Δεν προχωρούν σε απεργίες οι Ιδιοκτήτες Ταξί, σε αυτήν την φάση, μια και το Υπουργείο Μεταφορών φαίνεται να βάζει νερό στο κρασί του κι η αρχική απόφαση για πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος αναστέλλεται.
Δεν προχωρούν σε απεργίες οι Ιδιοκτήτες Ταξί, σε αυτήν την φάση, μια και το Υπουργείο Μεταφορών φαίνεται να βάζει νερό στο κρασί του κι η αρχική απόφαση για πλήρη απελευθέρωση του επαγγέλματος αναστέλλεται. Οι δύο πλευρές, μετά από διαβουλεύσεις που έγιναν την προηγούμενη Πέμπτη, συμφώνησαν να συζητήσουν έως τις αρχές του Οκτωβρίου, ώστε να διαμορφωθεί ένα προεδρικό διάταγμα που θα βάζει όρους στη λειτουργία των ταξί.
Την Πέμπτη 7 του μήνα πραγματοποιήθηκε συνάντηση της Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί με τον υπουργό Μεταφορών, Γιάννη Ραγκούση, και τον υφυπουργό, Γιάννη Μαγκριώτη. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης συμφωνήθηκαν τα παραπάνω.
Μετά το τέλος της συνάντησης πραγματοποιήθηκε το κλαδικό Συνέδριο των Ιδιοκτητών Ταξί όλης της χώρας. Σε αυτό πήραν μέρος ο πρόεδρος και ο γραμματέας του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Μυτιλήνης, Παναγιώτης Σπανός και Βασίλης Τσακιράκης. Επίσης συμμετείχαν ο πρόεδρος και ο γραμματέας του Σωματείου Αγοραίων, Ανδρέας Αξής και Βασίλης Καρίμαλης. Στο Συνέδριο ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα των επαφών με τον υπουργό και αποφασίσθηκε να γίνονται τακτικές συναντήσεις των οργάνων προκειμένου διαμορφωθούν οι προτάσεις για το Προεδρικό Διάταγμα που θα ρυθμίζει την απελευθέρωση του επαγγέλματος.
Συνέλευση στη Μυτιλήνη
Το Σάββατο το απόγευμα πραγματοποιήθηκε γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Μυτιλήνης. Σε δήλωσή του στο «Ε», ο πρόεδρος του Συνδέσμου, Παναγιώτης Σπανός, αναφέρει: «Έγινε ενημέρωση για το Συνέδριο της Ομοσπονδίας και τις επαφές με την ηγεσία του Υπουργείου. Ως Σύνδεσμος προτείνουμε στην Ομοσπονδία, όταν αποφασισθούν κινητοποιήσεις, να προχωρήσουμε σε στάση πληρωμών έναντι όλων των κρατικών και ασφαλιστικών φορέων. Επιπλέον προτείνουμε κατά τη διάρκεια των κινητοποιήσεων να κατεβούν στην Αθήνα όλα τα ταξί της περιφέρειας.
Ο κλάδος μας είναι σε ετοιμότητα για κινητοποιήσεις όποτε χρειαστεί. Δεν μπορούμε να αποδεχθούμε απορρύθμιση του επαγγέλματος και την καταστροφή χιλιάδων ιδιοκτητών ταξί σε όλη τη χώρα.»
Ο Παναγιώτης Σπανός
Οι θέσεις τους
Οι θέσεις του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Ταξί Μυτιλήνης για την απελευθέρωση του επαγγέλματος είναι οι εξής:
- Να παραμείνει το πληθυσμιακό όριο ένα ταξί ανά 1.000 άτομα. Η κυβέρνηση προωθεί αλλαγή του κριτηρίου αυτού ώστε να υπάρχουν δύο ταξί ανά 1.000 κατοίκους. Αυτό σημαίνει ότι θα επιτραπεί ο διπλασιασμός του σημερινού αριθμού των ταξί.
- Να μη γίνει συγχώνευση των εδρών των ταξί, διότι κάτι τέτοιο στην περίπτωση της Λέσβου σημαίνει πως όλα τα ταξί θα κατέβουν στη Μυτιλήνη. Αποτέλεσμα θα είναι να μειωθεί δραματικά το εισόδημα των ταξί στην πόλη και παράλληλα να δημιουργηθούν προβλήματα στην εξυπηρέτηση των κατοίκων στα χωριά του νησιού.
- Στην έκδοση νέων αδειών ταξί δε θα πρέπει να προσμετρούνται οι τουρίστες των κρουαζιερόπλοιων που έρχονται για λίγες ώρες στο νησί. Να αποτελεί στοιχείο αύξησης του τουρισμού ο αριθμός των τουριστών που μένουν στο νησί από τρεις ημέρες και πάνω.
- Να παραμείνει το ποσοστό ιδιοκτησίας που μπορεί να έχει ένα φυσικό πρόσωπο σε μια έδρα ταξί, στο 5%. Η κυβέρνηση προωθεί την αύξηση αυτού του ποσοστού στο 10%, κάτι που σημαίνει ότι διευκολύνεται η δημιουργία εταιρικών σχημάτων. Οι Ιδιοκτήτες Ταξί πιστεύουν ότι ο κυβερνητικός σχεδιασμός ανοίγει το δρόμο για να περάσουν τα ταξί σε λίγες μεγάλες εταιρείες.
- Ζητούν ακόμη η άδεια ταξί να μεταβιβάζεται με τον ισχύοντα τρόπο ή μέσω ηλεκτρονικής δημοπρασίας.
- Τα πολυθέσια ταξί προτείνουν να λειτουργούν με τους ίδιους κανονισμούς και να διαθέτουν ταξίμετρο.
- Να μη νομιμοποιηθούν τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα με οδηγό, γιατί αυτό θ’ ανοίξει το δρόμο στη νόμιμη υποκλοπή του μεταφορικού έργου των ταξί με το πρόσχημα των «ειδικών υπηρεσιών».