«Προσοχή να μη χαθεί το έργο»

01/07/2012 - 05:56
Ενώπιον της ολομέλειας της Βουλής συζητήθηκε την Πέμπτη επίκαιρη ερώτηση του Σπύρου Γαληνού για το λιμάνι Σιγρίου, με την οποία και επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει αυξημένη προσοχή για να μην ακυρωθεί η προσπάθεια ένταξης του έργου.
Ενώπιον της ολομέλειας της Βουλής συζητήθηκε την Πέμπτη επίκαιρη ερώτηση του Σπύρου Γαληνού για το λιμάνι Σιγρίου, με την οποία και επισήμανε την ανάγκη να υπάρξει αυξημένη προσοχή για να μην ακυρωθεί η προσπάθεια ένταξης του έργου. Ο βουλευτής της Ν.Δ. ζήτησε από τον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Νίκο Σηφουνάκη τη δημόσια ρητή και κατηγορηματική δέσμευση ότι το έργο του λιμένος Σιγρίου θα προχωρήσει και θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.

Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του κ. Γαληνού, ο κ. Σηφουνάκης εμμένει στις αλλαγές της μελέτης για τη χερσαία ζώνη του λιμένος, ενώ δεσμεύτηκε ότι οι οδικοί άξονες Καλλονής - Σιγρίου θα ενταχθούν στα τομεακά προγράμματα του υπουργείου, το δε λιμάνι Σιγρίου θα κατασκευασθεί με πιστώσεις του περιφερειακού προγράμματος για το Βόρειο Αιγαίο.
Ο κ. Γαληνός, ανταπαντώντας στην τοποθέτηση του κ. Σηφουνάκη, τόνισε: «Η μελέτη για το λιμάνι Σιγρίου δρομολογήθηκε από εσάς την περίοδο 2000 - 2004 με τους όρους και τις προδιαγραφές που εσείς θέσατε. Στην περίοδο διακυβέρνησης της Ν.Δ. ολοκληρώθηκε μία δαιδαλώδης γραφειοκρατική διαδικασία. Για να είναι το έργο έτοιμο στην ώρα του και να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.»
Σύμφωνα με τον ίδιο, «η ουσία είναι ότι όλες οι θεσμικές απαιτήσεις, οι απαιτήσεις που θέσανε οι θεσμικοί φορείς που εκ του νόμου είναι αρμόδιοι, ικανοποιήθηκαν. Οι συζητήσεις για αναμόρφωση του έργου μπορεί να οδηγήσουν στο να ακυρωθεί το έργο. Να χαθεί η ευκαιρία να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ.».
Καταλήγοντας, ο βουλευτής της Ν.Δ. υποστηρίζει ότι «ζήτημα ωστόσο θέτουν οι αιτιάσεις που προέβαλε ο κ. Σηφουνάκης για τους λόγους καθυστέρησης του έργου, καθώς και οι δηλώσεις του για το βαθμό συμβατότητας του τελικού σχεδίου του έργου με τις αρχικές οδηγίες προς του μελετητές».

Αποφασίστηκε επί ΠΑΣΟΚ
Με αφορμή τη συζήτηση που έγινε στη Βουλή, η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λέσβου εξέδωσε χθες ανακοίνωση στην οποία και υποστηρίζει πως το θέμα του μεγέθους της χερσαίας ζώνης ήταν προαποφασισμένο πριν το 2004. Ειδικότερα, αναφέρει πως η μελέτη του έργου εκπονείται με ευθύνη του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, από το 1997, χωρίς εμπλοκή της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης Λέσβου. Στην ίδια ανακοίνωση και προς ενίσχυση των όσων υποστήριξε ο κ. Γαληνός, η νομαρχία διευκρινίζει πως «η μορφή και το μέγεθος των εγκαταστάσεων καθορίσθηκαν με την απόφαση χωροθέτησης των έργων το 2003 (28-3-2003). Είχε προηγηθεί η γνωμοδότηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων (υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας, ΓΕΝ κ.λπ.), ενώ είχε εκδοθεί και η βαρύνουσας σημασίας Απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού (24-10-2002.). Κατά συνέπεια, το μέγεθος του έργου ήταν από τότε γνωστό και οι μελέτες που εκπονήθηκαν στη συνέχεια, αυτό είχαν ως βάση. Άλλωστε αυτό έλαβαν υπόψη και οι γνωμοδοτήσεις των φορέων επί της οριστικής μελέτης, που ολοκληρώθηκε το 2008.».
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, τα έργα του Λιμενικού Ταμείου υλοποιούνται από την τεχνική του υπηρεσία με προϊσταμένη αρχή τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, χωρίς ανάμειξη οργάνου της νομαρχιακής αυτοδιοίκησης (Νομαρχιακό Συμβούλιο, νομαρχιακή επιτροπή). Όμως η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση Λέσβου, έχοντας «Διαχειριστική Επάρκεια» και με δεδομένο το μεγάλο ενδιαφέρον της για το έργο, ζήτησε - όπως καταλήγει η ίδια ανακοίνωση - «έγκαιρα και με απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου να αναλάβει πλήρως την υλοποίησή του. Για το σκοπό αυτό κινήθηκε προς την κατεύθυνση της έκδοσης της προβλεπόμενης ΚΥΑ των υπουργών ΠΕΧΩΔΕ και Ναυτιλίας από το Μάιο του 2009. Μέχρι σήμερα, όμως, δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη επί του θέματος.».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey