Η κρίση απαιτεί στρατηγική*

01/07/2012 - 05:56
Συγκεκριμένη στρατηγική, όχι μόνο για την επιχείρησή τους, αλλά ακόμη και στην κατασκευή του σπιτιού τους, φέρνει η κρίση για τους Έλληνες, η οποία μπορεί να αναδειχθεί σε ευκαιρία για όσους μπορούν να προσαρμόζονται καθημερινά στις νέες συνθήκες.
Συγκεκριμένη στρατηγική, όχι μόνο για την επιχείρησή τους, αλλά ακόμη και στην κατασκευή του σπιτιού τους, φέρνει η κρίση για τους Έλληνες, η οποία μπορεί να αναδειχθεί σε ευκαιρία για όσους μπορούν να προσαρμόζονται καθημερινά στις νέες συνθήκες.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζουν οι ιδρυτές της εταιρείας Stirixis, η οποία ιδρύθηκε το 1996 αρχικά ως αμιγώς κατασκευαστική εταιρεία και σήμερα προσφέρει σε επιχειρήσεις ένα πακέτο από συμβουλευτικές υπηρεσίες για τη διαμόρφωση στρατηγικής, ανάπτυξης, concepts, μελέτης και δημιουργίας χώρων έως το σχεδιασμό και την εγκατάσταση μηχανισμών ανάδρασης (feedback). Η εταιρεία έχει επεκταθεί και στο χώρο της κατοικίας, προσφέροντας σε ιδιώτες ένα εξειδικευμένο και εξατομικευμένο σύνολο υπηρεσιών, βασισμένο στο ξεχωριστό design αλλά και στη λεπτομερή, άρτια και ταχύτατη εφαρμογή.

Οι τάσεις στο λιανεμπόριο
Ποιες είναι αυτήν τη στιγμή οι τάσεις της αγοράς όσον αφορά το λιανεμπόριο;
Τόσο σε περιόδους κρίσης όσο και στην προ κρίσης περίοδο, η επένδυση σε ένα κατάστημα είναι ένας συνδυασμός πολλών και διαφορετικών παραγόντων: Το ζητούμενο δεν είναι απλά η κατασκευή, όπως επισημαίνει η κ. Αθανασούλα, αλλά η λογική πάνω στην οποία θα στηριχθεί ο κάθε επιχειρηματίας. Για παράδειγμα, στο τραπέζι «πέφτουν» ερωτήματα όπως: «Σε ποιο κοινό απευθύνεται;», «Πόσο προσωπικό χρειάζεται και πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη ανάλογα με το ενοίκιο και το ωράριο λειτουργίας;», «Πόσα τετραγωνικά μέτρα απαιτούνται, ανάλογα με την περιοχή και το είδος του καταστήματος;». Μέρος της εξίσωσης για την αποδοτικότητα ενός χώρου είναι ακόμη και το θέμα της αποθήκευσης και της διακίνησης των προϊόντων, με την έννοια ότι πολλές φορές ένας επιχειρηματίας μισθώνει επιπλέον χώρους για να αποθηκεύει τα προϊόντα, ενώ μπορεί να συμφέρει καλύτερα η διακίνηση μέσω ενός φορτηγού.
Σε ποιο βαθμό έχει αλλάξει τα πράγματα η κρίση; «Οι επιχειρηματίες πλέον δε ζητούν απλά έναν ωραίο χώρο, αλλά έχουν συνειδητοποιήσει την ανάγκη των μελετών σκοπιμότητας και βιωσιμότητας σε ένα κατάστημα, πώς μπορεί να βελτιωθεί η επιχείρησή τους με βάση τα νούμερα και να είναι αποδοτική. Θέματα στρατηγικής και concept απασχολούν πλέον σε μεγάλο βαθμό τον επιχειρηματία», αναφέρει η κ. Αθανασούλα.

Στάση αναμονής από τις αλυσίδες
«Αυτό που διαπιστώνουμε, πάντως, από την πλευρά μας είναι ότι αυτήν τη στιγμή ακόμη και οι μεγάλες ξένες αλυσίδες είναι συγκρατημένες και τηρούν στάση αναμονής, προκειμένου να δουν τον “πάτο του βαρελιού” και στη συνέχεια να τοποθετηθούν στην αγορά», αναφέρει ο κ. Αλέξανδρος Αθανασούλας, πρόεδρος της Stirixis. «Οι ελληνικές αλυσίδες έχουν να αντιμετωπίσουν μία επιπλέον δυσκολία σε σχέση με τους ξένους ανταγωνιστές τους, το γεγονός ότι αναπτύχθηκαν σε μία περίοδο παχέων αγελάδων σε μία μικρή αγορά και τώρα πρέπει να αντιμετωπίσουν την κρίση ακριβώς μέσα σε αυτά τα δεδομένα της ελληνικής αγοράς. Θεωρούμε ότι σε αυτή την περίοδο η κάθε εταιρεία θα πρέπει να έχει κατ’ αρχάς μία ξεκάθαρη και επικοινωνημένη στρατηγική, δεύτερον να είναι “μία γροθιά” με το προσωπικό της κι επιπλέον να ξεπεράσει τη στατική αντιμετώπιση των πραγμάτων και να εφαρμόσει τη λογική ότι θα πρέπει να προσαρμόζεται καθημερινά στις νέες συνθήκες σε πραγματικό χρόνο, λαμβάνοντας τα μηνύματα καθημερινά από την πελατεία της.»
«Από την πλευρά τους, οι ιδιοκτήτες ακινήτων, δυόμισι χρόνια μετά το ξέσπασμα της κρίσης, δεν ακολουθούν αυτήν τη στιγμή τη ζήτηση», επισημαίνει η κ. Έλενα Αθανασούλα - Κυρνασίου, αντιπρόεδρος και γενική διευθύντρια της Stirixis. «Όσοι έχουν ακίνητα σε κεντρικές λεωφόρους, π.χ. στη Λ. Κηφισίας, είναι πολύ παλαιοί ιδιοκτήτες, χωρίς επιχειρηματική κουλτούρα κι έχουν δρέψει καρπούς όλα αυτά τα χρόνια από την ξέφρενη άνοδο των τιμών. Ενώ λοιπόν οι επιχειρηματίες αυτήν τη στιγμή “καίγονται” να επαναπροσδιορίσουν τα κόστη τους, οι ιδιοκτήτες ακινήτων δε δείχνουν την αντίστοιχη κατανόηση, με αποτέλεσμα οι τιμές να είναι ακόμη στα υψηλά.»

Μεγάλες αλλαγές στα γραφεία και την κατοικία
Η εικόνα έχει αλλάξει και αναμένεται να αλλάξει ακόμη περισσότερο, και στους τομείς των γραφείων, αλλά και της κατοικίας:
«Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες στις ΗΠΑ, υπολογίζεται ότι σε μία δεκαετία από σήμερα, το 2020, ποσοστό 75% των εργαζομένων θα δουλεύουν από μακριά, έναντι του 15% που υπολογίζεται το συγκεκριμένο ποσοστό σήμερα», αναφέρει ο κ. Αθανασούλας. «Είναι κατανοητό, λοιπόν, ότι επέρχονται μεγάλες αλλαγές και στον τομέα των γραφειακών χώρων, έστω κι αν υποστηρίζεται ότι η αποδοτικότητα των εργαζομένων δεν είναι η ίδια όταν εργάζονται από το σπίτι τους. Οι δείκτες δείχνουν ότι η αποδοτικότητα ναι μεν δεν είναι η ίδια, ωστόσο η οικονομία που συντελείται για μία επιχείρηση όταν μειώσει τις ανάγκες της σε γραφειακούς χώρους, είναι κατά πολύ μεγαλύτερη. Η τεχνολογία, λοιπόν, ήδη είναι και θα είναι ένας επιπλέον παράγοντας που θα καθορίσει τα πράγματα στο μέλλον, ακόμη και στη χώρα μας, όσον αφορά τις εργασιακές συνθήκες.»
Στον τομέα της κατοικίας η κρίση ήδη έχει αλλάξει τη μέχρι σήμερα νοοτροπία των Ελλήνων: «Στο μέσο και προς τα κάτω εισοδηματικό επίπεδο βλέπουμε μία μεγαλύτερη ανάγκη για ανακαινίσεις υφιστάμενων, παλαιών κατοικιών ή, αν δεν υπάρχουν αυτά τα κεφάλαια, υπάρχει ο σχεδιασμός μελλοντικά για ανακαίνιση. Στο μέσο και προς τα πάνω εισοδηματικό επίπεδο, έστω κι αν υπάρχουν τα κεφάλαια, πλέον οι Έλληνες φαίνεται να είναι πιο μετρημένοι στις απαιτήσεις τους (π.χ. όσον αφορά τα τ.μ. ή τα υλικά κατασκευής) και αντιμετωπίζουν την κατασκευή της κατοικίας τους ως συγκεκριμένο project, με χρονικούς και οικονομικούς περιορισμούς, συγκεκριμένο προϋπολογισμό από τον οποίο δεν επιθυμούν να ξεφύγουν κ.τ.λ..»

* ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΡΔΟΣ

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey