
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Ανακοινώθηκε ο προσωρινός ανάδοχος
Κατά την διάρκεια υπογραφής της σύμβασης για την Γεωργική Σχολή Ερεσού ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, ενημέρωσε για την πορεία υλοποίησης άλλων έργων. Ειδικότερα ανέφερε πως προσωρινός ανάδοχος στο έργο Αγία Παρασκευή – Πέτρα (Α ΦΑΣΗ) έχει αναδειχθεί η εταιρεία Ελληνική Υδροκατασκευή ΑΕ του Παύλου Γριτσόπουλου με ποσοστό έκπτωσης 19%. Για το συγκεκριμένο έργο, όπως είπε ο κ. Μουτζούρης, είχε εκδηλώσει με πρότασή της ενδιαφέρον και η ΑΚΤΩΡ με ποσοστό έκπτωσης 3% που έχει αναλάβει την υλοποίηση του Φράγματος Αγίας Παρασκευής.
Σημειώνεται ότι στις 30-06-2025 εγκρίθηκαν από την προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου τα τροποποιημένα τεύχη δημοπράτησης του έργου π/υ 22.800.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι το προηγούμενο κόστος της πράξης – πριν την τροποποιητική μελέτη- ανερχόταν, σύμφωνα με την απόφαση ένταξης της 27/11/2023 στο πρόγραμμα «Βόρειο Αιγαίο», σε π/υ της τάξεως των 20.985.821,10 ευρώ.
Διευκρινίζεται ότι η μελέτη τροποποίησης σύμφωνα με τις σχετικές αποφάσεις αντιστοιχεί σε τμήμα μήκους περίπου 4 χλμ (~ Χ.Θ 1+000 έως ~ Χ.Θ. 5+000). Η τροποποίηση της οριστικής μελέτης οδικών έργων (οδοποιίας και ισόπεδων κόμβων) περιλαμβάνει δύο τετρασκελείς κόμβους (Ισόπεδος κόμβος Κ2 και Ισόπεδος Κόμβος Κ3) επί της νέας χάραξης .
Το έργο
Περιληπτικά το έργο αφορά στην βελτίωση του οδικού άξονα Καλλονής – Πέτρας που συνδέει την πρωτεύουσα του νησιού, Μυτιλήνη, μέσω της Καλλονής, με τους δημοφιλέστερους τουριστικούς προορισμούς του νησιού, την Πέτρα και τη Μήθυμνα. Στόχος είναι να αυξηθεί η κυκλοφορική ικανότητα και να βελτιωθεί η οδική ασφάλεια, δεδομένου ότι ο υφιστάμενος οδικός άξονας έχει ανεπαρκή γεωμετρικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά.
Υπενθυμίζεται πως σε πρόσφατο ερώτημα του «Ε» για τον προγραμματισμό της Β Φάσης του έργου ο Περιφερειάρχης απάντησε: «Αυτό που προβλέπει η εργολαβία αυτή, που είχε ξεκινήσει από παλιά – εμείς το βρήκαμε το θέμα – θα γίνει ο δρόμος από την Αγία Παρασκευή μέχρι την Στύψη, που θα συνεχιστεί και από την άλλη μεριά του βουνού μέχρι την Πέτρα, είναι μέσα στην εργολαβία και θα μένει το τούνελ να διαπεράσει το βουνό – το οποίο θα το επιλύσουμε – δεν υπάρχει μελέτη θα την κάνουμε για να είναι πλήρης ο δρόμος».