Συμβασιοποιήθηκε χθες ο οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου

Μπαίνει μπουλντόζα στην «Εγνατία»

11/09/2012 - 14:41

Με την υπογραφή χθες της σύμβασης ανάθεσης του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου, τελειώνει το πρώτο και πολύχρονο στάδιο της προετοιμασίας και ανοίγει ο δρόμος για να προχωρήσει στο δεύτερο και ουσιαστικό στάδιο της κατασκευής το μεγάλο έργο για το νησί, η «Εγνατία» της Λέσβου.

Με την υπογραφή χθες της σύμβασης ανάθεσης του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου, τελειώνει το πρώτο και πολύχρονο στάδιο της προετοιμασίας και ανοίγει ο δρόμος για να προχωρήσει στο δεύτερο και ουσιαστικό στάδιο της κατασκευής το μεγάλο έργο για το νησί, η «Εγνατία» της Λέσβου. Ο λόγος, για το δρόμο που θα μειώσει την απόσταση της δυτικής Λέσβου απ’ το υπόλοιπο νησί, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την ανάπτυξη-αξιοποίηση και της δεύτερης λιμενικής μεγάλης πύλης εισόδου, αυτής του Σιγρίου.

Όπως ανακοίνωσε ο βουλευτής Λέσβου και πρώην υπουργός, Νίκος Σηφουνάκης, έγινε χθες το πρωί, στα γραφεία της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Έργων του Υπουργείου Ανταγωνιστικότητας, Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, η υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης εκτέλεσης του έργου του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου, στην οποία και παρευρέθηκε ο κ. Σηφουνάκης.

Με την αφορμή της συμβασιοποίησης, ο κ. Σηφουνάκης που ως υπουργός Αιγαίου το 2002 δρομολόγησε την εκπόνηση των μελετών και συνέβαλε στη συνέχεια στην ένταξη του έργου στο τομεακό πρόγραμμα του ΕΣΠΑ για την ενίσχυση της προσπελασιμότητας, θυμίζει μερικά απ’ τα βασικά χαρακτηριστικά τού υπό κατασκευή πλέον δρόμου. Ειδικότερα, στο μήκους 46,7 χιλιομέτρων δρόμο θα πραγματοποιηθούν:

Σε 21 χιλιόμετρα περίπου του υφιστάμενου οδικού άξονα, θα γίνουν βελτιώσεις, όπως διεύρυνση της διατομής, βελτίωσης βατότητας κ.ά.. Οι εργασίες αυτές θα πραγματοποιηθούν στα παρακάτω τμήματα:
- Από έξοδο Δαφίων μέχρι το ύψος της Μονής Λειμώνος
- Από έξοδο Φίλιας μέχρι την είσοδο του Σκαλοχωρίου
- Από έξοδο Βατούσας μέχρι την είσοδο της Άντισσας
- Από έξοδο Άντισσας (στον κόμβο της Ερεσού) μέχρι την αρχή των ελιγμών πάνω από το Σίγρι

Σε τμήματα συνολικού μήκους 25,7 χιλιομέτρων, θα γίνει νέα χάραξη και συγκεκριμένα θα δημιουργηθούν παρακάμψεις σε Καλλονή, Δάφια, Φίλια και Άντισσα και αλλαγές στη χάραξη σε Σκαλοχώρι, Βατούσα και Σίγρι, προκειμένου να καταργηθούν υφιστάμενες στροφές.

Η διατομή επί της συνολικής διαδρομής των 46,7 χλμ. θα είναι συνολικού πλάτους 12 μέτρων. Σε δυσχερή τμήματα, όπου η κλίση είναι μεγάλη, θα κατασκευασθεί πρόσθετη λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 3,5 μέτρων (σε συνολικό μήκος 10,4 χλμ.). Θα κατασκευασθούν επίσης οκτώ ισόπεδοι κόμβοι κατά μήκος της χάραξης, καθώς και μία γέφυρα στην Άντισσα.

Παράκαμψη Μόριας
Σε δήλωσή του ο κ. Σηφουνάκης χαρακτήρισε ως ξεχωριστή τη μέρα της συμβασιοποίησης, γιατί το μεγαλύτερο και σημαντικότερο έργο μετά την απελευθέρωση του νησιού, σε 36 μήνες θα είναι πραγματικότητα.

«Όπως το όμορφο έργο που εκτελείται από Λάρσο στην Καλλονή, έτσι θα είναι και ο οδικός άξονας μέχρι το Σίγρι», είπε ο βουλευτής, δηλώνοντας «σαφώς συγκινημένος γιατί μια αδιάκοπη προσπάθεια δέκα χρόνων (2002 - 2012) έφθασε στο τέλος».

Ο κ. Σηφουνάκης ανακοίνωσε πως άμεσα ξεκινάει επίσης και η εκτέλεση του τμήματος από παράκαμψη Μόριας έως Λάρσο, μετά τη θετική έγκριση που δόθηκε από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ σύντομα όπως ανέφερε θα γίνει και η δημοπράτηση του έτερου οδικού άξονα, Καλλονής - Πέτρας, που η μελέτη του είχε ξεκινήσει την ίδια περίοδο με το δρόμο για Σίγρι.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey