Χωρίς εναέρια μέσα το Λιμενικό

01/07/2012 - 05:56
Καθηλωμένα βρίσκονται όλα τα πτητικά μέσα του Λιμενικού Σώματος, αφού σύμφωνα με το «Έθνος» από τα επτά αεροπλάνα και τα έξι ελικόπτερα που διαθέτει το Λιμενικό, μόνο ένα ελικόπτερο πετάει και αυτό για εκπαιδευτικούς λόγους, ενώ και αυτό ακόμη θα καθηλωθεί σε λίγες ημέρες για συντήρηση.
Καθηλωμένα εδώ και καιρό βρίσκονται όλα τα πτητικά μέσα του Λιμενικού Σώματος, αφού σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος» από τα επτά αεροπλάνα και τα έξι ελικόπτερα που διαθέτει το Λιμενικό Σώμα μόνο ένα ελικόπτερο πετάει και αυτό για εκπαιδευτικούς λόγους, ενώ και αυτό ακόμη θα καθηλωθεί σε λίγες ημέρες για συντήρηση.

Εκτός από τις πολύ μεγάλες ελλείψεις σε έμψυχο δυναμικό και σε περιπολικά σκάφη, το Λιμενικό αφήνει αναξιοποίητα τα εναέρια μέσα του, που θα έπρεπε να επιχειρούν για τη φύλαξη των συνόρων, την πάταξη της λαθρομετανάστευσης, του λαθρεμπορίου και τον εντοπισμό πλοίων που προκαλούν ρυπάνσεις. Την απαξίωση των εναέριων μέσων του Λιμενικού Σώματος κατήγγειλε με ερώτηση που κατέθεσε χθες προς τον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, υπεύθυνη του τομέα Ναυτιλίας, Ελπίδα Τσουρή.

Θα βρισκόταν…
Η κ. Τσουρή, στο σχετικό κείμενο της ερώτησής της, ασκεί κριτική στον υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Πάνο Καμμένο, γιατί σε εκδήλωση του Λιμενικού Σώματος στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου είχε υποσχεθεί ότι όχι μόνο μέχρι την 1η Μαρτίου του 2009, το σύνολο των μέσων θα βρίσκεται στον αέρα, αλλά παράλληλα θα προμηθευτεί και νέα μέσα με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα οποία δε θα παραδοθούν στις Ένοπλες Δυνάμεις για χρήση, αλλά θα παραμείνουν στο Λιμενικό Σώμα.
«Ωστόσο, η κατάσταση ουδόλως έχει, μέχρι σήμερα, αλλάξει. Οι προσωπικές δεσμεύσεις του κ. υφυπουργού αποδεικνύονται “λόγια του αέρα”», σχολιάζει η βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Ελπίδα Τσουρή. Καταλήγοντας, ρωτάει τον αρμόδιο υπουργό «αν υπάρχει πολιτική βούληση της κυβέρνησης για να αλλάξει η απαράδεκτη κατάσταση απαξίωσης των εναέριων, και όχι μόνο, μέσων του Λιμενικού Σώματος και, εάν ναι, ποιες είναι οι συγκεκριμένες ενέργειες που έχουν γίνει προς αυτή την κατεύθυνση».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, όπως σχολίαζε στο «Ε» αξιωματικός του Λιμενικού, αν ελικόπτερα ή αεροπλάνα έκαναν περιπολίες έστω λίγα λεπτά στα νησιά, θα γλύτωνε το Λιμενικό τα έξοδα από τις πολύωρες περιπολίες που χρειάζεται να κάνουν τα λιγοστά πλωτά σκάφη του Σώματος για να διασχίσουν την οριογραμμή.

Βάλτωσαν οι συζητήσεις

Όπως αναφέρει στο χθεσινό δημοσίευμά του το «Έθνος», παρά το γεγονός ότι το υπουργείο έχει προχωρήσει τις συζητήσεις με την ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία), δεν έχει ακόμα υπογραφεί η σύμβαση προκειμένου η Βιομηχανία να αναλάβει τη συντήρηση των εναέριων μέσων του Λ.Σ..
Μάλιστα, σύμφωνα με πηγές του «Έθνους», ο κ. ΥΕΝΑΝΠ φέρεται να ζήτησε πριν από ένα μήνα να γίνει επαναδιαπραγμάτευση των όρων της σύμβασης με την ΕΑΒ προς όφελος του Λιμενικού. Και η υπόθεση καθυστέρησε κι άλλο.
Τα παραπάνω επιβεβαιώνει εμμέσως πλην σαφώς χθεσινή (!) ανακοίνωση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, όπου αφήνει ξεκάθαρα να εννοηθεί ότι ούτε τώρα έχει καταλήξει σε συμφωνία με την ΕΑΒ, η οποία όπως αναφέρει «πιθανότατα θ’ αναλάβει την ενεργοποίησή τους»…
Συγκεκριμένα, σχετική ανακοίνωση του υπουργείου, εκτός άλλων εξαγγελιών για ενίσχυση του Λιμενικού Σώματος, αναφέρει: «Ο κ. Παπαληγούρας ανακοίνωσε ακόμη ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, η οποία πιθανότατα θα αναλάβει τελικά την ενεργοποίηση ελικοπτέρων και αεροπλάνων του Λιμενικού Σώματος. Τόνισε, δε, ότι είχε αίσιο τέλος η προσπάθεια που έγινε κατά τη διάρκεια των προηγούμενων μηνών για την επανενεργοποίηση των τριών μεγαλυτέρων σκαφών του Λιμενικού Σώματος (ΠΑΘ)».

Θα χάσουν την πτητική ικανότητά τους
Δεν είναι όμως μόνο το πρόβλημα της συντήρησης των αεροσκαφών που καλείται να καλύψει το υπουργείο, αλλά σε λίγο καιρό θα... ψάχνει να βρει και πιλότους, αφού χωρίς ώρες πτήσης κινδυνεύουν να χάσουν την πτητική τους ικανότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες που δημοσίευσε χθες το «Έθνος», στο Τατόι, που είναι η έδρα των εναέριων μέσων του Λιμενικού, έχουν παραιτηθεί τέσσερις πιλότοι και ορισμένοι μηχανικοί, καθώς οι πιλότοι κινδυνεύουν όλοι να χάσουν την πτητική τους ικανότητα, αφού δεν έχουν ώρες πτήσης. Δηλαδή το Λιμενικό, που έχει τα εναέρια μέσα του για φύλαξη συνόρων κ.λπ., έχει καθηλωμένα τα αεροπλάνα και τα ελικόπτερά του και κινδυνεύει να χάσει και τους πιλότους του. Οι τελευταίοι πρέπει να «βάζουν» κατ’ ελάχιστο 15 ώρες πτήσης το μήνα και λίγο πριν καθηλωθεί και το τελευταίο αεροπλάνο είχαν το πολύ τρεις με τέσσερις ώρες.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το ένα αεροπλάνο, τύπου Τσέσνα, έχει καθηλωθεί από το 2004 και το δεύτερο πριν από δύο εβδομάδες. Τα δύο άλλα μονοκινητήρια είναι καθηλωμένα, το ένα από τον Ιούλιο του 2008 και το άλλο από τον Ιανουάριο του ίδιου έτους. Από τα τρία δικινητήρια, το τελευταίο καθηλώθηκε στο έδαφος το Σεπτέμβριο του 2007.
Όσον αφορά στα ελικόπτερα που είναι γαλλικά, τύπου Ντοφέν, από τα έξι πετάει το ένα για εκπαιδευτικούς λόγους. Η επιτροπή για την προμήθεια ανταλλακτικών έχει αρχίσει να παραλαμβάνει, αλλά και αυτά τα ανταλλακτικά θα διαρκέσουν έξι - εφτά μήνες. Πιθανόν κάποια ελικόπτερα να πετάξουν τον Απρίλιο, αν όλα πάνε καλά.

Η απάντηση του υπουργείου ….
Χθες το μεσημέρι, αντί απάντησης το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε ανακοίνωση με θέμα: «Προσωπικά και επιχειρησιακά μέσα Λιμενικού Σώματος».
Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι ο υπουργός υπέγραψε το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που αφορά στην υπηρεσιακή κατάσταση του προσωπικού του Λ.Σ. και συγκεκριμένα τις τοποθετήσεις, μεταθέσεις και αποσπάσεις του προσωπικού του Λ.Σ. στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.
«Με το Προεδρικό Διάταγμα θεσπίζονται συγκεκριμένα αντικειμενικά, υπηρεσιακά και κοινωνικά κριτήρια και καθιερώνεται μια αντικειμενική και αξιοκρατική διαδικασία για τις τοποθετήσεις, μεταθέσεις και αποσπάσεις του προσωπικού του Λ.Σ.. Έτσι, αφενός μεν ικανοποιείται ένα πάγιο αίτημα του προσωπικού του Λ.Σ. και αφετέρου επιτυγχάνεται η κάλυψη των υπηρεσιακών αναγκών και η εύρυθμη λειτουργία του Λιμενικού Σώματος», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Επιπλέον, ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, για τα εναέρια μέσα.
Τέλος, έδωσε εκτενή στοιχεία για τις διαδικασίες στελέχωσης των υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος με νέο προσωπικό, απαντώντας έτσι, εμμέσως πάλι, και στην κριτική που υπήρξε το προηγούμενο διάστημα για το ότι ουσιαστικά από την πρόσφατη κατανομή που έγινε στους νέους λιμενοφύλακες, έμεινε χωρίς προσωπικό η Λέσβος και γενικά ακριτικές περιοχές με έντονο πρόβλημα λαθρομετανάστευσης.

Το προσωπικό
Αναλυτικά, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής σχετικά με το θέμα αυτό αναφέρει τα εξής:
«- Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία πρόσληψης 670 λιμενοφυλάκων, με τους υποψηφίους να διαγωνίζονται γραπτώς στα σχετικά μαθήματα, το διήμερο 14 - 15 Μαρτίου 2009.
- Εντός του πρώτου δεκαημέρου μηνός Μαΐου 2009 ολοκληρώνεται η εκπαίδευση 30 Δοκίμων Υπαξιωματικών Λ.Σ..
- Ολοκληρώνεται εντός του Ιουνίου 2009 η εκπαίδευση 12 Δοκίμων Αξιωματικών Λ.Σ. - Οικονομικών και εντός του Δεκεμβρίου 2009 η εκπαίδευση 25 Δοκίμων Αξιωματικών Λ.Σ. Γενικών Υπηρεσιών, ενώ επίκειται η κλήση προς εκπαίδευση τριών ακόμη Δοκίμων Αξιωματικών Λ.Σ. - Ιατρών.
- Εντός του τρέχοντος μηνός, αναμένεται η κατάθεση των τελικών δικαιολογητικών για 90 Δόκιμους Υπαξιωματικούς Λ.Σ., οι οποίοι εν συνεχεία θα εισαχθούν για εκπαίδευση.
- Πρόσφατα απεφοίτησαν από τη Σχολή Λιμενοφυλάκων 271 Λ/Φ, οι οποίοι τοποθετήθηκαν, ως επί το πλείστον, σε περιφερειακές υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος και σε πλωτά επιχειρησιακά μέσα του Λ.Σ., σύμφωνα με αντικειμενικά και υπηρεσιακά κριτήρια.»


Ο ΣΥΡΙΖΑ για τα εναέρια μέσα του Λιμενικού

Ερώτηση για την απαξίωση της Υπηρεσίας Εναέριων Μέσων του Λιμενικού Σώματος κατέθεσαν χθες το μεσημέρι στον υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας και Ευαγγελία Αμμανατίδου - Πασχαλίδου.
Οι βουλευτές αναφέρουν ότι στην Υπηρεσία Εναέριων Μέσων του Λιμενικού Σώματος υπάγεται η μοίρα αεροπλάνων στο Τατόι, η οποία διαθέτει εφτά αεροπλάνα (τέσσερα μονοκινητήρια και τρία δικινητήρια) και η μοίρα ελικοπτέρων στο Κοτρώνι, η οποία διαθέτει έξι ελικόπτερα τύπου DOPHEN, τα οποία παρελήφθησαν την άνοιξη του 2004 πριν τους Ολυμπιακούς Αγώνες.
«Η ΥΕΜ/Λ.Σ. στο παρελθόν έχει επιδείξει τεράστιο έργο σε θέματα επιτήρησης συνόρων, έρευνας και διάσωσης, προστασίας θαλάσσιου περιβάλλοντος, καταπολέμησης δουλεμπορίου, λαθρεμπορίου και παράνομης αλιείας.
Δυστυχώς όμως, αντί να αναβαθμιστεί και να ενισχυθεί ο ρόλος της Υπηρεσίας αυτής, πληροφορούμαστε ότι τα επτά αεροπλάνα στο Τατόι και τα πέντε από τα έξι ελικόπτερα στο Κοτρώνι είναι καθηλωμένα λόγω έλλειψης συντήρησης και βλαβών», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.
Καταλήγοντας, ρωτούν μεταξύ άλλων τον υπουργό για τις ενέργειες που προτίθεται να κάνει προκειμένου να ενεργοποιηθούν και πάλι τα εναέρια μέσα του Λιμενικού Σώματος.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey