Μάχη για τις άγονες γραμμές

01/07/2012 - 05:56
Παράταση στις συμβάσεις 35 άγονων γραμμών αποφάσισε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την Τρίτη το απόγευμα, παρά τις έντονες αντιδράσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Η απόφαση του Συμβουλίου προβλέπει παράταση για δύο μήνες και αν απαιτηθεί, θα δοθεί παράταση για ακόμη δύο.
Έτοιμες να αποσύρουν τα πλοία τους οι ακτοπλοϊκές εταιρείες

Παράταση στις συμβάσεις 35 άγονων γραμμών αποφάσισε το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών την Τρίτη το απόγευμα, παρά τις έντονες αντιδράσεις των ακτοπλοϊκών εταιρειών. Η απόφαση του Συμβουλίου προβλέπει παράταση για δύο μήνες και αν απαιτηθεί, θα δοθεί παράταση για ακόμη δύο.
Επίσης αποφασίσθηκε να προκηρυχθεί διαγωνισμός και για τις 35 άγονες γραμμές το επόμενο διάστημα. Αν οι διαγωνισμοί ολοκληρωθούν μέσα σε δύο μήνες, τότε η παράταση των παλαιών συμβάσεων θα διαρκέσει για δύο μήνες, αν δεν ολοκληρωθούν, θα δοθεί παράταση άλλων δύο.


Ωστόσο, είναι άγνωστο αν οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα πάρουν μέρος στους διαγωνισμούς που προκηρύσσει το Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας. Οι εταιρείες θεωρούν ότι τα μισθώματα που προσφέρει το Υπουργείο, δεν καλύπτουν το κόστος λειτουργίας των πλοίων και θεωρούν ότι είναι προτιμότερο να μη συμμετέχουν στο διαγωνισμό.
Σκληρή μάχη δόθηκε στη συνεδρίαση του Συμβουλίου για τη γραμμή Πειραιάς - Ικαρία - Σάμος, όπου είναι δρομολογημένο το πλοίο τής Hellenic Seaways «Νήσος Μύκονος». Πρόθεση της εταιρείας ήταν να αποσύρει το πλοίο από τη γραμμή και στη θέση του να δρομολογήσει το πλοίο «Πρέβελης», που διαθέτει περισσότερες καμπίνες αλλά πολύ μικρότερη ταχύτητα. Τελικά δεν εγκρίθηκε η αποδρομολόγηση του «Νήσος Μύκονος». Το πλοίο, σύμφωνα με τις συμβατικές υποχρεώσεις της εταιρείας, οφείλει να παραμείνει στα δρομολόγιά του τουλάχιστον μέχρι το τέλος του μήνα. Θυμίζουμε ότι ενδιαφέρον για τη γραμμή αυτή έχει εκφράσει και η ΝΕΛ, πριν από λίγους μήνες. Ωστόσο, σε αυτήν τη φάση το μόνο που την απασχολεί είναι η επιβίωσή της. Κι αυτό μπορεί να γίνει με όσο το δυνατό μεγαλύτερη μείωση των δαπανών της. Έτσι οι σχεδιασμοί για επέκταση του δικτύου της μπαίνουν στο περιθώριο, μέχρι να βελτιωθούν οι γενικότερες οικονομικές συνθήκες στη χώρα, αλλά και ειδικά στο χώρο της ακτοπλοΐας.

Πιέσεις προς τη ΝΕΛ
Στο μεταξύ, η Γενική Γραμματεία Αιγαίου πιέζει τη ΝΕΛ να επαναφέρει το «Ταξιάρχης» στα δρομολόγια των άγονων γραμμών που είχε αναλάβει να εξυπηρετεί, καθώς οι κάτοικοι και οι τοπικές αρχές της Λήμνου θεωρούν ότι το «Aqua Maria» δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες τους.
Από την άλλη πλευρά, η ΝΕΛ υποστηρίζει πως δεν είναι δυνατόν η κυβέρνηση να απαιτεί από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, την ώρα που η ίδια δεν είναι εν τάξει στις υποχρεώσεις της, οφείλοντας μισθώματα πολλών μηνών για τις άγονες γραμμές που εξυπηρετούν.
Παράλληλα, η ΝΕΛ θεωρεί ότι εμπαίζεται από τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής στο ζήτημα της άγονης γραμμής Μυτιλήνη - Μύρινα - Θεσσαλονίκη. Η γραμμή αυτή μέχρι τον προηγούμενο χρόνο εξυπηρετούνταν από το πλοίο «Λισσός», έως ότου παροπλίστηκε. Μετά δεν εξυπηρετούνταν από κανένα πλοίο. Στις αρχές του Αυγούστου, ανατέθηκε η εξυπηρέτηση της γραμμής στο πλοίο τής ΝΕΛ «Μυτιλήνη», μία φορά την εβδομάδα, χωρίς μίσθωμα, καθώς αυτό προβλεπόταν για τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο για τη συγκεκριμένη γραμμή. Ωστόσο, από το Σεπτέμβριο θα έπρεπε να ξεκινήσει η καταβολή μισθωμάτων στη ΝΕΛ για τα δρομολόγια του «Μυτιλήνη», κάτι που δεν έγινε ποτέ. Επιπλέον, η ΝΕΛ υποστηρίζει ότι η Γενική Γραμματεία Αιγαίου δεν πρόκειται να προκηρύξει διαγωνισμό για τη συγκεκριμένη γραμμή, παρά τις υποσχέσεις που είχαν δοθεί.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey