Αγώνας ταχύτητας για… ΕΣΠΑ

01/07/2012 - 05:56
Αυτοψία κατά μήκος του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου πραγματοποιεί από χθες κλιμάκιο υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνέχεια σύσκεψης που έγινε προ 15νθημέρου στο υπουργείο.
Αυτοψία κατά μήκος του οδικού άξονα Καλλονής - Σιγρίου πραγματοποιεί από χθες κλιμάκιο υπηρεσιακών παραγόντων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σε συνέχεια σύσκεψης που έγινε προ 15νθημέρου στο υπουργείο. Κατά τη διάρκεια της οποίας ο υφυπουργός Νίκος Σηφουνάκης φέρεται να ζήτησε επιτάχυνση των ρυθμών για την ολοκλήρωση των υλοποιούμενων μελετών, προκειμένου να υπάρξει δυνατότητα τα αντίστοιχα έργα να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ. Τις επόμενες μέρες προγραμματίζεται επιτόπια επίσκεψη στελεχών και για τον οδικό άξονα Αγίας Παρασκευής - Πέτρας.

Φαίνεται πως ο βουλευτής Λέσβου του ΠΑΣΟΚ, που ως υπουργός Αιγαίου παρενέβη το 2002 για να χρηματοδοτηθούν και να ξεκινήσουν οι μελέτες των δύο ζωτικής σημασίας για τη Λέσβο οδικών αξόνων, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να τις παραλάβει τώρα ως υφυπουργός Μεταφορών. Αν και για να ολοκληρωθούν, χρειάστηκε και πάλι, και μάλιστα απ’ τις πρώτες μέρες της νέας του θητείας, να κινηθεί με τον κατάλληλο τρόπο.
Η αρχή του τέλους για την ολοκλήρωση των μελετών γίνεται με το μεγάλο οδικό άξονα Καλλονής - Σιγρίου, που από χθες βρίσκεται υπό εξέταση από υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Υποδομών, με επικεφαλής τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Μελετών Οδικών Έργων, Μανώλη Παπαδόπουλο.

Συσκέψεις για τα νησιά

Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν δύο βδομάδες, μόλις δηλαδή οριστικοποιήθηκε η μεταφορά της γενικής γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, προκλήθηκε απ’ την πολιτική ηγεσία σύσκεψη στην οποία και εξετάστηκαν τα μεγάλα οδικά έργα, όχι μόνο της Λέσβου, αλλά όλων των νησιών της χώρας.
Όπως τονίστηκε προχθές, στην πρώτη συνέντευξη Τύπου των κυρίων Ρέππα και Σηφουνάκη, στο πλαίσιο της πολιτικής βούλησης το υπουργείο να αποκτήσει σταδιακά ενιαίο τρόπο λειτουργίας, με ενιαίο οργανόγραμμα, χωρίς αλληλοκαλύψεις και με αποτελεσματικότητα, η πολιτική ηγεσία δεν είναι υπεύθυνη στενά για κάποιες αρμοδιότητες, αλλά για όλα τα θέματα του υπουργείου. Οπότε ήταν αναμενόμενο, σε αυτήν τη λογική ο κ. Σηφουνάκης, που έχει ειδικό ενδιαφέρον για τους οδικούς άξονες, να ζητήσει ενεργοποίηση των υπηρεσιών προκειμένου να επισπευστεί όσον είναι δυνατόν η ολοκλήρωση των μελετών, που σημειωτέον αρχικά ήταν να τελειώσουν το 2005.

Και για Μόρια, Λάρσο, Καλλονή
Στην ίδια σύσκεψη δόθηκαν κατευθύνσεις συγκεκριμένες για κάθε μελέτη. Για το δρόμο Καλλονής - Σιγρίου, για τον οποίο είχε υποβληθεί απ’ τους μελετητές η οριστική μελέτη, ζητήθηκε άμεσα να γίνει αυτοψία και να δρομολογηθεί η διαδικασία έγκρισής της, ώστε το έργο να καταστεί ώριμο.
Όπως μας είπε η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου, κ. Τέτα Κουτσοβίλη, της υπηρεσίας η οποία έως και τον Αύγουστο είχε την επίβλεψη των μελετών, πριν μεταφερθούν στο τότε ΥΠΕΧΩΔΕ, με την έγκριση της οριστικής μελέτης το έργο και τυπικά θα είναι ώριμο, μια και θα υπολείπονται τα κτηματολόγια για απαλλοτριώσεις για να μπορέσει να ενταχθεί.
Αυτός είναι και ο στόχος που διατύπωσε κατ’ επανάληψη ο κ. Σηφουνάκης, να ωριμάσουν γρήγορα οι μελέτες για να υπάρξει δυνατότητα να ενταχθούν στο ΕΣΠΑ τα έργα.
Θυμίζουμε ότι, όπως είχε τονίσει και στη σύσκεψη που διοργάνωσε στις αρχές Αυγούστου στο Σκαλοχώρι η Επιτροπή Αγώνα για την κατασκευή του οδικού άξονα ο Τάκης Ιορδάνης, ο προϋπολογισμός του δρόμου που περιλαμβάνει και νέα χάραξη αγγίζει τα 35 εκατ. ευρώ, κονδύλι που πρέπει να εξασφαλιστεί από κεντρικό πρόγραμμα για να μπορέσει να γίνει η «Εγνατία» της Λέσβου.
Για ένα ακόμη έργο που υπήρξε κατεύθυνση από τον κ. Σηφουνάκη στις υπηρεσίες να δραστηριοποιηθούν, είναι για το δρόμο από Παράκαμψη Μόριας - Λάρσο - Καλλονή, το οποίο ως «γέφυρα» συνεχίζεται απ’ το Γ΄ στο Δ΄ Κ.Π.Σ., με κονδύλια απ’ το Τομεακό Πρόγραμμα για Έργα Υποδομών.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey