Τα Δηκτικά

01/07/2012 - 05:56

Δώστε έκτακτη δρομολόγηση τώρα
Τις προηγούμενες ημέρες προτείναμε να δοθεί έκτακτη δρομολόγηση στο «Μυτιλήνη» τής ΝΕΛ ώστε να εκτονωθεί, ως ένα βαθμό, το πρόβλημα των ακτοπλοϊκών συνδέσεων της Λήμνου και της Λέσβου με τη βόρειο Ελλάδα. Την πρόταση αυτή υιοθέτησε ο βουλευτής τής Ν.Δ. Σπύρος Γαληνός και την έθεσε με ερώτησή του στον υπουργό Ανάπτυξης και Ναυτιλίας. Ελπίζουμε να γίνει δεκτή ώστε να εκτονωθεί η κρίση, διότι δεν πρέπει η Λήμνος να είναι το θύμα και αυτό το καλοκαίρι, λόγω των ανεπαρκέστατων ακτοπλοϊκών συνδέσεων. Ας αναζητηθεί λύση, δεδομένου ότι η επιδοτούμενη γραμμή που εξυπηρετούσε το «Λισσός», δεν υφίσταται εδώ και πολύ καιρό.
Ν.Μ.

Λες και ήταν πταίσμα

Από 18 μήνες έως έξι μήνες φυλάκιση ήταν οι πρωτόδικες ποινές που επέβαλε προχθές το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Χίου σε τρεις από τους επτά κατηγορούμενους για την υπόθεση του τραυματισμού της δημοσιογράφου Αγγελικής Χατζηδημητρίου. Για τους υπόλοιπους τέσσερις η απόφαση ήταν αθωωτική. Τόσο αποτιμάται η καταστροφή της ζωής της συναδέλφου και της οικογένειάς της. Η Αγγελική έμεινε παράλυτη την ώρα της δουλειάς της, όταν φρουρός του εργοστασίου τής ΔΕΗ στη Χίο την τραυμάτισε και στη συνέχεια οι γιατροί του Νοσοκομείου Χίου δεν έδωσαν τη δέουσα για το περιστατικό σημασία.
Κάπως έτσι στήνεται η δημοσιογραφία στο απόσπασμα, στη νησιωτική Ελλάδα, στις μέρες μας.
Ν.Μ.

Αυγουστιάτικες προσφορές

Οι εποχές που οι κάτοικοι της Λέσβου μετέβαιναν κατά εκατοντάδες στην Τουρκία για διακοπές και ψώνια, έχουν περάσει. Φαίνεται πως στις μέρες μας, για πολλούς, ακόμη και μια ολιγοήμερη απόδραση στα απέναντι παράλια είναι άπιαστο όνειρο. Επιπλέον, στην αγορά αυτή έχει επέλθει ένας φυσιολογικός κορεσμός και έχει ισορροπήσει σε χαμηλότερα επίπεδα από τα προηγούμενα χρόνια. Αλλά ο ανταγωνισμός, αντί να μειώνεται στη γραμμή Μυτιλήνης - Αϊβαλιού, αυξάνεται. Έτσι, σύντομα αναμένεται πτώση των τιμών των εισιτηρίων.
Ν.Μ.

Δε θα επιστραφούν;

Τελευταία ημέρα είναι σήμερα για τους παιδικούς σταθμούς, οι οποίοι ούτως ή άλλως εδώ και καιρό υπολειτουργούσαν - και κάποιοι δε λειτουργούσαν καθόλου - λόγω της επίσχεσης εργασίας των συμβασιούχων. Ένας γονιός, όμως, που πήγε για να ρωτήσει αν θα του επιστραφούν τα 60 ευρώ που προπλήρωσε για τα τροφεία χωρίς το παιδί του να πηγαίνει στον παιδικό σταθμό (Πολύκεντρο), του είπαν ότι δεν επιστρέφονται χρήματα. Όπως μας μετέφερε χαρακτηριστικά, μάλιστα, του είπαν ότι τα λεφτά αυτά «χάθηκαν». Αντιθέτως, για όσους γονείς θα συνεχίσουν να πηγαίνουν τα παιδιά τους και την επόμενη χρονιά, τότε το ποσό αυτό θα συμψηφιστεί και θ’ απαλλαγούν από τα τροφεία ενός μήνα. Ο ίδιος, όμως, μας είπε ότι το παιδί του χρόνου θα πάει στο νηπιαγωγείο και δε θα είναι πλέον στον παιδικό σταθμό. «Πλήρωσα για να κρατάνε το παιδί μου όλο αυτό το διάστημα στο σπίτι και μου λένε ότι δε θα μου επιστραφούν τα χρήματα από τον παιδικό σταθμό που έμεινε κλειστός. Είναι δίκαιο αυτό;», μας είπε χαρακτηριστικά ο γονιός. Εφόσον ισχύουν τα παραπάνω, αναμένονται απαντήσεις από τον αρμόδιο Οργανισμό Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δεδομένου ότι λογικά θα υπάρχουν και άλλοι γονείς που θα βρίσκονται στην ίδια θέση.
Πελ.Γ.

Χωρίς ελεγκτή

Χωρίς ελεγκτή οδοντίατρο έχει μείνει και πάλι, εδώ και ένα μήνα περίπου, ο ΟΠΑΔ. Όπως είπε χθες σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Οδοντιατρικού Συλλόγου, Γιώργος Κάσδαγλης, η σύμβαση με τον προηγούμενο γιατρό έχει λήξει και δεν έχει ανανεωθεί, με αποτέλεσμα ο κόσμος που κατεβαίνει από χωριά να ταλαιπωρείται αδίκως, αφού δεν υπάρχει ελεγκτής. Ήδη, πάντως, έχει ξεκινήσει η διαδικασία και εκτιμάται πως μέσα στον άλλο μήνα θα λυθεί το ζήτημα.
Πελ.Γ.

Περί ενημέρωσης

Η έκτακτη επικαιρότητα με τρία σοβαρά περιστατικά που προέκυψε την Τετάρτη, ανέδειξε την ανάγκη συνεργασίας και συνεννόησης που θα πρέπει να υπάρξει μεταξύ του Τύπου και του Γραφείου Τύπου της Αστυνομικής Διεύθυνσης. Χωρίς διάθεση να ψέξουμε τον υπεύθυνο Τύπου, αναφέραμε στο ρεπορτάζ για ένα συμβάν (το ατύχημα του ηλικιωμένου) ότι δεν είχαμε πάρει ακόμη Δελτίο Τύπου από την Αστυνομική Διεύθυνση. Και αυτό γιατί, σε επικοινωνία που είχαμε νωρίτερα με τον ίδιο, μας είχε πει ότι δεν είχε πληροφόρηση για το συγκεκριμένο θέμα. Βέβαια, τελικά στάλθηκε Δελτίο Τύπου, χωριστά από τα δυο άλλα συμβάντα, γύρω στις 5 το απόγευμα. Είναι απόλυτα κατανοητό ένας άνθρωπος που δεν είναι δημοσιογράφος και έχει αναλάβει το κομμάτι της ενημέρωσης να μη γνωρίζει πώς λειτουργούν τα Μέσα. Θα πρέπει, όμως, να υπάρξει συνεργασία και κατανόηση, δεδομένου ότι οι χρόνοι είναι πιεστικοί σε ό,τι αφορά στην καθημερινή έκδοση των εφημερίδων. Μια εφημερίδα που κλείνει την ύλη της το απόγευμα, δεν μπορεί να ενημερώνεται για ένα συμβάν την επομένη, γιατί θα δημοσιευτεί τη μεθεπόμενη και τότε ο στόχος της έγκαιρης ενημέρωσης χάνεται. Επιβάλλεται η καλύτερη δυνατή συνεργασία για την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση της κοινή γνώμης, λοιπόν, που είναι και το ζητούμενο.
Πελ.Γ.

Υπάρχει ακόμη ανθρωπιά

Είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι, παρ’ όλα τα προβλήματα που δημιουργεί η οικονομική κρίση, υπάρχει ακόμη ενδιαφέρον και ανθρωπιά από τον κόσμο, που προσφέρεται να δώσει έστω και από αυτά που δεν έχει για να βοηθήσει. Έτσι και για το περιστατικό του τετράχρονου αγοριού για το οποίο αναζητείται από τις κοινωνικές υπηρεσίες ανάδοχη οικογένεια, υπήρξε ανταπόκριση από την πρώτη στιγμή από πολίτες, που θέλησαν να βοηθήσουν με οποιονδήποτε τρόπο. Εκεί που το κράτος «δένει τα χέρια», οι πολίτες μπορούν να δώσουν λύσεις. Ωστόσο, όσες ανάλογες ενέργειες και να γίνουν στο μέλλον, θα πρέπει να παρέχεται ουσιαστική φροντίδα στα παιδιά που βρίσκονται σε ανάγκη και όχι να παραμένει η Πολιτεία απλός θεατής.
Πελ.Γ.


Μακριά απ’ τους υπόλοιπους θεματικούς αντιδημάρχους κάθισαν την Τετάρτη οι αντιδήμαρχοι Οικονομικών, Απόστολος Πατέστος, και Καθαριότητας, Ηλίας Κουνιαρέλλης, οι οποίοι και απομακρύνθηκαν αρκετά απ’ τις θέσεις που όλο το προηγούμενο διάστημα συνήθιζαν να κάθονται. Κι επειδή τον κ. Κουνιαρέλλη, όπως πάντα, ελάχιστα τον είδε το κάθισμά του, ο κ. Πατέστος καθόταν μόνος στην άκρη, περιέργως μακριά απ’ την υπόλοιπη δημοτική αρχή.
Κι αν δεν ήταν η ιδιαιτέρως φιλότιμη και επαναλαμβανόμενη προσπάθεια του δημάρχου να διατηρήσει ισορροπίες μεταξύ των «πρωτοκλασάτων» στελεχών του, αναφέροντας με κάθε ευκαιρία τα ονόματα του κ. Πατέστου, αλλά και του Γιάννη Βατού, θα νόμιζε κανείς πως η αλλαγή θέσης υπέχει και μεταφορικά την έννοια της διαφοροποίησης. Ότι κάτι τρέχει, πάντως, στη συνοχή της πλειοψηφίας δε χρειάζεται και ιδιαίτερα πειστήρια για να το διαπιστώσει κανείς.

Από τη Λισσαβόνα στη Μυτιλήνη
Προς συγχώνευση με άλλη ελληνική τράπεζα βαίνει η Millennium.
Αυτό το σενάριο εξετάζει η διοίκηση της μητρικής τράπεζας Banco Comercial Português (BCP). Στόχος τής BCP είναι η μείωση του κινδύνου από την έκθεσή της στη χώρα μας. Εν τω μεταξύ, η Millennium είναι ο κύριος πιστωτής τής ΝΕΛ, κι οι αλλαγές στην Τράπεζα μπορεί να επηρεάσουν και το μέλλον της Ναυτιλιακής. Γι’ αυτό και οι αποφάσεις της Λισσαβόνας μας ενδιαφέρουν άμεσα.
Ν.Μ.

Να μη μείνουμε στα λόγια

Τον Αύγουστο, κατά τον πρωθυπουργό, θα δοθεί λύση στο πρόβλημα της αδειοδότησης των στάβλων. Δεν είμαστε ιδιαίτερα αισιόδοξοι ότι θα δοθεί λύση, αλλά δεν παύουμε να ελπίζουμε. Όμως, για να έχουμε πλήρη εικόνα του θέματος, οφείλουμε να πούμε ότι το πρόβλημα δημιουργήθηκε το 2003, όταν με κυβερνητική απόφαση χαρακτηρίσθηκαν όλοι οι στάβλοι αυθαίρετες κατασκευές επειδή είχαν χτιστεί χωρίς οικοδομική άδεια. Άδεια που μέχρι τότε δεν ήταν απαραίτητη.
Το πρόβλημα δε θα είχε προκύψει αν η αρχική απόφαση όριζε πώς θα πρέπει από την ψήφιση του νόμου και μετά να χτίζονται οι στάβλοι και σε ποιες περιοχές. Τα προϋφιστάμενα κτίσματα θα έπρεπε να θεωρούνται νόμιμα μέχρι που οι ιδιοκτήτες τους να βγουν στη σύνταξη ή να κατασκευάσουν νέα.
Δηλαδή το ελληνικό κράτος δημιούργησε ένα πρόβλημα το 2003 για να το λύσει το 2011. Αν το λύσει δηλαδή!
Ν.Μ.

Έντονη αντίδραση

Ανακοίνωση-παρέμβαση για τη στάση του εκπροσώπου των Εργοληπτών σε ό,τι αφορά στη δρομολόγηση έργων στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης, ετοιμάζει ο πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος του ΤΕΕ, Παναγιώτης Πιττός. Ο κ. Πιττός σημείωσε εξοργισμένος, ανεξάρτητα απ’ τις απαράδεκτες - όπως τις χαρακτήρισε - δηλώσεις του εκπροσώπου των Εργοληπτών για το Νίκο Σηφουνάκη, «δεν έχει κανένα δικαίωμα να τα βάζει με το Βόρειο Αιγαίο και τις ανάγκες του σε υποδομές».
Χρησιμοποιώντας την υπερβολή για να καταδείξει το μέγεθος της ατοπίας που έκανε κατά την άποψή του ο εργολάβος, ο κ. Πιττός ανέφερε: «Τι θέλουν δηλαδή, επειδή η Λέσβος δε βουλιάζει από κόσμο να μην έχει αεροδρόμιο; Τι θέλουν, επειδή ο πληθυσμός του Αγίου Ευστρατίου δε δικαιολογεί λιμάνι, αντί για έργο να μοιράσει η κυβέρνηση από 100.000 ευρώ σε κάθε κάτοικο για να εγκαταλείψει το νησί;»
Έλα ντε, τι θέλουν και καταδικάζουν ό,τι θα μπορούσε να δώσει και στη Λέσβο, ακόμη και στον Άη Στράτη, τέτοια κίνηση στις πύλες εισόδους τους που να δικαιολογεί όχι ένα αλλά πολλά τέτοια μεγάλα έργα;

Έντονη αντίδραση (2)
Όμως, όπως πληροφορούμαστε, έντονη αντίδραση αναμένεται να υπάρξει και απ’ τον πρώην πρύτανη και Διευθυντή Λιμενικών Έργων τού ΕΜΠ, Κώστα Μουτζούρη, που βρίσκεται για διακοπές στα Βατερά και διαβάζοντας την πληρωμένη καταχώρηση του εκπροσώπου των Εργοληπτών σχολίασε: «Πρέπει όλοι να στηρίξουμε κάθε προσπάθεια βελτίωσης του αερολιμένα Μυτιλήνης. Για αυτό και οφείλουμε να στηρίξουμε το Νίκο Σηφουνάκη απέναντι στην προκλητική επίθεση που δέχτηκε.»
ΜΑΡ.ΠΛ.

«Τα δικά μας;»

«Ήταν παλιά ένας πρόσφυγας Αρμένης στην Κώμη, που μη ξέροντας το συντακτικό της ελληνικής γλώσσας είπε: “Τα δικά μας, δώσαμε δικηγόρο”.» Με το παράδειγμα αυτό ο Κώστας Φραγκόπουλος θέλησε κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το σημαντικότατο, όπως το χαρακτήρισε, θέμα της υγείας να αναδείξει πως για το Δημοτικό Συμβούλιο υπήρχαν άλλες προτεραιότητες προς συζήτηση. Τα 20 θέματα που δεν πρόλαβαν να συζητηθούν και οι αποφάσεις τους επείγει να ληφθούν.
«Τι θα γίνει με τα δικά μας θέματα;», σχολίασε ο παλιός αυτοδιοικητικός, δηλώνοντας στη συνέχεια: «Κουραστήκαμε να παρακολουθούμε ατέλειωτες συζητήσεις, την ίδια ώρα που είμαστε καταδικασμένοι σε μια ιδιότυπη αφωνία, αφού λόγω του μεγάλου αριθμού των συμβούλων δεν προλαβαίνουν να μιλήσουν άλλοι πλην των επικεφαλής των παρατάξεων.»
ΜΑΡ.ΠΛ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey