Μια εξαιρετικά εντυπωσιακή κινητοποίηση πραγματοποίησαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης της Λέσβου χθες το πρωί, στη Μυτιλήνη. Περισσότερες από 100 νταλίκες, τριαξονικά και φορτηγά με ρυμούλκες και επικαθήμενα επί δύο ώρες κινούνταν στο κέντρο της Μυτιλήνης.
Μια εξαιρετικά εντυπωσιακή κινητοποίηση πραγματοποίησαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης της Λέσβου χθες το πρωί, στη Μυτιλήνη. Περισσότερες από 100 νταλίκες, τριαξονικά και φορτηγά με ρυμούλκες και επικαθήμενα επί δύο ώρες κινούνταν στο κέντρο της Μυτιλήνης, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί κυριολεκτικά κυκλοφοριακό έμφραγμα. Ήταν η δεύτερη κινητοποίηση που πραγματοποίησαν οι φορτηγατζήδες του νησιού, που διαμαρτύρονται γιατί χάνουν τις άδειες «που έχουν αγοράσει με πολύ μεγάλο κόπο». Η πρώτη κινητοποίηση πραγματοποιήθηκε το Σάββατο.
Περί της 10 το πρωί, μια τεράστια αυτοκινητοπομπή ξεκίνησε από το κέντρο της Μυτιλήνης, διέσχισε την προκυμαία, πέρασε μπροστά από το Δικαστικό Μέγαρο της Μυτιλήνης και βγήκε στην περιοχή της Επάνω Σκάλας. Από εκεί, η αυτοκινητοπομπή έφθασε μέχρι τη συμβολή της βόρειας παράκαμψης του δρόμο Μυτιλήνης - Παναγιούδας. Τα φορτηγά έστριψαν αριστερά και δημιούργησαν ένα τεράστιο και εντυπωσιακό κομβόι, που καταλάμβανε όλο το μήκος της βόρειας παράκαμψης.
Στη συνέχεια, η πομπή μπήκε ξανά στην πόλη από το δρόμο της Παγανής, διέσχισε τους κεντρικούς δρόμους που περνούν από τις συνοικίες Λαγκάδα και Λαζαρέτο, για να φθάσει στην πλατεία Αλυσίδας και την πλατεία Κυπρίων Πατριωτών. Διαμέσου της οδού Καβέτσου και της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου βγήκαν και πάλι στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Τελικά τα οχήματα στάθμευσαν στο χώρο του επιβατικού λιμανιού της πόλης.
Πολίτες στα όρια…
Λόγω της κινητοποίησης, επί δύο ώρες στο κέντρο της Μυτιλήνης είχε δημιουργηθεί ένα απίστευτα μεγάλο μποτιλιάρισμα, που έφερε στα όρια τους πολλούς οδηγούς Ι.Χ. αυτοκινήτων. Επιπλέον, από όπου περνούσε η πομπή των φορτηγών, έκανε αισθητή την παρουσία της με εκκωφαντικά κορναρίσματα.
Περί τις 12 το μεσημέρι, οι φορτηγατζήδες με επικεφαλής τον πρόεδρό τους, Άκη Χατζηαργυρίου, είχαν συνάντηση με το νομάρχη Λέσβου, Παύλο Βογιατζή, και του εξήγησαν γιατί είναι αντίθετοι με το νομοσχέδιο που πρόκειται να ψηφιστεί σήμερα στη Βουλή. Από την πλευρά του, νομάρχης δήλωσε ότι συμπαραστέκεται στον αγώνα τους και θα στείλει υπόμνημα στα αρμόδια υπουργεία.
Γεμάτη φορτηγά η προκυμαία
Τι ζητούν
Οι ιδιοκτήτες των φορτηγών δημόσιας χρήσης υποστηρίζουν ότι δεν είναι αντίθετοι με τη χορήγηση αδειών σε άλλους επαγγελματίες από το κράτος. Ούτε διεκδικούν να κρατήσουν κλειστό το επάγγελμά τους. Εκείνο που ζητούν είναι το κράτος να τους αποζημιώσει για τις άδειες που έχουν αγοράσει βάζοντας υποθήκη τα σπίτια τους και τα κτήματά τους.
Παράλληλα, ο κ. Χατζηαργυρίου, απευθυνόμενος στο νομάρχη, τόνισε ότι σήμερα υπάρχει μεγάλος αριθμός μεμονωμένων μεταφορέων κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει έντονος ανταγωνισμός μεταξύ τους. Γι’ αυτό στην Ελλάδα έχουμε τα φθηνότερα κόμιστρα μεταφοράς στην Ευρώπη. Με το καθεστώς που δημιουργείται, θα φτιαχτούν δύο μεγάλες εταιρείες στη Λέσβο, οι οποίες θα λειτουργούν ως ολιγοπώλιο με εναρμονισμένες τιμολογιακές πολιτικές. Κι έτσι θα έχουμε άνοδο στις τιμές των κομίστρων.
Πίσω από την πρόθεση της κυβέρνησης να αλλάξει το υφιστάμενο καθεστώς στις οδικές μεταφορές, κατά την άποψη των ιδιοκτητών των φορτηγών δημόσιας χρήσης, βρίσκονται μεγάλες εταιρείες. όπως η κινεζικών συμφερόντων COSCO. Ο κ. Χατζηαργυρίου ανέφερε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία διεκδικεί να πάρει από το ελληνικό κράτος 1.000 άδειες φορτηγών.
Επίσης, με την πλήρη απελευθέρωση το οδικών μεταφορών, θα μπορούν να κάνουν εσωτερικές μεταφορές στη χώρα μας εταιρείες που έχουν την έδρα τους στη Βουλγαρία ή άλλες βαλκανικές χώρες, όπου η φορολογία είναι πολύ χαμηλή. Το τελικό αποτέλεσμα θα είναι οι ελληνικές εταιρείες να μεταναστεύσουν σε αυτές τις χώρες και το ίδιο θα κάνουν και οι ιδιώτες μεταφορείς που μπορούν.
Είναι πρακτικά αδύνατο οι μεμονωμένοι ιδιοκτήτες φορτηγών δημόσιας χρήσης να δημιουργήσουν ανώνυμες εταιρείες και ΕΠΕ. Κι αυτό γιατί, πέρα από τα κεφάλαια που απαιτούνται, θα πρέπει να δημιουργήσουν εγκαταστάσεις για τη στάθμευση των φορτηγών, μέσα στις οποίες θα υπάρχουν συνεργεία για την επισκευή των οχημάτων τους και μικροί πυροσβεστικοί σταθμοί. Όπως εξήγησε ο κ. Χατζηαργυρίου, είναι αδύνατον οι φορτηγατζήδες της Λέσβου να βρουν τα κεφάλαια που απαιτούνται για να κάνουν τόσο μεγάλες επενδύσεις.
Καμμία εμπιστοσύνη δεν έχουν οι φορτηγατζήδες στις υποσχέσεις που τους έδωσαν οι συναρμόδιοι υπουργοί για διευθέτηση των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών ζητημάτων που τους απασχολούν, μια και, όπως ανέφεραν, πρόκειται για αόριστες υποσχέσεις που δε γίνονται νόμος του κράτους και μπορούν ανά πάσα στιγμή να αθετηθούν.
Όλοι οι φορτηγατζήδες υποσχέθηκαν στο νομάρχη ότι δεν πρόκειται να δημιουργήσουν προβλήματα στον εφοδιασμό της Λέσβου με καύσιμα και τρόφιμα, όπως δεν το έκαναν ως τώρα.
Συνδικαλιστές στο γραφείο του Νομάρχη
Στην Περιφέρεια
Μετά το τέλος της συνάντησης με το νομάρχη, οι οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων της Λέσβου επισκέφθηκαν την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου όπου είχαν συνάντηση με την περιφερειάρχη, Σοφία Θεολογίτου. Η κ. Θεολογίτου υπογράμμισε ότι είναι θέση της κυβέρνησης το άνοιγμα όλων των κλειστών επαγγελμάτων και η εξυγίανση της αγοράς στον τομέα των μεταφορών.
Από τις κινητοποιήσεις των φορτηγατζήδων
Πρόβλημα και στις εξαγωγές ελαιολάδου
Προβλήματα παρατηρούνται στις εξαγωγές ελαιολάδου από την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων, όπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τυποποιήσεως Ελαιολάδου (ΣΕΒΙΤΕΛ).
Ειδικότερα, σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος αναφέρει: «Σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη για την εθνική μας οικονομία περίοδο, οι ελαιουργικές επιχειρήσεις δέχονται ένα ακόμα σοβαρό χτύπημα, με απρόβλεπτες και δυσμενείς συνέπειες.
Για το λόγο αυτό, ο κλάδος της τυποποίησης και εξαγωγής ελαιολάδου ζητά από την Ομοσπονδία των σωματείων των αυτοκινητιστών, αλλά και από τα συναρμόδια υπουργεία, να εντείνουν τις προσπάθειές τους προκειμένου να βρεθεί άμεσα μία οριστική λύση στο πρόβλημα και να αποκατασταθεί η ομαλότητα στις συναλλαγές και στη διακίνηση των προϊόντων.»