Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι …

24/07/2022 - 17:00

Βρισκόμαστε σε μια παρατεταμένη προεκλογική περίοδο που λήγει τον Ιούλιο του 2023, όταν συμπληρώνονται τέσσερα χρόνια, απ’τις τελευταίες βουλευτικές εκλογές. Βέβαια ο κ.Πρωθυπουργός, στην πίεση που δέχεται για προκήρυξη πρόωρων εκλογών, απ’όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης, σε μόνιμη επωδό επαναλαμβάνει ότι, ως ορίζει το Σύνταγμα, τούτες θα γίνουν στο τέλος της τετραετίας. Οπωσδήποτε τούτο, ουδόλως πείθει. Δεν πείθει ακόμη και τους δικούς του Υπουργούς που ουσιαστικά έχουν βάλλει κάτω τα μολύβια και έχουν επιδοθεί εις άγραν ψήφων, ανά «τας οδούς και τας ρύμας» της Επικράτειας, για το προσωπικό και ασφαλώς το κομματικό συμφέρον. Τούτοι επισκέπτονται διάφορες περιφέρειες της χώρας προς αναγγελία νέων έργων, νέων παρεμβάσεων, δίδοντας νέες υποσχέσεις, χρήματα στα λόγια, κ.λπ. ακόμη προς εγκαινίαση έργων μισοτελειωμένων ή άλλων που έχουν ξεκινήσει εδώ και πολλά πολλά χρόνια, τάχα επί Κυβερνήσεως του κόμματός τους, κάποτε. Στη λογική των πιο πάνω είχαμε και την επίσκεψη στη Λέσβο, του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κωνστ. Αχ. Καραμανλή, τέλη Ιουνίου τ.ε. Μεταξύ άλλων κατά την εκεί παραμονή του, ανέφερε ότι τα τελευταία τρία χρόνια γίνονται στη Λέσβο έργα συνολικού ύψους 170 εκατομ. Ευρώ. Συνάδελφος μου, ενεργός πολίτης απ’την Μακεδονία μου έγραψε, πως ο ίδιος αυτός κ.Υπουργός στην επίσκεψή του στην Κέρκυρα, μετά απ’το δικό μας νησί, σηματοδότησε ότι τα εκεί έργα φθάνουν στα 250 εκατομ. Επί λέξει ομιλώντας στους Κερκυραίους ο κ.Κ.Αχ.Καραμανλής, είπε «με την παρουσία μου, σηματοδοτούμε έργα συνολικής αξίας σχεδόν 250 εκατομμυρίων ευρώ». Την πλειοδοσία αυτή υπέρ της Κερκύρας έναντι της Λέσβου, την επισήμανε ο καλός αυτός συνάδελφος γράφοντάς μου: «Τάκη, μάλλον σας έριξε ο Καραμανλής».

Βέβαια δεν μπορώ να ξέρω αν τα αναφερθέντα 170 εκατομ. αυτά Ευρώ στη Λέσβο, περιλαμβάνουν τα ~57 (44,50 αρχικά, συν ~12 συμπληρωματικά) εκατομμύρια περίπου Ευρώ για τον «οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου» και τα ~15 εκατομ. για το «Λιμάνι Σιγρίου». Γιατί αν περιλαμβάνουν και αυτά, είναι αυτό που λέει ο θυμόσοφος λαός μας, με «ξένα κόλλυβα μνημονεύει». Δεν θα εκπληττόμουν αν είναι έτσι, αφού ο κ.Υπουργός στην ομιλία του μεταξύ άλλων για τα δύο αυτά έργα, είπε συγκεκριμένα: «Ολοκληρώνονται δύο έργα, το λιμάνι του Σιγρίου που ξεκίνησε το 2014 πάλι επί κυβερνήσεως της ΝΔ, έχοντας περάσει από πολλά εμπόδια, καθώς και ο οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου που πήρε έγκριση και δημοπρατήθηκε επίσης το 2014» (‘‘ΔΗΜΟΚΡΑΤΗΣ’’,25/6/2022).

Προς αποκατάσταση των πραγμάτων, έγραψα στον Υπουργό κ. Κωνστ.Αχ.Καραμανλή και πρωτοκόλλησα στο γραφείο του, έγγραφό μου της 28/6/2022, με επικεφαλίδα: Η πραγματικότητα για τα έργα «οδικός άξονας Καλλονής- Σιγρίου» και « Λιμάνι του Σιγρίου στην Λέσβο.

Εξηγούσα αρχικά, ότι έγραψα το έγγραφό μου αυτό, υπό την ιδιότητά του επικεφαλής της από το 2003, Επιτροπής Αγώνα για το έργο «οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου», αποτελούμενης εκ διακεκριμένων μελών της τοπικής κοινωνίας των δέκα χωριών της περιοχής ως και του επικεφαλής της από το 2013 Επιτροπής Αγώνα των υπερ4000 μελών για το έργο «Λιμάνι του Σιγρίου», τις οποίες συνέστησα με στόχο, διεκδικητικά να συμβάλουμε στο να πραγματοποιηθούν στην υπανάπτυκτη, άκρως υποβαθμισμένη και συνεχώς ερημούμενη Δυτική Λέσβο, αυτά τα δύο θεμελιώδους σημασίας αναπτυξιακά έργα. Συνέχιζα γράφοντας επί λέξει:

«Το γεγονός, ακόμη, ότι γεννήθηκα στη Δυτική Λέσβο (Άντισσα), για την πρόοδο και ανάπτυξη της οποίας επί πολλά χρόνια αγωνίζομαι, αλλά κυρίως εκ των προαναφερθεισών ιδιοτήτων μου, του επικεφαλής των Επιτροπών Αγώνα για τα δύο πολύπαθα αυτά έργα, όπως αντιλαμβάνεστε, γνωρίζω με κάθε λεπτομέρεια όλες τις φάσεις που εξελικτικά διήλθαν, από την αφάνεια στην οποία τούτα ευρίσκοντο όταν συστήσαμε τις προαναφερθείσες επιτροπές αγώνα, μέχρι σήμερα που κατ’ευχή βρίσκονται πιά στις τελευταίες φάσεις της ολοκλήρωσής τους».

Κατέληγα δε λέγοντας: «τα αναφερθέντα κατά την δήλωσή σας (την προαναφερθείσα) δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα».

Αποδείκνυα στη συνέχεια δε τούτο, παραθέτοντας τα σχετικά δεδομένα, όσο περιληπτικά και περιεκτικά μπορούσα, ως ακολουθεί:

«α) Για το έργο «οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου».

i) Το 2003 και μετά από τέσσερα χρόνια αφ’ ότου εξαγγέλθηκε από τον τότε πρωθυπουργό κ. Κ. Σημίτη το 1999, ανατεθήκαν στο εκ του σχετικού διαγωνισμού προκύψαν μελετητικό γραφείο, οι μελέτες του.

ii) Το 2011 εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (2007-2013) επί κυβερνήσεως κ. Γ.Α.Παπανδρέου, δημοπρατήθηκε το 2011, υπεγράφησαν στη συνέχεια οι σχετικές συμβάσεις μεταξύ Δημοσίου και των εκ του σχετικού διαγωνισμού προκυψάντων εργολάβων την 10η Σεπτεμβρίου 2012 και τελικά η «πρώτη κασμαδιά» του έργου αυτού έπεσε τον Σεπτέμβρη του 2013.

iii) Το 2014, τούτο απεντάχθηκε από το ΕΣΠΑ, επί κυβερνήσεως κ. Αντ. Σαμαρά, τέλος,

iv) Τον Ιούνιο του 2016, επανεντάχθηκε στο νέο ΕΣΠΑ (20014-2021) επί κυβερνήσεως κ. Αλ. Τσίπρα.

β) Για το έργο « Λιμάνι του Σιγρίου».

i) Εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ στις 27.12.2013 ήτοι τέσσερις μέρες προ της λήξεως του ΕΣΠΑ από το οποίο απεντάχθηκε το 2014.

ii) Με πολιτική απόφαση της τότε Κυβερνήσεως κ. Αλ. Τσίπρα εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων τον Μάϊο του 2016, δημοπρατήθηκε το 2017 υπεγράφη η σχετική σύμβαση τον Σεπτέμβριο 2017 και το έργο ξεκίνησε το Φθινόπωρο του 2017».

Για να έχουμε αυτά τα αποτελέσματα, αδιάλειπτος, πολυετής και συνεπής ήταν ο αγώνα μας από της συστάσεως των προαναφερθεισών επιτροπών μας. Προς επίρρωση αυτών αναφέρεται ότι για το Λιμάνι του Σιγρίου, πέραν των όποιων εγγράφων, παρεμβάσεων και παραστάσεων μας προς τους αρμοδίους της δημόσιας διοίκησης, πρωτοκολλήσαμε στο Γραφείο Πρωθυπουργού 25 σχετικά έγγραφά μας, μαζί με τις εκάστοτε συγκεντρωνόμενες στη διακήρυξή μας υπογραφές, μελών της επιτροπής μας (18 στον κ.Σαμαρά και 7 στον κ.Τσίπρα).

Σε ότι αφορά τον «οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου», πλέον όλων των άλλων επί μέρους ενεργειών μας, προς τους εκάστοτε αρμόδιους, είχαμε καταθέσει τα κατά περίπτωση απαιτούμενα έγγραφά μας σ’όλους, της περιόδου 2003 - 2018 Πρωθυπουργούς της χώρας μας, ήτοι κ.κ.Κ.Σημίτη, Κ.Καραμανλή, Γ.Α.Παπανδρέου, Λ.Παπαδήμα, Α.Σαμαρά και Α.Τσίπρα.

Πάντως για το δίκαιον της υποθέσεως, θα πρέπει να αναφερθεί ότι το 2009 ύστερα από σχετικά έγγραφά μας και προς τον τότε πρωθυπουργό κ.Κώστ.Καραμανλή, το αρμόδιο υπουργείο με έγγραφό του πληροφόρησε την επιτροπή μας ότι για τον «Καλλονής-Σιγρίου» χορηγούνταν 20.000.000 Ευρώ (έναντι 44.500.000 Ευρώ που απαιτούνταν ως τελικά μ’αυτό το ποσό υπεγράφη η σχετική σύμβαση κατασκευής του, το 2012) και αυτά όχι απ’ ευθείας στο έργο, αλλά μέσω Περιφέρειας. Τούτο υπήρξε η απαρχή νέων αγώνων της Επιτροπής μας μέχρις ότου να ενταχθεί το έργο αυτό στο Τομεακό Ταμείο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Έτσι τελικά όταν ολοκληρώθηκαν οι μελέτες του (2010) κατέστη δυνατό να ενταχθεί αυτό στο ΕΣΠΑ κατά τα προαναφερθέντα με προϋπολογισμό 44,50 εκατομ. Ευρώ.

Θεωρώ ότι τα πιο πάνω αναφερθέντα, αφαιρούν τα όποια παραμορφωτικού φακού στρεβλωθέντα στοιχεία και αποδίδουν «τα του Καίσαρος τω Καίσαρι» και έτσι η Ιστορία θα περιλάβει στις δέλτους της τα στοιχεία αυτά, αντικειμενικά, πλήρως ταυτιζόμενα με την πραγματικότητα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey