Τα Δηκτικά

01/07/2012 - 05:56

Εκβιασμοί…
Ούτε μία, ούτε δύο. Αμέτρητες φορές, και μέλη του Δικηγορικού Συλλόγου Μυτιλήνης, και εκπρόσωποι άλλων φορέων, υποστήριξαν στη σύσκεψη για το Εφετείο, πως για να υπάρξει λύση στο θέμα θα πρέπει να εκβιαστεί η κυβέρνηση να τη δώσει.
Κι επειδή η Λέσβος και η Λήμνος δε διαθέτουν τα… «45άρια» και τις διαθέσεις των Κρητικών για να απειλήσουν με βολίδες, επιστρατεύτηκαν άλλες προτάσεις εκβιασμού. Τουλάχιστον οι φορείς της Λέσβου είχαν την «αυτογνωσία» ότι τέτοιου είδους αθέμιτα μέσα συνιστούν κατάντια του δημόσιου βίου, αλλά αν δεν τα μετέλθεις, δεν έχεις αποτέλεσμα. Γι’ αυτό, βουρ ομαδόν στον εκβιασμό κι όπου βγάλει.
ΜΑΡ.ΠΛ.

Σε πέντε - έξι χρόνια….

Άργησε δυο μήνες το ΓΕΩΤΕΕ να τοποθετηθεί, απ’ όταν ζητήθηκε η γνώμη του, για τα Καταφύγια Άγριας Ζωής (ΚΑΖ). Κι έρχεται εκ των υστέρων να δηλώσει ούτε λίγο, ούτε πολύ, πως η θεσμοθέτηση των ΚΑΖ θα πρέπει να συζητηθεί καμμιά πενταετία ακόμη, ώστε να καταλήξουμε σε «ασφαλή» συμπεράσματα.
Κατ’ αρχάς, προκαλεί ερωτηματικά το γεγονός ότι το εν λόγω Επιμελητήριο δεν προστάτευσε, ως όφειλε, τα μέλη του δασολόγους που υπηρετούν στην Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου κι έχουν την ευθύνη για την πρόταση που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και τις 31 Μαρτίου. Διότι, αν τα προστάτευε, δεν έπρεπε δημοσίως να βγει και εμμέσως να «αμφισβητήσει» το αποτέλεσμα της δουλειάς που παρήγαγαν. Αν δεν το αμφισβητεί, γιατί να μείνει επ’ άπειρο ανοιχτός ο διάλογος;
Ομοίως ερωτηματικά προκαλεί το γεγονός ότι το ΓΕΩΤΕΕ απ’ το 2003, όταν και υπήρξε εγκεκριμένος περιφερειακός σχεδιασμός-βάση πάνω στην οποία θα μπορούσε να δρομολογηθεί η χωροθέτηση ΚΑΖ στο νομό Λέσβου και σ’ όλο το βόρειο Αιγαίο - δεν πρότεινε στην Πολιτεία ως επιστημονικός της σύμβουλος για τέτοια ζητήματα, αυτά που τώρα προτείνει, αλλά άφησε να περάσουν έξι χρόνια για να τοποθετηθεί.

… και βλέπουμε

Τέλος, τα μεγαλύτερα ερωτηματικά δημιουργούνται απ’ την «πρόθεση» του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου να εμπλέξει στο θέμα των καταφυγίων τα υπό εκπόνηση Σχέδια Χωρικής Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ) των δήμων, όταν είναι γνωστό πως ακόμη δεν έχουν εξασφαλίσει χρηματοδοτήσεις για τέτοιες μελέτες όλοι οι δήμοι, ενώ αυτοί που έχουν ξεκινήσει χρειάζονται τουλάχιστον τρία με τέσσερα χρόνια ακόμη για να τις τελειώσουν. Και οι απορίες μας εντείνονται απ’ το γεγονός ότι κάθε σχεδιασμός, και το ξέρει αυτό το ΓΕΩΤΕΕ, όπως και τα ΚΑΖ, δεν αποτελεί θέσφατο και μπορεί με την παρέλευση κάποιου χρονικού διαστήματος να διαφοροποιηθεί. Δηλαδή, αν στην πορεία διαπιστωθεί πως υπάρχουν προβλήματα με τα καταφύγια, μπορεί να κινηθεί διαδικασία τροποποίησής του.
Τις σκοπιμότητες για τις οποίες η Λέσβος κι όλα τα υπόλοιπα νησιά θέλουν να τελειώνουν μια ώρα αρχύτερα με τα ΚΑΖ (βλέπε χωροθετήσεις οχλουσών δραστηριοτήτων) τις ξέρουμε και τις κατανοούμε απόλυτα. Τι σκοπιμότητες επέβαλαν στο ΓΕΩΤΕΕ, με μια στάση «ήξεις αφήξεις ου εν πολέμω θνήξεις», να κοσκινίζει 40 τέρμινα για να μη ζυμώσει ποτέ, παρέχοντας ένα ακόμη άλλοθι στη διοίκηση να μη χωροθετήσει εκ νέου ΚΑΖ;
ΜΑΡ.ΠΛ.

Αγωγή για... άσκηση πίεσης
Δύο εκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται ότι έφθασε η οφειλή για τη σίτιση των μεταναστών στο Κέντρο Υποδοχής προς την εταιρεία catering που έχει αναλάβει το φαγητό. Ο επιχειρηματίας Μανώλης Τζαννέτος είχε 11 μήνες να πληρωθεί και όταν πια βρέθηκε και ο ίδιος σε πολύ δύσκολη οικονομική θέση, οδηγήθηκε στη λύση να καταθέσει αγωγή κατά της νομαρχίας, διεκδικώντας τα χρήματά του. Πριν από ένα μήνα, του καταβλήθηκε περίπου το 25%, ενώ γίνονται συνεχώς προσπάθειες και επαφές μεταξύ νομαρχίας και υπουργείου Εσωτερικών, προκειμένου να εξοφληθούν οι οφειλές. «Η αγωγή που κατέθεσα είχε περισσότερο την έννοια της άσκησης πίεσης προς το υπουργείο. Αναγνωρίζω ότι η νομαρχία κάνει φιλότιμες προσπάθειες για να δοθούν τα χρήματα, αλλά δεν είναι στο χέρι της. Και εγώ από την πλευρά μου, όμως, είμαι διατεθειμένος να εξαντλήσω κάθε μέσο για να στηρίξω αυτή την προσπάθεια, αναγνωρίζοντας ότι είναι ένα ανθρωπιστικό ζήτημα και ότι δεν υπάρχει άλλη επιχείρηση αυτήν τη στιγμή ν’ αναλάβει τη σίτιση των μεταναστών. Δε θέλω σε καμμιά περίπτωση ν’ αφήσω τους ανθρώπους αυτούς χωρίς φαγητό», μας είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.
Πελ.Γ.

«Κανείς δεν έχασε τα χρήματά του»

Είναι από τις λίγες περιπτώσεις, πάντως, που προμηθευτές στους οποίους οφείλει το Δημόσιο, όχι μόνο συνεχίζουν τη συνεργασία, αλλά δείχνουν σε ένα βαθμό, με την ανοχή τους, - δεδομένης της οικονομικής κρίσης - να συμπράττουν στην προσπάθεια. «Η αγωγή ήταν για μας ένα μέσο πίεσης προς το υπουργείο, προκειμένου να μας καταβάλει τα χρήματα. Πάντως, μέχρι τώρα έχουμε άριστη συνεργασία με όλους τους προμηθευτές, όλοι κατανοούν το πρόβλημα, κανείς δε μας εκβίασε ή δεν απείλησε να σταματήσει και βέβαια κανείς δεν έχει χάσει τα χρήματά του», μας είπε χαρακτηριστικά ο αντινομάρχης Σταύρος Ψαρρόπουλος. Ο ίδιος συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι και νέοι προμηθευτές εκδηλώνουν ενδιαφέρον για να συνεργαστούν, ενώ απαντώντας σε προτάσεις να αφήσει η νομαρχία την ευθύνη της φιλοξενίας των λαθρομεταναστών, ο κ. Ψαρρόπουλος λέει: «Είναι ένα σοβαρό πρόβλημα της κοινωνίας μας που δεν μπορούμε, φυσικά, ούτε να το αγνοήσουμε ούτε να το παραβλέψουμε. Αν κάποιοι θεωρούν ότι είναι υπεύθυνη στάση να αφήσουμε τους μετανάστες να περιφέρονται στους δρόμους χωρίς φαγητό και στέγη, είναι δικό τους θέμα.»
Πελ.Γ.

Οι φόλες
Οι φόλες στα αδέσποτα είναι ένα φαινόμενο που δυστυχώς δεν είναι καινούργιο και δεν πρόκειται και να σταματήσει, όσο υπάρχουν κάποια «δίποδα» ανάμεσά μας που ενοχλούνται από την παρουσία των ζώων. Καθημερινά δεχόμαστε καταγγελίες πολιτών ότι έχασαν τα αγαπημένα τους σκυλάκια ή γάτες από φόλες, που πέφτουν τόσο στην πόλη της Μυτιλήνης, όσο και σε χωριά. Όσο δεν καταγγέλλονται επώνυμα και δεν οδηγούνται στη Δικαιοσύνη εκείνοι που επιλέγουν αυτό το απάνθρωπο μέσο για να… απαλλαγούν από τα ζώα, δεν πρόκειται να σταματήσουν να συμβαίνουν τέτοια περιστατικά.
Πελ.Γ.

Οι δημοτικές συγκοινωνίες

Ξεπερνά κάθε προσδοκία η κοινή αποδοχή της Δημοτικής Συγκοινωνίας απ’ τον κόσμο, η οποία μετράει μερικούς μήνες στην πόλη της Μυτιλήνης. Τα μίνι μπας πλέον, γεμίζουν με κόσμο που έχει κάνει τη μετακίνηση με λεωφορείο τρόπο ζωής, αφήνοντας το αυτοκίνητο στο σπίτι. Είναι χαρακτηριστικό, από τις συζητήσεις που γίνονται με επιβάτες που χρησιμοποιούν τα λεωφορεία, ότι στη μεγάλη πλειοψηφία τους είναι άτομα που έπαιρναν το αυτοκίνητό τους για να κατέβουν στο κέντρο ή άτομα που δε μετακινούνταν συχνά. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο αριθμός των επιβατών που μέχρι τον Απρίλιο μετακινήθηκαν με μίνι μπας ξεπερνά τις 15.000. Σε αυτή την κατεύθυνση, η Δημοτική Συγκοινωνία φαίνεται να έχει και πολλαπλή κοινωνική προσφορά στην πόλη, αφού ανακουφίζει το κυκλοφοριακό της πρόβλημα και δίνει επιλογές μετακίνησης σε ανθρώπους που μέχρι τώρα επέλεγαν να μείνουν στο σπίτι.
Πελ.Γ.

Ακούσαμε

Το δρόμο της αποχώρησής του από την ΕΑΣ Λέσβου μαθαίνουμε ότι έχει πάρει ο διευθυντής Χρήστος Αθανασίου. Συγκεκριμένα, ακούσαμε ότι έχει πάρει το υπόλοιπο της άδειάς του και ετοιμάζεται να συνταξιοδοτηθεί τους επόμενους μήνες. Το «Ε» είχε αποκαλύψει προ ημερών ότι σειρά υπηρεσιακών παραγόντων της ΕΑΣ Λέσβου ετοιμάζονται να συνταξιοδοτηθούν μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Κι αυτό είναι ένα ζήτημα που θα πρέπει να απασχολήσει έντονα το Δ.Σ. της ΕΑΣ Λέσβου το επόμενο διάστημα.
Ν.Μ.

Κρατάει αποστάσεις

Από τη μια δε θέλει να αφήσει την Ένωση στα κρύα του λουτρού κι από την άλλη θα ήθελε να αποφύγει τον τεράστιο όγκο δουλειάς, που συνεπάγεται η ενεργοποίηση των δικαιωμάτων επιδότησης. Ο λόγος για το Γιάννη Φλωρίδη, ο οποίος είναι από τους ανθρώπους που γνωρίζουν όσο λίγοι τα ζητήματα της ενεργοποίησης των δικαιωμάτων επιδότησης. Εκτιμούμε ότι τελικά θα συνεργαστεί με την Ένωση. Τώρα, αν θα είναι και με τους ίδιους όρους, είναι ασφαλώς θέμα διαπραγμάτευσης.
Ν.Μ.

Λευκό + Κόκκινο = Ροζέ

Την προσπάθεια να επιτραπεί η πρόσμιξη λευκού με κόκκινο κρασί για την παραγωγή ροζέ καταγγέλλει ο ευρωβουλευτής Γιάννης Γκλαβάκης, σημειώνοντας ότι πρόκειται για μια απαράδεκτη πρακτική. Είναι κι αυτό ακόμη ένα μέτρο, στη λογική που θέλει να μειωθεί το κόστος παραγωγής κρασιού στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όσοι εισηγούνται τέτοια μέτρα, ας αναρωτηθούν αν μπορεί το κόστος παραγωγής του κρασιού στην Ευρώπη να πέσει κάτω από το κόστος παραγωγής στη Χιλή.
Ν.Μ.
 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey