Δηκτικά 26/2/2014

26/02/2014 - 13:57

Μονοπάτι από Κώμη προς Άγιο Χαράλαμπο. Πραγματικά μαγική η διαδρομή δίπλα στο χείμαρρο, ανάμεσα σε πλατάνια, μέσα από ελαιοκτήματα και στο τέλος το πευκοδάσος. Το μονοπάτι είναι χαρτογραφημένο και έχουν τοποθετηθεί ταμπέλες και σήματα καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδρομής. Δυστυχώς η επιβλητικότητα του τοπίου φαίνεται ότι δεν εμπόδισε τη δημιουργία μιας μικρής χωματερής πλάι στο χείμαρρο. Μάλιστα κάποιος άφησε εκεί και μια τουαλέτα. Πραγματικά απογοητευτικό.

 

Τέταρτος στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθήνας

Σε μια μάχη μεγαθηρίων, ο συμπατριώτης μας απ’ την Αγιάσο Παναγιώτης Γαλετσέλλης πήγε κάτι παραπάνω από καλά, αφού κατάφερε να πιάσει υψηλό ποσοστό και η παράταξή του να βγει τέταρτη στη σειρά στο μεγαλύτερο δικηγορικό σύλλογο της χώρας. Ο κ. Γαλετσέλλης ήταν επικεφαλής σε έναν απ’ τους οκτώ συνδυασμούς, της «Δημοκρατικής Συμπαράταξης Δικηγόρων», που μετείχαν στις εκλογές στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών και για ακόμη μια φορά τα πήγε πολύ καλά.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, ο ποινικολόγος Βασίλης Αλεξανδρής απ’ το χώρο της Κεντροαριστεράς εκλέχτηκε πρώτος με 34,76%, ακολούθησε ο νυν πρόεδρος, Γιάννης Αδαμόπουλος, ο οποίος προέρχεται από τη Ν.Δ. αλλά στις εκλογές συμμετείχε χωρίς να έχει λάβει «χρίσμα», και τρίτος ήταν ο υποψήφιος του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Παπαστεργίου, με 13,24%. Ο κ. Γαλετσέλης έλαβε 1.233 ψήφους συγκεντρώνοντας ποσοστό 10,97% και θεωρούνται μαζί με τον κ. Παπαστεργίου οι βασικοί ρυθμιστές του αποτελέσματος του δεύτερου γύρου που θα διεξαχθεί την Τρίτη.

Β.Μ.

 

Όλα αλλάζουν…

Ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Μιχελάκης, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό «Real», προανήγγειλε την άρση της απαγόρευσης δημοσιοποίησης δημοσκοπήσεων για τις εκλογές. Μάλιστα ανέφερε ότι τις επόμενες ημέρες το Υπουργείο Εσωτερικών θα καταθέσει νομοθετική ρύθμιση για την αλλαγή του τρόπου εκλογής των ευρωβουλευτών, που θα περιλαμβάνει και την άρση της απαγόρευσης δημοσιοποίησης των δημοσκοπήσεων που ίσχυε 15 ημέρες πριν από τις εκλογές.

«Μέχρι και την Παρασκευή το βράδυ θα επιτρέπονται οι δημοσκοπήσεις και το ίδιο θα ισχύσει και στο β΄ γύρο. Όταν αποφασίστηκε η απαγόρευση, το διαδίκτυο δεν είχε τη δυναμική που έχει σήμερα. Ο καθένας, παραμονές των εκλογών, υποστήριζε ό,τι ήθελε, με αποτέλεσμα να προκαλεί σύγχυση στην κοινή γνώμη. Αυτό το πράγμα πρέπει να αλλάξει», επεσήμανε ο κ. Μιχελάκης, προσθέτοντας έναν ακόμη λόγο ενίσχυσης της άποψης ότι στις εκλογές που έρχονται, πολλά θα αλλάξουν.

Β.Μ.

 

Οικοδομική γραμμή…

Δε διεκδικούμε το αλάθητο, αλλά σ’ όλη αυτήν τη συζήτηση που γίνεται τις τελευταίες μέρες για τις αγριοταμπελάρες στην προκυμαία, πιστεύουμε πως θα μπορούσε να είχε δοθεί λύση και μάλιστα απ’ την πρώτη στιγμή.

Η αρχή του νήματος βρίσκεται στο πού είναι τοποθετημένες οι περιβόητες πινακίδες, οι οποίες, θυμίζουμε, δεν κείτονται στο δρόμο ή στο πεζοδρόμιο, αλλά έχουν αναρτηθεί πάνω στα κτήρια της προκυμαίας, στις προσόψεις τους. Δηλαδή είναι στη χερσαία ζώνη, ακριβώς πάνω στην οικοδομική γραμμή (θυμίζουμε πως γραμμή δόμησης ή οικοδομική γραμμή είναι το όριο του οικοδομικού τετραγώνου έως το οποίο επιτρέπεται η δόμηση), οπότε και ως αρμοδιότητα ανήκουν στο Δήμο όπως όλη η χερσαία ζώνη, και όχι στο Λιμενικό Ταμείο.

 

… και Αστυνομία

Διότι είναι γνωστό στην αυτοδιοίκηση, χρόνια τώρα, πως η χερσαία ζώνη εκτείνεται μέχρι την οικοδομική γραμμή και ό,τι είναι από εκεί και μετά προς τη θάλασσα, ανήκει στην αρμοδιότητα του Λιμενικού Ταμείου.

Και επειδή εδώ και μερικούς μήνες, με την κατάργηση της Δημοτικής Αστυνομίας, ό,τι αρμοδιότητα είχαν οι δημοτικοί αστυνομικοί που μπορούσαν να επέμβουν σε τέτοιες εξόφθαλμες περιπτώσεις και να κατεβάσουν πινακίδες, έχει περάσει στην Ελληνική Αστυνομία, οφείλει η ΕΛΑΣ να πράξει τα δέοντα.

Δεν ξέρουμε, μόνο, αν πρέπει να της το ζητήσει (και πώς) ο Δήμος Λέσβου, ή όχι.

Η δημοτική αρχή οφείλει να μη μείνει αδιάφορη.

Β.Μ.

 

Οδηγοί μεγάλης… πείρας

Ετών 92 και 80 ήταν οι οδηγοί που ενεπλάκησαν σε τροχαίο προχθές το μεσημέρι στην περιοχή του Πολιχνίτου. Ευτυχώς για τους δύο ηλικιωμένους, υπήρξαν μόνο σοβαροί τραυματισμοί. Έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στους μεγάλης ηλικίας οδηγούς και την ανάγκη ελέγχου της ικανότητάς τους στην οδήγηση, και με αφορμή το συγκεκριμένο ατύχημα το ξαναλέμε. Επισημαίνουμε ακόμα πως η μικρή ταχύτητα ήταν αυτό που έσωσε απ’ τα χειρότερα, και σ’ αυτή την περίπτωση.

Η.Μ.

 

Και δεν είναι η μόνη…

Ομολογουμένως αρκετός θόρυβος προκλήθηκε από τη γνωστή πινακίδα της προκυμαίας. Ως καλύτερη εκδοχή για να λήξει το θέμα προφανώς είναι να κατέβει άμεσα η κακόγουστη ταμπέλα, χωρίς περαιτέρω συνέχεια. Ξεκίνησε όμως και κάτι άλλο με αφορμή το συγκεκριμένο γεγονός. Τα βλέμματα αρκετών και κυρίως υπηρεσιακών παραγόντων, απ’ όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, έπεσαν πάνω και σε άλλες περιπτώσεις πινακίδων που δεν τηρούν τις προβλεπόμενες προδιαγραφές. Λέτε να έχουμε κάποιο είδος ντόμινο με τις πινακίδες στην προκυμαία; Πάντως στην καταγγελία των Οικολόγων Πρασίνων υπάρχει σίγουρα άλλη μία.

Η.Μ.

 

Από τη Σύνοδο Κορυφής

Μία από τις πρώτες αποφάσεις της Συνόδου Ολομέλειας που πραγματοποιείται αυτές τις ημέρες στο Στρασβούργο, είναι η διατήρηση της βοήθειας για τους απόρους στα 3,5 δισ. ευρώ την περίοδο 2014 - 2020. Και για να μη διερωτάστε τι σχέση έχει αυτό με εμάς, διευκρινίζουμε πως το συγκεκριμένο πρόγραμμα βοήθειας περιλαμβάνει και τη διανομή τροφίμων σε απόρους που πραγματοποιείται από το Δήμο Λέσβο. Μας αφορά όμως και μία διαφορετική ανάγνωση της συγκεκριμένης είδησης. Ότι δηλαδή οι «σοφοί» στα κέντρα αποφάσεων της Ευρώπης γνωρίζουν ότι το πρόβλημα της φτώχειας θα συνεχίζει να υφίσταται αμείωτο έως το 2020 και φροντίζουν για αυτό με βοήθεια στους απόρους. Το ζητούμενο όμως είναι να παρθούν μέτρα εξάλειψης του φαινομένου και όχι μέτρα οικονομικών ενισχύσεων.

Η.Μ.

 

Θέλουν το «BlueStar

Αρκετοί είναι οι Μυτιληνιοί που μιλούν με πολύ θετικά σχόλια για το «Blue Star 1», το πλοίο που αυτή την περίοδο εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Μας είπαν πως πρόκειται για ένα σύγχρονο πλοίο. το οποίο κάνει πολύ άνετο το ταξίδι για τους επιβάτες του. Όσοι απευθύνθηκαν σε εμάς, θα ήθελαν το πλοίο να μείνει στη γραμμή και να μην επιστρέψει στο «Blue Star Patmos». Δεν υπάρχει μεγαλύτερη επιβράβευση για ένα πλοίο από το να τυγχάνει της αποδοχής των επιβατών του. Οι πιθανότητες να μείνει το πλοίο στη γραμμή είναι εξαιρετικά περιορισμένες, ωστόσο, διότι είναι δρομολογημένο στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο, από την οποία τα έσοδα της Blue Star Ferries είναι πολύ περισσότερα.

Ν.Μ.

 

Ναι στην πεζοδρόμηση, αλλά…

Δε βλέπει αρνητικά την πεζοδρόμηση της Ερμού, δηλαδή της κεντρικής αγοράς της Μυτιλήνης, ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης. Στέλεχος του Συλλόγου μάς έλεγε χθες πως η πεζοδρόμηση τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων είναι αναγκαία για τη λειτουργία της αγοράς. Σε ό,τι αφορά στο τι θα γίνει πέραν του ωραρίου καταστημάτων, είναι θέμα που θα πρέπει να το αντιμετωπίσει ο Δήμος. Σε κάθε περίπτωση, όμως, θα πρέπει να βρεθεί λύση στο ζήτημα του εφοδιασμού των εμπορικών επιχειρήσεων.

Κατά την άποψή μας, στο ζήτημα αυτό δε χρειάζονται πειραματισμοί. Η εμπειρία άλλων πόλεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό έχει δείξει τι πρέπει να γίνει. Ας αξιοποιηθεί η εμπειρία αυτή, προσαρμοσμένη στα δεδομένα της Μυτιλήνης.

Ν.Μ.

 

Καθυστέρηση στο τετράγωνο

«Άμα το ‘χει η κούτρα σου να κατεβάζει ψείρες...», λέει ο λαός για όσους κάνουν τα ίδια λάθη κατ’ επανάληψη. Η παροιμία αυτή ταιριάζει «γάντι» στην περίπτωση του «Θεόφιλος» της ΝΕΛ, το οποίο και προχθές Δευτέρα έφυγε με έξι ώρες καθυστέρηση από την Καβάλα. Σε σχετική ανακοίνωση, η ΝΕΛ ανέφερε πως το πλοίο επρόκειτο να αναχωρήσει από το λιμάνι της Μυτιλήνης χθες Τρίτη στις 7:30 το πρωί (σύμφωνα με το τροποποιημένο πρόγραμμά του), αλλά αναχώρησε λίγο μετά της 9:30 το πρωί. Δηλαδή είχαμε καθυστέρηση στην καθυστέρηση. Η διοίκηση της ΝΕΛ κάτι πρέπει να κάνει με αυτό το ζήτημα, γιατί δε θα μείνει ούτε ένας νησιώτης που να την υποστηρίζει.

Ν.Μ.

 

Παράλληλη πραγματικότητα;

Μπόρα αναμένεται να ξεσπάσει μεταξύ τής ΕΛΜΕ και της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με αντικείμενο την αξιολόγηση των σχολείων. Οι μεν υποστηρίζουν ότι γνωρίζουν πολλά περιστατικά συναδέλφων τους σε γυμνάσια και λύκεια όπου αλλοιώθηκαν τα πρακτικά για τα οποία ήταν υπεύθυνοι και υπέγραψαν, η δε Διεύθυνση υποστηρίζει εμμέσως πλην σαφώς ότι εκείνοι που διαφωνούν με το μέτρο της αξιολόγησης, δεν αφήνουν εκείνους που… συμφωνούν, να το εκφράσουν.

Πρόκειται… για παράλληλη πραγματικότητα;

Αν.Παζ.

 

«Αλ Τσαντίρι Νιουζ»

Χαμός έγινε χτες στα social media με το που «ανέβασε» στο προφίλ του στο Facebook ο αντιδήμαρχος Πολιτισμού, Κώστας Αστυρακάκης, το γεγονός ότι την Πρωταπριλιά θα προβληθεί σε απευθείας μετάδοση από το Δημοτικό Θέατρο της Μυτιλήνης το «Αλ Τσαντίρι Νιουζ» του Λάκη Λαζόπουλου. Αν και ο κ. Αστυρακάκης θεωρεί ότι θα υπάρξει σχετική εκπροσώπηση γεωγραφική και κοινωνική στις θέσεις του Δημοτικού Θεάτρου, ήδη προμηνύεται πανικός, αφού όσοι το έμαθαν, σπεύδουν να τηλεφωνήσουν στο Δημοτικό Θέατρο για να κλείσουν θέσεις. Κι όλ’ αυτά, ενώ δεν έχει γίνει ακόμα ο σχετικός προγραμματισμός.

Οι περισσότεροι, πάντως, ευχήθηκαν να μην είναι πρωταπριλιάτικο αστείο η είδηση.

 

«Αλ Τσαντίρι Νιουζ» (2)

Υπάρχει πάντως και σημαντική μερίδα πολιτών, μικρή ωστόσο, που έχει πάψει προ πολλού να παρακολουθεί την εκπομπή. Πρόκειται για εκείνους που αποφάσισαν να κρατήσουν μέσα τους άσπιλους και αμόλυντους τους «Δέκα Μικρούς Μήτσους».

Ειδικά μετά την τελευταία παρουσία της εκπομπής στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, υπήρξαν πολλά αρνητικά σχόλια για τον τρόπο διακωμώδησης στις τηλεπερσόνες και τους πολιτικούς. Κι αυτό γιατί πολλές φορές, προφανώς σε μια προσπάθεια να γίνει το σόου πιο εύπεπτο, επέλεξε να αστειευτεί με το βάρος ή τη σεξουαλική ταυτότητα και το φύλο των όσων σατίριζε, μίλια μακριά από τη σάτιρα του Αριστοφάνη.

Εν τούτοις, παρά τα σχόλια και κάποιες... φάουλ στιγμές, πολλοί επιλέγουν φανατικά να τον παρακολουθούν, ασκώντας κριτική. Εξάλλου το ταλέντο του δεν αμφισβητήθηκε, παρά μόνο από τη διάσημη εχθρό του, τη… Μιμή Ντενίση.

Αν.Παζ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey