Τα Δηκτικά

09/06/2016 - 16:22

Το «ομερτά» πρέπει να σπάσει

Καλή είναι η συναδελφική αλληλεγγύη. Προάγει την ενότητα και τη συσπείρωση των εργαζομένων, ενώ στις περισσότερες περιπτώσεις δημιουργεί ευχάριστο κλίμα συνεργασίας και καλό εργασιακό περιβάλλον. Στην περίπτωση όμως του «Θεομήτωρ» όπου όλοι μιλούν, αλλά αναμεταξύ τους, ανώνυμα και όχι επώνυμα, για τα περιστατικά κακοποίησης τροφίμων από εργαζόμενους, μόνο σε καλό δεν βγαίνει.
Ενδεχομένως, αν όχι βεβαίως, όλες οι πλευρές χρήζουν ψυχιατρικής παρακολούθησης και υποστήριξης. Το κακό πρέπει να σταματήσει πριν θρηνήσουμε κάποιο θύμα.

Αν.Παζ.

 

Υπό απέλαση

Σε επείγουσα δράση καλεί η Διεθνής Αμνηστία τα μέλη, τους υποστηρικτές της και τους πολίτες ώστε οι ελληνικές αρχές να αποτρέψουν την απέλαση των δύο πρώτων Σύρων προσφύγων M.F. και J.B. (δεν είναι τα πραγματικά τους ονόματα για λόγους ασφαλείας), που κινδυνεύουν να επιστραφούν εξαναγκαστικά στην Τουρκία κατ’ εφαρμογή της συμφωνίας Ε.Ε. - Τουρκίας, μετά την απόρριψη της αίτησης ασύλου τους από τις ελληνικές αρχές. Οι δύο Σύροι κρατούνται στο Αστυνομικό Τμήμα της Λέσβου.
Ειδικότερα, η Διεθνής Αμνηστία απευθύνει κάλεσμα προς την προϊσταμένη του Επιτελείου του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας, Ζαχαρούλα Τσιριγώτη, και τον αναπληρωτή υπουργό Μεταναστευτικής Πολιτικής, Ιωάννη Μουζάλα, ζητώντας από τις ελληνικές αρχές: Να διασφαλίσουν πως ο M.F. και ο B.J. δεν θα επιστραφούν στην Τουρκία και να εξετάσουν την ουσία των αιτημάτων ασύλου τους στην Ελλάδα, καθώς και να «διακόψουν αμέσως την επιστροφή όλων των αιτούντων άσυλο και προσφύγων στην Τουρκία, οι οποίοι θα επιστρέφονταν στη βάση ότι η τελευταία είναι ασφαλής χώρα».
Και οι δύο πρόσφυγες κατέθεσαν αιτήσεις ασύλου ενώπιον της Ελληνικής Υπηρεσίας Ασύλου κατά την άφιξή τους στη Λέσβο, μετά τη σύναψη της συμφωνίας Ε.Ε. - Τουρκίας στις 18 Μαρτίου.

Αν.Παζ.

 

Παραίτηση από το συνδυασμό Γαληνού

Άλλη μία παραίτηση κατέγραψε η παράταξη του δημάρχου Λέσβου, Σπύρου Γαληνού, καταγγέλλοντας ότι η Δημοτική Κοινότητα Πέτρας έχει παρατηθεί από τη δημοτική αρχή στο έλεος του Θεού. Η Νίκη Μουτζουρέλλη λοιπόν, δημοσιοποίησε χθες την επιστολή παραίτησής από την παράταξη, την οποία εκπροσωπεί στο τοπικό συμβούλιο της Πέτρας, υποστηρίζοντας πως ο δήμαρχος δεν ανταποκρίθηκε σε σειρά αιτημάτων της που αφορούσαν στην περιοχή ευθύνης της. «Δε λάβατε ούτε στιγμή υπόψη σας τα προβλήματα μας και μας έχετε παρατήσει στο έλεος του Θεού. Σκουπίδια, ακριβά τέλη χωρίς καμία ανταπόδοση και δημοκρατικές διαδικασίες που δεν τηρούνται. Τέτοια εγκατάλειψη και απαξίωση μόνο εμείς την έχουμε (όπως διαπίστωσε και το Δίκτυο Κοινοτήτων) και ίσως και η Μόρια. Από τον τουρισμό που καταστράφηκε αντλεί το βιοπορισμό του, το 90% των κατοίκων της περιοχής μου. Περιουσίες ολόκληρες καταστρέφονται και φτωχές οικογένειες φέτος δεν θα συμπληρώσουν ένσημα ούτε για το επίδομα ανεργίας. Η υψηλή φορολογία έχει τσακίσει τους εναπομείναντες εργαζόμενους. Και εσείς τι κάνετε για εμάς; Οι παραλίες και οι κοινόχρηστοι χώροι φέτος έχουν την ίδια τιμή με πέρσι. Νοιαστήκατε καθόλου από πού θα βγουν αυτά τα χρήματα όταν οι τουρίστες στην περιοχή είναι μετρημένοι στα δάχτυλα; Τρέμουμε μην ξυπνήσουμε ένα πρωί και δούμε το στρατόπεδό της Πέτρας κατειλημμένο από πρόσφυγες και οικονομικούς μετανάστες, πράγμα που θα έδινε τη χαριστική βολή στον τόπο μας και δεν θα ξανασηκώναμε ποτέ κεφάλι…», γράφει μεταξύ άλλων η κ. Μουτζουρέλλη, ασκώντας στον κ. Γαληνό και κριτική για τη διαχείριση του προσφυγικού…

Α.Ω

 

Αλεξίου και Μάντζαρης τα είπαν, όπως είναι… (1)

Μετά και την περιβόητη σύμβαση του Δήμου με τη ΔΕΔΑΠΑΛ για την κοπή κλαδιών και χόρτων, τα οποία θα κατέληγαν στη διαδημοτική επιχείρηση για… κοσμποστοποίηση -παρά το ότι δεν υπάρχει τέτοια μονάδα- είχαμε ψέξει τον Σύλλογο Εργαζομένων ΟΤΑ Λέσβου για την παθητική του στάση στο «ξεχείλωμα» της δραστηριότητας της ΔΕΔΑΠΑΛ, που υποβάθμιζε το ρόλο των εργαζομένων του Δήμου και των υπηρεσιών Καθαριότητας και Περιβάλλοντος. Χθες όμως, ο Σύλλογος πήρε δυναμικά θέση, εξέφρασε ανοιχτά πια τη δυσαρέσκειά του για τη λειτουργία της ΔΕΔΑΠΑΛ αλλά και για τον εργασιακό μεσαίωνα που κρύβει πίσω από το «αποτελεσματικό της έργο». Ζητώντας να σταματήσει επιτέλους η ελαστική και κακοπληρωμένη απασχόληση στους δήμους είτε μέσω των προγραμμάτων, είτε μέσω συμβάσεων έργου σε δημοτικές επιχειρήσεις, που συντηρούν ένα καθεστώς ανασφαλούς και κακοπληρωμένης εργασίας, και να καλυφθούν τα κενά με νέες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού μέσα από διαφανείς διαδικασίες.

 

Αλεξίου και Μάντζαρης τα είπαν, όπως είναι… (2)

Ο Σύλλογος Εργαζομένων μάλιστα στην ανακοίνωσή του, δεν χαρίζει… «κάστανο» στη δημοτική αρχή κι αφού γνωρίζει ότι οι προσλήψεις μόνιμου προσωπικού είναι δύσκολες και… αργούν, ζητά στο μεσοδιάστημα την αξιοποίηση της δυνατότητας πρόσληψης προσωπικού καθαριότητας με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με τήρηση της εργατικής νομοθεσίας και διαφανείς διαδικασίες επιλογής (μέσω ΑΣΕΠ). Ενώ τονίζει σε κάθε περίπτωση, πως υπάρχουν και οι σχετικές πιστώσεις από τα ανταποδοτικά τέλη για να προσληφθεί μόνιμο προσωπικό. Αφαιρώντας έτσι και την τελευταία… ρανίδα της αναιμικής έτσι κι αλλιώς επιχειρηματολογίας της δημοτικής αρχής, να επιμένει να συντηρεί 127 εργαζομένους στην επιχείρηση, επειδή δεν γίνεται αλλιώς… Και όπως κάνουμε κριτική λοιπόν, οφείλουμε να βγάλουμε και το καπέλο σήμερα στον Σύλλογο, για τη σημερινή του παρέμβαση.

Μ.ΟΡΦ

 

Στου κουφού την πόρτα

Έχουμε γράψει ξανά και ξανά ότι το «Νήσος Σάμος» δεν θα είναι έτοιμο για δρομολόγηση ως τις 17 Ιουνίου. Το ίδιο έχουν γράψει και πολλά άλλα μέσα ενημέρωσης, που παρακολουθούν τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα. Οι πρώτες αναφορές πως είναι πρακτικά αδύνατο το πλοίο να βγει σε δρομολόγιο τον Ιούνη, γράφτηκαν πολύ πριν το Πάσχα. Παρ’ όλα αυτά το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου κάνει πως δεν είδε και δεν άκουσε τίποτα. Δεν κάνει καμία παρέμβαση για το ζήτημα και δεν δίνει καμία εξήγηση στους Θεσσαλονικείς, τους Λημνιούς, τους Μυτιληνιούς και τους Χιώτες, που αναμένουν πώς και πώς την έναρξη των δρομολογίων στη γραμμή. Ούτε καν την αντικατάσταση του «Νήσος Σάμος» από άλλο πλοίο, δεν έχει ζητήσει το Υπουργείο.
Η στάση του Υπουργείου είναι εξόχως εξοργιστική και δείχνει ότι στην πραγματικότητα ποτέ δεν ενδιαφέρθηκε για την σύνδεση των νησιών του βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη, κι ο μόνος λόγος που έδωσε άγονη γραμμή στο πλοίο, ήταν για να εξυπηρετήσει τους σχεδιασμούς της «Hellenic Seaways».

Ν.Μ.

 

Σμύρνη - Χανιά

Κάθε χρόνο ακούμε ότι η «Borajet» θα συνδέσει τη Μυτιλήνη με την Κωνσταντινούπολη αεροπορικώς. Μέχρι τώρα όμως δεν έχουμε δει αεροσκάφος της στο αεροδρόμιο «Οδυσσέας Ελύτης» της Μυτιλήνης, παρότι φέτος η έναρξη των δρομολογίων ανακοινώθηκε με μεγαλύτερη βεβαιότητα από οποτεδήποτε άλλοτε. Στις 26 Μάη, η «Borajet» πραγματοποίησε την πρώτη πτήση στη γραμμή Σμύρνη - Χανιά. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η συγκεκριμένη σύνδεση ήταν έξω από το προγραμματισμό της εταιρείας. Όμως οι τουριστικοί παράγοντες των Χανίων κινήθηκαν αποτελεσματικά και πέτυχαν την σύνδεση.
Στο μέλλον, οι τουριστικοί και οι αυτοδιοικητικοί παράγοντες της Λέσβου αντί να προβαίνουν σε ανακοινώσεις που λίγο καιρό αργότερα θα διαψευστούν, ας κάνουν το αυτονόητο, πρώτα να υλοποιούν ένα σχέδιο και μετά να ανακοινώνουν την υλοποίηση του.

Ν.Μ

 

Κυβερνητική σιωπή

Σε άλλες εποχές, οι κυβερνητικοί βουλευτές της Λέσβου συνήθιζαν να διαγκωνίζονται μεταξύ τους για την πατρότητα των έργων που επρόκειτο να κατασκευαστούν στη Λέσβο και τα άλλα νησιά του νομού. Επί των ημερών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, ούτε ο κυβερνητικός βουλευτής του νομού, ούτε άλλος κυβερνητικός παράγοντας μιλάει για τα μεγάλα έργα που έχει ανάγκη το νησί. Χθες έφερε στην επικαιρότητα η Δημοκρατική Συμπαράταξη το θέμα του δρόμου Καλλονής - Πέτρας, προ καιρού είχε έρθει στην επικαιρότητα το λιμάνι του Σιγρίου, άλλο μεγάλο έργο (ξεχασμένο) είναι το φράγμα Τσικνιά, ενώ στα αζήτητα βρίσκεται το νέο λιμάνι της Μυτιλήνης. Αναμένουμε με ενδιαφέρον να μάθουμε τον προγραμματισμό της κυβέρνησης για τα προαναφερόμενα έργα, δηλαδή από ποια προγράμματα θα χρηματοδοτηθούν και πότε θα ξεκινήσει η κατασκευή τους.

Ν.Μ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey