Νοικιάζει η ΥΠΑ την εθνική οδό;

01/07/2012 - 05:56
Σε συνέχεια ρεπορτάζ του «Ε», διαμαρτυρίες από ιδιοκτήτες ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων, που υποστηρίζουν ότι πληρώνουν και για το χώρο μπροστά από την αίθουσα του αερολιμένα
Ο χώρος του κόμβου, που παρκάρουν οι εταιρίες που συνεργάζονται με το αεροδρόμιο. Η ΥΠΑ ισχυρίζεται πως τους τον «παραχωρεί» στα πλαίσια του «πακέτου», οι εταιρίες όμως ισχυρίζονται πως πληρώνουν και γι’ αυτόν


Την αντίδραση των εταιριών ενοικιάσεως αυτοκινήτων, προκάλεσε το ρεπορτάζ για την κατάσταση που επικρατεί στο αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης», που δημοσιεύαμε την προηγούμενη εβδομάδα. Οι ιδιοκτήτες των εταιριών στις οποίες η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) έχει διαθέσει χώρο μπροστά από την αίθουσα του αερολιμένα, θεωρούν πως τα όσα γράφονται, τους θίγουν, υποστηρίζοντας πως πληρώνουν και γι’ αυτόν το χώρο, πέρα από το γκισέ που διατηρούν μέσα στο κτίριο. Το συνολικό ποσό του «πακέτου»: 4.500 ευρώ το μήνα! Επί εθνικής οδού…


«Δεν είμαστε παράνομοι, πληρώνουμε αδρά για τους χώρους που βάζουμε τα αυτοκίνητά μας», υποστηρίζουν ο Θεοδόσιος Βεζυρέλλης και ο Δημήτρης Σπανέλλης, ιδιοκτήτες των εταιριών ενοικίασης αυτοκινήτων «Herz» ο πρώτος και «Europcar» και «Budget» ο δεύτερος. Οι εταιρίες τους, είναι αυτές στις οποίες, σύμφωνα με το προηγούμενο ρεπορτάζ μας, έχει παραχωρηθεί από την ΥΠΑ, ειδικός χώρος στον κόμβο μπροστά από το κτίριο του αεροδρομίου, ο οποίος σηματοδοτείται με τις πινακίδες της καθεμιάς. Παραχώρηση που έγινε χωρίς να έχει δοθεί επίσημα στην ΥΠΑ, η αρμοδιότητα διαχείρισης του χώρου, και λόγω του ότι οι εταιρίες αυτές νοικιάζουν χώρο εντός του αερολιμένα.
Οι δύο επιχειρηματίες, ωστόσο, υποστηρίζουν πως ο χώρος αυτός κάθε άλλο παρά «παραχώρηση» αποτελεί, αφού, όπως λένε, ο καθένας τους πληρώνει στην ΥΠΑ, το ποσό των 4.500 ευρώ το μήνα, ποσό που σύμφωνα με το συμβόλαιο που έχουν υπογράψει με την τελευταία, αφορά, όπως ισχυρίζονται, τόσο τα γκισέ τους, όσο και τις θέσεις πάρκινγκ στο χώρο του κόμβου! Θέσεις που, όπως λένε, ανέρχονται στις 12 για τον καθένα, ενώ ξεκαθαρίζουν πως δεν γνωρίζουν το καθεστώς ιδιοκτησίας που υπάρχει στον κόμβο.

«Είναι πακέτο»
Με βάση αυτό, τίθεται το ερώτημα του πώς η ΥΠΑ μισθώνει ένα χώρο που, όπως προέκυψε από το προηγούμενο ρεπορτάζ μας, αποτελεί εθνική οδό. Απαντώντας σ’ αυτό, ο Αερολιμενάρχης του «Οδυσσέας Ελύτης», Γιώργος Χρηστίδης, λέει:
«Ο χώρος αυτός δεν νοικιάζεται μόνος του, είναι μέσα στο πακέτο της συμφωνίας που έχει κάνει η ΥΠΑ με τις εταιρείες. Δεν έχει υπολογιστεί στην τιμή, που ακόμη κι αν αποκοπεί ο έξω χώρος, θα παραμείνει η ίδια. Κανείς δεν θα έρθει να νοικιάσει χώρο εντός του αερολιμένα, αν δεν του παραχωρηθεί χώρος κι έξω». Ξεκαθαρίζει, μάλιστα, πως σε κανέναν δεν μισθώνεται χώρος παρκινγκ μπροστά από το αεροδρόμιο.
Οι κ. Βεζυρέλης και Σπανέλλης, πάντως, επιμένουν πως πληρώνουν και για το πάρκινγκ. Οι ίδιοι θεωρούν πάντως το ποσό που καταβάλλουν κάθε μήνα, πολύ μεγάλο για τους χώρους που τους δίνονται.
«Όταν πρωτονοικιάσαμε το χώρο, τη δεκαετία του ’90, πληρώναμε κάθε μήνα 210.000 δρχ., 630 ευρώ δηλαδή», λένε ο κ. Βεζυρέλλης και ο κ. Σπανέλλης. «Το ποσό αυτό σήμερα πολύ υψηλό. Αν δεν το κατεβάσει η ΥΠΑ, θα έχουμε σοβαρό πρόβλημα σχετικά με το αν θα μπορούμε να παραμείνουμε στο χώρο της. Έχουμε υπογράψει όμως, τριετές συμβόλαιο και δεν μπορούμε να φύγουμε. Το αεροδρόμιο της Μυτιλήνης, είναι από τα ακριβότερα της χώρας».
Οι δύο επιχειρηματίες έρχονται να επιβεβαιώσουν, μάλιστα, τις πληροφορίες που είχαμε για ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα που αφήνονται για μέρες παρκαρισμένα σε διάφορα σημεία του κόμβου και της παραλίας χωρίς τα διακριτικά κάθε εταιρίας, ώστε να μοιάζουν με απλά Ι.Χ. Υποστηρίζουν, μάλιστα, πως αυτά αποτελούν την πλειοψηφία των παρκαρισμένων οχημάτων και καταγγέλλουν πως οι ιδιοκτήτες τους, πραγματοποιούν «άγρα πελατών» εκτός και εντός του αερολιμένα, χωρίς να χρεώνονται ο,τιδήποτε γι’ αυτό.
«Δεν θέλουμε να κοντραριστούμε, θέλουμε να δουλέψουμε όπως όλοι, χωρίς να είμαστε εμείς τα εξιλαστήρια θύματα» καταλήγουν, ζητώντας να υπάρχει καλύτερη αστυνόμευση στο χώρο, ώστε να μη νιώθουν και οι ίδιοι θιγμένοι.


Κάποια λύση για το πάρκινγκ;
«Ψάχνοντας» κι άλλο, το θέμα του πάρκινγκ, βρεθήκαμε και πάλι στο αεροδρόμιο και είδαμε από κοντά το χώρο πάρκινγκ της ΥΠΑ, που βρίσκεται πίσω από το εστιατόριο «Φίλεμα». Στην ερώτησή μας αν αυτός ο -μικρός ομολογουμένως- χώρος των 30 - 40 θέσεων, θα μπορούσε να λειτουργήσει ως πάρκινγκ εκτός από τα αυτοκίνητα των υπαλλήλων της ΥΠΑ, και για Ι.Χ. ή ενοικιαζόμενα, η απάντηση είναι μάλλον αρνητική.
Ο Αερολιμενάρχης εξηγεί πως πέραν του ότι ο χώρος αυτός είναι μικρός και περιφραγμένος, τίθεται και το θέμα της απόστασης, αλλά και της ασφάλειας. Όπως λέει, λόγω του ότι βρίσκεται μέσα σε σαφώς οριοθετημένο χώρο, διέπεται από τους κανονισμούς της ΥΠΑ περί ελέγχου στα αυτοκίνητα από αρμόδιο όργανο, που είναι μόνο η Αστυνομία, ενώ υπάρχει και το θέμα της ασφάλειας των οχημάτων, που η ΥΠΑ δεν μπορεί να το καλύψει λόγω περιορισμένου, όπως λέει, προσωπικού.
Πέρα από αυτό, ο ίδιος θίγει και το θέμα της θέσης του συγκεκριμένου χώρου, στον οποίο οδηγείται κάποιος από ένα στενό σχετικά δρόμο, που βγάζει στην εθνική οδό.
«Για να γίνει πάρκινγκ ο συγκεκριμένος χώρος, θα πρέπει να γίνει απαλλοτρίωση δεξιά και αριστερά του δρόμου, προκειμένου να γίνει κόμβος», λέει ο κ. Χρηστίδης. «Τη δεκαετία του ’80, όταν έγινε η επέκταση του διαδρόμου, θα έπρεπε να έχουν γίνει παραπάνω απαλλοτριώσεις. Αν είχε γίνει αυτό, σήμερα δεν θα υπήρχε ζήτημα πάρκινγκ».
«Και να προκηρύξουμε το χώρο ως πάρκινγκ, έχουμε την εμπειρία του προηγούμενου πάρκινγκ ελεγχόμενης στάθμευσης, που δεν αξιοποιήθηκε ποτέ. Δεν υπάρχει λύση στο θέμα αυτό. Εφόσον θα μεταφερθεί το αεροδρόμιο, στη νέα θέση του, θα πρέπει να γίνει εκεί πλέον το πάρκινγκ», καταλήγει ο Αερολιμενάρχης, κάνοντας λόγο για τη χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία των απαλλοτριώσεων.


Ο περιφραγμένος χώρος πίσω από το αεροδρόμιο, που προορίζεται για τα αυτοκίνητα των υπαλλήλων της ΥΠΑ. Πέρα από εκεί, στους τελευταίους έχει παραχωρηθεί και μια σειρά από 10 περίπου θέσεις στο πάρκινγκ. Πολλές θέσεις συνολικά, πόσες από αυτές αξιοποιούνται;


Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey