Τα Δηκτικά

01/07/2012 - 05:56

Χωρίς λόγια…

Δεν λιώνουν οι πάγοι

Συνεχίζουν ακάθεκτοι το πατινάζ, μικροί και μεγαλύτεροι στη Μυτιλήνη. Τι κι αν έχει νοτιάδες και πασχαλινές θερμοκρασίες; Το παγοδρόμιο της πλατείας Σαπφούς, δε… μασάει. Πώς να το κάνουμε όμως, δεν είναι και ό,τι πιο ταιριαστό στην πόλη μας. Και λόγω γεωγραφικού μήκους και πλάτους, αλλά και λόγω του καιρού των τελευταίων ημερών. Όχι μόνο κρύο δεν έχει, αλλά παραλίγο να περάσουμε Χριστούγεννα στις… παραλίες. Έτσι όπως αλλάζουν πια οι εποχές, του χρόνου, μάλλον οι υπεύθυνοι θα χρειαστεί να σκεφτούν κάτι για πιο θερμά κλίματα.
Β. Χρ.

Και του χρόνου καθαρή

Την εικόνα μιας πολύ βρώμικης πόλης, παρουσίαζε η Μυτιλήνη το βράδυ της Κυριακής. Ο αέρας που φύσηξε, σκόρπισε παντού τα σκουπίδια των ξεχειλισμένων κάδων των γιορτών, γεμίζοντας δρόμους και πεζοδρόμια με χαρτιά και όχι μόνο. Όπως όλος ο κόσμος, οι υπάλληλοι του δήμου, δεν δούλεψαν αυτές τις μέρες, ήταν και Σαββατοκύριακο άλλωστε. Οι αρμόδιοι όμως, που τόσο καιρό ακούν τα παράπονα για την κατάσταση της πόλης και θα μπορούσαν τουλάχιστον να έχουν τοποθετήσει περισσότερους κάδους, για να μην ξεχειλίζουν οι υπάρχοντες, τι κάνουν; Προφανώς, περιμένουν να τους διαδεχτούν οι επόμενοι. Τι να ευχηθούμε για τη νέα χρονιά; Να είναι η Μυτιλήνη -επιτέλους- καθαρή πόλη…
Β. Χρ.

Τέλος εποχής

Μόνο κατ’ όνομα, είναι ντόπια η Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου. Η συντριπτική πλειοψηφία των μετοχών της εταιρείας, ανήκει ή ελέγχεται από ένα μικρό αριθμό ανθρώπων. Πίσω από αυτούς -πιθανότατα- βρίσκονται τραπεζικά ιδρύματα. Μέχρι τώρα, η διοίκηση της ΝΕΛ, έχει δείξει ότι θέλει να κρατήσει ισχυρούς δεσμούς με τα νησιά μας. Για παράδειγμα, ενίσχυσε την παρουσία της στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, ενώ μαθαίνουμε πως θέλει να κάνει επενδύσεις στη Λέσβο. Κατά καιρούς όμως, έχουμε ακούσει πολλά από πολλούς για επενδύσεις που θέλουν να κάνουν στο νησί και γι’ αυτό μας κάνει όλους, λίγο επιφυλακτικούς.
Όμως η νέα εποχή στην οποία μπήκε η ΝΕΛ, είναι τελείως διαφορετική από αυτή που γνωρίζαμε ως τώρα. Από εδώ και πέρα, η εταιρεία ανά πάσα στιγμή μπορεί να φύγει από το Βόρειο Αιγαίο αν κρίνει πως άλλες γραμμές είναι πιο κερδοφόρες. Κι αυτό δεν είναι ζήτημα ήσσονος σημασίας για τα νησιά μας, αφού μια τέτοια εξέλιξη, υπό τις παρούσες συνθήκες, θα αποτελέσει χαριστική βολή.
Ν.Μ.

Θα λογοδοτήσουν;

Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ είχαν επενδύσει στη ΝΕΛ, χιλιάδες κάτοικοι της Λέσβου αλλά και συντοπίτες από την Αθήνα και όλη την Ελλάδα. Όλα αυτά τα κεφάλαια, λες και εξαϋλώθηκαν κι απέμειναν μόλις 4 εκατομμύρια ευρώ, που αποτελούσαν το μετοχικό κεφάλαιο της ΝΕΛ πριν την τελευταία αύξηση κεφαλαίου. Στην πραγματικότητα, τα κεφάλαια της ΝΕΛ είναι πολύ λιγότερα διότι η καθαρή θέση της εταιρείας στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους, είχε καταστεί αρνητική. Ακόμα ηχεί στα αυτιά μας, η «κραυγή» αγωνίας που εξέφρασε ένας μικρομέτοχος κτηνοτρόφος στην τελευταία γενική συνέλευση της εταιρείας. Ο οποίος ζητούσε από τη νέα διοίκηση να πει πού πήγαν τα λεφτά. Φοβόμαστε πως τελικά κανείς από τους υπεύθυνους γι’ αυτό το κατάντημα, δεν θα λογοδοτήσει. Κι όσοι Λέσβιοι επένδυσαν στη ΝΕΛ, δεν θα θέλουν να ξαναδούν ούτε ζωγραφιστή τη μετοχή της. Δυστυχώς αυτή είναι η πραγματικότητα.
Ν.Μ.

Έμειναν στη Λήμνο

Στο αεροδρόμιο της Λήμνου, έμειναν να περιμένουν οι τέσσερις νεοεκλεγμένοι περιφερειακοί σύμβουλοι, καθώς λόγω καταιγίδας που επικρατούσε χθες το μεσημέρι στη Μυτιλήνη, καθυστέρησε για δύο περίπου ώρες, η πτήση από Σάμο για Μυτιλήνη και Λήμνο. Αν και υπήρξε η σχετική καθυστέρηση στην τελετή ορκωμοσίας του νέου Περιφερειακού Συμβουλίου Βορείου Αιγαίου, οι Λημνιοί περιφερειακοί σύμβουλοι δεν κατάφεραν να φτάσουν στη Μυτιλήνη. Την πρώτη γεύση περί των μεγάλων προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα νησιά μας, στο θέμα της σύνδεσης, τη γεύτηκαν οι κ. Βαγγέλης Γιαρμαδούρος, Σάββας Βαρελτζής, Γιάννης Σιάχος και Δημήτρης Σάραγκας, οι οποίοι θα ορκιστούν στην πρώτη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου.
Καλορίζικοι για μια ακόμα φορά στα δύσκολα!
Α.Σπυ.

Σε ετοιμότητα…

Με ανακοίνωσή του, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, και με αφορμή δημοσιεύματα σχετικά με συνάντηση του Πρύτανη Καθηγητή Πάρι Τσάρτα με εκπροσώπους της περιφερειακής παράταξης «Με τους πολίτες κόντρα στον καιρό», επισημαίνει ότι «αναφορικά με την ανησυχία που εκφράστηκε για τον “Καλλικράτη” στην παιδεία, η θέση του Πρύτανη ήταν ότι το συγκεκριμένο θέμα δεν έχει γίνει δεκτό ως θέμα συζήτησης από τη Σύνοδο των Πρυτάνεων και ειδικότερα, για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, τόσο ακαδημαϊκά όσο και αναπτυξιακά, δεν συντρέχουν λόγοι ανησυχίας. Σε κάθε περίπτωση, εάν προκύψει οποιοδήποτε τέτοιο θέμα, η αντίδραση του Πανεπιστημίου θα είναι άμεση και σε όλα τα επίπεδα».
Σημειώνουμε ότι για τον «Καλλικράτη», όπως και για τα περισσότερα ζητήματα αιχμής που απασχολούν σοβαρά την τριτοβάθμια εκπαίδευση σήμερα -και δυστυχώς δεν είναι λίγα- μιλά ο κ. Τσάρτας σε συνέντευξη που παραχώρησε στο «Ε» και θα δημοσιεύσουμε σε επόμενο φύλλο μας. 
ΜΑΡ.ΠΛ.  

Τυπικότητες

Δεν είναι η πρώτη φορά που πρόσωπα εξαναγκάζονται κυριολεκτικά εξαιτίας του θεσμικού τους ρόλου, να κάνουν τα πικρά - γλυκά, και αν μη τι άλλο, να ανταλλάξουν χαιρετισμούς, με όσους, αν ήταν αποκλειστικά στο χέρι τους, δεν θα έλεγαν ούτε καλημέρα στο δρόμο.
Έτσι και στη χθεσινή τελετή ορκωμοσίας, επαναλήφθηκαν κάποιοι τέτοιοι «παγωμένοι» χαιρετισμοί, όταν για παράδειγμα ο Νάσος Γιακαλής αντάλλαξε χειραψία με την απερχόμενη Περιφερειάρχη Σοφία Θεολογίτου, που μαζί με το Νίκο Σηφουνάκη, καθόταν στην πρώτη σειρά των επισήμων. Λίγο αργότερα, ο Δημήτρης Βουνάτσος, μετά τους θερμότατους χαιρετισμούς που αντήλλαξε με το Μητροπολίτη Μηθύμνης, έτεινε χαιρετισμό στο Νίκο Σηφουνάκη, επαναλαμβάνοντας το ίδιο «παγωμένο» μοτίβο. Τυπικότητες που αναρωτιέται κανείς αν έχει νόημα να διαιωνίζονται, όταν είναι γνωστό σε όλους, πόσο «δυσκολεύουν» τους πρωταγωνιστές τους. 
ΜΑΡ.ΠΛ.
 
Σωστές υπηρεσίες

«Όταν, πρόσφατα, παραχώρησαν τη διαχείριση των δημόσιων έργων της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, στην Εγνατία Οδό Α.Ε., ξεσηκώθηκαν οι πάντες στο Βόρειο Αιγαίο, για να μη γίνει κάτι τέτοιο», είπε ο Ηλίας Γιαννίρης, περιφερειακός σύμβουλος απ’ τους Οικολόγους, μιλώντας κατά την τελετή της ορκωμοσίας, για να συμπληρώσει ότι παρά τις αντιδράσεις των τοπικών φορέων, οι κυβερνώντες επέβαλαν την Εγνατία Οδό Α.Ε.
«Όμως οι εξελίξεις είναι αρνητικές, γιατί δεν πρόκειται για μια απλή διαχείριση της υλοποίησης των έργων», συνέχισε ο ίδιος, για να παραπέμψει σε δημοσίευμα της «Ελευθεροτυπίας» πριν λίγες μέρες, όπου εμφανίζεται να έχει δρομολογηθεί η παραχώρηση της εταιρίας σε ιδιώτες το τέταρτο τρίμηνο του 2011. Ο κ. Γιαννίρης, κάνοντας διάφορους παριστάμενους στην τελετή, μηχανικούς να συμφωνήσουν πάραυτα μαζί του, ανέφερε πως θα πρέπει η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, «μόλις στηθεί στα πόδια της, να εργαστεί ώστε να φύγει από το Βόρειο Αιγαίο, η Εγνατία Α.Ε. και πάντως πριν περάσει σε ιδιώτες. Να χτίσει η ίδια η Περιφέρεια, σωστές υπηρεσίες ώστε να διαχειριστεί μόνη της, και με γνώμονα το ευαίσθητο πολιτιστικό και φυσικό περιβάλλον, τις τύχες της».
ΜΑΡ.ΠΛ.

Προσπαθούν… να τα τηρήσουν

Μπορεί έλεγχοι για τα αντικαπνιστικά μέτρα να μη γίνονται, όμως οι καφετέριες της προκυμαίας, προσπαθούν όσο μπορούν να τα τηρήσουν, προκειμένου να μη βρεθούν προ εκπλήξεων. Τα σταχτοδοχεία δεν έχουν επιστρέψει στα τραπέζια, παρά το ότι αρκετοί θαμώνες καπνίζουν και μέσα στα μαγαζιά, φτιάχνοντας… αυτοσχέδια τασάκια. Επιπλέον έχουν αρχίσει το ένα μετά το άλλο, τα μαγαζιά να τοποθετούν νάιλον τέντες, για να προστατεύουν τους εξωτερικούς τους χώρους από το κρύο ώστε να μπορούν να καπνίζουν έξω οι καπνιστές.
Πελ.Γ.

Έλεγχοι στα πρατήρια

Μεγάλες διαστάσεις λαμβάνει το φαινόμενο πρατηρίων βενζίνης, που «κλέβουν» τους καταναλωτές, αφού με διάφορες πατέντες στις αντλίες  τους, χρεώνουν περισσότερη βενζίνη από αυτή που έχουν στο ρεζερβουάρ τους. Στη Μυτιλήνη, μέχρι στιγμής, πάντως, δεν έχει διαπιστωθεί τέτοιο κρούσμα. Η Διεύθυνση Εμπορίου μόλις πριν λίγες ημέρες, πραγματοποίησε εντατικούς ελέγχους για «πειραγμένες» αντλίες, χωρίς να βρεθεί όμως τίποτα. Οι έλεγχοι θα συνεχιστούν και το επόμενο διάστημα.
Πελ.Γ.

Τυχερός ήταν

Μια φωτιά σε επαγγελματικό αυτοκίνητο (κλούβα), αναστάτωσε χθες το μεσημέρι την περιοχή της Χρυσομαλλούσας. Το όχημα της Πυροσβεστικής που έσπευσε εκεί, δεν χρειάστηκε να κάνει και πολλά πράγματα, αφού η φωτιά είχε περιοριστεί μόνο στην μπαταρία του αυτοκινήτου, απ’ όπου και ενδεχομένως προκλήθηκε βραχυκύκλωμα. Ο οδηγός ταραγμένος από την ξαφνική φωτιά, δεν μπορούσε ούτε ο ίδιος να πιστέψει ότι γλύτωσε χωρίς μεγάλες ζημιές, το αυτοκίνητό του.
Πελ.Γ.

Ουρές αυτοκινήτων

Μόνιμο φαινόμενο είναι τις μεσημεριανές ώρες, οι ουρές αυτοκινήτων που ξεκινάνε από το Κιόσκι, διασχίζουν όλη την προκυμαία και φθάνουν μέχρι την Καβέτσου. Στο συγκεκριμένο ρεύμα κυκλοφορίας, πάντα δημιουργούνται ουρές, όμως δεν έχει ληφθεί κανένα ουσιαστικό μέτρο για ν’ ανακουφιστεί η κατάσταση, η οποία βέβαια μέσα στις γιορτές -που η κίνηση είναι περισσότερο αυξημένη- γίνεται ακόμη χειρότερη.
Πελ.Γ.

Ο Αϊ Βασίλης στην «παλιά αγορά»

Στην «παλιά αγορά» από τις 10 το πρωί ως 1 μετά το μεσημέρι και από τις 6 το απόγευμα ως τις 8 το βράδυ, ο Αϊ Βασίλης μοιράζει δώρα στα παιδιά. Επίσης οι καταστηματάρχες της περιοχής, προσφέρουν γκοφρέτες και σοκολάτες στα παιδιά, ενώ στους μεγάλους, προσφέρουν ζεστή σαγκρία και γλυκίσματα. Με την κίνηση τους αυτή, οι μαγαζάτορες δίνουν μια ευχάριστη γιορτινή νότα στην «παλιά αγορά».
Ν.Μ.

Τα βρήκαν

Οι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας σε συνάντηση που είχαν με τον αρμόδιο Υπουργό, κατέληξαν σε συμφωνία. Έτσι ματαιώνονται οι απεργίες που είχαν εξαγγείλει ότι θα πραγματοποιήσουν σήμερα 29 και αύριο 30 Δεκεμβρίου. Πρόκειται για μια ευτυχή εξέλιξη για όλους τους ταξιδιώτες, οι οποίοι θα ταξιδέψουν χωρίς προβλήματα.
Ν.Μ.

Για να είμαστε ακριβείς

Γράφαμε στο χθεσινό φύλλο ότι ο υψηλός συντελεστής του ΦΠΑ για τα νησιά του Αιγαίου, αυξάνεται στο 16% από 15% που ήταν. Το ακριβές είναι ότι παραμένει στο 16%, όπως μας επισήμανε ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, Γιώργος Ορφανός.
Ν.Μ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey