
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Είναι γνωστό ότι όλα τα χωριά της Λέσβου, ζητούν συνεχώς βελτιώσεις στην αγροτική οδοποιία και διανοίξεις δρόμων. Για περιπτώσεις που πράγματι είναι μεγάλη ανάγκη αλλά και για άλλες περιπτώσεις που δεν είναι τόσο. Στο Ακράσι και στο Νεοχώρι ωστόσο, έχουν κάθε λόγο να απαιτούν να φτιάξει ο δρόμος προς τη Δρώτα. Όχι γιατί είναι τόσο χάλια, όσο δείχνει η φωτογραφία. Αλλά γιατί στερεί από τον πολύ κόσμο, μία πανέμορφη πραγματικά παραλία!
Διατηρείται η γραμμή
Στο θερινό πρόγραμμα δρομολογίων της «Sky Express», διατηρείται η γραμμή Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της εταιρείας. Το προηγούμενο διάστημα είχε εξελιχθεί ένα μίνι δράμα σχετικά με την τύχη των άγονων αεροπορικών γραμμών, το οποίο έληξε προσωρινά με παράταση της ανάθεσης των γραμμών. Ωστόσο το επόμενο διάστημα αναμένεται να γίνει νέος διαγωνισμός για τις άγονες αεροπορικές γραμμές. Εκείνο που έχει ενδιαφέρον είναι μια πρόσφατη δήλωση του υπουργού Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, στην οποία ανέφερε πως από την στιγμή που έχουν μειωθεί δραστικά οι τιμές των καυσίμων, πρέπει να μειωθούν και οι επιδοτήσεις για τις άγονες αεροπορικές και ακτοπλοϊκές γραμμές που πληρώνει το Δημόσιο. Φαίνεται, όμως, πως σε αυτή τη φάση κρίθηκε σκόπιμο να μην προβεί σε τέτοιες κινήσεις η κυβέρνηση.
Ν.Μ.
Ζητούν μειωμένους συντελεστές
Θέμα νομοθετικής εξομάλυνσης της φορολογικής ανισότητας με γειτονικές περιφέρειες τρίτων κρατών, έθεσε, με χθεσινή του δήλωση, ο περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Γιώργος Παυλίδης, με αφορμή δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών, Τρύφωνα Αλεξιάδη. Στην ουσία, ο κ. Αλεξιάδης υποστηρίζει πως αν δεν μειωθούν οι φόροι που πληρώνουν οι επιχειρήσεις στις περιοχές ευθύνες του, θα συνεχιστεί η διαρροή παραγωγικών μονάδων προς τη Βουλγαρία και τις άλλες χώρες των Βαλκανίων. Το ίδιο θέμα θα μπορούσε να θέσει και η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου για μια σειρά ζητημάτων (π.χ. η σύγκριση του ΦΠΑ στα νησιά του Αιγαίου για τις τουριστικές επιχειρήσεις). Όχι πως περιμένουμε κάτι να αλλάξει, αλλά πες - πες κάτι μπορεί να γίνει.
Ν.Μ.
Προς το Γραφέα Υπηρεσίας
Ο «Γραφέας Υπηρεσίας» της ιστοσελίδας του ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου «mplokia.gr», ενοχλήθηκε από το ρεπορτάζ του «Ε» για την συζήτηση στη Βουλή, της ερώτησης Μηταράκη σχετικά με τους μειωμένους συντελεστές του ΦΠΑ. Κι ούτε λίγο, ούτε πολύ, μας λέει ότι αναπαράγουμε τα δελτία Τύπου του κ. Μηταράκη και ότι δεν αποδίδουμε την πραγματικότητα των όσων είπε ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης.
«Το θέμα είναι πάντα, όλοι αυτά που καταπίνουν αμάσητα τα non - paper και τα δελτία Τύπου του κ. Μηταράκη!», γράφει ο «Γραφέας Υπηρεσίας». Για την αποκατάσταση της αλήθειας, δελτίο Τύπου δεν λάβαμε ποτέ. Απλά πήραμε τα πρακτικά της συζήτησης από τη Βουλή, τα διαβάσαμε και γράψαμε τα αυτονόητα.
Καλό είναι στο μέλλον, ο «Γραφέας Υπηρεσίας» να μην προκαλεί με τα γραφόμενα του, τη νοημοσύνη των αναγνωστών του. Ας μην ξεχνά ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ κατήργησε το μειωμένο ΦΠΑ στα νησιά, δική της πρόταση ήταν, όπως, προς έκπληξη της, διαπίστωσε η αντιπροσωπεία των φορέων των δυο νησιωτικών περιφερειών, οι οποίες μάλιστα συνοδεύονταν από τους νησιώτες βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Μια επικοινωνία μαζί τους, θα επιβεβαιώσει του λόγου το αληθές για ένα θέμα που κάθε άλλο στήριξε η κυβερνητική πλειοψηφία.
Ν.Μ.
Σάλος με την ταρίφα των 50 ευρώ
Σε χθεσινή τηλεφωνική του επικοινωνία με την πρωινή εκπομπή του Mega, ο πρόεδρος Τουριστικών Πρακτορείων Λέσβου, Γιάννης Σαμιώτης, απάντησε στην καταγγελία η οποία είχε γίνει πάλι στο Mega, ότι στη Μυτιλήνη κόβονται εισιτήρια 50 ευρώ για μεταφορά με λεωφορείο στην Ειδομένη! Ο Γιάννης Σαμιώτης επεσήμανε πως οι 40-50 επαγγελματίες πράκτορες δουλεύουν σωστά και πάντα σε συνεργασία με Λιμεναρχείο και Αστυνομία. Όμως, όπως κατήγγειλε, έχουν εμφανισθεί αλεξιπτωτιστές του κλάδου από Αθήνα, Αγρίνιο και Πάτρα και με τσιλιαδόρους που γνωρίζουν τη γλώσσα, προσελκύουν τους πρόσφυγες και παράνομα τους κόβουν εισιτήρια για Ειδομένη. Τόνισε επίσης πως ενώ το θέμα έχει καταγγελθεί στην Αστυνομία, λόγω φόρτου εργασίας, φαίνεται, αδυνατεί ν’ ανταποκριθεί. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ορισμένα από αυτά τα πρακτορεία που άνοιξαν σαν ...μανιτάρια στη Μυτιλήνη όταν συσσωρεύονταν εδώ χιλιάδες πρόσφυγες, τις τελευταίες μέρες παραμένουν κλειστά, αφού η «πελατεία» έχει μειωθεί αισθητά μετά το σχέδιο επιβράδυνσης στη μετακίνηση από τα νησιά και το κλείσιμο των συνόρων στα Σκόπια, αφού αυτά τα γραφεία πουλούσαν, και κερδοσκοπούσαν απ’ αυτό, οδική μεταφορά με λεωφορεία στην Ειδομένη. Οπότε, τώρα προς το παρόν, την ...έκαναν!
Σ.Σ.
Συνωστισμοί…
Τι εννοούσε ο Νταβούτογλου όταν ζήτησε από τον Τσίπρα «να συμφωνήσουμε στα ιστορικά στοιχεία των δύο λαών» χωρίς καμία αντίδραση από τον τελευταίο; Όταν είχε πάει ο Γιωργάκης στην Σμύρνη, όπου μαζί ήταν και ο δικός μας Νίκος Σηφουνάκης, και μαζί με τον Τζεμ έπιναν και χόρευαν, είχαν λυσσάξει να τον φάνε. Τώρα; Μην έχουμε πάλι τίποτα …συνωστισμούς!
Σ.Σ.
Κάνει δουλειά η ΠΕΑ Βορείου Αιγαίου
Το Μικροβιολογικό Τμήμα του Εργαστηρίου Ελέγχου Νερών της Περιφερειακής Εταιρίας Ανάπτυξης Βορείου Αιγαίου, προετοιμάζεται εντατικά για την επέκταση της διαπίστευσης του, μέσω του ΕΣΥΔ Α.Ε., στον τομέα των θαλάσσιων νερών. Αυτό θα βοηθήσει ουσιαστικά στον έλεγχο και την τεκμηρίωση της ποιότητας των θαλάσσιων νερών των νησιών. Το Φυσικοχημικό Τμήμα δε του Εργαστηρίου, βρίσκεται στο στάδιο ενσωμάτωσης μεθόδων εδαφολογικών αναλύσεων και αναλύσεων σε φύλλα, απευθυνόμενο πολύ σύντομα στην πρωτογενή παραγωγή.
Τέλος, ξεκίνησε, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΠΕΑ Βορείου Αιγαίου, η λειτουργία της ιστοσελίδας στην ηλεκτρονική διεύθυνση www.peava.gr, με παρουσίαση και ενημερωτικό υλικό από τις δραστηριότητες της εταιρείας.
Α.Ω
«Φτιάξτε το δρόμο για τη Δρώτα»!
Οι πολιτιστικοί σύλλογοι Ακρασίου και Νεοχωρίου, με επιστολή τους προς τον αντιδήμαρχο Πλωμαρίου, Μανώλη Αρμενάκα, επαναφέρουν ένα αίτημα πολλών ετών, για τη βελτίωση της βατότητας του δρόμου Ακρασίου - παραλίας Δρώτας, μέσω προγράμματος τσιμεντοστρώσεων του Δήμου Λέσβου. «Ζητούμε επίσης με την συνδρομή του πολιτικού μηχανικού Γεωργίου Κακέ και της τεχνικής υπηρεσίας του Δήμου Λέσβου, να ξεκινήσει η εκπόνηση τεχνικής μελέτης για την ολοκλήρωση του υπάρχοντος δρόμου με διαπλατύνσεις όπου κριθεί αναγκαίο. Με σκοπό την ένταξη της τεχνικής μελέτης σε πρόγραμμα χρηματοδότησης. Ευελπιστούμε η θητεία σας στην αντιδημαρχία να αποτελέσει την αφετηρία για να ξεκινήσει και να ολοκληρωθεί με δικές σας ενέργειες το έργο αυτό, δίνοντας τέρμα στις υποχρεώσεις και στα ανούσια λόγια 30 ετών», γράφει χαρακτηριστικά η επιστολή τους. Το αίτημα για το δρόμο προς τη Δρώτα διατυπώνεται εδώ και κάποιες δεκαετίες, χωρίς καμιά ανταπόκριση. Πρόκειται για την παραλία της Δρώτας, που αποτελεί τη μοναδική διέξοδο των χωριών Νεοχωρίου, Ακρασίου και Αμπελικού στη θάλασσα, και που ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες μπορεί να γίνει πόλος προσέλκυσης παραθεριστών από τα χωριά αυτά, οι οποίοι όμως λόγω της απαράδεκτης κατάστασης του δρόμου, δεν διακινδυνεύουν να χαλάσουν τα αυτοκίνητα τους. Θα υπάρξει κάποια απάντηση από τον αντιδήμαρχο της περιοχής ή και αυτός, όπως και οι προκάτοχοι του, θα... προσπεράσει;
Α.Ω.
Προβληματίστηκε το ΤΑΙΠΕΔ!
Κι όμως το ΤΑΙΠΕΔ… διαβάζει τοπικό Τύπο. Καθώς, σύμφωνα με πληροφορίες, στελέχη του Ταμείου Αξιοποίησης της Δημόσιας Περιουσίας, επικοινώνησαν με τη δημοτική αρχή της Λέσβου για να διαπιστώσουν αν… υπάρχει κάποιο πρόβλημα με την συμμετοχή στο διαγωνισμό για το Αρχοντικό «Κατσάνη». Κι αυτό γιατί διάβασαν στα ρεπορτάζ του τοπικού Τύπου πως η προοπτική συμμετοχής στο διαγωνισμό, του Δήμου Λέσβου για την αγορά του ακινήτου από το ΤΑΙΠΕΔ, δεν έτυχε ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου! Τώρα το να πέφτουν από τα σύννεφα τα στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, που ένα δημοτικό συμβούλιο και γενικά η κοινωνία, δεν τους… «αγαπάει» και ιδιαίτερα, προκαλεί έκπληξη! Αν πάντως πράγματι πέφτουν από τα σύννεφα και μας διαβάζουν, μήπως να κάνουν κανά «σκόντο»;
Μ.ΟΡΦ