Τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα έφεραν σε αδιέξοδο του λεωφορειούχους της Λήμνου, με αποτέλεσμα από χθες Δευτέρα να προχωρήσουν στη διακοπή των δρομολογίων. Η αρνητική αυτή εξέλιξη έχει οδηγήσει από χθες ένα ολόκληρο νησί να βρίσκεται χωρίς συγκοινωνίες.
Τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα έφεραν σε αδιέξοδο του λεωφορειούχους της Λήμνου, με αποτέλεσμα από χθες Δευτέρα να προχωρήσουν στη διακοπή των δρομολογίων. Η αρνητική αυτή εξέλιξη έχει οδηγήσει από χθες ένα ολόκληρο νησί να βρίσκεται χωρίς συγκοινωνίες, ενώ οι λεωφορειούχοι σήμερα συνεδριάζουν ξανά, σε μια ύστατη προσπάθεια για να ξεπεράσουν τα δυσβάσταχτα οικονομικά τους προβλήματα.
Η κατάσταση που είχε διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια έχει φέρει σε αδιέξοδο τους λεωφορειούχους, οι οποίοι απ’ τη μια προσανατολίζονται στο να υπάρξει μια αναπροσαρμογή του συγκοινωνιακού τους έργου και από την άλλη να υπάρξει λύση στα προβλήματα ώστε να ενισχύσουν τα καλοκαιρινά δρομολόγια. Η ραγδαία πτώση του αριθμού των επιβατών, καθώς και οι μειωμένες πιστώσεις από το συγκοινωνιακό έργο της μεταφοράς των μαθητών, οδηγούν ήδη αρκετούς ιδιοκτήτες λεωφορείων σε απόγνωση.
Για την κατάσταση που επικρατεί και για την απόφαση των λεωφορειούχων να προχωρήσουν σε προσωρινή διακοπή των δρομολογίων, μίλησε στο «Ε» ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Λήμνου, Ηλίας Μανιάτης, τονίζοντας: «Υπάρχει μεγάλο οικονομικό πρόβλημα και το σύνολο των λεωφορειούχων αδυνατεί να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις. Προχωρήσαμε προσωρινά στη διακοπή των δρομολογίων και σήμερα ξανασυνεδριάζουμε για να πάρουμε τις τελικές μας αποφάσεις.»
Συζητήσεις, αλλά…
Στη συνάντηση που είχε χθες το πρωί ο δήμαρχος Λήμνου, Αντώνης Χατζηδιαμαντής, με τους οκτώ λεωφορειούχους του νησιού συζητήθηκαν όλα τα ζητήματα που τους απασχολούν, ενώ αναζητήθηκαν και λύσεις για την επίλυση των σοβαρών οικονομικών προβλημάτων. Σχετικά με τα όσα προτάθηκαν από πλευράς της δημοτικής αρχής για την ενίσχυση του μεταφορικού έργου τού ΚΤΕΛ, ο δήμαρχος Λήμνου ανέφερε: «Ζητήσαμε να αναπροσαρμόσουν τα καλοκαιρινά δρομολόγια ώστε να αυξηθεί το μεταφορικό έργο και να βελτιωθεί η κινητικότητα και η επισκεψιμότητα των τουριστικών προορισμών, ενώ παράλληλα θα διασφαλίζεται η κάλυψη των αναγκών μετακίνησης των κατοίκων ιδίως των απομακρυσμένων περιοχών του νησιού. Προτείνουμε να αναθέσουμε στο ΚΤΕΛ με τη μορφή παροχής υπηρεσίας την εκτέλεση δρομολογίων στο δυτικό τμήμα του νησιού, για τη διευκόλυνση των επισκεπτών στις παραλίες.»
Σχετικά με τη σύνδεση καθημερινά της Μύρινας με τις παραλίες στο Πλατύ και στον Άγιο Γιάννη στον Κάσπακα, ο κ. Χατζηδιαμαντής ζήτησε να ξεκινήσουν νέα δρομολόγια, τα οποία έχουν ζητηθεί και από τα τουριστικά γραφεία, καθώς αυτές οι δύο περιοχές είναι από τις πλέον τουριστικές του νησιού και δεν υπάρχει συγκοινωνία.
Παράλληλα, ο Δήμος έχει συστήσει τις σχολικές επιτροπές οι οποίες συλλέγουν τα δεδομένα του μαθητικού πληθυσμού και των αναγκών μετακίνησής του, προκειμένου να συγκροτηθεί εγκαίρως το σχέδιο για το βέλτιστο δυνατό σύστημα ασφαλούς και οικονομικής μεταφοράς μαθητών.
Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι το ΚΤΕΛ είναι υποχρεωμένο βάσει νόμου να εκτελεί τα δρομολόγια, για τα οποία του έχει εκχωρηθεί και η απαιτούμενη άδεια από πλευράς του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Σε περίπτωση που οι οκτώ λεωφορειούχοι-μέτοχοι του ΚΤΕΛ αποφασίσουν να συνεχίσουν και τις επόμενες ημέρες τη διακοπή των δρομολογίων τους, θα αναγκαστούν να υποστούν και τις ανάλογες κυρώσεις και πρόστιμα. Αυτό, όπως διευκρίνισε ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ, δεν είναι στις προθέσεις τους και το μόνο που τους ενδιαφέρει στην παρούσα φάση είναι η αντιμετώπιση των οικονομικών τους προβλημάτων και η αναζήτηση τρόπων ώστε να βρεθεί διέξοδο και να γίνει νέος προγραμματισμός του μεταφορικού τους έργου.