Ενισχυμένος ο ανταγωνισμός στα οχηματαγωγά πλοία

Θα μπει και το «Λατώ» στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη;

20/02/2017 - 17:59

Σε μια χώρα όπου ο καθένας δηλώνει ό,τι θέλει, φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο και με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες στα τέλη του Ιανουαρίου κάθε έτους, δηλώνουν τη δρομολόγηση πλοίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, που είναι από 1η Νοεμβρίου τρέχοντος έτους μέχρι 30 Οκτωβρίου του επόμενου έτους.

Σε μια χώρα όπου ο καθένας δηλώνει ό,τι θέλει, φαίνεται να συμβαίνει το ίδιο και με τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, οι οποίες στα τέλη του Ιανουαρίου κάθε έτους, δηλώνουν τη δρομολόγηση πλοίων στις ακτοπλοϊκές γραμμές για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο, που είναι από 1η Νοεμβρίου τρέχοντος έτους μέχρι 30 Οκτωβρίου του επόμενου έτους.

Η παράδοση αυτή δεν ανατράπηκε ούτε τη φετινή χρονιά -άλλωστε κάθε εταιρεία έχει λόγο να δηλώνει πολλά εναλλακτικά σενάρια για δρομολόγια και πλοία, είτε για να μπερδέψει τους ανταγωνιστές της, είτε για να έχει εναλλακτικές λύσεις. Εδώ που τα λέμε με την τρέχουσα οικονομικοπολιτική κατάσταση, είναι εξαιρετικά δύσκολο μια εταιρεία να κάνει τον Ιανουάριο του 2017 σχεδιασμό για τα πλοία και τα δρομολόγια που θα υλοποιήσει από την 1η Νοεμβρίου του 2017 ως τις 31 Οκτωβρίου του 2018.

Οι δηλώσεις αφορούν τις ελεύθερες δρομολογήσεις πλοίων κι όχι τις άγονες γραμμές. Τα πλοία που θα εκτελούν δρομολόγια στις άγονες γραμμές είναι προσδιορισμένα από τα όσα προβλέπονται στις σχετικές συμβάσεις μεταξύ των εταιρειών και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

 

Πλοία πάνε και έρχονται

Με βάση τις δηλώσεις που έγιναν, το «Blue Star I» παραμένει στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη μέχρι τις 31 Οκτωβρίου του 2018 τουλάχιστον. Η «Hellenic Seaways» δήλωσε για την ίδια γραμμή, τα πλοία «Αριάδνη» και «Νήσος Ρόδος». Το «Νήσος Σάμος» και το «Νήσος Χίος» δηλώθηκαν στη γραμμή Πειραιάς Πάρος - Νάξος - Σαντορίνη. Το «Νήσος Μύκονος» δηλώθηκε για τη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Μύκονος - Εύδηλος Ικαρίας - Καρλόβασι Σάμου και Βαθύ Σάμου.

Την έκπληξη στις δηλώσεις για τις γραμμές του Βορείου Αιγαίου, κάνει η «Τάλατον Ν.Ε.» με το πλοίο «Τάλατον», που δηλώνεται για δρομολόγηση στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Πρόκειται για το πρώην «Λατώ» της ΑΝΕΚ.

Το συγκεκριμένο πλοίο προοριζόταν να πάει για διάλυση. Πρόκειται για πλοίο κατασκευασμένο το 1975, το οποίο λόγω του παροπλισμού του, απαιτεί εκτεταμένη επισκευή προκειμένου να καταστεί εκ νέου αξιόπλοο. Η πλοιοκτήτρια εταιρεία είναι εντελώς άγνωστη. Ο καιρός θα δείξει αν το πλοίο θα μπει στη γραμμή ή όχι.

 

Έντονος ανταγωνισμός στα Ρο - Ρο

Σε επίπεδο δηλώσεων, έντονο είναι το ενδιαφέρον και για τις δρομολογήσεις πλοίων μεταφοράς οχημάτων (Ρο - Ρο). Το «Τάλως» της «Creta Cargo Lines», έχει δηλωθεί για τη γραμμή Πειραιάς - Μύκονος - Εύδηλος Ικαρίας - Καρλόβασι Σάμου - Κως - Ρόδος. Η ίδια εταιρεία έχει δηλώσει το «Νέαρχος» για τις γραμμές Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος, Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, Πειραιάς - Μύκονος και Πειραιάς - Σκιάθος.

Σταθερή αξία παραμένει το «Πελαγίτης» της «Αειναύτης Ν.Ε.» στις γραμμές Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, Πειραιάς - Μύκονος - Χίος - Μυτιλήνη και Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Θεσσαλονίκη. Βλέποντας την εμφάνιση του ανταγωνισμού στο Βόρειο Αιγαίο, η «Αειναύτης Ν.Ε.» δήλωσε και δεύτερο πλοίο, πρόκειται για το «Ναυτίλος», που στο Βόρειο Αιγαίο θα κάνει τα δρομολόγια Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη και Πειραιάς - Μύκονος - Χίος - Μυτιλήνη.

Τα πλοία της «Creta Cargo Lines» εμφανίστηκαν στο Βόρειο Αιγαίο τον περασμένο Αύγουστο, όταν το «Πελαγίτης» υπέστη σοβαρή βλάβη, που το κράτησε για αρκετούς μήνες εκτός δρομολογίων. Τα έσοδα φαίνεται ότι γλύκαναν την εταιρεία, που τώρα ετοιμάζεται να κάνει δυναμικό μπάσιμο στη γραμμή.

 

Απουσίες

Από τις φετινές δηλώσεις απουσιάζει το ενδιαφέρον για τη δρομολόγηση ταχύπλοων πλοίων που θα συνδέσουν τη Λέσβο και τα άλλα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με την Καβάλα και το Λαύριο. Ενδιαφέρον για τέτοιες ακτοπλοϊκές συνδέσεις τα προηγούμενα χρόνια, είχαν εκδηλώσει η «Sea Jet» και η ΝΕΛ. Επίσης καμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν ενδιαφέρθηκε να δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή Θεσσαλονίκη - νησιά Βορείου Αιγαίου. Μετά το πάθημα της «Hellenic Seaways» το καλοκαίρι του 2016, κανείς δεν ενδιαφέρεται να επαναλάβει το ίδιο λάθος.

 

Μέτρα προστασίας για τους ναυτικούς

 

Μέτρα προστασίας των εργαζομένων στις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις αλλά και απαγόρευση σε οικονομικούς φορείς και αναγνωρισμένους οργανισμούς ασφαλείας (νηογνώμονες) να απασχολούν στρατιωτικό ή πολιτικό προσωπικό για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών ετών μετά τη συνταξιοδότησή τους περιλαμβάνονται μεταξύ των διατάξεων του πολυνομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα μέσω του opengov.

Ειδικότερα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι πριν από την έναρξη δρομολογίων οι πλοιοκτήτριες εταιρείες υποχρεούνται να έχουν εξοφλήσει τις πάσης φύσης αποδοχές του πληρώματος αλλά και τις αναλογούσες εισφορές. Σε διαφορετική περίπτωση και με προθεσμία 15 ημερών, αν η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν συμμορφωθεί, θα επιβάλλεται απαγόρευση απόπλου του πλοίου ή -στην περίπτωση που αφορά σύναψη σύμβασης δημόσιας υπηρεσίας- ο υπουργός δύναται να απορρίψει την αίτηση δρομολόγησης.

Επίσης, αν για οποιοδήποτε λόγο καθυστερήσει ο απόπλους ενός πλοίου για πάνω από 90 λεπτά, ο μεταφορέας θα πρέπει να καταβάλει αποζημίωση στον επιβάτη, που περιλαμβάνει το αντίτιμο του εισιτηρίου γι’ αυτόν και το όχημα, ενώ, αν ο επιβάτης συμφωνήσει, η εταιρεία έχει δικαίωμα να τον προωθήσει στον προορισμό του εντός 24 ωρών.

Σημαντικό θεωρείται, επίσης, το γεγονός ότι θα απαγορεύεται στους οικονομικούς φορείς ή στους νόμιμους εκπροσώπους τους, που συμμετέχουν στις διαδικασίες σύναψης και εκτέλεσης συμβάσεων προμηθειών, υπηρεσιών ή έργων του Υπουργείου Ναυτιλίας, να απασχολούν με οποιαδήποτε σχέση εργασίας έργου ή εντολής στρατιωτικό ή πολιτικό προσωπικό του Υπουργείου για χρονικό διάστημα τριών ετών τουλάχιστον μετά τη συνταξιοδότηση ή μετά τη με οποιονδήποτε άλλον τρόπο αποχώρησή του.

Η ίδια απαγόρευση ισχύει και για τους αναγνωρισμένους οργανισμούς ασφαλείας (νηογνώμονες). Επίσης, θεσπίζεται τέλος πλοίων αναψυχής και ημεροπλοίων υπέρ του δημοσίου, το οποίο βαρύνει τα ιδιωτικά και επαγγελματικά πλοία αναψυχής και τα τουριστικά ημερόπλοια.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey