Με τα μάτια ενός Αθηναίου φωτογράφου

01/07/2012 - 05:56
Τελευταία μέρα σήμερα Σάββατο για την έκθεση του φωτογράφου Γιάννη Βουλγαράκη, που φιλοξενούσε η Φωτογραφική Εταιρεία Μυτιλήνης. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν μια σειρά από 30 περίπου ιδιαίτερες ασπρόμαυρες φωτογραφίες, όλες τραβηγμένες στο Πανηγύρι του Ταύρου στο Μανταμάδο.
Τελευταία μέρα σήμερα Σάββατο για την έκθεση του φωτογράφου Γιάννη Βουλγαράκη, που όλη την εβδομάδα φιλοξενούσε η Φωτογραφική Εταιρεία Μυτιλήνης. Οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν μια σειρά από 30 περίπου ιδιαίτερες ασπρόμαυρες φωτογραφίες, όλες τραβηγμένες στο Πανηγύρι του Ταύρου στο Μανταμάδο.

Παρ’ όλο που ζει και εργάζεται στην Αθήνα, ο Γιάννης Βουλγαράκης (επαγγελματίας φωτογράφος από το 1997, με πολλές εκθέσεις στο ενεργητικό του) βρέθηκε τυχαία στο Πανηγύρι του Ταύρου λίγο μετά το Πάσχα τού 1999, όσο βρισκόταν διακοπές στη Λέσβο.
«Εντυπωσιάστηκα τόσο πολύ με τις εικόνες κι έγινα μέρος του», λέει ο ίδιος για τη γιορτή. «Δεν ήξερα τι να πρωτοφωτογραφίσω, αν και δεν είχα πάει οργανωμένος για κάτι τέτοιο. Τον κόσμο, που μαζευόταν στα λεωφορεία με προορισμό το Μανταμάδο, τους καβαλάρηδες στα άλογα και τους οδοιπόρους που είχαν ξεκινήσει από βραδύς για εκεί, τη λαοθάλασσα στο παζάρι που είχε στηθεί έξω από την εκκλησία του Ταξιάρχη… Την πλαϊνή αυλή της εκκλησίας όπου θα γινόταν η θυσία, γεμάτη ανθρώπους που στα πρόσωπά τους ήταν ζωγραφισμένη η αναμονή και η αγωνία... Τον τεράστιο πλάτανο ασπρισμένο, σα να ‘χει φορέσει τα καλά του περιμένοντας τα θύματά του... Τα καζάνια αραδιασμένα στη σειρά, έτοιμα να δεχτούν το φρέσκο κρέας και τα παιδιά να παίζουν ανέμελα, σα να μην πρόκειται να συμβεί κάτι που θα τους χαλάσει τη γαλήνη τους…»
«Σάστισα», λέει για τη στιγμή που έγινε η θυσία του ταύρου. «Ήταν η παρατεταμένη σιωπή ή η “ιερότητα” εκείνης της στιγμής, που με έκανε να σταματήσω να φωτογραφίζω… Ήταν μια από τις πιο δυνατές εμπειρίες που έχω ζήσει…»
Ορκίστηκε έτσι να επιστρέψει στο νησί και στο Πανηγύρι, και να συμμετέχει και ο ίδιος, κάτι που έκανε για τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Αυτό που τον άγγιξε ιδιαίτερα και κατέληξε τελικά να φωτογραφίζει, δεν ήταν τόσο το ίδιο το έθιμο, όσο η ανθρώπινη συμμετοχή σε αυτό.


«Αυτό που με άγγιξε στο έθιμο, ήταν η ανθρώπινη συμμετοχή», λέει ο Γιάννης Βουλγαράκης

Τις χάρισε στη ΦΕΜ

Η σειρά ασπρόμαυρων φωτογραφιών που προέκυψαν από τις επισκέψεις του αυτές, αποτέλεσε το αντικείμενο έκθεσης που διοργάνωσε το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών, καθώς και μιας ειδικής έκδοσης με κείμενα των Παναγιώτη Μιχαηλάρη και της Εύης Ολυμπίτου.
Τμήμα της σειράς αυτής, 30 περίπου φωτογραφίες, φιλοξενείται μέχρι και σήμερα από τη ΦΕΜ. Την περασμένη Δευτέρα, μάλιστα, κατά τα εγκαίνια της έκθεσης, ο Γιάννης Βουλγαράκης χάρισε τις φωτογραφίες του στο φορέα, με την ελπίδα να αποτελέσουν υλικό για περαιτέρω εκθέσεις, «στον τόπο τους», όπως είπε χαρακτηριστικά στο «Ε».
«Φέραμε τη συγκεκριμένη έκθεση επειδή είχαμε ακούσει πολύ καλά λόγια και λόγω του ότι μας τράβηξε ο τίτλος της, που αφορά και το νησί μας», δήλωσε στο «Ε» ο πρόεδρος της ΦΕΜ, Στρατής Τσουλέλλης. «Ο Γιάννης Βουλγαρέλλης μάς μίλησε τόσο για την έκθεση όσο και για τη φωτογραφία γενικά, αφού είναι δάσκαλος φωτογραφίας, και έφυγε με άριστες εντυπώσεις, τόσο από το νησί όσο και από τη φιλοξενία που του παρείχε η ΦΕΜ.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey