17-11-18

17/11/2018 - 16:14 Ενημερώθηκε 03/12/2018 - 16:58

Ας σπεύσουν πριν χειμωνιάσει...

Βρισκόμαστε ήδη στο τρίτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου, ο χειμώνας αρχίζει να δείχνει τα δόντια του και το αρμόδιο υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής εμφανίζεται ανέτοιμο για άλλη μια φορά να αντιμετωπίσει το μείζον ζήτημα της φιλοξενίας και της στέγασης των αιτούντων ασύλου που παραμένουν εγκλωβισμένοι στα νησιά. Η επιχείρηση αποσυμφόρησης των νησιών από τον υπερπληθυσμό που συσσωρεύεται στα χοτ σποτ, κυρίως της Μόριας και της Σάμου, με τη μετακίνηση στην ενδοχώρα, δεν έχει αλλάξει τις εικόνες ντροπής που μας διαπόμπευσαν ως χώρα στα διεθνή μέσα ενημέρωσης. Εδώ δεν χωρούν αποσπασματικές κινήσεις για τα μάτια του κόσμου. Το κέντρο της Μόριας μπορεί να φιλοξενήσει στοιχειωδώς έναν ορισμένο αριθμό ανθρώπων, που ...βαριά-βαριά είναι περί τις 3.000! Πέραν αυτών η κατάσταση είναι μη διαχειρίσιμη και οι συνθήκες διαμονής αυτών των ανθρώπων σε καλοκαιρινές σκηνές και μέσα στα κτήματα είναι άθλιες και κατακριτέες και δεν επιτρέπεται κανένας σοβαρός αντίλογος, με δεδομένα τα κονδύλια που έχουν δοθεί, αλλά και αυτά που πρόσθετα δίνει στη χώρα μας η ΕΕ για τον σκοπό αυτό. Είναι φανερό ότι οι αρμόδιοι δεν ...έτρεξαν, όπως έπρεπε και επέβαλαν οι συνθήκες, για να δημιουργήσουν δομές φιλοξενίας στην ενδοχώρα και τώρα δρομολογούν την μίσθωση ξενοδοχείων για να στεγάσουν τους μετακινούμενους από τα νησιά για να ξεχειμωνιάσουν. Αφού λοιπόν καταφεύγουν σε αυτήν τη λύση ας φροντίσουν να μετακινήσουν το επόμενο διάστημα τους υπεράριθμους από τη Μόρια, πριν καταπλακώσει για τα καλά η κακοκαιρία και τρέχουν και δεν φτάνουν για να μην εκτεθούν. Η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί κι άλλο, με συνθήκες άθλιες, που θα γίνουν αντικείμενο σχολιασμού από τα διεθνή μέσα και θα εκθέτουν τη χώρα. Επιτέλους πέρα από τις προθέσεις και τις εξαγγελίες είναι καιρός να δρομολογηθούν κινήσεις που θα αντιμετωπίζουν ριζικά το θέμα, πολύ περισσότερο όταν υπάρχει πρόσθετη χρηματοδότηση από τη Κομισιόν για το σκοπό αυτό.

Α.Ω

 

Την απλόχερη υποστήριξη του αιτήματος για την ακτοπλοϊκή διασύνδεση της Λέσβου με τη Θεσσαλονίκη, προσέφερε ο «εκκεντρικός» δήμαρχος της συμπρωτεύουσας Γιάννης Μπουτάρης. Ο οποίος ερχόμενος να καλύψει τις θέσεις του αντιδημάρχου Λέσβου Κώστα Αστυρακάκη που μίλησε για την αναγκαιότητα επαναφοράς της εν λόγω «γραμμής» στο πλαίσιο της έκθεσης Philoxenia, είπε απευθυνόμενος προς τους παριστάμενους Υπουργούς: ««Εγώ δεν παρακαλώ όπως ευγενικά σας μίλησε ο Αντιδήμαρχος, αλλά απαιτώ άμεσα την επανασύνδεση της Θεσσαλονίκης με το νησί», αναφερόμενος και στους μακροχρόνιους δεσμούς των δύο τόπων.

 

Εκθέτουν και εκτίθενται στο κολυμβητήριο

Συνεχίζεται το «σήριαλ» που κρατά εγκλωβισμένη κάθε εξέλιξη του έργου του κολυμβητηρίου στα Θέρμα, μετά το γνωστό «απαγορευτικό» που σήκωσε το Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής τον περασμένο Σεπτέμβρη. Ως γνωστό οι 12 παρατηρήσεις του ΣΑ, οδήγησαν τις διαδικασίες στο δευτεροβάθμιο ουσιαστικά συμβούλιο (Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Αιγαίου), το οποίο με τη σειρά του, αποφάσισε με «Σολομώντειο» τρόπο και τη (διπλή) ψήφο του προέδρου του Γιάννη Γιαννέλλη, την επιστροφή της υπόθεσης σε πρωτοβάθμιο επίπεδο. Εκεί όπου πάλι υποτίθεται (σύμφωνα με την ανεπίσημη ενημέρωση της πλευράς του δήμου Λέσβου) θα έπρεπε να διευθετηθεί (πάραυτα) η μία από τις 12 αρχικά παρατηρήσεις του ΣΑ που δεν άναβαν το πράσινο φως για την δημοπράτηση. Μετά από δύο ωστόσο εβδομάδες κι αφού προηγήθηκε μία αναβολή συνεδρίασης, το ΣΑ την περασμένη Παρασκευή αποφάσισε να… ξαναστείλει την υπόθεση στο Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής Αιγαίου. Με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται, που όμως σε κάθε περίπτωση φανερώνει ξεκάθαρες σκοπιμότητες, είτε προς την κατεύθυνση «ακύρωσης» του έργου, είτε προς την κατεύθυνση δημοπράτησής του. Το θέατρο του παραλόγου λοιπόν… συνεχίζεται για το έργο πνοής για τον λεσβιακό ναυταθλητισμό και έχει ενδιαφέρον να δούμε την (τελική) τύχη της υπόθεσης, κατά την επιστροφή αυτής στο «δευτεροβάθμιο» όργανο.

Μ.ΟΡΦ

 

Εν… Ιορδάνη τα σπουδαία για το «Σίγρι-Καλλονή»

Από τον Διευθυντή της υπηρεσίας Δημοσίων Έργων του Υπ. Υποδομών Δ. Αναγνώπουλο έρχονται… θετικά νέα σχετικά με τον πολύπαθο έργο του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου, που ως γνωστόν έχει σταματήσει να λειτουργεί από τον περασμένο Απρίλιο. Υπενθυμίζεται εδώ ότι παρά το ότι έχει γίνει αντικατάσταση αναδόχου της εταιρίας που θα εκτελέσει το έργο και παρά το ότι παράλληλα φαίνεται να πληρώνονται κανονικά οι λογαριασμοί του έργου, σα να είναι εκείνο ενεργό, εντούτοις ως σήμερα δεν έχει διαφανεί κάποια απτή απόδειξη/ένδειξη επανέναρξης των εργασιών. Ωστόσο, η μεσοβδόμαδη μαρτυρία του προέδρου της Επιτροπής Αγώνα για την υλοποίηση του έργου, Τάκη Ιορδάνη, που συναντήθηκε αυτές τις μέρες με τον κ. Αναγνώπουλο στο Υπουργείο Υποδομών, δείχνει κάποια εξέλιξη. Και έχει αξία, διότι ως γνωστόν, το Υπουργείο παρά τα δεκάδες σχετικά ρεπορτάζ, τις επιστολές των φορέων της αυτοδιοίκησης, αλλά και την ανακοίνωση επιστράτευσης της ΑΚΤΩΡ για να ολοκληρωθεί το έργο, δεν έχει σχολιάσει από τον περασμένο Απρίλη το παραμικρό. Με αποτέλεσμα, η «μαρτυρία» του κ. Ιορδάνη, να αποτελεί ότι πιο «επίσημο» έχει βγει από τα χείλη της κυβέρνησης, σχετικά με το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο του Αιγαίου. Ειδικότερα δε, ο κ. Ιορδάνης φέρεται να απέσπασε την πληροφορία από το Υπουργείο, πως απομένουν μόνο τα διαδικαστικά για να υπογραφεί η απαιτούμενη σύμβαση με το νέο κοινοπρακτικό σχήμα (ΑΚΤΩΡ) και να ξεκινήσει ξανά το έργο… Ίδωμεν.

Μ.ΟΡΦ

 

Μπορούμε ακόμα καλύτερα!

Είναι γεγονός, πως μέσα στο γενικότερο κλίμα ύφεσης της ελληνικής οικονομίας, ο τουριστικός τομέας φαντάζει ως η πιο σημαντική ελπίδα εξόδου της χώρας από την κρίση. Για τη Λέσβο, που τόσα πολλά βίωσε την προηγούμενη διετία, ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει έναν ασφαλή δρόμο, ο οποίος θα γίνει η αφετηρία σημαντικών αλλαγών. Τα φετινά μηνύματα είναι ενθαρρυντικά. Σίγουρα, κανείς δε λέει ότι είναι εύκολο να ξεχωρίσει τουριστικά η Λέσβος ως προορισμός διακοπών, όταν έχει μπροστά της να ανταγωνιστεί νησιωτικές περιοχές με μακρά τουριστική παράδοση, όπως οι Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, το Ιόνιο, ακόμα και η Κρήτη. Μπορεί όμως και πρέπει χρόνο με το χρόνο ως τοπική κοινωνία, που βασίζει πολλά στον τουρισμό, να προσπαθεί για τη βελτίωση της εικόνας της, αλλά και του τρόπου που σκέφτεται, αναπτύσσεται, παράγει και λειτουργεί. Και τότε, ίσως να μην καταγράφει τις αφίξεις κάποιου ελκυστικού προορισμού όπως η Ρόδος ή η Σαντορίνη, αλλά είναι βέβαιο ότι θα μετρά πολλούς περισσότερους επισκέπτες απ’ όσους υποδέχεται σήμερα.

Β.Παπ.

Λιγόστεψαν τα δρομολόγια με Αϊβαλί

Αραίωσαν, όπως είναι λογικό, κατά τη χειμερινή περίοδο τα δρομολόγια. Μόνο Πέμπτη και Σάββατο πια υπάρχει η δυνατότητα για αυθημερόν μετάβαση με επιστροφή από Μυτιλήνη στο Αϊβαλί. Τα δρομολόγια εκτελούνται από τα δύο, τύπου Καταμαράν πλοιάρια, της εταιρείας Jalem και το συμβατικό της Turyol. Τα άλλα συμβατικού τύπου διέκοψαν τα δρομολόγιά τους καθώς έληξε στις 30/10/18 η προθεσμία εφοδιασμού τους με το πιστοποιητικό Class E Certification που προβλέπεται από οδηγία της ΕΕ. Για να έχουν την ως άνω πιστοποίηση τα συμβατικά αυτά πλοιάρια θα πρέπει να υποστούν κάποιες εργασίες μετατροπών, που απαιτούν χρόνο και ως τότε θα παραμένουν εκτός γραμμής.

Ποθς

 

Αργεί, αντί να σπεύσει για να αποφασίσει

Με κάθε ευκαιρία και όταν ερωτάται για το τι αναμένεται ως συνέχεια για τον «Κλεισθένη» ο αρμόδιος υπουργός Εσωτερικών Αλ. Χαρίτσης σπεύδει να διευκρινίσει ότι μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές θα ανοίξει συνολικά το χωροταξικό των δήμων, αλλά τώρα άμεσα θα υπάρξουν κάποιες αλλαγές σε 4-5 νησιωτικούς δήμους που χαρακτηρίζονται ως εξόφθαλμες ακραίες περιπτώσεις, με πρώτη και πιο ακραία την περίπτωση της Λέσβου! Αυτό το αφήγημα όμως ακούγεται από τον υπουργό εδώ και δύο μήνες, ενώ τα τοπικά στελέχη του κυβερνώντος κόμματος το επαναλαμβάνουν συνεχώς, αλλά μέχρι σήμερα αν και βρισκόμαστε στα μέσα του Νοεμβρίου και μερικούς μήνες πριν τις εκλογές, αυτή η ειλημμένη(;) απόφαση είναι ακόμη σε εκκρεμότητα. Η τελευταία αναφορά του κ. Χαρίτση για το επίμαχο θέμα μιλά για επίσημες ανακοινώσεις τις επόμενες μέρες, προσδιορίζοντας την όποια νομοθετική ρύθμιση πριν το νέο έτος.  Και ενώ όλοι συνομολογούν ότι οι νέοι δήμοι που θα προκύψουν από τη διάσπαση του ενός έχουν να αντιμετωπίσουν πολλά γραφειοκρατικά και διαδικαστικά προβλήματα για να μπουν σε μια στοιχειώδη κανονικότητα. Γιατί η κυβέρνηση κρατά αυτή την τακτική της αναμονής, ενώ όλα θα πρέπει να τρέξουν πιο γρήγορα, κανείς δεν γνωρίζει; Ωστόσο φαίνεται ότι κάτι «μετράει» και με τα όρια των νέων δήμων και ποιες δημοτικές ενότητες θα συμπεριλάβουν, για να κόψει και να ράψει όποτε τελικά το αποφασίσει. Στην «κοπτοραπτική» αυτή προφανώς και υπάρχει και η «οπτική» του κυβερνώντος κόμματος με βάση και τις διεργασίες των επικείμενων δημοτικών εκλογών που κάνει τις τελικές αποφάσεις όλο και πιο δύσκολες. Η χωροθέτηση όμως του νέου αυτοδιοικητικού χάρτη δεν μπορεί να γίνει ερήμην των τοπικών κοινωνιών και κόντρα στη λογική των πραγμάτων και των προηγούμενων διαχωρισμών (διοικητικών ή γεωγραφικών) του νησιού. Το ζητούμενο είναι η όποια χωροταξική αλλαγή να λύσει προβλήματα και όχι να ανοίξει άλλα, ανακατεύοντας εντελώς την... τράπουλα!

 

Να στηριχθεί σε «σταθερές», χωρίς εκπλήξεις

Γιατί ναι μεν η διάσπαση του δήμου είναι πάγιο αίτημα από την εποχή του Καλλικρατικού δήμου, αλλά επί της ουσίας συζήτηση και με ρεαλιστικά δεδομένα -ποια μπορεί να είναι η εναλλακτική πρόταση- δεν κατατέθηκε ποτέ από τους θεσμικούς φορείς του νησιού, επιτρέποντας έτσι στην όποια κυβέρνηση να αυτοσχεδιάσει με τα δικά της κριτήρια και μόνο. Και για τον αριθμό των δήμων που μπορούν να προκύψουν, όχι με βάση την πρόταση προ- Καλλικράτη, αλλά με βάση τα σημερινά δεδομένα και για τα όρια τους. Πολλά ακούγονται ως διαρροές σχετικά με το ποιες δημοτικές ενότητες θα συμπεριλάβει ο κάθε νέος δήμος, που μερικές εκπλήσσουν. Για παράδειγμα, η δημοτική ενότητα Πολιχνίτου θα μετακινηθεί στο δήμο του δυτικού νησιού, φεύγοντας από την επικράτεια της Μυτιλήνης, όπως ήταν όλα αυτά τα χρόνια και την περίοδο της πάλαι ποτέ επαρχίας Μυτιλήνης! Ποια λογική υπάρχει για ένα τέτοιο εγχείρημα δεν γνωρίζουμε, αν όμως είναι όπως ακούγεται, ότι έτσι ο κόλπος Καλλονής θα αντιμετωπιστεί αναπτυξιακά ενιαία, μάλλον πρόκειται για αστεία προσέγγιση, που μάλλον θα δημιουργήσει αναστάτωση παρά θα λύσει υπαρκτά προβλήματα. Και αυτό θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη οι αρμόδιοι πριν πάρουν τις οριστικές αποφάσεις, που δύσκολα πλέον διορθώνονται. Η όποια πρόταση για τη χωροθέτηση του αυτοδιοικητικού χάρτη του νησιού θα πρέπει να στηριχθεί σε «σταθερές» του παρελθόντος και όχι σε υποκειμενισμούς που εγκυμονούν περιπέτειες και αναταράξεις χωρίς λόγο.

Μα.Μ.

Ιδιαίτερη συγκίνηση κατά τα αποκαλυπτήρια του μνημείου πεσόντων της Λεσβιακής Φάλαγγας στο Πλωμάρι, προκάλεσε η παρουσία του Αντώνη Αγγελή, εγγονού του συνονόματού του Πλωμαρίτη μετανάστη, που ήρθε ειδικά για την τελετή, όπου είναι μόνιμα εγκατεστημένος καθώς και του εγγονού του συνταγματάρχη Κων. Μαρινάκη, στρατιωτικού στελέχους της Λεσβιακής Φάλαγγας, που ήρθε γι’ αυτόν τον λόγο από την Κρήτη. Ήταν μια εκδήλωση τιμής σε μια ένδοξη σελίδα της Λεσβιακής ιστορίας που τα προηγούμενα χρόνια δεν έτυχε της ανάλογης προσοχής και έστω με καθυστέρηση ενός και πλέον αιώνα αποκαθίσταται με το εν λόγω μνημείο!

 

Άλλος χλοοτάπητας, άλλο συνθετικός κι άλλο ελαστικός τάπητας!

Τελευταία επικρατεί μία σύγχυση σε ανθρώπους που καταπιάνονται στη Λέσβο με το ρεπορτάζ, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, αν και το φαινόμενο παρατηρείται γενικότερα και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Δεν είναι πυρηνική φυσική όμως και ειλικρινά, μοιάζει ανεπίτρεπτο σε επίσημες ανακοινώσεις ή Δελτία Τύπου φορέων, να χρησιμοποιούνται λανθασμένοι όροι, όταν μάλιστα υποτίθεται πως λειτουργούν ενημερωτικά προς τα μέσα ενημέρωσης και μέσω αυτών και προς το ευρύ κοινό, αλλά αντ’ αυτού αποτελούν σκέτη παραπληροφόρηση. Ο χλοοτάπητας είναι το λεγόμενο φυσικό χορτάρι στα ποδοσφαιρικά γήπεδα.  Διαφέρει από τον συνθετικό τάπητα, που είναι ουσιαστικά η «μοκέτα» του πλαστικού χόρτου με το καουτσούκ. Και τα δύο όμως δεν έχουν την παραμικρή σχέση με τον ελαστικό τάπητα, που είναι το ταρτάν του στίβου περιμετρικά των ποδοσφαιρικών γηπέδων. «Πονέσανε τα μάτια μας» μεσοβδόμαδα στην ανακοίνωση του ΝΠΔΔ Πολιτισμού, Αθλητισμού και Τουρισμού του Δήμου Λέσβου. Δε φτάνει που εν έτη 2018 στη Λέσβο παίζουμε ακόμα σε ξερά γήπεδα ή προπονούμαστε σε «σκασμένα» ταρτάν, ας μάθουμε τουλάχιστον να τα λέμε και να τα γράφουμε σωστά. Φιλικά, πάντα…

Β.Παπ.

 

«Μαγκιά» Ψαρρόπουλου!

Η απόφαση του ΝΠΔΔ Πολιτισμού, Αθλητισμού και Τουρισμού του Δήμου Λέσβου να βραβεύσει τη χάλκινη Ολυμπιονίκη νέων Όλγα Φιάσκα και τον προπονητή της Γρηγόρη Κοντό θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως μια απόλυτα φυσιολογική εξέλιξη, μετά τις τεράστιες διακρίσεις που σημείωσαν φέτος το καλοκαίρι στα 5.000μ βάδην. Ωστόσο, η συγκεκριμένη βράβευση ήταν διαφορετική από τις άλλες και αυτό αποτυπώθηκε στο χαμόγελο της ίδιας της αθλήτριας, που για πρώτη φορά δέχθηκε την αγάπη της εξέδρας από τους φιλάθλους που βρέθηκαν στον «Ταρλά» για το ντέρμπι της Γ' Εθνικής μεταξύ Αιολικού-Αιγάλεω. Μέχρι πρότινος, οι τοπικοί φορείς τίμησαν το «δίδυμο των επιτυχιών» του κλασικού αθλητισμού σε κλειστά γραφεία, μεταξύ λίγων. Ο Σταύρος Ψαρρόπουλος, όμως, πήρε την πρωτοβουλία να «ανοίξει» τις πόρτες αυτές, φέρνοντας ουσιαστικά την αθλήτρια και τον προπονητή της μέσα στο φυσικό τους χώρο. Ο «Ταρλάς» εξάλλου δεν είναι απλά ένα ποδοσφαιρικό γήπεδο, αλλά αποτελεί διαχρονικά «κυψέλη» παραγωγής πρωταθλητών στο στίβο. Υπό αυτή την έννοια, μόνο «άσχετη» δεν θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η βράβευση με το Στάδιο Μυτιλήνης, ενώ το γεγονός πως επιλέχθηκε να γίνει πριν από ένα μεγάλο ποδοσφαιρικό αγώνα, απέφερε αυτό για το οποίο προοριζόταν. Το ζεστό και παρατεταμένο χειροκρότημα των φιλάθλων. Μπράβο και πάλι.

Β.Παπ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey