Τα Δηκτικά

01/07/2012 - 05:56

Προχωρά η πλατεία Κυπρίων
Προχωρούν με γρήγορους ρυθμούς οι εργασίες στον κόμβο της πλατείας Κυπρίων Πατριωτών για τις νέες κυκλοφοριακές αλλαγές και τη φωτεινή σηματοδότηση. Οι εργασίες είχαν συναντήσει «εμπόδια» από την Πολεοδομία, όταν δημιουργήθηκε σύγχυση για το εάν είναι αρμοδιότητα του ΣΧΟΠ του υπουργείου να εγκρίνει τις κυκλοφοριακές αλλαγές ή όχι. Αφού διευκρινίστηκε ότι η αρμοδιότητά του αφορά μόνο στις μορφολογικές εργασίες και όχι τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, τα έργα - σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο Παντελή Πατερέλλη - συνεχίζονται κανονικά και χθες έκλεισε η οδός Νιάνια (στο πλάι του Παλαιού Δημαρχείου) για τις ανάγκες των εργασιών. Στο πλαίσιο του έργου θα φτιαχτούν εκ νέου και τα πεζοδρόμια μπροστά από τα Κεντρικά Λύκεια που μέχρι τώρα ήταν στρωμένα μόνο με τσιμέντο.
Πελ.Γ.

Μπέρδεμα… οδοστρωτήρα

Στα τέλη της εβδομάδας αναμένεται τελικά να βγει η πρόσκληση για την κάλυψη 11 θέσεων στο ΧΥΤΑ Λέσβου και στο Σταθμό Μεταφόρτωσης Μυτιλήνης, αφού ένα τυπικό ζήτημα (ποια ειδικότητα πρέπει να έχει ο χειριστής ενός εκ των βασικών μηχανημάτων) μπλόκαρε την εξέλιξη της όλης διαδικασίας.
«Χρειάστηκε - μας είπε ο πρόεδρος της ΔΕΔΑΠΑΛ, Σωτήρης Ζαμτράκης - να επικοινωνήσουμε με μια σειρά από περιοχές που λειτουργούν ήδη οργανωμένοι ΧΥΤΑ, όπως τα Χανιά, η Ροδόπη, η Κοζάνη, προκειμένου να καταλήξουμε ότι το μηχάνημα προσομοιάζει με οδοστρωτήρα κι ανάλογα να κινηθούμε στην πρόσληψη του χειριστή του.»
Ας μην ξεχνάμε ότι ο αρχικός στόχος, που πλέον μετατίθεται κατά ένα μήνα, ήταν ο ΧΥΤΑ να ξεκινήσει πιλοτικά να λειτουργεί απ’ την 1η Ιουνίου.
ΜΑΡ.ΠΛ.

Πρόχειρος διαγωνισμός

Με δελτίο Τύπου ανακοίνωσε η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της νομαρχίας τη διενέργεια πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού για τη μεταφορά των πάσης φύσεως υλικών και φαρμάκων δακοκτονίας. Οι προσφορές θα πρέπει να κατατεθούν κλειστές εντός επτά ημερών. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί την Παρασκευή 19 Ιουνίου, στις 10 το πρωί, στο Γραφείο της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης.
Δε γνωρίζουμε τι προβλέπει η νομοθεσία για τέτοιους διαγωνισμούς, αλλά μήπως θα ήταν σκόπιμο να τεθούν κάποιες προδιαγραφές για το είδος των μεταφορικών μέσων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν; Επίσης, μήπως θα ήταν πιο δόκιμο αντί δελτίου Τύπου θα δοθεί μια επίσημη καταχώρηση στον Τύπο για το διαγωνισμό;
Ν.Μ.

85 δημοσιογράφοι

Ούτε ένας ούτε δύο, αλλά 85 δημοσιογράφοι πρόκειται να προσληφθούν στον ΟΠΕΓΕΠ με συμβάσεις ορισμένου χρόνου (11 μήνες). Αντικείμενό τους θα είναι η διαχείριση ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών. Ανάλογες προσλήψεις είχαν γίνει και πέρυσι.
Πρώτα από όλα θεωρούμε ότι ο Οργανισμός αυτός δε χρειάζεται τόσους δημοσιογράφους· ένας, το πολύ δύο είναι αρκετοί. Δεύτερον, μετά την επιλογή των 85 πρέπει να δοθούν στη δημοσιότητα τα ονόματά τους, ιδιαίτερα αν πρόκειται για δημοσιογράφους που ασχολούνται με το αγροτικό και οικονομικό ρεπορτάζ. Αν μη τι άλλο, είναι δικαίωμα όλων μας να γνωρίζουμε ποιοι πληρώνονται από τον κρατικό κορβανά. Αλλά και για ποιο έργο!
Ν.Μ.

Αγωνία τέλος…

Όπως έγκαιρα απ’ τα μέσα Μαΐου είχε προβλέψει ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Θανάσης Φραγκόπουλος, κι είχε δηλώσει στο «Ε», φέτος «έως τις 20 Ιουνίου θα έχουν ανακοινωθεί οι βαθμολογίες». Κι αυτή η «πρόωρη» κατά μία βδομάδα περίπου ολοκλήρωση και δημοσιοποίηση της βαθμολογίας σε σχέση με πέρυσι, έγινε πολύ απλά γιατί και οι πανελλαδικές εξετάσεις το 2009, λόγω των ευρωεκλογών της 7ης Ιουνίου, διεξήχθησαν πιο νωρίς απ’ ό,τι τα προηγούμενα χρόνια.
Έτσι, αύριο Παρασκευή, μετά τις 12 το μεσημέρι, θα αναρτηθούν, όπως ανακοινώθηκε απ’ το υπουργείο Παιδείας, οι βαθμολογίες σε όλα τα λύκεια της χώρας, δίνοντας τέλος στην αγωνία των περίπου 90.000 υποψηφίων.
Στο «Εμπρός Σαββατοκύριακο» της 20ής Ιουνίου θα δημοσιεύσουμε τις 100 υψηλότερες βαθμολογίες, καθώς και τις πρώτες εκτιμήσεις για το πώς έγραψαν οι υποψήφιοι του νομού Λέσβου.
ΜΑΡ.ΠΛ.

Πώς να διαβάσουν;

Η καταγγελία έγινε από ξενοδόχο της Σκάλας Καλλονής, που έβλεπε ένα ζευγάρι ξένων τουριστών να προσπαθεί για αρκετή ώρα να διαβάσει πινακίδα, η οποία και αναφέρει ότι πρόκειται για οριοθετημένη περιοχή Natura. Πώς όμως να διαβαστεί η πινακίδα, όταν σύμφωνα με τον καταγγέλλοντα τα ξερά χορτάρια την είχαν κυκλώσει αλλά και ξεπεράσει σε ύψος;
Κι αυτή ήταν η προσπάθεια των δύο αλλοδαπών, να ανοίξουν τα αγριόχορτα που δε φρόντισε κανείς να καθαρίσει, παρ’ ότι έχει προ πολλού ξεκινήσει η τουριστική περίοδος.
ΜΑΡ.ΠΛ.

Όργιο υπεραλίευσης

Τι αλήθεια συμβαίνει με το ψάρεμα των χταποδιών; Η καταγγελία που έκανε η ΝΑΣ είναι πολύ σοβαρή. Μάλιστα, στηρίζεται σε μαρτυρίες ψαράδων που βλέπουν τι γίνεται και φοβούνται ότι θα εξαφανιστούν τα χταπόδια από το θαλάσσιο πλούτο που περιβάλλει τη Λέσβο. Πρέπει να επισημάνουμε ότι δεν είναι η πρώτη φορά που μαθαίνουμε για τέτοιες διαμαρτυρίες των ψαράδων.
Όλη αυτή η διαδικασία εποπτεύεται από κάποια αρμόδια υπηρεσία. Περιμένουμε εξηγήσεις όχι μόνο από το νομάρχη, στον οποίο απευθύνεται η ερώτηση της ΝΑΣ, αλλά και από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που εκπονεί αυτήν τη μελέτη. Διότι τα όσα αναφέρονται στην ερώτηση θίγουν το ίδρυμα άμεσα.
Ν.Μ.

Παράταση

Σε επικοινωνία που είχαμε χθες με τον αρμόδιο αντινομάρχη Χάρη Γραμμό για το ζήτημα της υπεραλίευσης των χταποδιών, μας είπε ότι δεν είχε ενημερωθεί για την ερώτηση του κ. Παλαιολόγου. Όσον αφορά στο ερευνητικό πρόγραμμα, μας ανακοίνωσε ότι πήρε παράταση μέχρι τις 31 Ιουλίου, ενώ σημείωσε ότι η υλοποίησή του εγκρίθηκε με απόφαση της Περιφέρειας κι όχι της νομαρχίας. Περισσότερα γι’ αυτή την ενδιαφέρουσα υπόθεση, τις επόμενες ημέρες.
Ν.Μ.

Περί του τυρόγαλου

Η ανακοίνωση της νομαρχίας για τη μονάδα επεξεργασίας λυμάτων τυροκομείου λίγο απείχε από το να θριαμβολογεί. Το να βρεθεί λύση για τη διάθεση του τυρόγαλου δεν είναι μικρό πρόγραμμα. Ωστόσο, ακόμη υπάρχουν πολλά να γίνουν μέχρι να βρεθεί αυτή η λύση. Η συγκεκριμένη μονάδα λειτουργεί πειραματικά. Έχει δείξει κάποια πρώτα θετικά δείγματα. Από το σημείο αυτό, όμως, μέχρι την οριστική λύση του προβλήματος, υπάρχει μεγάλη απόσταση. Το σημαντικότερο ζήτημα που δεν έχει ακόμη απαντηθεί είναι το κόστος λειτουργίας της μονάδας, ενώ εξίσου σημαντικό κρίνεται πως είναι και η αδειοδότησή της. Δηλαδή υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος να διανυθεί.
Ν.Μ.

Προβολή

Πέραν των συνέδρων και των συνοδών τους που συμμετείχαν στο Συνέδριο της ΕΝΑΕ, στη Μυτιλήνη, συνολικά η Λέσβος προβλήθηκε και μέσω των ειδικών εντύπων για την αυτοδιοίκηση.
Η «Ελληνική νομαρχία», έκδοση της ΕΝΑΕ, αλλά και το μηνιαίο περιοδικό «Δυναμική πορεία στην Αυτοδιοίκηση», κυκλοφόρησαν με το εξώφυλλό τους αφιερωμένο στο Συνέδριο για το νησιωτικό χώρο, με τη χαρακτηριστική εικόνα της προκυμαίας Μυτιλήνης με τον τρούλο του Αγίου Θεράποντα. Στο πρώτο έντυπο, το σημείωμα του εκδότη υπογράφει ο Παύλος Βογιατζής, χαιρετίζοντας το Συνέδριο για τις νησιωτικές πολιτικές, ενώ στο άλλο περιοδικό, υπάρχει στο εξώφυλλο ευμεγέθης φωτογραφία πορτραίτου του, όπως και πολυσέλιδη συνέντευξή του.
ΜΑΡ.ΠΛ.



Εισαγγελέας επιτέλους

Έχουμε ξαναγράψει, αλλά κάποιοι έχουν πλέον αποθρασυνθεί. Τηλεφωνούν συνεχώς από διάφορα μέρη της χώρας στους επιχειρηματίες, ακόμα και στα κινητά τους τηλέφωνα (προς δόξαν των προσωπικών δεδομένων), και μεν άλλοι υπόσχονται βέβαιη ένταξη στα επιδοτούμενα προγράμματα, γιατί λέει έχουν «άκρες» στο υπουργείο, άλλοι δε, ζητούν προκαταβολή από 100 έως 300 ευρώ, για να πληρώσουν το αναγκαίο παράβολο στο υπουργείο Ανάπτυξης ή για να στείλουν το… εγκεκριμένο βιβλίο του υπουργείου για τα προγράμματα. Και επειδή βέβαια ούτε παράβολο για προγράμματα υπάρχει, ούτε το υπουργείο έχει κάποιο εγκεκριμένο βιβλίο, δε μιλάμε πλέον για μια ενοχλητική εμπορική, αλλά για καραμπινάτη απάτη.
Α.Ω

«Ακτοπλοϊκή γραμμή» για τους παράνομους μετανάστες

Η μαζική μεταφορά αλλοδαπών από τα νησιά σε μεγάλα κέντρα υποδοχής στην Αθήνα (μια πρόταση που είχε συζητηθεί για πρώτη φορά πριν μήνες σε σύσκεψη που είχε γίνει στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στη Μυτιλήνη από τον υφυπουργό Πάνο Καμμένο) φαίνεται να είναι τελικά και η λύση που προωθούν τα υπουργεία Εσωτερικών και Ναυτιλίας. Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Βήμα», τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ναυλωθεί κάποιο από τα μεγάλα φέριμποτ του Αιγαίου (συζητούνται ως πιθανά το «Νταλιάνα» ή το «Μιλένα»), το οποίο κάθε δύο ημέρες θα περνά από την Κω, τη Μυτιλήνη, τη Λέρο και μικρά νησιά του Αιγαίου, και θα επιβιβάζει σε κάθε δρομολόγιό του περίπου 500 λαθρομετανάστες, οι οποίοι εντοπίζονται σε διάφορα νησιά. Οι παράνομοι μετανάστες θα μεταφέρονται στα τέσσερα κέντρα υποδοχής που αναμένεται να δημιουργηθούν εντός και εκτός Αττικής. Η ναύλωση κάθε πλοίου υπολογίζεται ότι θα κοστίζει στο Ελληνικό Δημόσιο περίπου 30.000 ευρώ την ημέρα και οι λαθρομετανάστες θα συνοδεύονται από δεκάδες αστυνομικούς.
Πελ.Γ.

Καράβι αντί για νέο κέντρο…

Με τον τρόπο αυτό θεωρείται βέβαιο ότι θ’ αποσυμφορηθεί το Κέντρο Υποδοχής της Παγανής, που φαίνεται πως θα λειτουργεί περισσότερο σα «σταθμός» μέχρι τη μεταφορά των προσφύγων στην Αθήνα. Φαίνεται παράλληλα ν’ απομακρύνεται και το ενδεχόμενο δημιουργίας νέου κέντρου υποδοχής στη Μυτιλήνη, αφού φαίνεται ότι πολιτική των υπουργείων είναι ν’ απομακρύνει τους μετανάστες από τα νησιά και να τους μεταφέρει στο κέντρο. Παράλληλα, απαλλάσσει τη νομαρχία από το βάρος της υποδοχής των προσφύγων, αλλά και το Νοσοκομείο από τις ιατρικές εξετάσεις, αφού σύμφωνα με το χθεσινό δημοσίευμα του «Βήματος» οι εξετάσεις θα γίνονται σε κοντέινερ που θα βρίσκονται στους χώρους φόρτωσης οχημάτων του φέριμποτ από ομάδα γιατρών.
Πελ.Γ.

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey