Το νέο Ολοήμερο σχολείο

Τα κενά σε δημοτικά και νηπιαγωγεία

12/08/2016 - 14:11

Ολοκληρώθηκε η πρώτη αποστολή των στοιχείων στο Υπουργείο Παιδείας από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τα κενά των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων. Παράλληλα, με το ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων εναρμονίζεται το πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, που μετατρέπονται εν δυνάμει σε ολοήμερα. 

Ολοκληρώθηκε η πρώτη αποστολή των στοιχείων στο Υπουργείο Παιδείας από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τα κενά των νηπιαγωγείων και των δημοτικών σχολείων. Παράλληλα, με το ωρολόγιο πρόγραμμα των δημοτικών σχολείων εναρμονίζεται το πρόγραμμα των νηπιαγωγείων, που μετατρέπονται εν δυνάμει σε ολοήμερα.

 

Ειδικότερα, στα νηπιαγωγεία σημειώνονται 36 κενά εκπαιδευτικών, ενώ στα δημοτικά σχολεία του Νομού Λέσβου, 59. Σε ό,τι αφορά τις ειδικότητες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, έχουν διαπιστωθεί 5 κενά στα Αγγλικά, 15 στα Καλλιτεχνικά, 10 στη Μουσική, 19 στην Πληροφορική, 8 στη Θεατρική Αγωγή, 3 στα Γαλλικά, 5 στα Γερμανικά και 3 στη Φυσική Αγωγή. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρώτα θα ολοκληρωθούν οι αποσπάσεις, ώστε να προκύψουν και τα υπόλοιπα κενά εκπαιδευτικών, να εντοπιστούν και οι υπεραριθμίες, ώστε τέλη Αυγούστου να κληθούν οι εκπαιδευτικοί για να καταθέσουν αιτήσεις.

 

Το Ολοήμερο


Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε στη δημοσιότητα την υπουργική απόφαση για τον Ενιαίο Τύπο Ολοήμερου Νηπιαγωγείου. Με τη νέα ρύθμιση θα γράφεται ο μαθητής στο νηπιαγωγείο της περιοχής του και αν θέλει ολοήμερο πρόγραμμα θα παραμένει στο νηπιαγωγείο έως τις 16.00. Θα υπάρχει ενιαίο πρόγραμμα για όλα τα τμήματα. Ένα βασικό - υποχρεωτικό από τις 8.30 έως τις 13.00 (έως σήμερα το νηπιαγωγείο τελείωνε από τις 12.15 έως τις 12.30) και ένα προαιρετικό από τις 13.00 έως τις 16.00, με ελάχιστο αριθμό νηπίων και προνηπίων, πέντε για τα μονοθέσια, δέκα για τα διθέσια και δεκατέσσερα για τα τριθέσια και άνω νηπιαγωγεία. Επίσης προβλέπεται προαιρετική πρωινή ζώνη από τις 7.45 έως τις 8.30, όμως μόνο για τα νήπια-προνήπια οι γονείς των οποίων έχουν επιλέξει το ολοήμερο πρόγραμμα. Οι αλλαγές στη λειτουργία των νηπιαγωγείων έχουν προκαλέσει τις οξύτατες αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, οι οποίοι μιλούν για διάλυση του θεσμού και μετατροπή του σε «παιδοφυλακτήριο» και για υποβάθμιση του ρόλου του νηπιαγωγού, ο οποίος δεν θα μπορεί να κάνει κάτι περισσότερο από δημιουργική φύλαξη, καθώς δεν θα υπάρχει καμία συνέχεια ανάμεσα στο πρωινό και στο ολοήμερο πρόγραμμα.


Παράλληλα, με δεύτερη υπουργική απόφαση καθορίζεται το εβδομαδιαίο υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στα νηπιαγωγεία, κατά ανάλογο τρόπο με αυτόν των δασκάλων, βάσει της οργανικότητας των νηπιαγωγείων. Ως ανώτατος χρόνος απασχόλησης προβλέπονται οι 25 ώρες εβδομαδιαίως για εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε μονοθέσια, διθέσια και τριθέσια νηπιαγωγεία, ανεξάρτητα από το βαθμό και το χρόνο υπηρεσίας τους.

 

Το κενό στο 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Μυτιλήνης
Ερώτηση Τάσσου για τα κενά εκπαιδευτικών

 

Ερώτηση στη Βουλή στον υπουργό Παιδείας, για τα οργανικά κενά των εκπαιδευτικών, κατέθεσαν βουλευτές του ΚΚΕ, μεταξύ των οποίων ο βουλευτής Λέσβου Σταύρος Τάσσος.
«Όπως φαίνεται, ετοιμάζονται χιλιάδες καταργήσεις οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών, τόσο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με τις υπουργικές αποφάσεις και τις τροπολογίες για τα Νηπιαγωγεία και τα Ολοήμερα Τμήματα των Δημοτικών Σχολείων, όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με τις αποφάσεις για περικοπές διδακτικών ωρών και την κατάργηση του υπεύθυνου για τα εργαστήρια Φυσικής.


Την κατεύθυνση της πολιτικής αυτής φαίνεται να υπηρετούν και τα υπηρεσιακά συμβούλια με διάφορους τρόπους και ένας απ’ αυτούς είναι να αποκρύπτουν οργανικά κενά σχολείων με σκοπό την τελική κατάργηση των οργανικών αυτών θέσεων», τονίζουν οι βουλευτές.

Το Εσπερινό ΕΠΑΛ


Χαρακτηριστική, επισημαίνουν, είναι η περίπτωση του 1ου Εσπερινού ΕΠΑΛ Μυτιλήνης όπου, ενώ είχε δοθεί από το διευθυντή του σχολείου, οργανικό κενό 19 ωρών στην ειδικότητα ΠΕ17 (Ηλεκτρονικοί ΑΣΕΤΕΜ-ΤΕΙ-ΚΑΤΕΕ-Τεχνολόγοι Ιατρικών Οργάνων) «το ΠΥΣΔΕ Λέσβου έχει αποκρύψει το συγκεκριμένο κενό. Στο ερώτημα που κατέθεσε εκπαιδευτικός προς το ΠΥΣΔΕ Λέσβου καμία λογική αιτιολόγηση δεν υπήρξε για την απόκρυψη του συγκεκριμένου κενού».
Συγκεκριμένα η έγγραφη απάντηση αναφέρει απλά ότι: «Εξετάστηκε η δυνατότητα κενού οργανικού κλάδου ΠΕ17.04 και απορρίφθηκε ομοφώνως. Το ΠΥΣΔΕ εκτιμά ότι δεν πρέπει να υπεισέλθει σε περαιτέρω έλεγχο και τροποποίηση των κενών και υπεραριθμιών…» (έγγραφο 5096 18/7/2016 της Β΄/βάθμιας Λέσβου).


Στο πλαίσιο αυτό ερωτάται ο υπουργός, σε ποιες ενέργειες θα προβεί «για να μην αποκρύβονται και να δίνονται όλες οι κενές οργανικές θέσεις από τα υπηρεσιακά συμβούλια, για να δοθεί από το ΠΥΣΔΕ Λέσβου η κενή οργανική θέση της ΠΕ17, να καλυφθούν όλα τα πραγματικά και αναγκαία κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό με μαζικούς μόνιμους διορισμούς».

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey