Δίαυλος επικοινωνίας της FRAPORT με τις τοπικές κοινωνίες

Η Λέσβος έχει δυναμική ως τουριστικός προορισμός [VID]

23/05/2025 - 11:34 Ενημερώθηκε 28/05/2025 - 13:13

της Θάλειας Βουγδή

Στα πλαίσια των επικοινωνιακών επισκέψεων που αποφάσισε η Fraport ώστε να καταγραφούν οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών όπου δραστηριοποιούνται τα 14 αεροδρόμια της, ο επικεφαλής της εταιρικής επικοινωνίας κ. Σάββας Καραγιάννης καθώς και τα στελέχη Αδαμαντία Στούπα και Γιώργος Ζουμπουρλής πραγματοποίησαν ενημερωτική συνάντηση με τους δημοσιογράφους του νησιού στο καφενείο "Ερμής".

Η πορεία των έργων

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε αρχικά στα έργα υποδομής που γίνονται στο αεροδρόμιο Οδυσσέας Ελύτης εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα και τα οποία, όπως είπε, είναι έργα τα οποία πρέπει να ολοκληρωθούν γιατί αφορούν Ευρωπαϊκές Οδηγίες ώστε το αεροδρόμιο να πληρεί τους όρους ασφαλείας. Μάλιστα διευκρίνισε ότι τα έργα αυτά δεν γίνονται γιατί το αεροδρόμιο έχει θέματα ασφάλειας αλλά γιατί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έτσι ορίζει. Τα έργα αυτά θα σταματήσουν τώρα που ξεκινά η τουριστική περίοδος και θα συνεχιστούν από τον Οκτώβριο μέχρι τέλος του 2025.

Έχει εκπονηθεί ένα 4ετές πλάνο ανάπτυξης που αφορά την αναδιαμόρφωση και διεύρυνση του διαδρόμου προσγείωσης/ απογείωσης μαζί με την εγκατάσταση φωτισμού εδάφους αεροδρομίου που συμμορφώνεται με την ΕΑSA, ενώ θα κατασκευαστούν και περιοχές ασφαλείας στα άκρα του διαδρόμου και στην περιοχή τροχιοδρόμησης. Παράλληλα θα γίνονται μόνιμες αναβαθμίσεις κτιρίων, θέματα φωτισμού, θέματα δηλαδή που αφορούν την πράσινη ανάπτυξη ενώ στο μέλλον υπάρχει προγραμματισμός ακόμα και για την τοποθέτηση φωτοβολταϊκών. Όλα αυτά τα έργα είναι της τάξης των 11 εκατομμύριων ευρώ και χρηματοδοτούνται από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας (RRF).

Πάρκινγκ και κόμβος

Σε ερώτηση των δημοσιογράφων για το μεγάλο θέμα του κόμβου, ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι είναι γνωστό το πρόβλημα και ότι η εταιρία από την πλευρά της, αν και έχει τη μικρότερη ευθύνη, κάνει όλες τις ενέργειες ώστε να λυθεί. Η Περιφέρεια έχει εκπονήσει μελέτη σχετική για τον κόμβο και η εταιρία θα καταθέσει σχέδιο δράσης για να γίνει σύντομα ο κόμβος.

Για το ζήτημα του πάρκινγκ το οποίο αποτελεί ένα άλλο μεγάλο αγκάθι για την εύρυθμη λειτουργία του αεροδρομίου, ο κ. Καραγιάννης τόνισε πως υπάρχει χώρος στάθμευσης στο παλιό αεροδρόμιο αλλά είναι μακριά και δεν βολεύει. Μάλιστα όπως είπε παλαιότερα υπήρχε και ένα μίνι βαν που έπαιρνε του επιβάτες και τους μετέφερε στο αεροδρόμιο αλλά λόγω μικρής ζήτησης το σταμάτησαν. Όπως δήλωσε καταλαβαίνει και ο ίδιος ότι είναι ένα θέμα πολύ σημαντικό ακόμα και για την εικόνα που αντικρίζει ο επισκέπτης μόλις κατέβει από το αεροπλάνο, αλλά προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο άλλο σχέδιο πλην της στάθμευσης στο παλιό αεροδρόμιο. Τόνισε δε ότι η Fraport πέρα από τα όρια του φράχτη του αεροδρομίου δεν έχει την δυνατότητα να κάνει καμία παρέμβαση.

Η Λέσβος καταγράφει αυξητική τουριστική ζήτηση

Ο κ. Καραγιάννης αναφέρθηκε και στην τουριστική κίνηση όπως αυτή καταγράφεται από τις στατιστικές των αφίξεων και τόνισε πως βλέπει ότι το νησί έχει την δυνατότητα να δεχτεί πολύ περισσότερο κόσμο αρκεί οι φορείς και η τοπική κοινωνία να στηρίξουν αυτή την δυναμική. Τόνισε δε ότι το αεροδρόμιο, το οποίο πέρσι δέχτηκε 500.000 ταξιδιώτες, έχει τη δυνατότητα να δεχτεί πολλαπλάσιους μια που μπορεί να δεχτεί και πολύ μεγάλα αεροπλάνα έως 200 θέσεων. Η κίνηση το διάστημα 2023-2024 ήταν της τάξης του +6% ενώ το διάστημα 2024-2025 και μέχρι σήμερα είναι της τάξης του +5%. Αν συνεχίσει με αυτό το ρυθμό σημαίνει ότι η Λέσβος έχει δυναμική ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Θα πρέπει όμως και το νησί να έχει τις υποδομές ώστε οι αεροπορικές εταιρίες να επιλέξουν τη Λέσβο ως τουριστικό προορισμό.

Κλείνοντας τη συζήτηση ο κος Καραγιάννης τόνισε πως στόχος της Fraport είναι το ταξίδι του επισκέπτη να ξεκινά από την ώρα που θα φτάσει στο αεροδρόμιο.





Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey