Παιδιά-πληροφορικά μυαλά

01/07/2012 - 05:56
Για το 15χρονο Ορφέα - Θεόδωρο Ελευθερίου, μαθητή του 1ου Γυμνασίου Μυτιλήνης, η επιτυχής αντιμετώπιση δύο διαφορετικών θεμάτων προβλημάτων πληροφορικής αποτέλεσε το εισιτήριο για τη συμμετοχή του στην τελική φάση του 21ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής.
Τι κοινό μπορεί να έχουν «Το ψηφιδωτό του Μεγάλου Αλεξάνδρου» και οι «Αναχαιτίσεις στο Αιγαίο»; Για το 15χρονο Ορφέα - Θεόδωρο Ελευθερίου, μαθητή του 1ου Γυμνασίου Μυτιλήνης, η επιτυχής αντιμετώπιση αυτών των δύο διαφορετικών θεμάτων προβλημάτων πληροφορικής αποτέλεσε το εισιτήριο για τη συμμετοχή του στην τελική φάση του 21ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στην Αθήνα τη Μεγάλη Δευτέρα και βάσει των αποτελεσμάτων του θα συγκροτηθούν οι εθνικές ομάδες νέων στην Πληροφορική.
Ένας ακόμη μαθητής της Μυτιλήνης, ο 16χρονος Γιάννης Τρούμπης, αν και δε θα συμμετάσχει στον τελικό των μαθητών λυκείου, διακρίθηκε στον ίδιο διαγωνισμό, περνώντας με επιτυχία στη β΄ φάση.
Και οι δυο μαθητές θεωρούνται μυαλά στη χαρακτηριζόμενη ως καινούργια επιστήμη της πληροφορικής, αφού λύνουν αλγοριθμικά προβλήματα που ο μέσος χρήστης των ηλεκτρονικών υπολογιστών δεν μπορεί καν να καταλάβει τι ζητούν.


Απ’ την αρχή της σχολικής χρονιάς, η Ελληνική Εταιρεία Επιστημόνων και Επαγγελματιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΕΠΥ) διεξάγει τον 21ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πληροφορικής, ο οποίος τελεί υπό την αιγίδα των υπουργείων Παιδείας και Οικονομίας. Στην οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού μετέχουν πανεπιστημιακοί καθηγητές, ενώ χορηγοί έχουν αναλάβει ο ΟΠΑΠ, μεγάλες εταιρείες, επιχειρήσεις και τράπεζες.
Ο διαγωνισμός αποτελεί το εθνικό σκέλος της Διεθνούς Ολυμπιάδας Πληροφορικής που διεξάγεται κατ’ έτος υπό την αιγίδα της UNESCO, ενώ ο φετινός διαγωνισμός στη χώρα μας θα αναδείξει δύο εθνικές ομάδες νέων (μία μόνο με μαθητές γυμνασίου), διότι η Ελλάδα σκοπεύει να διοργανώσει το καλοκαίρι στην Κομοτηνή την 3η Βαλκανιάδα Πληροφορικής Νέων, με τη συμμετοχή χωρών του Οργανισμού Παρευξείνιας Συνεργασίας.

Με λογική σκέψη…
Μαθητής της Γ΄ τάξης ο Ορφέας - Θεόδωρος Ελευθερίου, συμμετείχε φέτος για πρώτη φορά στο Διαγωνισμό και μάλιστα, όπως μας ανέφερε ο διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Μυτιλήνης, Αλέξανδρος Κουτσαντώνης, το σχολείο δεν είχε ενημερωθεί ούτε για τη συμμετοχή, αλλά ούτε και για την επιτυχία που είχε ο Ορφέας, ο οποίος και θα συμμετάσχει στις 13 Απριλίου στην τελική φάση του Διαγωνισμού.
«Με την πρώτη ματιά - είπε ο Ορφέας Ελευθερίου - τα θέματα φαίνονταν πολύ δύσκολα και στις δύο φάσεις. Όμως με λογική σκέψη και την απαιτούμενη προσπάθεια, οι λύσεις ήρθαν από μόνες τους.»
Για να βρίσκεται σήμερα μεταξύ των 20 μαθητών γυμνασίου που θα μετάσχουν στον τελικό, ο Ορφέας, που είναι γιος του μαθηματικού και σχολικού συμβούλου Πρόδρομου Ελευθερίου, διέθεσε αρκετό χρόνο στη μεγάλη του αγάπη, την Πληροφορική. «Άλλωστε», όπως ο ίδιος λέει, «έχω ήδη αποφασίσει τι θέλω να κάνω στη ζωή μου. Θα ακολουθήσω την τεχνολογική κατεύθυνση και θα επιδιώξω να γίνω σχεδιαστής ιστοσελίδων. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι δεν έχω άλλα χόμπυ, όπως το μπάσκετ, ή ότι δεν ασχολούμαι με τα υπόλοιπα μαθήματα ή ότι θα στερηθώ τις εξόδους μου.»
Σε ό,τι αφορά στους υπολογιστές, ο Ορφέας, που γεννήθηκε το 1994, αναφέρει πως ξεκίνησε να δείχνει ενδιαφέρον για τον ηλεκτρονικό κόσμο τους από πολύ νωρίς και ήδη από ηλικία έξι - επτά ετών κατάλαβε απ’ την ενασχόλησή του με τα παιχνίδια, πως είχε ιδιαίτερη κλίση στην Πληροφορική.


Καλό χόμπυ…
Για το Γιάννη Τρούμπη ήταν η δεύτερη φορά φέτος που συμμετείχε στις δύο προκριματικές φάσεις του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής. «Το πρώτο θέμα - μας είπε ο Γιάννης, που θεωρεί την Πληροφορική ως καλό χόμπυ - ήταν κοινό για τους μαθητές λυκείου και γυμνασίου και παρ’ ότι έκρυβε μια παγίδα, το έλυσα με ιδιαίτερη ευκολία, για αυτό και πέρασα στη β΄ φάση. Εκεί, μας δόθηκε στους μαθητές λυκείου ένα πρόβλημα με θέμα “Χαλκιδικό Αλφάβητο”, του οποίου η επίλυση απαιτούσε γνώσεις μαθηματικών τις οποίες ακόμη δεν έχω. Γι’ αυτό προτίμησα, αντί να αναζητήσω βοήθεια σε κάποιο καθηγητή Πληροφορικής ή να ψάξω περαιτέρω για τη λύση του, να εγκαταλείψω την προσπάθεια. Πέρυσι, έφτασα και πάλι στο ίδιο σημείο, αλλά δε συνέχισα παρ’ ότι ήξερα το θέμα, γιατί είχα άλλες υποχρεώσεις στο σχολείο και δεν προλάβαινα. Άλλωστε θεωρώ πως σκοπός του διαγωνισμού είναι εν γένει να προάγει την Πληροφορική κι όχι να αναδείξει κάποιους νικητές.»
Ο Γιάννης, γιος του πρύτανη του Πανεπιστημίου Αιγαίου, Ανδρέα Τρούμπη, ακόμη δεν έχει καταλήξει αν η αγάπη του για την Πληροφορική θα τον οδηγήσει και σε σχετικό επαγγελματικό προσανατολισμό. «Ακολουθώ - μας είπε - τη θετική κατεύθυνση γιατί μου αρέσει και η βιολογία και η χημεία. Αν πάντως ασχοληθώ με την πληροφορική δε θα ήθελα τίποτε άλλο παρά να μάθω προγραμματισμό, ενδεχομένως σπουδάζοντας σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού.»
Το σχολείο του Γιάννη, το 4ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης, ήταν ενήμερο για τη συμμετοχή του «φοβερού» του μαθητή, όπως τον χαρακτήρισε ο διευθυντής Νίκος Αναγνωστόπουλος, στο διαγωνισμό, όπως και για τη διάκρισή του να είναι μεταξύ των 80 μαθητών λυκείου που συνέχισαν απ’ την α΄ στη β΄ φάση.



 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey