Ταλαιπωρία περίμενε τους επιβάτες της βραδινής πτήσης της Olympic Air το Σάββατο, όταν λόγω πλάγιων ανέμων και μετά από σχετικό αίτημα του κυβερνήτη της πτήσης, η πτήση ματαιώθηκε. Το ίδιο έγινε και με τη μεσημεριανή πτήση της Olympic Air την Κυριακή.
Ταλαιπωρία περίμενε τους επιβάτες της βραδινής πτήσης της Olympic Air το Σάββατο, όταν λόγω πλάγιων ανέμων και μετά από σχετικό αίτημα του κυβερνήτη της πτήσης, η πτήση ματαιώθηκε. Το ίδιο έγινε και με τη μεσημεριανή πτήση της Olympic Air την Κυριακή. Κανονικά, όμως, έγινε η απογευματινή και βραδινή πτήση της εταιρείας.
Μπορεί στη συγκεκριμένη περίπτωση ο καιρός να έπαιξε πράγματι το ρόλο του, δεν είναι όμως λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι λόγω της κρίσης και των αυξημένων τιμών στα εισιτήρια οι εταιρείες με διάφορες προφάσεις ματαιώνουν δρομολόγια προκειμένου να μην πετάξουν τα αεροσκάφη τους… «άδεια».
Για την περίπτωση, πάντως, του Σαββάτου και της Κυριακής η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας αναφέρει ότι πράγματι οι πλάγιοι νοτιοδυτικοί άνεμοι δημιούργησαν προβλήματα στις πτήσεις. Μάλιστα, ένα στρατιωτικό αεροσκάφος το οποίο μπορεί να ταξιδεύει σε πολύ δύσκολες συνθήκες, χρειάστηκε να κάνει δυο προσπάθειες και μετά από ώρα κατάφερε να προσγειωθεί το Σάββατο το βράδυ στη Μυτιλήνη προκειμένου να παραλάβει ασθενή. Η πρωινή πτήση της Aegean (αναχώρησε στις 6 από την Αθήνα και στις 6:45 από Μυτιλήνη) πραγματοποιήθηκε κανονικά όπως και η πρωινή πτήση της Olympic στις 9:20 το πρωί. Από το μεσημέρι, όμως, όταν παρουσιάστηκε και πάλι ενίσχυση των ανέμων, η εταιρεία ματαίωσε τη μεσημεριανή πτήση (αναχωρούσε 1:20 από την Αθήνα), μεταφέροντας τους επιβάτες στη βραδινή πτήση που αναχώρησε στις 9:20 από Αθήνα.
Άγγλοι κυβερνήτες
Όπως αναφέρουν όσοι γνωρίζουν, τα νέα αεροσκάφη που προμηθεύτηκε η Olympic Air «συνοδεύτηκαν» και από Άγγλους κυβερνήτες, οι οποίοι είναι ιδιαίτερα αυστηροί στο θέμα των καιρικών συνθηκών και δε ρισκάρουν επ’ ουδενί να πετάξουν αν κρίνουν ότι οι καιρικές συνθήκες δεν είναι κατάλληλες. Έτσι έγινε, όπως τονίζουν οι ίδιες πηγές, και στην περίπτωση των πτήσεων που ματαιώθηκαν μετά από σχετική εισήγηση των πιλότων.
Ούτως η άλλως, όμως, η αεροπορική κίνηση μοιάζει να έχει μειωθεί τον τελευταίο καιρό. Η Ολυμπιακή διατηρεί τρεις πτήσεις για Αθήνα καθημερινά και η Aegean δυο. Η Athens, από την πλευρά της, έχει ένα δρομολόγιο την ημέρα για Αθήνα, εκτός Δευτέρας.
Αυτό όμως δε μοιάζει να είναι τυχαίο, αφού η επιβατική κίνηση του τελευταίους μήνες μειώθηκε εντυπωσιακά στα αεροπλάνα.
«Ο κόσμος δείχνει να επιστρέφει στο πλοίο αντί να ξοδέψει μια περιουσία για αεροπορικά εισιτήρια», λέει ο τουριστικός πράκτορας Γιάννης Σαμιώτης. Ο ίδιος τονίζει ότι τον τελευταίο καιρό μοιάζει να έχει αυξηθεί η επιβατική κίνηση με πλοία σε αντίθεση με τα αεροπλάνα, που παρουσιάζει μείωση.
«Έτσι όπως είναι σήμερα η κατάσταση με τους φόρους και τις τιμές των καυσίμων, ένα εισιτήριο κάτω των 100 ευρώ “βάζει μέσα” στην εταιρεία. Δεν μπορεί να βγει διαφορετικά», αναφέρει χαρακτηριστικά ισχυρός παράγοντας αεροπορικής εταιρείας.
Το παραπάνω γεγονός έχει γίνει η αιτία να έχουν γίνει πλέον δυσεύρετα τα φθηνά εισιτήρια που μπορούσε να εξασφαλίσει κανείς αγοράζοντάς τα τουλάχιστον ένα μήνα πριν. «Αν δε βρεις φθηνό εισιτήριο, μπορεί να χρειαστεί 145 ευρώ για ένα εισιτήριο και αν είναι μετ’ επιστροφής, να δώσεις 300 ευρώ. Στην καλύτερη περίπτωση, θα βρεις με εισιτήριο μετ’ επιστροφής με 200 ευρώ. Όμως 200 ευρώ είναι πράγματι πολλά λεφτά», λέει ο τουριστικός πράκτορας κ. Σαμιώτης.
Λένε ότι…
Μέσα σε αυτό το κλίμα, που έχει γίνει η αιτία ν’ αδειάζουν τα αεροπλάνα τα οποία μάλιστα «μικραίνουν» συνεχώς, σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες υπάρχει μια εταιρεία που ρίχνει τα εισιτήρια σε χαμηλές τιμές την τελευταία στιγμή, σε μια προσπάθεια ν’ αυξήσει τους επιβάτες και να μη φθάσει να πετάξει «άδειο» το αεροπλάνο.
Αύξηση, πάντως, στην επιβατική κίνηση αναμένεται τους θερινούς μήνες. Όπως λένε τουριστικοί πράκτορες, εδώ και ενάμιση μήνα περίπου, παρ’ ότι η κίνηση λογικά αυξάνεται τους θερινούς μήνες, έχουν μειωθεί σε έξι τα συνολικά επτά δρομολόγια που υπήρχαν κάθε μέρα για Αθήνα και αυτό δημιουργεί πρόβλημα στις μετακινήσεις. «Με λιγότερα δρομολόγια δεν μπορούν να προσελκύσουν τους επιβάτες. Το θέμα είναι να μπορούν να διευκολύνουν τις μετακινήσεις», τονίζει ο κ. Σαμιώτης.