Καθημερινές ιστορίες καρέ - καρέ

01/07/2012 - 05:56
Εγκαινιάστηκε, προχθές το απόγευμα στην αίθουσα της Φωτογραφικής Εταιρείας Μυτιλήνης, η έκθεση φωτογραφίας-φωτορεπορτάζ του Μπάμπη Στυλιανίδη, αποτελούμενη από 38 κάδρα.
Εγκαινιάστηκε, προχθές το απόγευμα στην αίθουσα της Φωτογραφικής Εταιρείας Μυτιλήνης, η έκθεση φωτογραφίας-φωτορεπορτάζ του Μπάμπη Στυλιανίδη.

Παρουσιάζοντας το ιδιαίτερο στυλ του φωτογράφου, σήμερα γενικού γραμματέα της ΦΕΜ, την έκθεση αποτελούσαν 38 κάδρα, κάθε ένα από τα οποία παρουσίαζε μια μικρή ιστορία φτιαγμένη από τέσσερις φωτογραφίες, που σε πολλές περιπτώσεις συνοδεύονταν από αποκόμματα δημοσιεύσεων στον Τύπο.

Αξία σε απλές εικόνες
Ιστορίες και εικόνες της καθημερινότητας, που το πιο συνηθισμένο είναι να τις προσπερνάμε χωρίς να τους δίνουμε σημασία, από πόλεις του εξωτερικού όπως η Πράγα, το Βερολίνο και η γειτονική Σμύρνη και το Αϊβαλί, αλλά και από την Αθήνα και - κυρίως - από τη Μυτιλήνη, που βρίσκεται εξάλλου στα περισσότερα από τα κάδρα, 20 στο σύνολό τους, αλλά και φωτογραφίες του Μπάμπη Στυλιανίδη που έχουν δημοσιευτεί σε αθηναϊκές εφημερίδες.
Ανάμεσα σε αυτές, εικόνες από ανθρώπους σε λιμάνια και μετρό, από εργάτες οικοδομών, από τα τελευταία Θεοφάνια που έγιναν στην προκυμαία της Μυτιλήνης παρουσία του πρωθυπουργού, Γιώργου Παπανδρέου, από φάρους του Αϊβαλιού, αλλά και από Αφγανούς μετανάστες στο λιμάνι της Μυτιλήνης και τάφους Αφγανών και τα γυρίσματα ταινίας με την ηθοποιό Θέμιδα Μπαζάκα στη Λέσβο, που, όπως επισημαίνουν και τα κάδρα του, έχει τραβήξει ως… «παπαράτσι».
«Λόγω της δουλειάς μου ως ταχυδρόμου, ήμουν συνέχεια στο δρόμο», εξηγεί στο «Ε» ο Μπάμπης Στυλιανίδης. «Η μηχανή ήταν πάντα μαζί μου. Καμμιά φορά, αυτά που δε δίνουμε σημασία στην καθημερινότητά μας, αν τα φωτογραφήσουμε και τα δούμε τυπωμένα στο χαρτί, γίνονται καθημερινές εικόνες και παίρνουν αξία. Ο φωτογράφος πρέπει να είναι “κυνηγός”, να έχει συνέχεια τη φωτογραφική μηχανή ως “όπλο”. Και θεωρώ ότι είναι όμορφο να υπάρχει το ανθρώπινο στοιχείο σε μια φωτογραφία. Ένας μεγάλος φωτογράφος έλεγε, εξάλλου, ότι μια φωτογραφία, όσο καλή και να είναι από άποψη τεχνικής, αν δεν σου κάνει “κλικ”, την προσπερνάς αδιάφορα - εκεί βγαίνει και η ψυχή του φωτογράφου…»


«Η μηχανή ήταν πάντα μαζί μου», εξηγεί ο ίδιος ο φωτογράφος

Γωνιά… μνήμης
Εκτός από τις φωτογραφίες του Μπάμπη Στυλιανίδη, στο χώρο της ΦΕΜ φιλοξενείται από προχθές και μια μικρή έκθεση από 10 παλιές φωτογραφικές μηχανές της περιόδου 1925 - 1975, προσωπική συλλογή του ίδιου, που έχει συγκεντρώσει από παλαιοπωλεία και μέσω ανταλλαγών με φίλους. Μπροστά από αυτές, στη μικρή εκθεσιακή γωνιά που έχει διαμορφωθεί, ένα παλιό ποδήλατο, με ταμπέλες που γράφουν πάνω «Φωτο - Βασιλείου» και «Μπάμπης». Όπως, μάλιστα, μας εξήγησε ο ίδιος ο φωτογράφος, πρόκειται κατά πάσα πιθανότητα για ένα από τα ποδήλατα που χρησιμοποιούσαν οι εξωτερικοί συνεργάτες του παλιού μεγάλου φωτογραφείου της Μυτιλήνης, για να μετακινούνται από γάμο σε βάφτιση και πίσω, όταν το «Φωτο - Βασιλείου» ήταν ακόμη στα «φόρτε» του.
Την… παρελθοντική γωνιά συμπληρώνουν δύο φωτογραφίες από το παλιό φωτογραφείο. Εξάλλου, όπως επιμένει να τονίζει ο Μπάμπης Στυλιανίδης, στόχος της έκθεσης παλιών φωτογραφικών μηχανών είναι το «να θυμούνται οι παλιοί και να γνωρίζουν οι νεώτεροι», κάτι που σίγουρα μπορεί να ισχύσει και για τα υπόλοιπα εκθέματα.
Σημειώνεται ότι η έκθεση θα είναι ανοιχτή στη ΦΕΜ μέχρι και μεθαύριο Παρασκευή, κάθε απόγευμα από τις 7 έως τις 9, ενώ θα ανοίξει και το Σάββατο 24 Απριλίου, από τις 10 το πρωί έως τη 1 μετά το μεσημέρι.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey