Προτιμότεροι οι χαμηλοί ναύλοι από τα γρήγορα πλοία

Ζητούνται Ro-Ro

14/10/2014 - 15:18

Οχηματαγωγό πλοίο (Ro-Ro) θέλουν στη γραμμή Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα οι μεταφορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ζωοτροφών, πρώτων υλών και άλλων προϊόντων από τη βόρεια Ελλάδα προς τη Λέσβο.

Οχηματαγωγό πλοίο (Ro-Ro) θέλουν στη γραμμή Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα οι μεταφορικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη μεταφορά ζωοτροφών, πρώτων υλών και άλλων προϊόντων από τη βόρεια Ελλάδα προς τη Λέσβο.

Κι αυτό, γιατί τα οχηματαγωγά πλοία δίνουν τους πιο ανταγωνιστικούς ναύλους στις μεταφορικές εταιρείες. Επίσης η μόνιμη δρομολόγηση οχηματαγωγού πλοίου στη γραμμή δημιουργεί συνθήκες ανταγωνισμού, που οδηγούν σε πτώση τους ναύλους.

Χαρακτηριστικά, μεταφορείς της Λέσβου που μίλησαν χθες στο «Ε», τόνισαν: «Τα πλοία που εξυπηρετούν εμάς, είναι τα Ro-Rο, διότι έχουν χαμηλούς ναύλους που ικανοποιούν εμάς και τους πελάτες μας. Τα άλλα πλοία είναι για τους τουρίστες και το επιβατικό κοινό. Αυτό ισχύει για όλες τις γραμμές».

Το κόστος μεταφοράς είναι μείζον ζήτημα για όλες τις παραγωγικές επιχειρήσεις της Λέσβου, είτε δραστηριοποιούνται στον πρωτογενή είτε στο δευτερογενή τομέα, διότι το υψηλό κόστος μεταφοράς των τελικών προϊόντων και των πρώτων υλών σε πάρα πολλές περιπτώσεις κάνει τα προϊόντα που παράγονται στη Λέσβο και τα άλλα νησιά, μη ανταγωνιστικά έναντι των προϊόντων που παράγονται στην ηπειρωτική Ελλάδα.

Η μείωση του κόστους μεταφοράς σημαίνει πως τα τοπικά προϊόντα γίνονται περισσότερο ανταγωνιστικά και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για αύξηση της παραγωγής των τοπικών επιχειρήσεων.

Στα «πάνω»
Η δρομολόγηση του «Νήσος Μύκονος» στην άγονη γραμμή που συνδέει τα νησιά του βορείου Αιγαίου με την Καβάλα δημιούργησε μια μίνι αναστάτωση τις προηγούμενες ημέρες, διότι αυξήθηκε το κόστος μεταφοράς των φορτηγών. Συγκεκριμένα, η χρέωση για ένα φορτηγό που μπαίνει στο «Νήσος Μύκονος», είναι 52 ευρώ το μέτρο (στη διαδρομή Καβάλα - Μυτιλήνη). Κατά συνέπεια, ένα φορτηγό μήκους 20 μέτρων θα πληρώσει 1.040 ευρώ.

Η ΝΕΛ στην ίδια διαδρομή χρέωνε 48 ευρώ το μέτρο, δηλαδή ένα φορτηγό των 20 μέτρων πλήρωνε 960 ευρώ. Η ΝΕΛ έκανε διευκολύνσεις και στις πληρωμές των ναύλων, καθώς δεχόταν να παίρνει εξάμηνες επιταγές. Η Hellenic Seaways πληρώνεται είτε τοις μετρητοίς είτε με δίμηνες επιταγές, όπως μας είπε ο κεντρικός πράκτοράς της στη Μυτιλήνη, Ηλίας Πίκουλος.

Καλύτερες τιμές, σύμφωνα με τους μεταφορείς, δίνει η εταιρεία «Αειναύτης Ν.Ε.», που εκτελεί δύο δρομολόγια το μήνα με το «Πελαγίτης» στη γραμμή Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα. Συγκεκριμένα η τιμή είναι 45 ευρώ το μέτρο για τα φορτηγά, συνεπώς ένα φορτηγό 20 μέτρων πληρώνει 900 ευρώ.

Οι υψηλότερες τιμές που δίνει το «Νήσος Μύκονος» ως ένα βαθμό είναι δικαιολογημένες, διότι πρόκειται για πλοίο πρώτης κατηγορίας, που έχει υψηλότερο λειτουργικό κόστος και αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα από τα πλοία που είχε δρομολογημένα η ΝΕΛ στις συνδέσεις με την Καβάλα. Επίσης πολύ υψηλότερο είναι το κόστος λειτουργίας του «Νήσος Μύκονος» από αυτό του «Πελαγίτης», διότι το τελευταίο απασχολεί μικρό αριθμό ναυτικών και έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμων.

Άλλες τιμές για τη μεταφορά ζωοτροφών
Η κύρια ανησυχία των μεταφορικών εταιρειών αφορά στη μεταφορά ζωοτροφών.
Η ΝΕΛ είχε καθιερώσει ειδικό τιμολόγιο, χρεώνοντας 38 ευρώ το μέτρο τα φορτηγά που μετέφεραν ζωοτροφές.

Η Hellenic Seaways αρχικά είχε ενιαία τιμή για όλα τα φορτηγά (52 ευρώ) και στη συνέχεια, όταν ενημερώθηκε για τον τρόπο που λειτουργούσε η τοπική αγορά, μείωσε την τιμή για τα φορτηγά που μεταφέρουν ζωοτροφές, στα 40 ευρώ το μέτρο. Η εξέλιξη αυτή ικανοποίησε τους μεταφορείς, αλλά και τους κτηνοτροφικούς συνεταιρισμούς που δραστηριοποιούνται στο εμπόριο ζωοτροφών. Για τα συγκεκριμένα φορτηγά η χρέωση στο πλοίο «Πελαγίτης» είναι 38 ευρώ το μέτρο.

Οι ειδικές τιμές για τη μεταφορά ζωοτροφών εξυπηρετεί κυρίως τις μεταφορικές εταιρείες, διότι όταν αυξάνεται το κόστος μεταφοράς για τους συνεταιρισμούς, είναι προτιμότερο να μεταφέρουν τις ζωοτροφές με φορτηγά πλοία (μότορσιπ). Ένας τόνος καλαμποκιού που φτάνει στη Λέσβο με φορτηγό πλοίο, έχει κόστος μεταφοράς 27 ευρώ ανά τόνο, ενώ όταν φτάνει στη Λέσβο σε νταλίκα, το κόστος μεταφοράς εκτινάσσεται στα 42 ευρώ ο τόνος. Οι συνεταιρισμοί προτιμούν να προμηθεύονται τις ζωοτροφές με νταλίκες, γιατί δεν έχουν επαρκή κεφάλαια για να αγοράζουν μεγάλες ποσότητες.

Όμως όταν το κόστος μεταφοράς αυξάνεται υπέρμετρα, τότε καταφεύγουν στη λύση των μότορσιπ. Μάλιστα δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που οι κτηνοτροφικοί συνεταιρισμοί της Λέσβου ναυλώνουν από κοινού πλοίο.

Το αποτέλεσμα είναι να χάνουν μεταφορικό έργο τόσο οι τοπικές μεταφορικές εταιρείες, όσο και τα πλοία που είναι δρομολογημένα στη γραμμή Καβάλα - Λήμνος - Μυτιλήνη.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey