεται ο Δημήτρης Ρέππας, απ’ τον οποίο - προφανώς με τη βοήθεια της Ελπίδας Τσουρή - οφείλει ο δήμαρχος Χίου να ζητά νέο λιμάνι. Ή μήπως επειδή δεν υπάρχει τέτοια δίοδος, χτυπά το σαμάρι;
ΜΑΡ.ΠΛ.


Πριν ένα μήνα άνοιξαν λάκκους στο πεζοδρόμιο της προκυμαίας στο ύψος της Εθνικής Τράπεζας, έκαναν ό,τι έκαναν, τους σκέπασαν, άφησαν τις τσιμεντόπλακες στην άκρη του δρόμου κι έφυγαν εγκαταλείποντας τους παρόδιους καταστηματάρχες στην τύχη της λασπουριάς και της σκόνης.
Κύριοι αρμόδιοι του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, με τα πόδια στην προκυμαία πάτε ποτέ;

Στα μανταλάκια

«Υπάρχουν συνάδελφοι που είναι κρεμασμένοι στα μανταλάκια», μας είπε ο Χρύσανθος Μαντζάρης, θέλοντας να αποδώσει την τραγική οικονομική κατάσταση κάποιων εργοληπτών της Λέσβου. Και πώς να μην είναι έτσι τα πράγματα, αν τα περίπου 50 μέλη του Συνδέσμου έχουν αθροιστικά να λαμβάνουν 2,9 εκατ. ευρώ από εκτελεσμένα έργα μέσω του προγράμματος «Θησέας», 4,5 εκατ. ευρώ από έργα των 13 τέως δήμων της Λέσβου που είχαν ανατεθεί με χρηματοδότηση από ΣΑΤΑ, αλλά και περίπου δύο εκατομμύρια - δεν υπάρχει ασφαλής εκτίμηση για το συγκεκριμένο ποσό - από έργα που μέσω προγραμματικών συμβάσεων είχε υλοποιήσει η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λέσβου για λογαριασμό δήμων;
Κι όσο δεν ψηφίζεται ο δημοτικός προϋπολογισμός για να αρχίσει η ροή των πιστώσεων εξόφλησης, ή όσων κονδυλίων υπάρχουν, τόσο δε θα κατεβαίνουν οι εργολάβοι, και μαζί τους όσοι εξαρτώνται απ’ αυτούς, απ’ τα μανταλάκια.
ΜΑΡ.ΠΛ.

Περί ανάπτυξης…

Κάθε φορά που βγαίνει στο μεϊντάνι, με οποιαδήποτε αφορμή, θέμα για τους δείκτες απορροφητικότητας των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων, δε λείπουν και οι πιο ψύχραιμες φωνές που επισημαίνουν ότι με νούμερα και ποσοστά δεν προσεγγίζεται το ζήτημα της ανάπτυξης. Υπάρχουν, μάλιστα, φορές που οι αριθμοί ευημερούν, σε αντίθεση με την πραγματικότητα που δυστυχεί. Παρ’ όλα αυτά, και στο παρελθόν έχει πολλές φορές διαπιστωθεί ότι σε κλειστές κοινωνίες όπως τα νησιά του Βορείου Αιγαίου, όταν τρέχουν πολλά έργα μαζί, κινείται ένα ολόκληρο σύστημα στήριξης της τοπικής κοινωνίας. Κι έστω αν δεν υπάρχει ουσιαστική ανάπτυξη, ρέει σταγόνα - σταγόνα ο ορός τόνωσης των οικονομιών, διαδικασία που επιβάλλεται μέσω του ΠΕΠ να επαναληφθεί άμεσα. Γιατί αν ανοίξουν τα εργοτάξια, θα υπάρξουν δουλειές, και ό,τι αυτό συνεπάγεται. Για τα δεδομένα, μάλιστα, νησιών όπως η Λέσβος, μεγέθη όπως η απασχόληση 200 ή και περισσότερων εργαζομένων σε έργα, για δυο - τρία χρόνια, αλλάζουν άρδην το τοπίο.
ΜΑΡ.ΠΛ.

Καίει ο ΕΛΓΑ

Φοβερή η σύλληψη των επικεφαλής τού ΕΛΓΑ. Έχουν διαμορφώσει ένα τιμοκατάλογο για την ασφάλιση της αγροτικής παραγωγής, που καίει κάθε μικρό παραγωγό. Στη Λέσβο παρατηρείται πως χιλιάδες παραγωγοί, αν ασφαλίσουν την παραγωγή τους στον ΕΛΓΑ, δεν εισπράττουν ούτε ευρώ επιδότησης. Το μυστικό της υπόθεσης είναι πως ο ΕΛΓΑ θα καταβάλει αποζημιώσεις μόνο αν έχει χρήματα στο ταμείο του. Αφήστε που οι μη κατά κύριο επάγγελμα αγρότες πρέπει να περάσουν από «40 κύματα» για να λάβουν αποζημίωση.
Μετά από όλα αυτά, είναι βέβαιο ότι οι ασφαλισμένοι τού ΕΛΓΑ θα μετρούνται πολύ εύκολα.
Ν.Μ.

Η ώρα της νομιμοποίησης

Οι επιτροπές σταβλισμού σμικρύνθηκαν και πήραν ένα φυσιολογικό μέγεθος. Θα αποτελούνται από τρία άτομα και όχι από 11. Μετά από μια πενταετία, στο Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης κατανοήθηκε ότι οι επιτροπές αδειοδοτούν στάνες κι όχι πυρηνικά εργοστάσια.
Φαίνεται ότι έφθασε η ώρα της νομιμοποίησης για όλες τις σταβλικές εγκαταστάσεις.
Ν.Μ.

Τραγέλαφος

Το πρωί της Τρίτης οι υπάλληλοι του Τμήματος Εμπορίου της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου πίστευαν ότι στη Λέσβο δε θα επιβληθεί πλαφόν στις τιμές των καυσίμων. Προφανώς αυτή ήταν η πληροφόρηση που είχαν από τους συναδέλφους τους στην Αθήνα. Λίγες ώρες αργότερα, το Υπουργείο έβαλε πλαφόν κι ουδείς κατάλαβε γιατί. Το χειρότερο, όμως, είναι πως το πλαφόν οδηγεί σε άνοδο κι όχι σε πτώση τις τιμές. Μήπως αυτός ήταν ο στόχος και δεν το καταλάβαμε οι αδαείς;
Ν.Μ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey