
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Σημαντική αλλαγή για το βόρειο Αιγαίο η πώληση της εταιρείας
Νέο ενδιαφέρον για το βόρειο Αιγαίο αποκτά ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών μετά τη γνωστοποίηση ότι ο Όμιλος Γκριμάλντι ενδιαφέρεται να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της Hellenic Seaways, διότι η τελευταία δραστηριοποιείται στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη με το πλοίο «Αριάδνη».
Νέο ενδιαφέρον για το βόρειο Αιγαίο αποκτά ο ανταγωνισμός μεταξύ των ακτοπλοϊκών εταιρειών μετά τη γνωστοποίηση ότι ο Όμιλος Γκριμάλντι ενδιαφέρεται να αποκτήσει τον πλήρη έλεγχο της Hellenic Seaways, διότι η τελευταία δραστηριοποιείται στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη με το πλοίο «Αριάδνη».
Επιπρόσθετα, με το «Νήσος Μύκονος» η εταιρεία δραστηριοποιείται στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου και στην άγονη γραμμή που συνδέει τα νησιά του βορείου Αιγαίου με την Καβάλα.
Σήμερα η Hellenic Seaways, επί της ουσίας, ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς. Το ίδιο ισχύει και για τον ακτοπλοϊκό Όμιλο Attica, θυγατρική του οποίου είναι η Blue Star Ferries. Αποτέλεσμα αυτών είναι μεταξύ των δύο ομίλων να μην υπάρχει ουσιαστικός ανταγωνισμός στις γραμμές του βορείου Αιγαίου.
Αν η Hellenic Seaways περάσει στον έλεγχο του Ομίλου Γκριμάλντι, όμως, ο ανταγωνισμός στις γραμμές της περιοχής θα αυξηθεί.
Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι θα δούμε και εντυπωσιακές αλλαγές, διότι όλοι οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι αντιλαμβάνονται πως οι εποχές που τα καύσιμα ήταν φθηνά και οι χρηματοδοτήσεις δίνονταν αφειδώς από τις τράπεζες, αποτελούν μακρινό παρελθόν. Σίγουρα όμως οι νησιώτες θα έχουν καλύτερη αντιμετώπιση από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Πώς θα υλοποιηθεί;
Προϋπόθεση για να υλοποιηθεί το σενάριο αυτό, είναι ο Όμιλος Γκριμάλντι και η Τράπεζα Πειραιώς να συμφωνήσουν για το μέλλον τής Hellenic Seaways. Η Τράπεζα Πειραιώς έχει κάθε λόγο να βλέπει θετικά τους σχεδιασμούς του ιταλικού ακτοπλοϊκού ομίλου, αρκεί να διασφαλίζονται τα δάνεια που έχει δώσει στην Hellenic Seaways και η αξία των μετοχών που κατέχει.
Το ενδιαφέρον του Εμανουέλε Γκριμάλντι, ισχυρού άνδρα του Ομίλου Γκριμάλντι, για την Hellenic Seaways έγινε γνωστό κατά τη διάρκεια του 18ου Grimaldi Euro-Med Convention from Land to Sea, που πραγματοποιήθηκε στην Ελούντα της Κρήτης από τις 2 έως τις 5 Οκτωβρίου.
Στο Συνέδριο αυτό, ομιλητής ήταν και ο διευθύνων σύμβουλος της ΝΕΛ, Ιωάννης Αβραντίνης, ο μόνος εκπρόσωπος ελληνικής ακτοπλοϊκής εταιρείας που μίλησε, πέραν του διευθύνοντος συμβούλου των «Μινωικών Γραμμών» (θυγατρικής του Ομίλου Γκριμάλντι), Αντώνη Μανιαδάκη.
Το Συνέδριο πραγματοποιείται κάθε χρόνο και σε αυτό συζητούνται θέματα που αφορούν στις θαλάσσιες μεταφορές.
Η κατάσταση της ελληνικής ακτοπλοΐας
Κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου διαπιστώθηκε ότι στον ελλαδικό χώρο υπάρχουν περισσότερα πλοία από όσα χρειάζονται και τονίστηκε πως οι τιμές των εισιτηρίων σε πολλές περιπτώσεις διαμορφώνονται κάτω του κόστους. Το μεταφορικό έργο έχει μειωθεί λόγω της κρίσης και το κόστος των καυσίμων έχει αυξηθεί πάνω από 100% την τελευταία δεκαετία.
Επίσης οι ακτοπλοϊκές εταιρείες του κλάδου είναι φορτωμένες με μεγάλα δάνεια και συνεχίσουν να καταγράφουν ζημίες.
Για να αντιμετωπιστούν τα παραπάνω προβλήματα, κρίνεται σκόπιμη η πώληση πλοίων για να μειωθούν τα δάνεια που βαρύνουν τις εταιρείες, να μειωθούν τα δρομολόγια των πλοίων ώστε να αυξηθούν οι πληρότητες και να βελτιωθούν τα περιθώρια κέρδους.
Επίσης κρίνεται σκόπιμο να μειωθεί η κατανάλωση καυσίμων, το λειτουργικό κόστος των εταιρειών, οι συγχωνεύσεις εταιρειών και η δημιουργία νέων επιχειρηματικών σχημάτων που θα έχουν καλύτερη πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό.