Β΄ ΜΕΡΟΣ

Ελλάς, το μεγαλείο σου...!

24/06/2021 - 11:03

Όπως έχουμε  πει πολλές φορές και αναγνωρίζεται από όλους η χώρα μας, όπως και όλη η ανθρωπότητα, διεξάγει ένα ιδιότυπο πόλεμο εναντίον του  λεγόμενου κορονοϊού. Στον πόλεμο αυτό η ανθρωπότητα και η χώρα μας διαθέτει ένα προνομιακό όπλο, το εμβόλιο. Μόνο που αυτό το όπλο το αμφισβητούν για διάφορους λόγους πολλοί πολίτες. Έτσι,  και στη χώρα μας οι πολίτες χωρίζονται σε δύο κατηγορίες, σε δύο αντίπαλες ομάδες, αυτούς που είναι υπέρ του εμβολιασμού  και αυτούς που είναι εναντίον του. Η ελληνική κοινωνία εμφανίζεται διχασμένη με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται η απόκτηση του επιδιωκόμενου σωτήριου  «τείχους ανοσίας» και τους ειδικούς να προειδοποιούν για ένα τέταρτο  και πιο επώδυνο για όλους κύμα της επιδημίας. Από την άλλη πλευρά η Πολιτεία μελετά το θέμα της «υποχρεωτικότητας» του εμβολιασμού για ορισμένες ομάδες εργαζομένων.

Οι αρνητές του εμβολίου που βλέπουν πίσω από αυτό μια παγκόσμια συνωμοσία που στρέφεται εναντίον της υγείας του ανθρώπου, αλλά  καταλήγουν να είναι οι ίδιοι «συνωμότες» που βλάπτουν όχι μόνο τους άλλους αλλά και τους ίδιους τους εαυτούς τους και τους οικείους τους επικαλούνται το δήθεν δικαίωμα της ελευθερίας που κατοχυρώνεται, όπως λένε, από το Σύνταγμα και κανείς δεν μπορεί να τους υποχρεώσει να υποβληθούν με τη βία και τον εξαναγκασμό στη διαδικασία του εμβολιασμού. Όμως πρέπει να γνωρίζουμε πως  τα δικαιώματα προϋποθέτουν και υποχρεώσεις και πως η ελευθερία του ενός σταματά εκεί που αρχίζει η ελευθερία των άλλων. Μπορεί   η αρχή της ελευθερίας να είναι βασική αρχή της δημοκρατίας, αλλά παράλληλα, σύμφωνα με τον Περικλή,  αρχή της δημοκρατίας είναι και ο σεβασμός στους δημοκρατικά εκλεγμένους άρχοντες και τους νόμους και μάλιστα στους άγραφους, σε αυτούς που δεν επισύρουν καμιά ποινή, αλλά προκαλούν ντροπή στους παραβάτες τους. Και ας μη λησμονούμε πως το ίδιο το Σύνταγμα περιέχει διατάξεις που επιτρέπουν τον περιορισμό της ελευθερίας του ατόμου σε εξαιρετικές περιπτώσεις, εάν δηλαδή  κάποια μορφή ελευθερίας μπορεί να αποβεί  επιβλαβής και επικίνδυνη για το σύνολο. Σε περιπτώσεις μάλιστα πολέμου πολλές φορές αναστέλλεται και η λειτουργία της δημοκρατίας.

Μπορεί, λοιπόν, να καταστεί υποχρεωτικός ο εμβολιασμός ορισμένων κατηγοριών  επαγγελματιών;  Δε ξέρω γιατί γίνεται τόσος θόρυβος , ενώ τα πράγματα είναι πολύ απλά και υπάρχει και ανάλογο προηγούμενο. Όπως είναι γνωστό, το 2019 ψηφίστηκε ο νόμος 4633 για το κάπνισμα. Ο Νόμος αυτός ορίζει πως «απαγορεύεται  πλήρως το κάπνισμα και η κατανάλωση προϊόντων καπνού» σε όλους τους δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους, κλειστούς ή στεγασμένους, σε όλα τα καταστήματα  υγειονομικού ενδιαφέροντος, ιδίως τα καταστήματα παρασκευής και προσφοράς φαγητών, ποτών, γλυκυσμάτων κ.λπ.., σε κλειστούς χώρους αναμονής, σε αεροδρόμια, σε σταθμούς μεταφορικών μέσων  και επιβατικών σταθμών λιμένων, σε παντός είδους κυλικεία , στα παντός είδους μέσα μαζικής μεταφοράς, στα πάσης φύσεως αυτοκίνητα, δημόσια και ιδιωτικά κ.λπ. Ο νόμος μάλιστα αυτός προβλέπει στην τελευταία περίπτωση για τους παραβάτες διοικητικό πρόστιμο 1500 ευρώ στον επιβαίνοντα που καπνίζει και 3000 ευρώ, αν ο καπνίζων οδηγεί αυτοκίνητο δημόσιας χρήσης.

Αλήθεια, γιατί ο νομοθέτης είναι τόσο αυστηρός όσον αφορά τους καπνιστές; Ασφαλώς γιατί οι καπνίζοντες βλάπτουν τη υγεία των συνανθρώπων τους  με το να τους εκθέτουν στο παθητικό κάπνισμα. Γιατί, λοιπόν, η  Πολιτεία προβληματίζεται αν θα πρέπει να καταστήσει υποχρεωτικό τον εμβολιασμό αυτών που εργάζονται σε χώρους όμοιους με τους παραπάνω; Είναι πιο επικίνδυνος για τους συνανθρώπους του ο καπνιστής από τον  φορέα του κορονοϊού;  Οι δάσκαλοι που δεν είναι εμβολιασμένοι, για παράδειγμα, δεν αποτελούν απειλή για την υγεία των μαθητών τους και των οικείων τους;  Οι υγειονομικοί δεν αποτελούν απειλή για την  υγεία των νοσηλευομένων, αυτών στους οποίους παρέχουν τις υπηρεσίες τους;  Ρώτησε κανείς τους γονείς των μαθητών αν θέλουν ένα δάσκαλο ή τους ασθενείς αν θέλουν μία νοσοκόμα  που δεν έχει εμβολιαστεί;

Η Πολιτεία, αντί να λάβει μια απόφαση έγκαιρα και να καταστήσει υποχρεωτικό τον εμβολιασμό για ορισμένες κατηγορίες εργαζομένων πελαγοδρομεί ανάμεσα στα «υπέρ» και τα «κατά». Μιλά για «προνόμια»  ή «διευκολύνσεις» αυτών που έχουν εμβολιαστεί και μπλέκεται σε ατέρμονες συζητήσεις μήπως και στενοχωρηθούν κάποιοι!  Θα πει κανείς πως δεν είναι σωστό να επιβάλει κανείς σε κάποιον κάτι που δε θέλει. Ούτε είναι σωστό να απολυθεί κανείς από την εργασία του, γιατί δεν θέλει να εμβολιαστεί. Μπορεί, ασφαλώς,  να μετακινηθεί από τη θέση του για όσο χρόνο θα διαρκεί η πανδημία και θα χρειαστεί. Έτσι, όμως, επιτυγχάνεται το «τείχος ανοσίας»;  Από την άλλη πλευρά, αν απομακρυνθούν από τα νοσοκομεία οι υγειονομικοί οι αρνητές του εμβολίου, πού θα τοποθετηθούν αυτοί και ποιος θα καλύψει τις θέσεις τους; Το πρόβλημα, λοιπόν, δεν είναι τόσο απλό όσο φαίνεται.   

Η ουσία , όμως, είναι ότι πρέπει να ληφθεί μια απόφαση,πριν είναι αργά. Γιατί, όπως έλεγε ο Δημοσθένης, «οι καιροί ου μενετοί», η κατάσταση δεν περιμένει.  Κι ας έχουμε υπόψη πως αυτή η χρονοτριβή αποτελεί ένδειξη της κρίσης που περνά η δημοκρατία μας. Η κατάσταση θυμίζει τον 4ο αι. π. Χ., τότε που η αθηναϊκή δημοκρατία βρισκόταν σε παρακμή. Τότε για όσα ζητήματα παρουσίαζαν δυσκολίες απόφευγαν να αποφασίσουν στην Εκκλησία του Δήμου αναβάλλοντάς τα (Δημ. Κατά Φιλίππ.  Α΄38) Αλλά και για κάθε ζήτημα αργούσαν να πάρουν αποφάσεις ή αργούσαν να υλοποιήσουν τις αποφάσεις που πήραν (Δημοσθ. Περί Παραπρεσβ., 1185-186). Ο Δημοσθένης παρατηρεί πως οι Αθηναίοι «ξοδεύουν τον χρόνο σε προετοιμασία αυτών που πρέπει να υλοποιήσουν, αλλά οι ευκαιρίες δεν περιμένουν την βραδύτητα και την απροθυμία τους) (Κατά Φιλίππ.: Α 37: τον του πράττειν καιρόν εις το παρασκευάζεσθαι αναλίσκομεν, οι δε των πραγμάτων ου μένουσι καιροί την ημετέραν βραδυτήτα και ειρωνείαν). Σχολιάζοντας την κατάσταση ο Ισοκράτης  παρατηρεί  πως εξαιτίας αυτής της κατάστασης οι Αθηναίοι «λίγο απέχουν από το να μη πέσουν στις έσχατες συμφορές» (Αρεοπαγ. 17: μικρόν απολείπουσι του μη ταις εσχάταις συμφοραίς παριπεσείν).  Οι αρχαίοι μας πρόγονοι και η Ιστορία μάς διδάσκουν. Θα ακολουθήσουμε τη διδασκαλία τους;  

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey