Μπροστά, μ’ ένα βήμα πίσω

01/07/2012 - 05:56
Επιστροφή στο θεματικό για τη ναυτιλία υπουργείο αποτελεί η υπαγωγή της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στο νεοσύστατο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας.
Επιστροφή στο θεματικό για τη ναυτιλία υπουργείο αποτελεί η υπαγωγή της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στο νεοσύστατο υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας. Θετική παράμετρο στην εξέλιξη που έφερε το Προεδρικό Διάταγμα για τη σύσταση του νέου υπουργείου, αποτελεί για τη γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής το γεγονός ότι επικράτησε λογική κι έγινε το αυτονόητο, κρατήθηκε δηλαδή ως ενιαία υπηρεσία η, χωρικών αρμοδιοτήτων Αιγαίου, διοικητική μονάδα.

Βέβαια, για ακόμη μια φορά, εκείνο που πέρα απ’ τους τύπους θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη της η πολιτική ηγεσία του φορέα, αλλά και στο σύνολό της η κυβέρνηση, είναι η ουσία, που έχει παντελώς ξεχαστεί όλα τα τελευταία χρόνια ως βασικός ρόλος της γενικής γραμματείας. Απαιτείται η δρομολόγηση συγκεκριμένων νησιωτικών πολιτικών, ό,τι θα κάνει καλύτερη και ευκολότερη τη ζωή των νησιωτών, ό,τι θα δείξει πως η Πολιτεία θέλει να απαλύνει τις δυσχέρειες που προκαλεί η νησιωτικότητα, ό,τι θα άρει το αίσθημα του αδικημένου που βιώνει ο κάθε νησιώτης, γιατί πληρώνει για πολιτικές υπέρ των σε πλεονεκτική θέση κατοίκων της στεριανής χώρας.

Προεδρικό Διάταγμα 96
Αργά το απόγευμα της Τρίτης, ανέβηκε στο διαδίκτυο, στην ιστοσελίδα του Εθνικού Τυπογραφείου, το ΦΕΚ 170, τεύχος Α΄ της 28.9.2010, στο οποίο και δημοσιεύτηκε το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμ. 96 «Σύσταση Υπουργείου Θαλάσσιων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας, καθορισμός των αρμοδιοτήτων του και ανακατανομή των αρμοδιοτήτων των Υπουργείων».
Στο διάταγμα, μετά από πρόταση του πρωθυπουργού και τη σχετική γνωμοδότηση του Συμβουλίου της Επικρατείας, συνίσταται το υπουργείο, το οποίο συγκροτούν μεταφερόμενες σε αυτό (με τις αρμοδιότητες, τις θέσεις και το προσωπικό που τις κατέχει) υπηρεσίες απ’ το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, οι υπηρεσίες τού τέως υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής με το σύνολο των αρμοδιοτήτων τους, υπηρεσίες που έχουν συγχωνευθεί στη γενική γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, η γενική Διεύθυνση Αλιείας από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, καθώς και «από το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η οποία είχε μεταφερθεί στο υπουργείο αυτό με το Προεδρικό Διάταγμα 189/2009».
Η απόφαση συγκρότησης του νέου υπουργείου περιλαμβάνει ακόμη μια σειρά από διευκρινίσεις σε σχέση με το Λιμενικό Σώμα, όπως και αλλαγές αρμοδιοτήτων που αφορούν ως επί το πλείστον στο υπουργείο Εργασίας.
Το δεύτερο πάλαι ποτέ χωρικό υπουργείο, μετά το Αιγαίο, το πρώην υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, που έχει γίνει γενική γραμματεία Μακεδονίας - Θράκης, «μετακομίζει» απ’ το υπουργείο Εσωτερικών στο υπουργείο Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας.

Στην Τσουρή;

Αύριο Πέμπτη αναμένεται να γίνει η ορκωμοσία του υπουργού Γιάννη Διαμαντίδη και της υφυπουργού Ελπίδας Τσουρή και στη συνέχεια η εκχώρηση αρμοδιοτήτων απ’ τον υπουργό στην υφυπουργό. Η βουλευτής του νομού Χίου αναμένεται, ως νησιώτισσα, να έχει και την ευθύνη της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής. Έως ότου, όμως, γίνουν οι συγκεκριμένες διοικητικές πράξεις, η γενική γραμματεία συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά υπό το Δημήτρη Χαλκιώτη. Το μόνο που για ακόμη μία φορά θα αλλάξει είναι ο τίτλος του υπουργείου στην είσοδο του κτηρίου της Μικράς Ασίας.
«Για μας το γεγονός ότι υπερίσχυσε η λογική και τελικά επικράτησε το αυτονόητο, μετά από μια σειρά εναλλαγών για το τι θα ισχύσει, αποτελεί μία ιδιαίτερη ικανοποίηση», ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων, Κώστας Κελαϊδίτης. Ο ίδιος θύμισε ότι ο Σύλλογος είχε ασκήσει έντονη κριτική όταν «κατακερματίστηκε» το παλιό υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, επισημαίνοντας από τότε τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες που θα προκύψουν απ’ τους διοικητικούς πειραματισμούς.
«Ελπίζουμε», ανέφερε ο κ. Κελαϊδίτης, «σύντομα να κλείσει το κεφάλαιο τακτοποίησης των αρμοδιοτήτων, ώστε σε μια δύσκολη εποχή, όπως είναι το τέλος του χρόνου, να μπορέσουμε απρόσκοπτα να κάνουμε τη δουλειά μας και να κλείσουμε έγκαιρα τις όποιες εκκρεμότητες υπάρχουν υπηρεσιακά.»


Γιατί να πληρώνει ο κάτοικος της Λέσβου ή του Άι-Στράτη τα ίδια τέλη με τον Αθηναίο για το αυτοκίνητό του;
Επιτέλους νησιωτικές πολιτικές


Ο Σύλλογος Υπαλλήλων στη γενική γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής όλες τις προηγούμενες μέρες, αλλά και στη γενική συνέλευση που πραγματοποίησε, θέτει επισταμένα την ανάγκη να δρομολογηθούν νησιωτικές πολιτικές.
«Σε κάθε ευκαιρία, και το επαναλαμβάνουμε και τώρα με τη σύσταση του νέου υπουργείου που στον τίτλο του φέρει τον προσδιορισμό “Νήσων”, επείγει να υπάρξουν νησιωτικές πολιτικές, αυτές που θα κάνουν τους κατοίκους του Αιγαίου να νιώσουν πως το κράτος τούς σκέφτεται και τους υπολογίζει», ανέφερε ο πρόεδρος του Συλλόγου. Ο οποίος και συμπλήρωσε ότι ακόμη δεν έχει εφαρμοστεί η συνταγματική επιταγή για ειδικές νομοθετικές πρωτοβουλίες για τα νησιά σε όλους τους τομείς.
Μερικά παραδείγματα που έφερε ο κ. Κελαϊδίτης, και θα τεθούν υπ’ όψιν και της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, χαρακτηριστικά του γεγονότος ότι δεν έχει ακόμη γίνει σχεδόν τίποτε στην κατεύθυνση δρομολόγησης ειδικών νησιωτικών πολιτικών, είναι και τα δύο ακόλουθα:
- Το κόστος επιδότησης των άγονων γραμμών του Αιγαίου σε ετήσια βάση δεν ξεπερνά τα 60 εκατ. ευρώ. Αν δίνονταν περίπου 100 εκατ. ευρώ επιδότηση ετησίως, θα μπορούσαν όλοι οι νησιώτες να ταξιδεύουν εντελώς δωρεάν στα άγονα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Συνολικά το κόστος αυτό για οκτώ ολόκληρα χρόνια ισοδυναμεί με το έλλειμμα που έχει κατ’ έτος ο ΟΣΕ, ύψους 800 εκατ. ευρώ, το οποίο χρόνια τώρα πληρώνουν και οι νησιώτες.
- Οι κάτοικοι των νησιών, ιδιαίτερα των μικρών, κινούν τα αυτοκίνητά τους ελάχιστα και σε πολύ μικρότερες αποστάσεις απ’ τους κατοίκους της ηπειρωτικής χώρας, οπότε και επιβαρύνουν σαφώς λιγότερο το περιβάλλον, ενώ ταυτόχρονα δε χρησιμοποιούν τα μεγάλα εθνικά οδικά δίκτυα. Με αυτά τα δύο βασικά δεδομένα, γιατί να πληρώνουν τα ίδια τέλη για τα Ι.Χ. τους με τον κάτοικο της Αθήνας ή όποιας άλλης περιοχής στην ηπειρωτική χώρα;

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey