Τη σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη και των Φούρνων με την Ικαρία και τη Σάμο ζητά από το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, ο βουλευτής Σάμου Πυθαγόρας Βαρδίκος.
Τη σύνδεση των νησιών του Βορείου Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη και των Φούρνων με την Ικαρία και τη Σάμο ζητά από το γενικό γραμματέα Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρη Χαλκιώτη, ο βουλευτής Σάμου Πυθαγόρας Βαρδίκος.
Πιο συγκεκριμένα, ο κ. Βαρδίκος προτείνει τη δημιουργία δύο γραμμών, η μία είναι Θεσσαλονίκη - Λήμνος - Μυτιλήνη και η δεύτερη Θεσσαλονίκη - Χίος - Σάμος - Ικαρία - Χίος - Θεσσαλονίκη. Στη δεύτερη γραμμή η πρόταση προβλέπει από τη Χίο να υπάρχει ανταπόκριση με τη Μυτιλήνη.
Η πρόταση του κ. Βαρδίκου έχει ως στόχο να μειώσει το χρόνο του ταξιδιού από τη Θεσσαλονίκη προς τη Σάμο και την Ικαρία, καθώς όταν το πλοίο περνάει από τη Λήμνο και τη Λέσβο χάνει τουλάχιστον τρεις ώρες για την είσοδο και την έξοδό του από τα λιμάνια.
Πρόκειται για ένα παλιό αίτημα που τώρα επανέρχεται, όμως η ικανοποίησή του είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς οι πόροι που διατίθενται από την κυβέρνηση για τις άγονες γραμμές είναι περιορισμένοι.
Ακόμη πρέπει να αναφερθεί ότι στην περίπτωση που δημιουργηθεί μια γραμμή Θεσσαλονίκη - Χίος - Σάμος - Ικαρία - Χίος - Θεσσαλονίκη, το μεταφορικό της έργο, τουλάχιστον το χειμώνα, θα είναι περιορισμένο. Κάτι που κάνει τη γραμμή αδιάφορη για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.