Η τηλεκπαίδευση μέσα από τα μάτια των παιδιών

Πώς να κρυφτείς από τα παιδιά έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα… [Vid]

21/11/2020 - 17:38 Ενημερώθηκε 21/11/2020 - 20:11

 Το μάθημα μέσω τηλεδιάσκεψης μέσα από τα μάτια μαθητών Δημοτικού Σχολείου περιγράφονται στις ακόλουθες γραμμές, όπου με τον πιο απλό τρόπο γίνεται σαφές ότι ένα τέτοιο σύστημα δεν βοηθά τα παιδιά να αποκτήσουν γνώσεις.

Παιδιά που δεν έχουν κομπιούτερ για να συνδεθούν στο σύστημα, γονείς που δεν έχουν εξοικείωση με τους υπολογιστές για να βοηθήσουν τα μικρά παιδιά τους στη διαδικασία, μαθητές που δεν μπορούν να μείνουν συγκεντρωμένοι όταν σε ένα σπίτι υπάρχουν κι άλλα ανήλικα μικρά παιδιά, που ενδεχομένως κάνουν φασαρία, σύστημα που δεν μπορεί να ανταποκριθεί και πετάει εκτός κάποιους μαθητές, η ανυπομονησία να αρχίσει το μάθημα… το μεσημέρι. Αυτά είναι μερικά από τα κομμάτια του παζλ που συνθέτουν έναν πίνακα που οι μικροί καλλιτέχνες δεν μπορούν να κατανοήσουν και ένα περιβάλλον στο οποίο δύσκολα προσαρμόζονται.

 Απογοήτευση από το «νέο» σχολείο

Το κουδούνι στο νέο σχολείο είναι εντελώς διαφορετικό, όπως και το μάθημα, περιγράφει ο μικρός Στρατής Βαλαβάνης, μαθητής της Δ’ Δημοτικού Σχολείου Φίλιας. «Ήταν κουραστικό μέχρι να συνδεθούν όλοι» ο μικρός μαθητής της Δ’ Τάξης, που κάνει μαθήματα της Γ’ Τάξης συμπυκνώνει μέσα σε μία πρόταση την απάντησή του στο ερώτημα «Πώς σου φάνηκε το μάθημα μέσω ιντερνέτ;».

Ακόμη πρόσθεσε ότι οι μισοί συμμαθητές αποχώρησαν από το μάθημα και η αιτία δεν ήταν γιατί τους έδιωξε ο δάσκαλος επειδή έκαναν φασαρία, ή είχαν άσχημη συμπεριφορά, αλλά γιατί η ηλεκτρονική πλατφόρμα τους «πέταξε» εκτός και δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν το μάθημα.

Αυτό που δεν του άρεσε καθόλου, όπως είπε στο «Ε» ήταν η μοναξιά, καθώς και το γεγονός ότι δεν μπορούσε να μιλήσει και να γελάσει με τους συμμαθητές του…

Το σχολείο που περνούσαν μεγάλο μέρος της μέρας τους, η αυλή του Δημοτικού που έτρεχαν ανέμελα, έπαιζαν με τις συμμαθήτριές τους, λείπουν από την 9χρονη Ευθαλία και την 6χρονη Ειρήνη. Παρόλο που η μία αδελφή κρατά συντροφιά την άλλη, η απουσία αυτή την περίοδο της δασκάλας και των συμμαθητών είναι αισθητή.

Την πρώτη μέρα στο «νέο» σχολείο την περίμεναν και οι δύο με ανυπομονησία, αφού είχαν βαρεθεί να κάθονται. Έχοντας τον δικό τους χώρο και ξεχωριστό υπολογιστή είχαν καθίσει και κοίταζαν με αγωνία τις οθόνες των υπολογιστών τους. Πρώτη στην τάξη της Δ’ Δημοτικού μπήκε η Ευθαλία, που χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα κατάφερε να κάνει μάθημα, σε αντίθεση με την Ειρήνη που περίμενε όλη μέρα για να παρακολουθήσει το μάθημα της Α΄ Δημοτικού χωρίς όμως επιτυχία, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι συμμαθητές της.

Η θλίψη για το σχολείο τους δεν λέει να φύγει. Οι γονείς εκτιμούν ότι παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των δασκάλων είναι δύσκολο για τα παιδιά αυτής της ηλικίας να εκπαιδευτούν και να αποκτήσουν γνώσεις μέσω ιντερνέτ. Η μητέρα των δύο κοριτσιών τονίζει ότι είναι κουραστικό για ένα παιδί 6 ή 9 χρόνων να κάθεται μπροστά σε έναν υπολογιστή και σίγουρα στις πιο μικρές ηλικίες θα χρειαστούν και οι γνώσεις των γονιών προκειμένου να κατανοήσουν τα παιδιά κάποια πράγματα. Ωστόσο το ερώτημα που τίθεται είναι πόσοι γονείς μπορούν να μπουν σε αυτή τη διαδικασία και πόσοι έχουν τις γνώσεις που απαιτούνται για κάτι τέτοιο.

Η επόμενη μέρα

Σύμφωνα με την Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου, Καίτη Στρατάκη, η δεύτερη ημέρα τηλεκπαίδευσης πήγε καλύτερη από την πρώτη. Ωστόσο επισημαίνει ότι είναι δύσκολο για παιδιά του Δημοτικού, ιδιαίτερα για τις μικρές τάξεις εκείνες της Α’ και Β’ Δημοτικού να παρακολουθήσουν τα μαθήματα.

Τα παιδιά δυστυχώς δεν έχουν καλυφθεί όλα από θέμα εξοπλισμού και συγκεκριμένα από ηλεκτρονικό υπολογιστή, προβλέπεται όμως να συνδεθούν με σταθερή γραμμή τηλεφώνου, ωστόσο όπως υποστηρίζει η κ. Στρατάκη, αυτά τα παιδιά αδικούνται σε σχέση με άλλα. Επιπλέον τονίζει ότι δεν έχουν καλυφθεί όλες οι ανάγκες και πως σε κάποια χωριά του νησιού η σύνδεση του ιντερνέτ δεν είναι και τόσο καλή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

«Θεωρώ ότι δεν πήγε καλά την πρώτη ημέρα, υπήρξαν προβλήματα», είπε και πρόσθεσε: «Την πρώτη μέρα υπήρξε μία απογοήτευση (…) από τα δέκα άτομα κατάφεραν να συνδεθούν τα τέσσερα». Ωστόσο εκφράζει την πεποίθησή της ότι το επόμενο διάστημα θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey