Οι μαθητικές καταλήψεις

14/12/2018 - 15:34

Α’ Μέρος

Παρακολουθώντας ένας «νουνεχής» και ανεξάρτητος άνθρωπος την πολιτική επικαιρότητα και τη συμπεριφορά των περισσότερων πολιτικών μας διερωτάται αν είναι δυνατό τέτοιοι άνθρωποι να μας εκπροσωπούν στη Βουλή και πολύ περισσότερο αν είναι δυνατό αυτοί οι άνθρωποι να σώσουν την πατρίδα μας από τους κινδύνους που την απειλούν -και δεν είναι αυτοί λίγοι. Αυτό φάνηκε και από τη στάση που τήρησαν οι πιο πολλοί απέναντι στις μαθητικές καταλήψεις. Αυτοί έκαναν ό τι περνούσε από το χέρι τους, ώστε να διχάσουν τους μαθητές και να δημιουργήσουν ένα κλίμα πόλωσης και εχθρότητας ανάμεσά τους. Και βγήκε και ο Υπουργός της Παιδείας μας, ο κ. Γαβρόγλου, και ελαφρά τη καρδία είπε πως οι καταλήψεις αυτές και τα συνακόλουθα συλλαλητήρια υποκινούνται από τη «Χρυσή Αυγή» και υποστηρίζονται από τη Νέα Δημοκρατία! Έτσι, λύθηκε το θέμα! Σκοπός, ασφαλώς του κ. Υπουργού και των άλλων είναι να εμπλέξουν τη Ν.Δ. σε όλο αυτό το παιχνίδι και να την ταυτίσουν όσο βέβαια είναι δυνατό με αυτό το ναζιστικό μόρφωμα, αν και οι εκπρόσωποί της τονίζουν σε όλους τους τόνους πω ς είναι αντίθετοι με τις καταλήψεις, γιατί αυτές έχουν ολέθριες συνέπειες για την εκπαίδευση των μαθητών.

Βέβαια, ο κ. Υπουργός δεν είπε τίποτε σχετικά με το γεγονός πως το κόμμα που εκπροσωπεί δίδαξε πρώτο και εφάρμοσε τις καταλήψεις ως μέσο πολιτικής επιβολής και επικράτησης των δυναμικών μειοψηφιών και μάλιστα με τον χειρότερο τρόπο. Δεν είπε τίποτε για το «αυτόνομο» αντιφα(σιστικό) συλλαλητήριο που οργανώθηκε στην Αθήνα σε αντίδραση. Χαρακτήρισε όμως τους μαθητές που πήραν μέρος στα συλλαλητήρια για τη ελληνικότητα της Μακεδονίας και αντέδρασαν στην υπογραφή της συμφωνίας των Πρεσπών ως «φασιστάκια» που ενεργούν με βάση τις προτροπές και τις υποδείξεις των μελών της «Χρυσής Αυγής», ως ακροδεξιά στοιχεία, ως εθνικιστές που υποβοηθούν την επώαση του «αβγού του φιδιού» στα σχολεία. Με λίγα λόγια μέσα στα πλαίσια μιας καλά οργανωμένης ψηφοθηρικής προπαγάνδας όσοι αντιτίθενται σε παρόμοιες εκδηλώσεις προσπάθησαν να μας κάνουν να πιστέψουμε πως αυτά τα παιδιά -όλα;- είναι άτομα που θεωρούν την πατρίδα τους ανώτερη από τις πατρίδες άλλων, πως ο λαός μας είναι «περιούσιος» και ότι πρέπει να επιβληθεί στους άλλους, να τους συντρίψει και να τους εξαφανίσει από τον χάρτη της γης* πως θέλουν να προσαρτήσουμε εμείς στη χώρα μας την ΠΓΔ της Μακεδονίας, να πάρουμε πίσω την Βόρειο Ήπειρο ή την Ανατολική Θράκη! Γιατί αυτό σημαίνει εθνικισμός και σοβινισμός και αυτό μαθαίνουν τα παιδιά στο σχολείο. Υπάρχει, αλήθεια, κανείς που πιστεύει πως αυτός είναι ο στόχος αυτών των παιδιών;

Βέβαια, από την αρχή οφείλω να τονίσω ως απόμαχος εκπαιδευτικός που βίωσε τις συνέπειες καταλήψεων ως καθηγητής και ως διευθυντής σχολείου πως είμαι αναφανδόν εναντίον αυτού του τρόπου της διαμαρτυρίας, δηλαδή των καταλήψεων των σχολείων, ακόμη και αν αυτές αποφασίζονται από την πλειοψηφία, όχι γιατί στερούν από τους μαθητές που επιθυμούν τη δυνατότητα να αποκτήσουν τη γνώση που πρέπει ή γιατί είναι κάτι αντιδημοκρατικό και πολλές φορές στοιχίζει πολλά στην ελληνική κοινωνία και σε όλους μας, αλλά για κάποιον άλλο λόγο που οι μη «ειδικοί» δεν μπορούν να κατανοήσουν.

Στην εκπαιδευτική διαδικασία ισχύει και εφαρμόζεται η λεγόμενη αρχή της «αλληλοοικοδόμησης της ύλης». Αυτό σημαίνει πως η ύλη κάθε τάξης προστίθεται στην ύλη της προηγούμενης τάξης. Αν ένα παιδί δεν διδαχτεί κανονικά την ύλη της τάξης του και δεν την εμπεδώσει, θα έχει αδυναμίες και κενά που είναι ενδεχόμενο να επηρεάσουν ανεπανόρθωτα την εξέλιξή του. Γιατί οι εκπαιδευτικοί σε αυτές τις περιπτώσεις ή δεν θα μπορέσουν να καλύψουν την ύλη που χάνεται εξαιτίας των καταλήψεων ή θα την καλύψουν, κατά ο κοινώς λεγόμενο, «τρέχοντας» με αποτέλεσμα την ημιμάθεια που είναι χειρότερη από την αμάθεια. Γι’ αυτό πρέπει να απαγορευτούν οι καταλήψεις με οποιοδήποτε τρόπο. Αυτό το γνωρίζουν οι υπεύθυνοι του Υπουργείου Παιδείας, αλλά δεν κάνουν τίποτε, γιατί ίσως η κατάσταση τους εξυπηρετεί.

Όμως ας δεχτούμε πως ο κ. Υπουργός έχει δίκιο, ότι δηλαδή η «Χρυσή Αυγή» παρασύρει τα παιδιά σε αυτές τις αντιδράσεις και όχι ο νεανικός ενθουσιασμός, ο άδολος πατριωτισμός τους ή, αν θέλετε, η άκριτη απόφαση και επιλογή τους. Τούτο όμως σημαίνει κάτι που είναι ακόμη χειρότερο, τη χρεοκοπία του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Γιατί δεν είναι δυνατό ένα πολιτικό «μόρφωμα» να έχει την ικανότητα να πείθει τους μαθητές και μάλιστα με SMS, όπως γράφεται, και να τους προσανατολίζει σε ένα δρόμο και η εκπαίδευση, ένας οργανωμένος και πολυδάπανος θεσμός, δηλ. το σχολείο, να μην έχει αυτή την ικανότητα. Όμως γι’ αυτό στο επόμενο…

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey