Κοινοτική χρηματοδότηση στις άγονες

01/07/2012 - 05:56
Αισιόδοξος ότι μπορεί να εξασφαλιστεί κοινοτική χρηματοδότηση για τις άγονες γραμμές του Αιγαίου και για τη χρηματοδότηση του μεταφορικού ισοδύναμου είναι ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρης Χαλκιώτης.
Διεκδικητική πρωτοβουλία απ’ το Δημήτρη Χαλκιώτη

Αισιόδοξος ότι μπορεί να εξασφαλιστεί κοινοτική χρηματοδότηση για τις άγονες γραμμές του Αιγαίου και για τη χρηματοδότηση του μεταφορικού ισοδύναμου είναι ο γενικός γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, Δημήτρης Χαλκιώτης. Όπως μας είπε, αυτήν τη στιγμή υπάρχει κανονιστικό πλαίσιο που δεν μπορεί να αγνοηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση κι επιπλέον εκτός από τη χώρα μας και άλλες χώρες αντιμετωπίζουν ανάλογα προβλήματα, αν και όχι τόσο οξυμμένα. Κατά συνέπεια, υπάρχουν χώρες (Φινλανδία, Ιταλία, Δανία) με τις οποίες μπορούμε να συνεργαστούμε για να πετύχουμε το στόχο αυτό. «Το σίγουρο είναι πως αν δεν το παλέψουμε, δε θα κερδίσουμε τίποτα. Αν το παλέψουμε, κάτι μπορούμε να κερδίσουμε», αναφέρει ο κ. Χαλκιώτης.

Ο ίδιος πιστεύει ότι χρηματοδότηση μπορεί να αντληθεί μέσω των διαρθρωτικών ταμείων και του Ταμείου Συνοχής και γι’ αυτό ανέλαβε σχετική πρωτοβουλία. Ήδη έχει στείλει επιστολές του προς τους ευρωβουλευτές Γιώργο Σταυρακάκη, υπεύθυνο του Τομέα Περιφερειακής Ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και Σπύρο Δανέλλη, υπεύθυνο του Τομέα Μεταφορών, όπου αναλύει το «σκεπτικό» της πρωτοβουλίας που ανέλαβε.
Το θέμα πρόκειται να συζητηθεί στη σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Νήσων των Παράκτιων Περιφερειακών Περιοχών (CPMR), διά του διευθυντή της Ειδικής Υπηρεσίας Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Ανάπτυξης Προγραμμάτων του Υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Ιωάννη Φίρμπα, ο οποίος συμμετέχει στη συνεδρίαση.
Στην επιστολή του προς τους ευρωβουλευτές, ο γενικός γραμματέας εξηγεί: «Το πρόβλημα αυτό έχει καταστεί πολύ δριμύτερο λόγω της δημοσιονομικής ασφυξίας. Πιστεύω πως μπορεί να ξεκινήσει μια πρωτοβουλία, με τις κατάλληλες συμμαχίες, για επιδότηση των άγονων γραμμών από πόρους τής Ε.Ε. ή για την υλοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου. Μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν υπήρχε άρνηση, αλλά επειδή έχει αναγνωρισθεί πλέον η έννοια της νησιωτικότητας, θεωρώ πως χρειάζεται επαναπροσέγγιση.»

Θέμα επιβίωσης
Ο κ. Χαλκιώτης στην ανάλυση σημειώνει ότι είναι γενική πολιτική τής Ε.Ε. η άρση των ανισοτήτων και συγκεκριμένα σε ό,τι αφορά στις νησιωτικές περιοχές, όπως προκύπτει ιδιαίτερα από το άρθρο 158 της Συνθήκης του Άμστερνταμ (Ενίσχυση οικονομικής και κοινωνικής συνοχής, με έμφαση στη μείωση των διαφορών μεταξύ των επιπέδων ανάπτυξης και στη μείωση της καθυστέρησης των πλέον μειονεκτικών περιοχών ή νήσων).
Επίσης επικαλείται τα άρθρα 170 και 174 της Συνθήκης της Λισσαβόνας. Συγκεκριμένα στο άρθρο 170 της Συνθήκης υπογραμμίζεται η ανάγκη να συνδεθούν οι νησιωτικές, οι μεσόγειες και οι περιφερειακές περιοχές με τις κεντρικές περιοχές της Ένωσης. Στο άρθρο 174 η Ένωση θέτει ως προτεραιότητα την ενίσχυση της οικονομικής, κοινωνικής και εδαφικής της συνοχής και ιδιαίτερα τη μείωση των διαφορών μεταξύ των επιπέδων ανάπτυξης των διαφόρων περιοχών και τη μείωση της καθυστέρησης των πλέον μειονεκτικών περιοχών.
Επιπλέον, αναφέρει πως τα ελληνικά νησιά υποφέρουν από απομόνωση και χαμηλή ελκυστικότητα. Η απομόνωση συνεπάγεται περιορισμένους φυσικούς πόρους, απώλεια ενεργού πληθυσμού, δυσκολία πρόσβασης και μετακίνησης, ελλείψεις στην παροχή εκπαίδευσης και ιατρικής περίθαλψης και προβληματικές δημόσιες και ιδιωτικές υπηρεσίες, ενώ η χαμηλή ελκυστικότητα σημαίνει για τα νησιά χαμηλή οικονομική αποδοτικότητα και αδυναμία επιβίωσης στο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η βέλτιστη δυνατή ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών αυτών είναι κρίσιμη για την επιβίωση των κατοίκων τους.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey