Δημοσιεύθηκε η διακήρυξη του έργου «Συντήρηση οδού πρόσβασης από Σκαλοχώρι προς Αρχαία Άντισσα»

Έρχεται άσφαλτος από Καλό Λιμάνι έως Αγιά Βαρβάρα Φωτογραφία : Γραφείο Τύπου Δήμου Δυτικής Λέσβου

Έρχεται άσφαλτος από Καλό Λιμάνι έως Αγιά Βαρβάρα

27/05/2024 - 15:31

Ο Δήμος Δυτικής Λέσβου διακηρύσσει ανοιχτή διαδικασίας, μέσω του ΕΣΗΔΗΣ, για την επιλογή αναδόχου και τη σύναψη δημόσιας σύμβασης για την κατασκευή του έργου «Συντήρηση οδού πρόσβασης από Σκαλοχώρι προς Αρχαία Άντισσα» εκτιμώμενης αξίας 1.549.999,75 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) που αφορά την βελτίωση τμήματος του υφιστάμενου δρόμου από τον οικισμό Καλό Λιμάνι έως την τοποθεσία Οβριόκαστρο / Αγιά Βαρβάρα με εργασίες οδοποιίας.

Η ημερομηνία λήξης υποβολής των προσφορών βάσει της σχετικής προκήρυξης που υπέγραψε στις 27/05/2024 ο Δήμαρχος Δυτικής Λέσβου Ταξιάρχης Βέρρος, είναι στις 19/6/2024 ενώ η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου ορίζεται σε 12 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό οδικό έργο του δήμου που έρχεται να στηρίξει τους πυλώνες της κτηνοτροφίας και του τουρισμού ενώ θα αναδείξει και την Αρχαία Άντισσα που αναδύεται μέσα από τις ανασκαφικές εργασίες που εκτελούνται από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Λέσβου και φέρνουν στο φως ένα μοναδικό μνημείο που έχει χαρακτηριστεί ως Βυζαντινός Μυστράς της Λέσβου από τον προϊστάμενο της Εφορίας Αρχαιοτήτων Λέσβου, Παύλο Τριανταφυλλίδη.

Σκοπιμότητα του έργου

Το έργο έχει τίτλο «Βελτίωση και ασφαλτόστρωση της οδού Καλό Λιμάνι – Αρχαία Άντισσα, είναι συνολικού προϋπολογισμού 1.550.000 ευρώ και χρηματοδοτείται από την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου.

Σύμφωνα με την τεχνική έκθεση αντικείμενο της μελέτης είναι η βελτίωση τμήματος του υφιστάμενου δρόμου (τμήμα του δημοτική οδός και τμήμα του αγροτική) από τον οικισμό Καλό Λιμάνι έως την τοποθεσία Οβριόκαστρο/Αγιά Βαρβάρα της Κοινότητας Σκαλοχωρίου του Δήμου Δυτικής Λέσβου, συνολικού μήκους περίπου 5.100 μέτρων. Η μελετώμενη οδός προβλέπεται να ασφαλτοστρωθεί στο μεγαλύτερο τμήμα της και το υπόλοιπο θα συντηρηθεί βελτιώνοντας την βατότητά της με μικρές μηκοτομικές και οριζοντιογραφικές παρεμβάσεις. Σε ορισμένα τμήματα όπου κρίνεται απαραίτητο και εφικτό γίνονται μικρές διορθώσεις ώστε να βελτιωθούν οι κλίσεις της οδού, οι ακτίνες καμπυλότητας των ελιγμών και το πλάτος του οδοστρώματος για την καλύτερη διέλευση των οχημάτων. Το έργο θα διευκολύνει την προσέγγιση των τοπικών κτηνοτρόφων στους φυσικούς βοσκοτόπους και στις κτηνοτροφικές μονάδες, των αγροτών στις καλλιέργειες και κάθε πιθανό χρήστη και επισκέπτη στην περιοχή, ειδικά κατά την χειμερινή περίοδο όταν οι κακές καιρικές συνθήκες δυσχεραίνουν την προσπελασιμότητα της οδού.

Οι εργασίες

Θα γίνει ασφαλτόστρωση του δρόμου στα τμήματά του με εύρος οδοστρώματος 5,50μ., σύμφωνα με το σχέδιο της οριζοντιογραφίας. Τα υφιστάμενα τεχνικά δεν καλύπτουν ολόκληρο το μήκος της οδού, οπότε προβλέπεται η κατασκευή επιπλέον σωληνωτών οχετών, σύμφωνα με τα σχέδια της οριζοντιογραφίας και μηκοτομής. Όπου το επιτρέπουν οι μορφολογικές συνθήκες και ανάλογα με τις συνθήκες θα δημιουργηθεί απλό έρεισμα για την όδευση των ομβρίων υδάτων, ρείθρο ή τάφρος. Έτσι θα επιτευχθεί η συλλογή και απαγωγή των ομβρίων υδάτων από την επιφάνεια της οδού προς τα παρακείμενα ρέματα για την ομαλή απορροή τους. Τα πρανή της οδού ανάντη και κατάντη είναι γενικά σταθερά, όμως θα κατασκευαστούν τοιχία αντιστήριξης από οπλισμένο σκυρόδεμα ή από λιθοδομή όπου κρίνεται απαραίτητο. Το υφιστάμενο γεφύρι στην Χ.Θ. 1+500 θα καθαιρεθεί και θα κατασκευαστεί νέο πλάτους 7,5μ. σύμφωνα με τα σχέδια. Σε δημοτικό χώρο, παραπλεύρως της οδού και πλησίον της Χ.Θ. 1+350 θα κατασκευαστεί χώρος στάσης οχημάτων-θέασης. Για την κατασκευή όλων των τεχνικών έργων θα γίνουν οι απαραίτητες εκσκαφές και καθαρισμοί. Σε τμήματά του δρόμου θα πραγματοποιηθούν επιχώσεις κατάντη, με σκοπό την επίτευξη του απαιτούμενου πλάτους οδού. Για την κατασκευή της οδού σε σημεία που απαιτείται επίχωση καθώς και του χώρου στάσης-θέασης, θα γίνει χρήση κατάλληλων υλικών από τις εκσκαφές του έργου. Για το οδόστρωμα θα κατασκευαστεί υπόβαση οδοστρωσίας με θραυστά υλικά συμπυκνωμένου πάχους 10εκ. και βάση οδοστρωσίας με θραυστά υλικά συμπυκνωμένου πάχους 10εκ. Θα ακολουθήσει ασφαλτική προεπάλειψη και διάστρωση ασφαλτικής στρώσης βάσης πάχους 5εκ. και ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας πάχους 5εκ. Τέλος θα γίνει η διαγράμμιση της οδού, θα τοποθετηθούν οι κατάλληλες πινακίδες σήμανσης (ΚΟΚ) και στηθαία ασφαλείας στα σημεία που θα επιλέξει η Διευθύνουσα Υπηρεσία, όπως αναφέρεται στην Τεχνική Έκθεση.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey