Οκτώ παραγωγοί δημιουργούν σήμα-κατατεθέν για τα λεσβιακά τρόφιμα και είναι έτοιμοι να βγουν σε μεγαλύτερες αγορές

Από την παρουσίαση της πρωτοβουλίας των παραγωγών του «Λέσβος Γκουρμέ» στα Θέρμα Από την παρουσίαση της πρωτοβουλίας των παραγωγών του «Λέσβος Γκουρμέ» στα Θέρμα

Η Λέσβος που αντιστέκεται

09/06/2017 - 13:00 Ενημερώθηκε 09/06/2017 - 13:04

Ακόμα και στις πιο δύσκολες και σκοτεινές περιόδους της οικονομίας υπάρχουν άνθρωποι με μεράκι, ιδέες, λύσεις ανοίγοντας χαραμάδες αισιοδοξίας. Όταν όμως τα προβλήματα είναι αντικειμενικά και δυσανάλογα μεγάλα για μικρούς παραγωγούς, πώς θα μπορέσουν να σηκώσουν το μπόι τους; Και σε μια εποχή μάλιστα που οι κλαδικές ενώσεις στην πλειονότητά τους έχουν σταματήσει να εκπροσωπούν συλλογικά συμφέροντα και διεκδικήσεις; Με ενωτικές πρωτοβουλίες!

Αυτός ο δρόμος δεν βρίσκεται σε κάποια θεωρία, αλλά είναι μια σοβαρή πρόταση των οκτώ παραγωγών που συνέστησαν το «Lesvos Gourmet» και στόχο έχουν να συστήσουν επίσης και τα λεσβιακά τρόφιμα ως τέτοια στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Πώς; Με την αξιοποίηση όλων των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης, επαφές και συμμετοχή σε εκθέσεις. Όλα αυτά ακούσαμε και μάθαμε μόλις σε μια βραδιά, την Τετάρτη στα Θέρμα, στην έκθεση τοπικών προϊόντων από τους τοπικούς παραγωγούς.

Έτσι, όταν μιλάμε για μια Λέσβο «που αντιστέκεται», εννοούμε ακριβώς αυτό. Εκεί που όλα φαντάζουν μαύρα, να μην περιμένουμε να σωθούμε από τη συμπόνια κάποιων άλλων, αλλά πρώτα εμείς να διεκδικήσουμε την προβολή αυτών που καλά κάνουμε, αλλά… κανείς δεν γνωρίζει! Εξάλλου στην ημερίδα που είχε γίνει στο Επιμελητήριο σχετικά με την Καινοτομία και την Ανάπτυξη, ο πρόεδρος της «Επικοινωνίας Αιγαίου» Παναγιώτης Μυριτζής το είχε επισημάνει και ακούστηκε και από την περιφερειάρχη Χριστιάνα Καλογήρου: Μπορεί όλοι εκείνοι που αν έμεναν στη Λέσβο να έδειχναν την ίδια αλληλεγγύη, να μη μπορούν να έρθουν στο νησί για διακοπές. Μπορούν όμως να προτιμήσουν τα λεσβιακά προϊόντα που θα δουν στο ράφι του σούπερ μάρκετ. Κακά τα ψέματα, η Λέσβος τα τελευταία δύο χρόνια έχει γίνει γνωστή πανελληνίως και παγκοσμίως λόγω προσφυγικού. Τι καλύτερο λοιπόν από μια ομπρέλα «Lesvos Gourmet», που να παραπέμπει προφανώς στο νησί αναδεικνύοντας τα χαρακτηριστικά της γαστρονομίας του!

 

Οι οχτώ εν τη ενώσει

Και η υπόθεση των οκτώ εν λόγω παραγωγών («Lesvian Mountains», «Γεύσεις Καλλονής», «Ποτοποιία Γιαννατσή», «Mystakelli», «Theros», «Μέλι Ένα», «Μυτιληνιά Γη» και «Αρτοζαχαροπλαστείο Σουσαμλή») αυτό δείχνει. Ήταν υπέρογκες οι δυσκολίες που συνάντησαν κατά μόνας για να βγουν σε αγορές έξω από το νησί, όταν όμως ενώθηκαν, κάθε ξεχωριστή επαφή είχε οκταπλάσια δύναμη!

Ο Αντώνης Καλδέλλης από το παραδοσιακό τυροκομείο «Mystakelli», το έκτο σε δυναμικότητα στο νησί, διαπιστώνει ότι το λεσβιακό τρόφιμο δεν είναι καταγεγραμμένο και απουσιάζει ως τέτοιο από την Ελλάδα, πολύ περισσότερο δε από το εξωτερικό. Την ίδια ώρα εξηγεί πως το μειονέκτημα των μικρών παραγωγών για να εξάγουν είναι η έλλειψη πόρων, ιδεών, προσβάσεων και χρόνου ώστε να καταστούν τα προϊόντα τους γνωστά στο καταναλωτικό κοινό.

«Η δημιουργία σύμπραξης επιχειρήσεων σε παρόμοια βάση που εστιάζουν στο τρόφιμο σκοπεύει μέσω διαφόρων δράσεων να αρχίσει να βάζει στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή και στον εμπορικό χάρτη τα τρόφιμα του νησιού», αναφέρει. Το τυροκομείο «Mystakelli» έχει τις εγκαταστάσεις του στον Μανταμάδο και, καθώς παρουσιάζει την ταυτότητά του, παρουσιάζει παράλληλα το χωριό, την κεραμική και τον Ναό του Ταξιάρχη. Συνεχίζει την παράδοση που ξεκίνησε πριν από 50 χρόνια ο Στρατής Μυστακέλλης και επέκτεινε στη συνέχεια ο γιος του Γιάννης, εστιασμένη σε λεσβιακά γαλακτομικά: φέτα, μυζήθρα, γιαούρτι, λαδοτύρι και ανθότυρο. Δραστηριοποιείται στο νομό Λέσβου, το βόρειο και νότιο Αιγαίο, την Αττική και τη Θεσσαλονίκη.

Πρώτα απ’ όλους όμως, όπως τόνισε ο Πάρις Αλεξανδρής από τις «Γεύσεις Καλλονής», «αυτοί που πρέπει να στηρίξουν αυτά τα προϊόντα είναι οι κάτοικοι του νησιού μας. Μόνο έτσι θα βγούμε πιο έξω». Από το προϊόν που θα καταναλώσουμε έως το δώρο που θα στείλουμε σε κάποιον δικό μας το να είναι αυτό ντόπιο έχει πολλαπλά αποτελέσματα για την τοπική οικονομία. Η πορεία τής εν λόγω εταιρείας ξεκινά από τον Σκουτάρο, πολύ πριν από το 1980 με αντικείμενο το εμπόριο αμνοεριφίων και αιγοπροβάτων εντός και εκτός νησιού. Το 1988 εγκαινιάστηκε το παραδοσιακό κρεοπωλείο στην πλατεία της Καλλονής και την Τετάρτη παρουσίασε προς δοκιμή στον μεγάλο μπουφέ της εκδήλωσης τρία λουκάνικα (χωριάτικο, κοτόπουλο και με λαδοτύρι).


Με τα εκλεκτά τοπικά προϊόντα που θέλουν να προβάλλουν τη γαστρονομία του νησιού μας εκτός Λέσβου

 

Τρία βραβεία για τη «Μυτιληνιά Γη»

Τρία βραβεία απέσπασε η επιχείρηση του Δημήτρη Αγιασωτέλη, «Μυτιληνιά Γη» την περασμένη εβδομάδα στην Αθήνα στον διαγωνισμό «Olymp Awards» με πλατινένιο βραβείο στη σάλτσα τομάτας, χρυσό βραβείο στο βιολογικό ελαιόλαδο και χάλκινο στη λιαστή τομάτα. «Σήμερα στο εργαστήριο τροφίμων που έχουμε φτιάξει και οργανώσει, συνδυάσαμε την παράδοση με την τεχνογνωσία. Φτιάξαμε έναν χώρο όπου τηρούνται όλες οι υγειονομικές προδιαγραφές βάσει HACCP, χωρίς όμως να γίνεται βιομηχανοποιημένη παραγωγή. Εκεί πλέον παράγουμε εξαιρετικής ποιότητας μαριναρισμένη λιαστή ντομάτα με έξτρα παρθένο ελαιόλαδο, υπέροχες σάλτσες ντομάτας, ενώ επεξεργαζόμαστε και παρασκευάζουμε μυρωδάτα βότανα και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο βιολογικής και συμβατικής καλλιέργειας», αναφέρει και εξηγεί στο «Ε» για το «Lesvos Gourmet»: «Η ασφάλεια της ομπρέλας είναι σημαντική γιατί όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα πράγματα, όπως συμμετοχή σε εκθέσεις με αισθητά μικρότερο κόστος από το να πήγαινε ο καθένας μόνος του».

Λίγοι γνωρίζουν ότι η επιχείρηση «Theros» εμπνεύστηκε και προχώρησε την παραγωγή ζυμαρικών της εταιρείας «Ζενίθ» που βρισκόταν στο Καλαμάρη και έκλεισε τη δεκαετία του 1960. Ο Παναγιώτης Σκοπελίτης εξηγεί στο «Ε»: «Παντρέψαμε το σύγχρονο με το κλασικό φέρνοντας νέες και αναβιώνοντας παραδοσιακές συνταγές με τα πιο σύγχρονα μηχανήματα της Ιταλίας, επιλέγοντας εξαιρετική πρώτη ύλη για το προϊόν μας». Ο λόγος που η εταιρεία κινητοποιήθηκε για να δημιουργηθεί το «Lesvos Gourmet» είναι ότι δυσκολεύτηκε πολύ για να βγει σε αγορές εκτός νησιού: «Επιλέξαμε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με προϊόντα λεσβιακά που μπορούν να βρεθούν στο ίδιο τραπέζι εμπλουτίζοντάς το. Με αυτό τον τρόπο από τη μία έχουμε μία πολύ καλή πρόταση για την κοινή μας συμμετοχή σε εκθέσεις και από την άλλη θεωρούμε ότι με το “Lesvos Gourmet” θα συμπαρασύρουμε και ομοειδή προϊόντα προς τα έξω».

Τα παξιμάδια του προσπαθεί να προωθήσει το αρτοζαχαροπλαστείο «Σουσαμλή», γνωστό για τη βασιλόπιτα της Αγιάσου από το 1967, που εκτείνεται σε δύο μαγαζιά στην περιοχή, ένα στο Ντίπι και ένα στο Ίππειος. «Είναι πολύ σημαντικά αυτά που κερδίζουμε από τη σύμπραξη», λέει στο «Ε» η Δήμητρα Σουσαμλή, επισημαίνοντας τις γνώσεις μάρκετινγκ και τη δύναμη που έχει μια προώθηση οκτώ επιχειρήσεων υπό έναν τίτλο: «Lesvos Gourmet».

Αξίζει επίσης να γνωρίσει κανείς το «Lesvian Mountains» για το λάδι του, το λικέρ και ούζο της Ποτοποιίας Γιαννατσή αλλά και το «Μέλι ένα» του Μεσοτόπου και μπορεί να γνωρίσει όλα τα προαναφερθέντα προϊόντα στο φεστιβάλ γαστρονομίας που θα γίνει στο Μόλυβο, όπου το «Lesvos Gourmet» θα διαθέσει μεγάλη γκάμα προϊόντων του, ενώ δεν διστάζει να είναι ανοιχτό στις συνεργασίες και να ενταχθεί και σε συνολικότερες κινήσεις για την ανάδειξη των ντόπιων προϊόντων.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey