
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Εν αναμονή της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Λέσβου και άλλων νησιών
Ανεξαρτήτως των ενεργειών για την υλοποίηση του μεγάλου έργου της ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών του ανατολικού Αιγαίου , από τα Δωδεκάνησα , έως το βόρειο Αιγαίο, που ...τρέχει ο ΑΔΜΗΕ, ως φορέας που έχει την ευθύνη για το εν λόγω έργο, η ΔΕΗ έχει ξεκινήσει την εμπορική λειτουργία πέντε πρόσθετων, ευέλικτων αεριοστροβιλικών μονάδων στους σταθμούς παραγωγής ενέργειας του Ομίλου της σε Ρόδο και Κρήτη, όπως ανακοινώθηκε πριν μερικές μέρες. Προφανώς γιατί μέχρι την ολοκλήρωση της ηλεκτρικής διασύνδεσης τόσο των νησιών του νοτίου Αιγαίου όσο και του βορείου , που προσδιορίζεται για το μεν πρώτο μέχρι το 2030 και για τη δική μας περιοχή μέχρι το 2029, μεσολαβούν κάποια χρόνια που οι υφιστάμενοι σταθμού παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος χρειάζονται περαιτέρω ενίσχυση και μάλιστα με μηχανές πιο φιλικές στο περιβάλλον. Το ίδιο ισχύει και για την Κρήτη που το έργο της διασύνδεσης έχει ολοκληρωθεί , αλλά ακόμη δεν έχει τεθεί σε πλήρη λειτουργία , γι αυτό και ο εκσυγχρονισμός του εκεί σταθμού, με την τοποθέτηση αεροστροβιλικής μονάδας προκειμένου να μπορεί να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση.
Πέρα όμως από τις παρεμβάσεις της ΔΕΗ σε Ρόδο και Κρήτη, ακολουθεί η εγκατάσταση αντίστοιχων μονάδων στη Χίο και τη Λέσβο. Στόχος είναι η διασφάλιση της επάρκειας εφοδιασμού ιδίως κατά την καλοκαιρινή περίοδο. Ειδικότερα, στη Χίο αναμένεται να τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του έτους ακόμη μία νέα αεριοστροβιλική μονάδα, με την οποία η συνολική ισχύς των θερμικών μονάδων στο νησί υπερβαίνει τα 220 MW. Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται η εγκατάσταση δύο νέων αεριοστροβιλικών μονάδων στη Λέσβο συνολικής ισχύος 29MW, που αναμένεται να εκκινήσουν τη δοκιμαστική λειτουργία τους στις αρχές του 2026, ενώ τον Δεκέμβριο του 2024 είχαν τεθεί σε λειτουργία δύο νέες αεριοστροβιλικές μονάδες και στη Σαντορίνη.
Λιγότερο ρυπογόνες
Όπως επισημαίνει η ΔΕΗ, οι νέες μονάδες διπλού καυσίμου έχουν σχεδιαστεί ώστε να αυξάνουν την παραγωγική ισχύ των σταθμών στα νησιά, διασφαλίζοντας έτσι την ενεργειακή επάρκειά τους, ενώ η χρήση τους συμβάλλει και στη μείωση των τελικών εξόδων ΥΚΩ. Η αντικατάσταση του βαρέος πετρελαίου (HFO) από ντίζελ (LFO), σε συνδυασμό με τα σύγχρονα συστήματα μείωσης εκπομπών αέριων ρύπων και σωματιδίων, που διαθέτουν οι νέες αεριοστροβιλικές μονάδες, συνεισφέρουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος. Τέλος, το επίπεδο θορύβου των νέων αεριοστροβιλικών μονάδων, που δεν ξεπερνά τα 65db στα όρια των σταθμών, είναι χαμηλότερο από αυτό των υφιστάμενων μονάδων, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τα περιβαλλοντικά οφέλη. Οι παρεμβάσεις αυτές της ΔΕΗ είναι βέβαιο ότι ενισχύουν τη δυναμικότητα των Σταθμών της στα ν ησιά και στη Λέσβο , εν αναμονή της ηλεκτρικής διασύνδεσης των νησιών με το κεντρικό δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας που όταν ολοκληρωθεί θα παρέχει ενεργειακή επάρκεια και στη Λέσβο και στα άλλα νησιά, γεγονός που δίνει ασφάλεια στον νησιωτικό χώρο, που άλλωστε αποτελεί και τον κύριο στόχο όλων αυτών των παρεμβάσεων σε ότι έχει σχέση με την ενέργεια.