Αισιόδοξες ως έναν βαθμό οι προβλέψεις του τουριστικού κλάδου για τις αφίξεις Ευρωπαίων τουριστών με πτήσεις τσάρτερ το 2018

Λίγο καλύτερα με βάση τα νέα συμβόλαια

23/09/2017 - 10:18

Η τουριστική κίνηση στη Λέσβο από χώρες της Ευρώπης με πτήσεις τσάρτερ, με τα μέχρι τώρα στοιχεία, σημείωσε αύξηση 32,4% φέτος σε σχέση με την απογοητευτική περσινή χρονιά, όταν καταγράφηκαν αρνητικά ρεκόρ πενταετίας και, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ανθρώπων του κλάδου, η ανοδική αυτή τάση θα συνεχιστεί ως έναν βαθμό και το 2018, με βάση τα συμβόλαια που έχουν ήδη υπογραφεί και τις συμφωνίες που έχουν κλειστεί με τους μεγάλους tour operators του εξωτερικού.

Ο πολύπειρος τουριστικός πράκτορας του Μολύβου κ. Αχιλλέας Σούγιολτζης, ιδιοκτήτης του «Comtravel», μιλώντας στο «Ε», εξηγεί τους λόγους αυτής της συγκρατημένης αισιοδοξίας, επισημαίνοντας ωστόσο και τα προβλήματα που καλούνται οι αρμόδιοι φορείς να ξεπεράσουν ώστε να προκύψει ουσιαστική και χειροπιαστή ανάκαμψη για τον τουρισμό της Λέσβου σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους προς όφελος της τοπικής κοινωνίας.

«Φέτος υπήρξε σημαντική αύξηση έναντι του 2016, αλλά στην ουσία το όφελος που προέκυψε ήταν μικρό», αναφέρει ο κ. Σούγιολτζης, προσθέτοντας πως «μεγάλη κινητικότητα υπήρξε σε all-inclusive ξενοδοχεία, τα λεγόμενα βραχιολάκια, με αποτέλεσμα να μην υπάρξει διάχυση του χρήματος στη λεσβιακή οικονομία, αφού τα χρήματα έμεναν μέσα στα ξενοδοχεία». Εξηγώντας το προφίλ των επισκεπτών από το εξωτερικό, συμπλήρωσε: «Η Λέσβος αποτέλεσε για εκείνους μια λύση ανάγκης, επειδή τα καταλύματα σε όλη την υπόλοιπη Ελλάδα ήταν γεμάτα. Πολλοί από όσους ήρθαν στη Λέσβο φέτος θα επέλεγαν εάν τους δινόταν η δυνατότητα τις τουριστικές περιοχές των παραλίων της Τουρκίας. Λόγω της κατάστασης που επικρατούσε όμως, μετακινήθηκαν στην Ελλάδα, αρκετοί εξ αυτών στη Λέσβο».

Θα περίμενε κανείς πως το να κερδίζει η χώρα μας επισκέπτες από μια αγορά εξίσου δυνατή στον τουριστικό κλάδο, όπως η Τουρκία, θα θεωρούνταν επιτυχία. Ο κ. Σούγιολτζης όμως εξηγεί τους λόγους που δεν συμμερίζεται αυτήν την άποψη, τονίζοντας: «Οι τουρίστες αυτοί είχαν συνηθίσει στις περιοχές που επισκέπτονταν, την Αλικαρνασσό, την Αττάλεια και γενικώς την Τουρκία, να κάνουν διακοπές στη λογική του all inclusive, σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες που υπάρχουν στα απέναντι παράλια. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, ερχόμενοι στη Λέσβο, να μη μπορούν να βρουν αυτό το οποίο ανέμεναν. Εκτιμώ ότι το κακό θα είναι διαχρονικό, αφού λόγω των παρεχόμενων υπηρεσιών μας, που θεωρούνται εντελώς βασικές γι’ αυτό το επίπεδο, πολλοί θα επέστρεψαν στις χώρες τους δυσαρεστημένοι και, αντί για την προσδοκώμενη διαφήμιση, θα έγινε δυσφήμιση του νησιού ως προορισμός διακοπών».

 

Σε καλό κλίμα τα νέα συμβόλαια

Στη διάρκεια του καλοκαιριού ολοκληρώθηκαν, όπως συμβαίνει κάθε χρόνο, συμφωνίες με τους tour operators για την επόμενη τουριστική περίοδο, του 2018, στο μεγαλύτερο μέρος τους. Με βάση αυτές, αναμένεται να υπάρξει μικρή αύξηση στις αφίξεις πτήσεων τσάρτερ, έναντι του 2017, κάτι που μεταφράζεται σε συνέχιση της ανοδικής πορείας της επιβατικής κίνησης που καταγράφηκε φέτος. Ή μήπως όχι; Ο κ. Σούγιολτζης διευκρινίζει: «Δεν έχουν τόσο μεγάλη σημασία οι πτήσεις τσάρτερ, ως συνολικός αριθμός, όσο το να έρχονται στο νησί μας γεμάτα τα αεροπλάνα. Επομένως, η πληρότητα είναι εκείνη που καθορίζει και την επιτυχία ή την αποτυχία μιας σεζόν. Υπήρξαν φέτος πτήσεις τσάρτερ, που έφταναν στη Λέσβο με μόλις 50-60 επιβάτες».

 

Και 3η πτήση από το Ηνωμένο Βασίλειο

Μια νέα πτήση από το Μπέρμιγχαμ έρχεται να προστεθεί φέτος στις ήδη υπάρχουσες από το Γκάτγουικ και το Μάντσεστερ, με αποτέλεσμα να υπάρχει αισιοδοξία πως, αν συνεχιστεί η θετική αυτή τάση, τότε η αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου θα έχει επιστρέψει για τα καλά στη Λέσβο, μετά από μια τριετία όπου είχε διακοπεί οποιαδήποτε σύνδεση.

Συνεχίζουν οι πτήσεις από την Ολλανδία, με πιθανότητα δρομολόγησης και τρίτου αεροσκάφους από την εταιρεία «Corendon», ενώ διατηρεί σταθερά δύο πτήσεις και η επίσης ολλανδική «Sunweb». Στο ίδιο κλίμα και οι πτήσεις των σκανδιναβικών εταιρειών «Apollo» και «Vink», από το Όσλο της Νορβηγίας, που εξυπηρετούσε και Σουηδούς, οι οποίοι κάλυπταν σχεδόν 60 θέσεις σε κάθε αεροπλάνο, ενώ αναμένεται το 2018 να προστεθεί και μια νέα πτήση τσάρτερ από το Ελσίνκι της Φινλανδίας, η οποία είναι δυνατός «παίκτης» στη χαμηλή σεζόν Μαΐου-Ιουνίου και Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου.

Θετικά βαδίζει όμως και η αγορά της Δανίας, που πέρυσι είχε δύο πτήσεις, μία από την Κοπεγχάγη και μία από το Άαλμποργκ. Οι Δανοί πάντως θα «πετάξουν» στη Λέσβο ένα μικρό κομμάτι της υψηλής σεζόν και μόνο για 7 εβδομάδες, μετά το τέλος Ιουνίου έως και τις αρχές Αυγούστου.

Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι σε καλό δρόμο βρίσκονται οι συζητήσεις για την επιστροφή πτήσης τσάρτερ κάθε εβδομάδα και από το Βέλγιο, μετά από μια διετία που δεν υπήρχε σύνδεση Βρυξελλών-Λέσβου. Πιθανότατα όμως, σε συνδυασμό με κάποιο άλλο νησί, μοιράζοντας τους επιβάτες. Τέλος, υπάρχει ενδιαφέρον και από την Τσεχία για αεροπορική σύνδεση με το νησί μας, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχουν υπογραφεί τα σχετικά συμβόλαια.

 

Επηρεάζει ακόμη το προσφυγικό;

Η καθίζηση του 2015 στον τουρισμό της Λέσβου, λόγω των συνεπειών της προσφυγικής κρίσης, είχε τρομακτικά αποτελέσματα. Το νησί βίωσε σημαντικές απώλειες, μέρος των οποίων προσπάθησε και κατάφερε να καλύψει ως ένα βαθμό φέτος, καταγράφοντας ως σήμερα 10.000 περισσότερους επισκέπτες έναντι του 2016, με τους υπολογισμούς για τις αφίξεις του Σεπτεμβρίου να αυξάνουν τα προσδοκώμενη οφέλη έως το τέλος της σεζόν.

Ο κ. Σούγιολτζης τονίζει: «Δυστυχώς, ακόμα και σήμερα, το νησί μας παραμένει ένας προορισμός υψηλού ρίσκου για τους Ευρωπαίους. Αυτό συμβαίνει για αρκετούς λόγους. Ο σημαντικότερος είναι το προσφυγικό. Όχι αυτό καθαυτό ως ζήτημα, όσο η διαχείρισή του από τους αρμόδιους φορείς. Πιστεύω ότι το προσφυγικό έδειξε τη γύμνια μας. Ότι δεν έχουμε σωστό τρόπο λειτουργίας γύρω από τον τουρισμό. Παράλληλα όμως, υστερούν σημαντικά και οι προσφερόμενες υπηρεσίες μας έναντι άλλων προορισμών, γεγονός που δυσκολεύει αισθητά τις προσπάθειες προσέγγισης νέων επισκεπτών. Είναι απόλυτα λογικό αν το σκεφτείτε. Όταν κάποιος με τα ίδια χρήματα μπορεί να βρει αλλού στην Ελλάδα καλύτερες υπηρεσίες σε ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, πώς θα πειστεί τελικά να προτιμήσει τη Λέσβο;»

Είναι φανερό ότι ο προβληματισμός που εκφράζει ο κ. Σούγιολτζης, ένας καλός γνώστης λόγω της επαγγελματικής του σχέσης με την τουριστική κίνηση και τις προσφερόμενες υπηρεσίες στο νησί μας, θα πρέπει να απασχολήσει όλους όσοι έχουν λόγο και ρόλο στα του τουρισμού μας.

 

 

 

 

Αισιοδοξία για τη σύνδεση Πέτρας-Κουτσούκουγιου

 

Η αγορά της Τουρκίας

 

Από το κάδρο δεν θα μπορούσε να απουσιάζει η Τουρκία, με τις αφίξεις Τούρκων τουριστών από τα απέναντι παράλια να αυξάνονται αισθητά σε σχέση με πέρυσι. Ο κ. Σούγιολτζης ξεκαθαρίζει: «Οι Τούρκοι δεν μας έσωσαν ποτέ και ούτε θα μας σώσουν. Ασφαλώς, όμως, η αγορά της Τουρκίας μπορεί να δράσει επικουρικά. Είναι διαφορετικό να έρχεται κάποιος στο νησί και να μένει δύο ημέρες και διαφορετικό να μένει μία και δύο εβδομάδες. Σαφώς και τους θέλουμε. Πρέπει όμως να αλλάξουμε τρόπο διαχείρισης και πολιτική. Να προσεγγίσουμε κόσμο και εκτός Μπαλίκεσιρ, από άλλες αγορές, με συντονισμένες δράσεις και γιατί όχι να δρομολογήσουμε ακόμα και πτήσεις τσάρτερ από την Κωνσταντινούπολη».

 

Σύνδεση και με Κουτσούκουγιου

Στο ξεκίνημα της φετινής τουριστικής σεζόν είχε ανακοινωθεί πως τη νέα Πύλη εισόδου στην Πέτρα θα εγκαινίαζε η καθημερινή σύνδεση με το Κουτσούκουγιου. Το συγκεκριμένο λιμάνι βρίσκεται στο Μπουρχάνι, βόρεια της Λέσβου, όμως τελικά η ακτοπλοϊκή σύνδεση με την Πέτρα δεν προχώρησε. Το κενό αυτό εκμεταλλεύτηκε η εταιρεία «Jale Tours», δρομολογώντας πλοίο από το Αϊβαλί.

Όπως εξηγεί στο «Ε» ο κ. Βαγγέλης Γκίγκερης, ιδιοκτήτης του τουριστικού πρακτορείου «Lesvorama» στο Μόλυβο, «αιτία αποτέλεσε το γεγονός της καθυστέρησης ως προς την αδειοδότηση του τελωνείου στο Κουτσούκουγιου από το τουρκικό κράτος, παρότι χτίστηκαν και ήταν απόλυτα έτοιμες οι εγκαταστάσεις του για να εξυπηρετήσουν τους ταξιδιώτες».

Οι προσδοκίες πάντως είναι θετικές και τα μηνύματα αισιόδοξα, μας διευκρίνισε ο κ. Γκίγκερης: «Αν και θα μπορούμε να μιλήσουμε με μεγαλύτερη σιγουριά στις αρχές του Οκτώβρη, εκτιμούμε ότι τα γραφειοκρατικά προβλήματα έχουν ξεπεραστεί και έτσι θα μπορέσει να λειτουργήσει η συγκεκριμένη γραμμή την επόμενη τουριστική σεζόν».

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey