Σε ακραίο σημείο οδηγείται η κόντρα Νοσοκομείου - ΕΚΑΒ. Διαμαρτυρίες πολιτών που μένουν αμανάτι μέχρι και τρεις ημέρες μέσα στο Νοσοκομείο, περιμένοντας οι δυο πλευρές να ξεκαθαρίσουν ποιος θα τους μεταφέρει σπίτι τους.
Σε ακραίο σημείο οδηγείται πλέον η κόντρα Νοσοκομείου Μυτιλήνης - ΕΚΑΒ για τις διακομιδές ασθενών. Οι διαμαρτυρίες πολιτών που φθάνουν να μένουν αμανάτι μέχρι και τρεις ημέρες (!) μέσα στο Νοσοκομείο, περιμένοντας οι δυο πλευρές να ξεκαθαρίσουν ποιος θα τους μεταφέρει στο σπίτι τους, έχουν γίνει πλέον καθημερινό φαινόμενο. Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν δυο περιστατικά, μόλις το μεσημέρι της περασμένης Τετάρτης. Οι έντονες διαμαρτυρίες των συγγενών των ασθενών, με αποκορύφωμα όταν έφθασε ένας ηλικιωμένος σε σημείο να απειλεί ν’ αυτοκτονήσει (!) αλλά και ο άγριος καβγάς μεταξύ του διοικητή του Νοσοκομείου και προσωπικού του ΕΚΑΒ, οδήγησαν ξανά την υπόθεση χθες στο γραφείο του εισαγγελέα.
Χαρακτηριστική της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί είναι η περίπτωση μιας ηλικιωμένης, η οποία έμεινε αμανάτι στο Νοσοκομείο γιατί δε βρισκόταν ένα ασθενοφόρο να τη μεταφέρει μέχρι το… Χάλικα. Δηλαδή λίγα μέτρα από το Νοσοκομείο. Οι ισχυρισμοί του ΕΚΑΒ, ότι δεν μπορεί να διαθέσει ασθενοφόρο γιατί εάν συμβεί ένα τροχαίο θα κινδυνεύσουν ζωές, όσον αφορά το συγκεκριμένο συμβάν… «πάνε περίπατο» αφού μιλάμε για μια απόσταση ελάχιστων λεπτών!
Σε συνέντευξη Τύπου, χθες, ο διοικητής του Νοσοκομείου, Άρης Χατζηκομνηνός, έριξε όλες τις ευθύνες στο ΕΚΑΒ, λέγοντας μάλιστα ότι ο 80χρονος σύζυγος της προαναφερθείσας ασθενούς, μέσα στην απόγνωσή του και βλέποντας τη γυναίκα του να θέλει να φύγει από το Νοσοκομείο αλλά να μην υπάρχει τρόπος να μεταφερθεί, έφθασε να απειλήσει ότι θ’ αυτοκτονήσει αν δε βρεθεί λύση.
Με τη σειρά…
Απαντώντας όμως το ΕΚΑΒ στις καταγγελίες του διοικητή, αναφέρει ότι έπρεπε να τηρηθεί η σειρά… προτεραιότητας.
«Εφαρμόσαμε πιστά την εισαγγελική εντολή και παραχωρήσαμε τα ασθενοφόρα και τους οδηγούς μας στο ΕΚΑΒ για να κάνει το συντονισμό και να φροντίζει βεβαίως και για τα εξιτήρια. Θέλω να ξεκαθαρίσω στον κόσμο ότι για όλες τις καθυστερήσεις που παρουσιάζονται, την ευθύνη την έχει αποκλειστικά το ΕΚΑΒ. Είναι απαράδεκτα αυτά που συμβαίνουν. Την Κυριακή χρειάστηκε η κόρη ενός ασθενούς να μεταφέρει με ταξί τον πατέρα της, γιατί αρνούνταν το ΕΚΑΒ να τον μεταφέρει στο σπίτι του. Αυτά τα περιστατικά προσβάλλουν τον πολιτισμό μας και κανείς μας δεν μπορεί να τα ανέχεται. Πάνω απ’ όλα, όμως, θέτουν σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές», δήλωσε χθες ο κ. Χατζηκομνηνός.
«Έσπασε» τη συμφωνία
Ο διοικητής του Νοσοκομείου τόνισε ότι δυο άλλα περιστατικά που σημειώθηκαν την Τετάρτη και ένα ακόμη χθες ήταν η σταγόνες που ξεχείλισαν το ποτήρι και ανέλαβε πλέον ο ίδιος να «σπάσει» την εισαγγελική εντολή και να πάρει πίσω τα ασθενοφόρα και τους οδηγούς του Νοσοκομείου από την αρμοδιότητα του ΕΚΑΒ, αναλαμβάνοντας πλέον ο ίδιος την αρμοδιότητα για τις διακομιδές. «Ενημέρωσα σήμερα τον εισαγγελέα ότι αναγκάστηκα να το κάνω αυτό γιατί ο κόσμος ταλαιπωρείται και μου είπε ότι έκανα πολύ καλά. Ο εισαγγελέας θα διατάξει επείγουσα προκαταρκτική έρευνα για την απόδοση ευθυνών για τα όσα συμβαίνουν.»
Ο κ. Χατζηκομνηνός κατήγγειλε ακόμη τον τηλεφωνητή βάρδιας του ΕΚΑΒ για «αγενέστατη συμπεριφορά» τόσο απέναντι στους συγγενείς των ασθενών όσο και απέναντι στον ίδιο, όταν μετέβη στο ΕΚΑΒ για να συζητήσει το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί. Είπε, μάλιστα, ότι χθες, μετά τα επεισόδια που έγιναν, υπάλληλοι του ΕΚΑΒ απαντούσαν σε αιτήματα για διακομιδές ότι «δεν τα εκτελούν γιατί υπήρξε σύγκρουση με το διοικητή του Νοσοκομείου».
«Ποιοι νομίζουν ότι είναι εκείνοι που θα αρνηθούν να εκτελέσουν το καθήκον τους επειδή έτσι το θέλουν; Αν δεν τους αρέσει ο Χατζηκομνηνός, δεν έχουν κανένα δικαίωμα να ταλαιπωρούν τους πολίτες», τόνισε ο διοικητής του Νοσοκομείου. Και συνέχισε: «Φθάνουμε σε σημείο σε ορισμένες κλινικές να μην υπάρχουν κρεβάτια για να κάνουμε εισαγωγές ασθενών, επειδή τα κρεβάτια τα καταλαμβάνουν ασθενείς που έχουν πάρει εξιτήριο, αλλά δεν έχουν τρόπο να φύγουν.» (!)
Ο κ. Χατζηκομνηνός έκανε γνωστό ότι όλες οι αναφορές των συγγενών και τα στοιχεία για όσα έχουν συμβεί, έχουν σταλεί στο υπουργείο Υγείας, στο ΕΚΕΠΥ και στην κεντρική διοίκηση του ΕΚΑΒ. Κάλεσε, τέλος, όλους τους πολίτες που έχουν ταλαιπωρηθεί όλο το προηγούμενο διάστημα για τις μετακινήσεις τους από το Νοσοκομείο στο σπίτι τους, να υποβάλουν μηνύσεις για να διεκδικήσουν το δίκιο τους.
Στον εισαγγελέα
Ας σημειωθεί ότι ο εισαγγελέας Πρωτοδικών, Κώστας Μπούτσικος, δέχθηκε χθες το μεσημέρι στο γραφείο του το διοικητή του Νοσοκομείου και αντιπροσωπεία του ΕΚΑΒ, που κατέθεσαν αναφορές και καταγγελίες για το θέμα των διακομιδών. Η πλευρά του ΕΚΑΒ, μάλιστα, κατέθεσε και αναφορά για περιστατικά όπου καθυστέρησε ασθενοφόρο να μεταβεί σε τροχαίο ατύχημα, επειδή είχε αναλάβει να μεταφέρει ασθενή στο αεροδρόμιο.
Ο εισαγγελέας θα μελετήσει τις καταγγελίες και των δύο πλευρών και ενδεχομένως να κάνει και δικογραφία σε περίπτωση που διαπιστώσει, με βάση τα γεγονότα, ότι υπάρχουν ποινικές ευθύνες. Ο κ. Μπούτσικος διεμήνυσε πάντως και στις δυο πλευρές ότι όλο αυτό που συμβαίνει σε βάρος των πολιτών θα πρέπει να σταματήσει και ο καθένας ν’ αναλάβει τις ευθύνες του.
ΕΚΑΒ: «Μας δίνουν αρμοδιότητες χωρίς μέσα»
Το ΕΚΑΒ, από την πλευρά του, περιγράφει εντελώς διαφορετικά την κατάσταση, αφού όπως τονίζει τόσο ο προϊστάμενος του Παραρτήματος Μυτιλήνης, Νίκος Κιουτούρογλου, όσο και ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στο ΕΚΑΒ, Ασημάκης Βερβέρης, το Νοσοκομείο δεν έχει τηρήσει τα συμφωνηθέντα για την παραχώρηση προσωπικού και ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ, με αποτέλεσμα ν’ αναλαμβάνει ουσιαστικά το ΕΚΑΒ όλο το βάρος των επειγόντων περιστατικών, αλλά και των διακομιδών.
«Για να είναι ο συντονιστής των ασθενοφόρων το ΕΚΑΒ θα πρέπει το Νοσοκομείο να παραχωρήσει ασθενοφόρα και προσωπικό. Δεν μπορεί να περιμένει ν’ αναλάβει όλο το βάρος με τα δικά του μέσα το ΕΚΑΒ. Θα πρέπει επίσης να μας πει ο διοικητής του Νοσοκομείου ότι αναλαμβάνει την ευθύνη στην περίπτωση που συμβεί ατύχημα και κινδυνεύσουν ζωές, και δεν υπάρχει διαθέσιμο ασθενοφόρο.»
Ο κ. Κιουτούρογλου αναφέρθηκε επίσης σε μια πρόσφατη απόφαση που υπεγράφη από το γενικό γραμματέα του υπουργείου Υγείας, σύμφωνα με την οποία το ΕΚΑΒ έχει καθαρά την αρμοδιότητα μόνο για τα επείγοντα.
«Πουθενά αλλού στην Ελλάδα δε συμβαίνει αυτό που συμβαίνει εδώ. Το ΕΚΑΒ έχει τα επείγοντα και τα νοσοκομεία φροντίζουν για τις διακομιδές τους. Εδώ το ΕΚΑΒ καλείται ν’ αναλάβει τα πάντα. Δεν υπάρχουν βάρδιες, δε διαθέτει προσωπικό, πλην από κάποιους συμβασιούχους και κάποιους υπαλλήλους stage που εργάζονται με μειωμένο ωράριο, δεν υπάρχει προσωπικό για αργίες και Σαββατοκύριακα. Θα πρέπει και ο διοικητής του Νοσοκομείου ν’ αναλάβει τις ευθύνες του. Εκείνος είναι παράτυπος και όχι το ΕΚΑΒ, που καθημερινά κάνει το καθήκον του στα επείγοντα περιστατικά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΕΚΑΒ, Ασημάκης Βερβέρης.
Όσον αφορά στον καβγά του διοικητή με τον τηλεφωνητή του ΕΚΑΒ, ο προϊστάμενος του ΕΚΑΒ είναι κατηγορηματικός. «Δεν υπήρξε απρεπής συμπεριφορά από μεριάς του τηλεφωνητή. Υπάρχουν καταγεγραμμένες οι συνομιλίες και είναι στη διάθεση του εισαγγελέα για να ακούσει ποιος ήταν εκείνος που μίλησε άσχημα στον τηλεφωνητή και το προσωπικό του ΕΚΑΒ.»
Σχετικά, τέλος, με την άρνηση του ΕΚΑΒ να εξυπηρετήσει διακομιδές λόγω... του καβγά με το διοικητή του Νοσοκομείου, ο κ. Κιουτούρογλου είπε: «Αν υπάρχει τέτοιο περιστατικό θα παραπέμψουμε υπαλλήλους μας στα αρμόδια όργανα και θα είμαστε και αμείλικτοι σε περίπτωση που υπάρχουν ευθύνες.»