Τα Δηκτικά 31/08/2013

30/08/2013 - 23:45

Χρειάζεται προστασία

Το ότι χρειάζεται άμεσα περιβαλλοντική προστασία, μας ανέφερε για τον υγροβιότοπο στο Ντίπι, όπου και απελευθέρωσαν τον πελαργό, η κτηνίατρος Μυρσίνη Τουρβαλή. Δεν είναι λίγες οι φορές που το ίδιο έχουν τονίσει φορείς και οργανώσεις του νησιού, αλλά και κάτοικοι της περιοχής, και μάλλον κάτι θα πρέπει να γίνει επιτέλους με τη συγκεκριμένη περίπτωση, αφού είναι κρίμα να καταστρέφεται. Δυστυχώς, ο βιασμός της φύσης από την ανθρώπινη δραστηριότητα έχει σαν αποτέλεσμα την… εκδίκηση της φύσης και δεν είναι λίγα τα συμβάντα που επιβεβαιώνουν αυτή την εκδοχή. Αλλά μυαλό δεν βάζουμε, αφού η ανοχή της πολιτείας είναι εγκληματική.

Β. Χρ.

 

Τελειώνουν οι εκδηλώσεις

Τελειώνουν σιγά - σιγά οι εκδηλώσεις του «Λεσβιακού Καλοκαιριού», αφού λίγες μόνο έμειναν μέσα στο Σεπτέμβριο. Τελειώνουν και οι εκδηλώσεις γενικά του καλοκαιριού. Ελπίζουμε ωστόσο, το πρόγραμμα της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για πολιτιστικές εκδηλώσεις μέσα στη χρονιά, να υλοποιηθεί, ώστε να μην μείνει το νησί και ειδικά τα χωριά χωρίς χορούς, μουσικές και θέατρα τους επόμενους μήνες.

Β. Χρ.

 

Για το Νίκο Μάργαρη

Ψήφισμα για το θάνατο του Νίκου Μάργαρη εξέδωσε και το Συμβούλιο του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Σε αυτό επισημαίνει ότι με το παράδειγμά του, ο καθηγητής Νίκος Μάργαρης «συνέβαλε καθοριστικά στην καθιέρωση της περιβαλλοντικής έρευνας στην Ελλάδα, καθώς και στη συμβολή του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε αυτή».

Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου εκπροσωπήθηκε τελικά στην κηδεία του εκλιπόντος από τον τέως πρύτανη Θεμιστοκλή Λέκκα, που βρισκόταν ήδη στην Αθήνα, αφού τα μέλη της πρυτανικής αρχής δεν μπόρεσαν να βρουν μέσο μεταφοράς.

Β. Χρ. 

 

Σύνοδος πρυτάνεων και αντιπρυτάνεων

Στη Σύνοδο των αντιπρυτάνεων, που έγινε προχτές, αλλά και στη Σύνοδο των πρυτάνεων που θα ξεκινούσε χτες, συζητήθηκε το θέμα της διαθεσιμότητας των διοικητικών υπαλλήλων. Σήμερα αναμένεται κι εκπροσώπηση της πολιτικής ηγεσίας, οπότε από τη Δευτέρα θα υπάρξει κι ενημέρωση για το θέμα από την πρυτανική αρχή του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ενδεχομένως και με συνέντευξη Τύπου.

Β. Χρ.

 

Έρχονται απολύσεις;

Από αύριο Κυριακή, σύμφωνα με ειλημμένη απόφαση που ήδη δημοσιεύτηκε και στο «Διαύγεια» σταματά η επίγεια εξυπηρέτηση της Olympic Air στον αερολιμένα «Οδυσσέας Ελύτης», τόσο για τα δικά της αεροσκάφη, όσο και για των υπολοίπων εταιρειών που κάλυπτε στη Μυτιλήνη ο πάλαι ποτέ εθνικός μας αερομεταφορέας.

Ζητούμενα απ’ την απόφαση είναι δύο, αφού ακόμη δεν έχουν υπάρξει ανακοινώσεις για το τι μέλλει γενέσθαι: Τι θα γίνει το προσωπικό που τώρα καλύπτει τις συγκεκριμένες υπηρεσίες, αλλά και τι σημαίνει η ίδια απόφαση για τον αριθμό των πτήσεων προς και από Μυτιλήνη;

ΜΑΡ.ΠΛ.

 

Ο σκοπός πρέπει…

Με 25 ψήφους υπέρ, έξι λευκά και ένα κατά, εγκρίθηκε το βράδυ της Πέμπτης απ’ το Δημοτικό Συμβούλιο Λέσβου η τροποποιημένη, σ’ ό,τι αφορά στο ύψος του ποσού, προγραμματική σύμβαση μεταξύ δήμου, Νομικού Προσώπου Άθλησης και Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου για τον Ταρλά. Τόσο όμως απ’ τις ερωτήσεις που έγιναν στον Νάσο Γιακαλή, όσο και κυρίως απ’ τις τοποθετήσεις που ακολούθησαν, ήταν προφανές ότι κάποιοι αντιμετωπίζουν το θέμα του γηπέδου, αν μη τι άλλο όπως ακριβώς όλα τα άλλα ζητήματα που έρχονται στο δημοτικό συμβούλιο. Για να μην πούμε και ακόμη πιο γραφειοκρατικά. Έτσι, επιλέγουν μεταξύ τύπων και ουσίας, να «αγκυροβολήσουν» πεισματικά στο τυπικό μέρος, αγνοώντας και αδιαφορώντας προκλητικά για την προτεραιότητα τα έργα στο γήπεδο να ξεκινήσουν… χθες.

 

…να αγιάσει τα μέσα        

Κι όλα αυτά όταν ο Χαράλαμπος Αθανασίου ανακοινώνοντας λίγο μετά τον θρίαμβο της ΑΕΛΚ τη χρηματοδότηση ό,τι έργου χρειαστεί για το γήπεδο, είχε επί λέξει αναφέρει, θέλοντας να υπογραμμίσει την ανάγκη επίσπευσής τους, πως: «Οι εργασίες αυτές εμπίπτουν στην κατηγορία των έκτακτων και απρόβλεπτων περιστάσεων για τις οποίες η νομοθεσία προβλέπει ειδική διαδικασία».

Έχοντας λοιπόν μια τέτοια «ομπρέλα» προστασίας από κάθε χρονοτριβή, είναι εξόχως υποκριτικό τώρα που το νερό μπαίνει στ’ αυλάκι, κάποιοι να κόπτονται και να υπεραμύνονται της νομιμότητας, λες κι έχει γίνει τίποτε παράνομο ή ότι δεν υπάρχουν περιπτώσεις που δε ακολουθήθηκαν πιστά οι διαδικασίες σε έργα για να τελειώσουν γρηγορότερα.

Στην περίπτωση του Ταρλά, ο σκοπός αγιάζει και με το παραπάνω τα μέσα. Κι όσοι έχουν διαφορετική άποψη, απλά καλύπτουν πίσω απ’ τα διαδικαστικά τερτίπια τον κρυφό πόθο τους να μην γίνει το έργο.

Δυστυχώς, ενόψει δημοτικών εκλογών, πολλές συμπεριφορές θα υποταχθούν στις σκοπιμότητες της κάλπης, είτε για να αναδειχθούν κάποιοι, είτε για να συμβεί το ακριβώς αντίθετο στους αντιπάλους τους. 

ΜΑΡ.ΠΛ.

 

Δρόμος καρμανιόλα…  

Στο γνωστό σημείο του δρόμου προς Κράτηγο, εκεί στην περιοχή του ξενοδοχείου Λασία, προχθές υπήρξε ακόμη ένα τροχαίο που ήρθε να προστεθεί στον μακρύ κατάλογο των ατυχημάτων ή και δυστυχημάτων που έχουν σημειωθεί όλα τα τελευταία χρόνια, αλλά και φέτος.

Μάλιστα για το θέμα υπήρξε και ερώτηση απ’ τον Περιφερειακό Σύμβουλο Θεόδωρο Βαλσαμίδη, που υπογραμμίζει ότι για τη μείωση των ατυχημάτων και τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας είναι απολύτως απαραίτητο να υπάρξουν άμεσα παρεμβάσεις.

Ο περιφερειακός σύμβουλος ζητά να εξεταστεί το ενδεχόμενο, επειδή το μεγαλύτερο τμήμα της Εθνικής Οδού Μυτιλήνη - Κράτηγος βρίσκεται μέσα στον πυκνοκατοικημένο ιστό της πόλης, να αλλάξει όπου κριθεί αναγκαίο ο χαρακτηρισμός της οδού από Εθνική σε Δημοτική Οδό και να μελετηθούν προσεκτικά ενέργειες για τη μείωση του ορίου ταχύτητας.

 

…σε πολλά σημεία

Όμως δεν είναι μόνο το τμήμα που συμβαίνουν ατυχήματα. Σχεδόν σ’ όλο το παραλιακό δρόμο, χρειάζεται να ληφθούν μέτρα για την προστασία των πολλών πεζών που όπως σημειώνει και ο κ. Βαλσαμίδης κινούνται καθημερινά κυρίως από την πλευρά της θάλασσας για περίπατο αναψυχής, για άθληση κλπ, ή των φοιτητών του Πανεπιστήμιου Αιγαίου, που χρησιμοποιούν τον δρόμο.

Ο ίδιος προτείνει να κατασκευαστεί πεζοδρόμιο και να τοποθετηθούν προστατευτικά κιγκλιδώματα, ό,τι κρίνουν οι ειδικοί απαραίτητο για να πάψει ο δρόμος προς το αεροδρόμιο, ο δρόμος της νότιας πόλης να είναι τόσο επικίνδυνος για οδηγούς και πεζούς. 

Ό,τι είναι να γίνει όμως επείγει να δρομολογηθεί το συντομότερο δυνατόν, πριν συμβεί κι άλλο μοιραίο.

ΜΑΡ.ΠΛ.

 

Πολυταμειακά…

Μέσα στον Σεπτέμβριο αναμένεται να ολοκληρωθεί η αρχιτεκτονική του νέου ΕΣΠΑ, όπως τουλάχιστον προέκυψε σε συνάντηση που έγινε την Πέμπτη στην Αθήνα περιφερειαρχών με τον Υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Χατζηδάκη. Στη συνάντηση που διήρκεσε τέσσερις ώρες εξετάστηκε η ολοκλήρωση του προγράμματος που τρέχει,  αλλά και το επόμενο ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020. Για το οποίο οι εκπρόσωποι των Περιφερειαρχών της χώρας τόνισαν στον Υπουργό την ανάγκη τα νέα περιφερειακά προγράμματα να είναι πολυτομεακά και πολυταμειακά. Να μπορούν δηλαδή να χρηματοδοτήσουν δράσεις απ’ όλα τα ταμεία, ώστε να μην επαναληφθεί το παράδοξο που είδαμε στο παρόν πρόγραμμα π.χ. στον αγροτικό τομέα, ή στον τομέα της απασχόλησης, όπου δεν υπήρχε η δυνατότητα στις περιφέρειες να εντάξουν τέτοια έργα και περίμεναν ό,τι τους έδιναν τα υπουργεία.  

ΜΑΡ.ΠΛ.

 

«Κλείδωσε» το Σίγρι

Διπλή ενημέρωση υπήρξε χθες για το θέμα του λιμανιού στο Σίγρι, τόσο απ’ το γραφείο του υπουργού Δικαιοσύνης Χαράλαμπου Αθανασίου, που είχε παρέμβει μετά την επιτόπια επίσκεψή του στην περιοχή στις 14 Αυγούστου, όσο και απ’ τον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Κώστα Κορδώνη. Η είδηση είναι πως η έγκριση της επέκτασης της χερσαίας ζώνης, απ’ το υπουργείο Οικονομικών, η τελευταία απ’ τις επτά που συμπληρώνει το φάκελο του έργου, υπογράφτηκε και πέρασε την Πέμπτη απ’ την Λιμενική Επιτροπή. Χθες δόθηκε στην Γενική Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, Χριστιάνα Καλογήρου, για να επικυρώσει την απόφαση του Λιμενικού Ταμείου και να προωθήσει την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.

Τα επόμενα βήματα είναι να αναλάβει η Εγνατία Α.Ε. την υποβολή πρότασης στο ΕΣΠΑ και το συντομότερο δυνατόν να ενταχθεί και να ξεκινήσει το έργο.

ΜΑΡ.ΠΛ.

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey