Πραγματοποιήθηκε -αλλά με αντιδράσεις- η εκδήλωση των 20 καταστηματαρχών της Ερμού, ως αργά το βράδυ

«Λευκή Παρασκευή» με… ενστάσεις!

29/08/2017 - 12:23

Η Μυτιλήνη υποδέχθηκε τη «White Friday» στην Ερμού ή για την ακρίβεια σε ένα μέρος της πολυσύχναστης αγοράς της πόλης, με τα συναισθήματα να είναι τελικώς ανάμικτα για την όλη διοργάνωση, που απέσπασε θετικά αλλά και αρνητικά σχόλια.

Η πρωτοβουλία ανήκε σε 20 καταστήματα, στο κέντρο της Ερμού, και συνδυάστηκε με προσφορές και εκπτώσεις για τους καταναλωτές, οι οποίοι είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις ως αργά το βράδυ, αγοράζοντας προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές. Οι διοργανωτές είχαν φροντίσει ώστε να υπάρχει, παράλληλα, ορχήστρα με ζωντανή μουσική, όσο προσφέρονταν δωρεάν στους περαστικούς διάφοροι μεζέδες και ούζο. Τα καταστήματα που συμμετείχαν στη «White Friday» ήταν: «Azul», «Aroma», «Celebrity», «Funky Fish», «Go-Cyber», «Hondos Center», «Mantos υποδήματα», «Mega Euronics», «Pet Shop Μουτζούρης», «Orchestra», «OVS», «Oxford Company», «Pink Woman», «Πουλέλλης Vision», «ΣΙΚ», «Στέλλα Σουτζιδέλλη», «Tally Weijl», «VIP’s Ερμού» & «VIP’s Stores», «Yamamay» και «Yolo».

 

Αντιδράσεις

Δεν έλειψαν, πάντως, οι αντιδράσεις για την πρωτοβουλία αυτή, που εκφράστηκαν αρχικά από την Ένωση Ιδιωτικών Υπαλλήλων Λέσβου, η οποία σε ανακοίνωσή της, στηλίτευσε την επέκταση του ωραρίου, αναφέροντας πως «η αγορά δεν τονώνεται με εκδηλώσεις, εκπτώσεις, συναυλίες και μεζέδες, όταν το εισόδημα των εργαζομένων λεηλατείται», ενώ παράλληλα επεσήμανε πως «τα ίδια χρεοκοπημένα επιχειρήματα επιστρατεύονται και για την κατάργηση της κυριακάτικης αργίας. Με την ανεργία να έχει χτυπήσει κόκκινο, και τους μισθούς να έχουν πιάσει πάτο, το πρόβλημα για την τόνωση οποιασδήποτε αγοράς στην χώρα μας, δεν είναι η επέκταση του ωραρίου. Το ζητούμενο είναι ένα: Εργατιά χωρίς λεφτά, μαγαζιά χωρίς δουλειά! Ούτε λευκές ούτε πολύχρωμες, αλλά μαύρες θα είναι οι νύχτες που περιμένουν τους εργαζόμενους στο νησί μας με την οποιαδήποτε απελευθέρωση του ωραρίου».

 

Ενστάσεις από τον Εμπορικό Σύλλογο

Την αντίθεση του, πάντως, εξέφρασε και ο Εμπορικός Σύλλογος Μυτιλήνης, όχι τόσο για τον θεσμό της «λευκής νύχτας», τον οποίο χαρακτηρίζει ως μια θετική προσπάθεια, γενικότερα, σε κάθε περιοχή που έχει εφαρμοστεί, αλλά για το γεγονός πως αυτή η πρωτοβουλία πάρθηκε από ένα μεμονωμένο τμήμα της αγοράς, χωρίς πρώτα να έχει ενημερωθεί ο Σύλλογος.

Μιλώντας στο «Ε», ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, Παναγιώτης Παπαρίσβας, εξήγησε: «Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία ήταν στην ουσία ενός επιχειρηματία, του κ. Πουλέλλη, ο οποίος ξεσήκωσε κάποια καταστήματα και διοργάνωσαν από κοινού τη συγκεκριμένη “λευκή Παρασκευή”. Εμείς, ως προεδρείο του Εμπορικού Συλλόγου ενημερωθήκαμε για την πρωτοβουλία αυτή μόλις δύο ημέρες πριν την πραγματοποίησή της».

Αναφορικά με τη «διάσπαση» που παρατηρήθηκε εντός του Εμπορικού Συλλόγου, ο κ. Παπαρίσβας τόνισε χαρακτηριστικά: «Δεν είμαστε αντίθετοι. Ίσα-ίσα, είχαμε στα άμεσα σχέδια του συλλόγου μας τη διοργάνωση μιας “λευκής νύχτας” στην πόλη της Μυτιλήνης και μάλιστα σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Λέσβου, ώστε να είναι κάτι οργανωμένο και κυρίως αδειοδοτημένο από κάθε πλευρά. Εκείνο που δεν αντελήφθησαν όσοι μετείχαν σε αυτή τη μεμονωμένη εκδήλωση, είναι ο κίνδυνος στον οποίο εκτέθηκαν ως καταστηματάρχες. Επρόκειτο για μια πρωτοβουλία, που δεν πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα ενός θεσμοθετημένου οργάνου. Τέσσερις υπαρκτοί κίνδυνοι θα μπορούσαν να φέρουν σε πολύ δύσκολη τους επιχειρηματίες. Από το πιο απλό, μια επίσκεψη της Αστυνομίας για το εάν είχαν εξασφαλίσει άδεια από την Περιφέρεια ως προς την παράταση του ωραρίου μετά τις 9 το βράδυ, μέχρι μια επίσκεψη του ΙΚΑ, της Επιθεώρησης Εργασίας ή ακόμα και της ΑΕΠΙ, από τη στιγμή που υπήρχε στο χώρο ζωντανή μουσική».

 

Είχε κόσμο, δεν είχε τζίρο

Μιλώντας με καταστηματάρχες που συμμετείχαν στη συγκεκριμένη «Λευκή Παρασκευή», τόνισαν πως υπήρξε κίνηση ως αργά το βράδυ στην αγορά και σε αυτό σίγουρα βοήθησε το γεγονός των παράλληλων δράσεων, με την ορχήστρα και τους διάφορους μεζέδες. Συμφώνησαν, ωστόσο, ότι για να πετύχει μια τέτοια δράση, χρειάζεται μαζική προσπάθεια και συμμετοχή, πέρα από προσωπικά συμφέροντα. Το γενικότερο συμπέρασμα, με βάση και την κίνηση εντός των καταστημάτων, ήταν πως σαν ιδέα η «λευκή Παρασκευή» είχε οφέλη ως προς την παρουσία των καταναλωτών στην αγορά, αλλά όχι και τον αναμενόμενο τζίρο. Παρ’ όλα αυτά καταγράφεται ως μια ελπιδοφόρα προσπάθεια, που αποτέλεσε την αρχή, ώστε στο προσεχές μέλλον να διενεργηθεί εκ νέου με περισσότερα καταστήματα και ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey