Μόνιμη λύση για RO – RO, αξιοποίηση του Σιγρίου και σύνδεση με Βόλο

O επικαφαλής της Νέας Δυναμικης, Θεόδωρος Βαλσαμίδης O επικαφαλής της Νέας Δυναμικης, Θεόδωρος Βαλσαμίδης

Παρέμβαση Γκίκα - Κουτουλάκη ζητά ο Βαλσαμίδης για επίλυση του ακτοπλοϊκού

15/07/2025 - 14:29 Ενημερώθηκε 15/07/2025 - 14:46

Της Ανδρονίκης Κουτσαβλή

Στον Υφυπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, Στάφανο Γκίκα και στον Γενικό Γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Μανώλη Κουτουλάκη απευθύνονται ο επικεφαλής Θεόδωρος Βαλσαμίδης και οι σύμβουλοι της Νέας Δυναμικής Καλλιόπη Γόμου – Πρωτογεράκη, Ελένη Μακρή, Συμεών Χαραλάμπους, Κωνσταντίνος Αδαμίδης, Παντελής Μπουγδάνος, Φιλόδωρος Βιτέλας, Ιωάννης Μανάρας και Ιωάννης Κατσούλης προκειμένου να επιλυθούν ζητήματα ακτοπλοϊκών συνδέσεων του Βορείου Αιγαίου.

Συνοπτικά ζητείται πλοίο RO – RO, μόνιμο και σε εβδομαδιαία βάση, που να εξυπηρετεί την Βόρειο Ελλάδα με την Λέσβο και την Λήμνο, επίσης τίθεται το θέμα της αξιοποίησης του Λιμένα Σιγρίου καθώς και της ακτοπλοϊκής σύνδεσης με Βόλο.

Η επιστολή αυτή αποστέλλεται, όπως σημειώνεται, σε συνέχεια της συζήτησης που έγινε με πρωτοβουλία του Υπουργείου και της ΓΓΑΝΠ για την εξεύρεση λύσης σχετικά με το πρόβλημα που έχει ανακύψει τους τελευταίους μήνες με την ακτοπλοϊκή διασύνδεση των νησιών με την Βόρεια Ελλάδα για την μεταφορά εμπορευμάτων.

Η επιστολή κλείνει με την σημείωση: «Στην διάθεση σας για κάθε περαιτέρω ενημέρωση & συνεργασία προς όφελος της προόδου και της ανάπτυξης των νησιών μας».

Πάντως θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι σε πρόσφατες δηλώσεις του κ. Γκίκα για τα RO – RO είχε επισημάνει ότι βρίσκονται κοντά στην λύση του προβλήματος και πως στο τέλος της τρέχουσας εβδομάδας αναμένεται νέα συνάντηση για την πορεία επίλυσης του προβλήματος και να υπάρξουν έκτακτα μέτρα αν χρειαστεί.

Τα ζητούμενα

Μεταφέροντας τους προβληματισμούς και την αγωνία του αγροτικού κόσμου και των νησιωτών σε κεντρικό επίπεδο, η Νέα Δυναμική ζητά την συμβολή των κ. Γκίκα και Κουτουλάκη προκειμένου να συμβάλουν στην εξεύρεση μόνιμης λύσης με την δρομολόγηση πλοίου τύπου Ro - Ro που θα συνδέει σε εβδομαδιαία βάση την Βόρειο Ελλάδα με την Λέσβο και την Λήμνο.

Επίσης τίθεται το θέμα της αξιοποίησης του λιμένα του Σιγρίου, ενός σύγχρονου λιμανιού που κατασκευάστηκε τα τελευταία χρόνια και σε συνδυασμό με το νέο οδικό άξονα Καλλονής – Σιγρίου θα μπορούσε, όπως αναφέρεται, να συμβάλει στην εξυπηρέτηση των αναγκών για το μεγαλύτερο μέρος του νησιού, καθώς επίσης και στην αποσυμφόρηση του εμπορικού λιμένα και γενικότερα της πόλης της Μυτιλήνης.

Η τρίτη πρόταση αφορά στην ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με την πόλη του Βόλου, η οποία, όπως υπενθυμίζεται, είχε συζητηθεί στο παρελθόν χωρίς όμως να γίνει πράξη. «Πρόκειται για μια ακτοπλοϊκή σύνδεση που κατά την γνώμη μας θα βοηθήσει σημαντικά την επιχειρηματικότητα και τον αγροτικό κλάδο, μπορεί όμως να δημιουργήσει και νέες προοπτικές για την τουριστική ανάπτυξη των νησιών μας. Για τους λόγους αυτούς σας ζητούμε να αναλάβετε πρωτοβουλία για την δρομολόγηση της».

Τακτικός: Δεν αναμένονται νέα δρομολόγια το 2025 στο Σίγρι

«Θεωρώ ότι αυτή τη στιγμή δεν θα μπορέσει να γίνει, αλλά το βάλαμε σαν θέμα και πιστεύω ότι του χρόνου θα μπορούμε να πετύχουμε αυτόν το στόχο. Για το Σίγρι έγινε ένα λιμάνι και ένας δρόμος – με όποιες ατέλειες μπορεί να υπάρχουν – γιατί να μην αξιοποιηθεί για την Δυτική Λέσβο; Δεν μπορεί όλα να συσσωρεύονται στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το λιμάνι της Μυτιλήνης είναι κορεσμένο. Ευελπιστούμε ότι στο προσεχές μέλλον θα δοθούν κάποια δρομολόγια-κάποια πλοία που θα εξυπηρετούνται και από το Σίγρι» είχε αναφέρει χαρακτηριστικά σε δήλωσή του ο πρόεδρος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Παναγιώτης Τακτικός κατά την διάρκεια υποδοχής του πλοίου ΕΜΙΝΕ στο λιμάνι της Πέτρας.  

Ο κ. Τακτικός απάντησε σε σχετικό ερώτημα του «Ε» αφού πριν λίγους μήνες είχε προηγηθεί πρόταση του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου προς ακτοπλοϊκή εταιρεία που δραστηριοποιείται στο Βόρειο Αιγαίου, για την προσθήκη δρομολογίων στο Σίγρι, με στόχο  την αποσυμφόρηση του λιμανιού της Μυτιλήνης και β) την ανάπτυξη της αποδοτικότητας του λιμανιού του Σιγρίου. Ωστόσο όπως προκύπτει από τις δηλώσεις η πρόταση αυτή δεν φαίνεται να υλοποιείται για φέτος τουλάχιστον.  


 

Permanent solution for RO–RO, utilization of Sigri and connection with Volos

Valsamidis calls for intervention by Gikas and Koutoulakis to resolve ferry transport issues

By Androniki Koutsavli

The head of the "New Dynamic" party, Theodoros Valsamidis, along with its councilors Kalliopi Gomu–Protogeraki, Eleni Makri, Symeon Charalambous, Konstantinos Adamidis, Pantelis Bougdanos, Filodoros Vitelas, Ioannis Manaras, and Ioannis Katsoulis, address the Deputy Minister of Shipping and Island Policy, Stefanos Gikas, and the Secretary General of the Aegean and Island Policy, Manolis Koutoulakis, seeking solutions to the ferry connection issues of the North Aegean.

In summary, they are requesting a permanent weekly RO–RO vessel to serve Northern Greece with Lesvos and Lemnos. The issue of utilizing the Port of Sigri is also raised, along with the establishment of a ferry connection with Volos.

The letter is sent as a follow-up to the discussion initiated by the Ministry and the General Secretariat of the Aegean and Island Policy to find a solution to the problem that has arisen in recent months concerning the maritime connection of the islands with Northern Greece for the transportation of goods.

The letter concludes with the remark: "At your disposal for any further information and cooperation for the benefit of the progress and development of our islands."

It should be noted that in recent statements, Mr. Gikas had emphasized that a solution to the RO–RO issue is near and that a new meeting is expected at the end of the current week to discuss progress and consider emergency measures if necessary.

Key Requests

Reflecting the concerns and anxieties of the agricultural community and the islanders at the national level, "New Dynamic" asks for the contribution of Mr. Gikas and Mr. Koutoulakis in finding a permanent solution, by introducing a RO–RO vessel on a weekly route connecting Northern Greece with Lesvos and Lemnos.

The second point raised is the utilization of the port of Sigri, a modern port built in recent years, which, in combination with the new Kalloni–Sigri road axis, could serve most of the island’s needs. It could also help decongest the commercial port and the city of Mytilene overall.

The third proposal concerns the ferry connection between the North Aegean islands and the city of Volos, which, as noted, had been discussed in the past but never implemented. "This is a ferry connection that, in our opinion, will significantly support entrepreneurship and the agricultural sector. It could also open up new prospects for the tourism development of our islands. For these reasons, we ask you to take the initiative to launch this route."

Taktikos: No new routes expected for Sigri in 2025

"I believe that at this moment it will not be possible, but we have raised the issue and I believe that next year we may achieve this goal. A port and a road were constructed for Sigri – with whatever imperfections there may be – so why shouldn’t they be utilized for Western Lesvos? Everything cannot be concentrated in the port of Mytilene. The port of Mytilene is saturated. We hope that in the near future, some routes – some ships – will also serve Sigri," stated Panagiotis Taktikos, President of the Intermunicipal Port Fund, during the reception of the ship EMINE at the port of Petra.

Mr. Taktikos was responding to a relevant question from the newspaper "E", as a few months ago the Intermunicipal Port Fund had submitted a proposal to a ferry company operating in the North Aegean for the addition of routes to Sigri. The aims were: a) to decongest the port of Mytilene, and b) to increase the operational capacity of the Port of Sigri.

However, based on his statements, it appears this proposal will not be implemented for this year, at least . 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey